koupe E516 - E517
koupe E516 - E517
Na co si dat bacha při koupi tohoto stroje?
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
takovýty všeobecný věci, projít se kolem toho, jestli není někde vařenej rám, shnilej vnitřek, úkapy oleje, start motoru, a pak se stává, že zlobí pojezdy, nejdou dát úplně na maximální pojezdovou rychlost (ale nevím s e-516 jsem nejezdil, dělají to nějaký táhla) u lišty se podívat jestli není někde prohnilá, nebo vařená, nevím jestli na to trpěly i 516, ale u 514 mi praskal levej bok válu, jak jsou pohony. zbytek poznáš až když vjedeš do porostu. dobrý je taky mrknout se kolik má ten kombajn natočeno motohodin. ale pokud se rozhodujete mezi těmito dvěma typy, šel bych asi do E-516B, prý byly nejpovedenější, E516 a E517 byly údajně dost poruchové. jen bych se ještě chtěl zeptat, kolik s ním plánujete ročně sekat?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
dík za info. Prostě olejničku nekupovat . Na mou výměru (20ha) by bohatě stačila 514, ale těch je malo a jsou v ceně. Podniky je už nemají a pěknou čtrnáctku si každej soukromník nechá. 516 jsou paradoxně levnější, čím to? Otázka je, jak je drahý provozování oproti 514.
Na druhou stranu, 516 je na mou zahrádku velká, ale zase to sní bude ubývat rychleji...snad .
Prostě to je jen pro zábavu, je to můj koníček...
Na druhou stranu, 516 je na mou zahrádku velká, ale zase to sní bude ubývat rychleji...snad .
Prostě to je jen pro zábavu, je to můj koníček...
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:dík za info. Prostě olejničku nekupovat . Na mou výměru (20ha) by bohatě stačila 514, ale těch je malo a jsou v ceně. Podniky je už nemají a pěknou čtrnáctku si každej soukromník nechá. 516 jsou paradoxně levnější, čím to? Otázka je, jak je drahý provozování oproti 514.
Na druhou stranu, 516 je na mou zahrádku velká, ale zase to sní bude ubývat rychleji...snad .
Prostě to je jen pro zábavu, je to můj koníček...
tak jestli je to jen koníček tak to pak jo E516 slupne 20 hektarů jak nic že jsou 516 levnější, je možná proto, že velkejch kombajnů je tady relativně hodně, ale je tu málo strojů ve velikosti 514. a co třeba E512 o té jste neuvažoval? jsou ještě levnější než 516 a jsou mnohem jednodušší, na 20ha podle mě ideální volba
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Hlavně je také většina E 516 a E 516 B starších než některé modely E 514, a dá se předpokládat že těmato mlátičkama prošustilo daleko více tun materiálu, takže budou i opotřebovanější. Taky 8válcový motor bude mít o něco větší spotřebu než 4válec.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: koupe E516 - E517
No, 514 bych asi bral hned (pěknou). Do 512tky se mi jít nechce, protože to je jen o málo výkonějši stroj než mám teď. Touto změnou bych zajistit jistý výkonový posun vpřed. Je mi jasné, že 8 válců neco spoliká, ale měl by tomu zase odpovídat výkon. Předpokládám, že do 18l/ha se snad vejdu.
A když bude potřeba, rád pomůžu okolním sousedům.
516 je výkonější než 14, je celkem logické, že jim prošlo víc slámy. Málo jetou 14 proste neseženu aspoň za podobný peníze jako 16.
Jestli ve svém okolí o nějakych strojích na prodej víte, sem stim .
A když bude potřeba, rád pomůžu okolním sousedům.
516 je výkonější než 14, je celkem logické, že jim prošlo víc slámy. Málo jetou 14 proste neseženu aspoň za podobný peníze jako 16.
Jestli ve svém okolí o nějakych strojích na prodej víte, sem stim .
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
E-516 B som mal 3 sezóny, keď som ju doniesol, tak som ju celú prešiel (vymenil ložiská, prešiel som kosu a iné) a potom mi išla ako hodinky, robil som s ňou 50 ha za sezónu, v mojej bol motor z Liaz 6 valec turbo, 14l/ha, bol to vcelku vydarený stroj
Re: koupe E516 - E517
50 hektarů to jsou pořád směšný čísla taková mašina musí jezdit jak když hrom bije 200ha za sezonu by neměl být nějaký výraznější problém
Naposledy upravil standais dne 15 úno 2013 09:18, celkově upraveno 1
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
přesně tak, 200 ha musí být naprosto standardní využití. Já si jí chci pořídit na důstojný důchod
Za kolik se nechá sehnat přeprava kamionem? Platí se dopravci cesta tam i zpět? Nevím jestli je vhodný jet 120 KM s timdle strojem...
Za kolik se nechá sehnat přeprava kamionem? Platí se dopravci cesta tam i zpět? Nevím jestli je vhodný jet 120 KM s timdle strojem...
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:přesně tak, 200 ha musí být naprosto standardní využití. Já si jí chci pořídit na důstojný důchod
Za kolik se nechá sehnat přeprava kamionem? Platí se dopravci cesta tam i zpět? Nevím jestli je vhodný jet 120 KM s timdle strojem...
cesta se platí tam i zpět, sazbu mají většinou za kilometr, každý jinou. někdo třeba má jinou když jede prázdnej a když jede naloženej, někdo chce platbu za čekání, někdo ne, ale chce to pohledat a domluvit se s konkrétním dopravcem, jinak 120km by se nechalo jet i po ose za 6 hodin doma, jak na koni
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
ja som robil 50 ha, ale kombajn by v pohode urobil 200 aj viac a pri tom nepočítam kukuricu tam by pridal ďalších pár ha
Re: koupe E516 - E517
Hhmm, asi to vidim na vlastni dopravu po ose... není nad celodenní výlet s kochanim:-)
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:Hhmm, asi to vidim na vlastni dopravu po ose... není nad celodenní výlet s kochanim:-)
počítej že si vezme takovejch 30kč na kilometr + dph, doprava by teda vyšla cca na 10tis. ale zase když se pojede po ose, tak bude aspoň zážitek
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Chlapi, nevím kde žijete, ale kombajn nikdo nepoveze za 30kč/km počítej tak min.45-5Okč/km a možná ještě přihodí mítné, pokud jede po placené cestě, určitě bude počítat taky čekání při nakládce a vykládce.
Kombajn na podval musíta upevnit a sundat minimálně přední kola.
Levnější a bezproblémové určitě bude poose, kdyby to bylo lepší na podvale, tak by se to tak vozilo.
ale nikdy jsem se stím nesetkal. jen když vezou nový stroj, nebo někde z daleka.
Nělaký pátek s kombajnem jezdím, ale nikdy na podvale a to se vozily starší z Německa, nebo ve žních od Slovenska až po Plzensko a zpět na Moravu. Všechno po ose.
Kombajn na podval musíta upevnit a sundat minimálně přední kola.
Levnější a bezproblémové určitě bude poose, kdyby to bylo lepší na podvale, tak by se to tak vozilo.
ale nikdy jsem se stím nesetkal. jen když vezou nový stroj, nebo někde z daleka.
Nělaký pátek s kombajnem jezdím, ale nikdy na podvale a to se vozily starší z Německa, nebo ve žních od Slovenska až po Plzensko a zpět na Moravu. Všechno po ose.
Re: koupe E516 - E517
kocvi píše:Chlapi, nevím kde žijete, ale kombajn nikdo nepoveze za 30kč/km počítej tak min.45-5Okč/km a možná ještě přihodí mítné, pokud jede po placené cestě, určitě bude počítat taky čekání při nakládce a vykládce.
Kombajn na podval musíta upevnit a sundat minimálně přední kola.
Levnější a bezproblémové určitě bude poose, kdyby to bylo lepší na podvale, tak by se to tak vozilo.
ale nikdy jsem se stím nesetkal. jen když vezou nový stroj, nebo někde z daleka.
Nělaký pátek s kombajnem jezdím, ale nikdy na podvale a to se vozily starší z Německa, nebo ve žních od Slovenska až po Plzensko a zpět na Moravu. Všechno po ose.
koukal jsem na stránky jednoho autodopravce a ceny začínaly na 30kč+dph. nebyly to ale asi ceny nadrozměrnejch nákladů, nevím, taky jsem zastáncem toho, že by se mohl přivíst po ose, zas tak daleko to nemá
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
To máš pravdu, tam ceny začínají, ale zdaleka nekončí.
Trošku jsem se o dopravu kombajnu zajímal a poptával na to cenu, tak vím kolik za to chtějí.
Levnější jsou Němci nebo Poláci, ale ti nepovezou kombajn 100 km to když vezou třeba 1000km.
Na 100km ti ještě napočítají přístavný kilometry a už se to nemůže vyplatit.
Kombajn zase tolik nežere, aby se to nevyplatilo sjed po ose.
Spíš záleží na kolik hektarů tam jedeš.
Trošku jsem se o dopravu kombajnu zajímal a poptával na to cenu, tak vím kolik za to chtějí.
Levnější jsou Němci nebo Poláci, ale ti nepovezou kombajn 100 km to když vezou třeba 1000km.
Na 100km ti ještě napočítají přístavný kilometry a už se to nemůže vyplatit.
Kombajn zase tolik nežere, aby se to nevyplatilo sjed po ose.
Spíš záleží na kolik hektarů tam jedeš.
Re: koupe E516 - E517
kocvi píše:To máš pravdu, tam ceny začínají, ale zdaleka nekončí.
Trošku jsem se o dopravu kombajnu zajímal a poptával na to cenu, tak vím kolik za to chtějí.
Levnější jsou Němci nebo Poláci, ale ti nepovezou kombajn 100 km to když vezou třeba 1000km.
Na 100km ti ještě napočítají přístavný kilometry a už se to nemůže vyplatit.
Kombajn zase tolik nežere, aby se to nevyplatilo sjed po ose.
Spíš záleží na kolik hektarů tam jedeš.
ok, o tu dopravu jsem se nezajímal nijak zvlášt, jen jsem kouknul na první stránku, ale on ten kombajn chce vézt domu, takže je to jednorázová cesta
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
No, předpokládál jsem, že na podval to nebude. Pokud do toho půjdu, budu mít výlet s kocháním, jako pan doktor .
Stále váhám, jestli jít do tohoto, nebo se spoláhat na služby. Toto je starej krám, může být i spolehlivý. Služba je bez starostí, ale vždy jsem v pořadí.
No a pořadí a počasí se neptá....
Stále váhám, jestli jít do tohoto, nebo se spoláhat na služby. Toto je starej krám, může být i spolehlivý. Služba je bez starostí, ale vždy jsem v pořadí.
No a pořadí a počasí se neptá....
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:No, předpokládál jsem, že na podval to nebude. Pokud do toho půjdu, budu mít výlet s kocháním, jako pan doktor .
Stále váhám, jestli jít do tohoto, nebo se spoláhat na služby. Toto je starej krám, může být i spolehlivý. Služba je bez starostí, ale vždy jsem v pořadí.
No a pořadí a počasí se neptá....
počítej že ten první rok to bude takový všelijaký, než se s mašinou seznámíš, než poznáš skrytý poruchy atd. ale tu výměru pořád bude velmi slušně chroupat. ber to takle: máš čekat v pořadí, nebo čekat s poruchou? většinou ty poruchy nejsou tak hrozný, aby oprava byla delší než 5hodin (pokud neklekne motor). když má člověk kombajn v baráku, tak je pánem svého času při sklizni a jede když potřebuje on, ne až se to hodí službařovi. co se týče té dopravy: 120km bych jel po ose, není to zas tak daleko, sice zabitej celej den, ale to by byl s kamionem taky
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
takle k tomu přistupuju. Jen jsem stále na vážkách jestli má cenu rvát cca 120 klacků do starého stroje... Na nejakej se musim jet podívat, nechám si ho předvést a uvidim
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:takle k tomu přistupuju. Jen jsem stále na vážkách jestli má cenu rvát cca 120 klacků do starého stroje... Na nejakej se musim jet podívat, nechám si ho předvést a uvidim
pár komentů nahoru ses zmínil, že máš kombajn, můžu se zeptat, co je to stroj?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Muzejní kousek Massey Ferguson 86
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:Muzejní kousek Massey Ferguson 86
tak to už je opravdu muzejní kousek nicméně bych se přecijen přiklonil k té E512, řekl bych že rozdíl ve výkonosti bude znát. výkonnost E512 je cca 8-10ha denně, dá se i víc, ale pak už je to závislý na podmínkách. (vlhkost zrna)
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Když pominu výkonový rozdíl 512 a 516 (tomu i příslušna spotřeba), v čem se liší náklady na provoz a údržbu? Ono to zase tak rozdílné nebude, že? Pokud se ale rozbije třeba motor, bude to darda...
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
Re: koupe E516 - E517
konicek píše:Když pominu výkonový rozdíl 512 a 516 (tomu i příslušna spotřeba), v čem se liší náklady na provoz a údržbu? Ono to zase tak rozdílné nebude, že? Pokud se ale rozbije třeba motor, bude to darda...
náklady na provoz a údržbu: v podstatě je to jen mazacího tuku a olejů pak samozřejmě nafta a spotřeba náhradních dílů je u každého stroje individuální
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
prakticky hlavně mazat, kombajn je samé ložisko a klíňák a kdo nemaže, nejede ...
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: koupe E516 - E517
Martis píše:prakticky hlavně mazat, kombajn je samé ložisko a klíňák a kdo nemaže, nejede ...
nejen že nejede, ale od zadřenýho ložiska může i shořet.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Pokud těch 20ha nemáš v jednom kuse, tak bych o té 516 ani neuvažoval. Za 120 tisíc koupíš /mimo sezonu/ slušnou 514ku.Na menším honu bude mít srovnatelný výkon/při menších ztrátách a spotřebě/.Ta 516 má na opravy drahý hydropojezd a vjakém je stavu, to zjistíš při tom 120km přesunu až se olej řádně ohřeje a pojedeš někde z kopce. To se dočtem v černé kronice.Jinak si vzpomínám jak v 80.letech jsme se přesouvali po dálnici na Slovensko cca 350km a spotřeba byla E514ky 120-140l a E 516ky 360-400l. Tak hodně zdaru a dobře vyber.
Re: koupe E516 - E517
zemědělec píše:Pokud těch 20ha nemáš v jednom kuse, tak bych o té 516 ani neuvažoval. Za 120 tisíc koupíš /mimo sezonu/ slušnou 514ku.Na menším honu bude mít srovnatelný výkon/při menších ztrátách a spotřebě/.Ta 516 má na opravy drahý hydropojezd a vjakém je stavu, to zjistíš při tom 120km přesunu až se olej řádně ohřeje a pojedeš někde z kopce. To se dočtem v černé kronice.Jinak si vzpomínám jak v 80.letech jsme se přesouvali po dálnici na Slovensko cca 350km a spotřeba byla E514ky 120-140l a E 516ky 360-400l. Tak hodně zdaru a dobře vyber.
na 20 ha si zas myslím, že je 514 zbytečný luxus, chce s tím jezdit i po sousedech, takže za tu sezonu nachroupe víc, ale stejně bych šel spíš do 512 je levnější, výkonem témř srovnatelá s 514, je fakt, že u 512 budeš muset ručne otevírat komí na sypání, klikou přesouvat přihaneč, menší bunkr ale to jsou víceméně epodstatn záležitosti, 514 je pro kombajnéra trochu pohodlnější, ale jinak mezi těmi stroji není tak moc velký rozdíl
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- johndeere6930
- Příspěvky: 60
- Registrován: 20 pro 2012 00:17
- Bydliště: SR
Re: koupe E516 - E517
512 a 514 sa nedá porovnávat
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků