české kombajny SM 500
Příspěvků: 79
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
české kombajny SM 500
Má někdo z vás jakékoliv informace nebo fotky těchto strojů?? Slyšel jsem, že byly vyrobeny pouze dva prototypy.Jeden je snad ještě ve výzkumáku v Řepích a druhý skončil v DDR na vývoj E 516. Já viděl jenom jednu fotku kdysi ve škole.
Projekt SM(Svahová Mlátička) byl rozjetej od roku 1968. Byl zaměřený na kombajn použitelnej na svahu, tenhle sice není přímo svahový, ale mělo to třeba takové věci jako motor umístěný na ležato kvůli eliminaci vybrací a podobné věci, prý měly už některé kusy vyrovnávání sítové skříně. Projekt byl, co jsem slyšel, zastaven roku 1972, pokračovalo se v něm od roku 1970 defakto potaju, protože byl vládou zastaven. To byla jedna ze situací, kdy se přímo celá továrna rafla s vládou, protože když se rozhodlo, že se nebude dělatm, tak byly proti tomu stávky, mnoho lidí vyrazily atd. Kolem těchle kombajnů panuje mnoho tajemna, byly kvůli nim uzavírány celá pole. Jedno je ale jisté:
1.Celá tahle řada SM(480,500,prý i 501), byla na svou dobu velice nadčasová, o čem svědčí například typ SM 500, který měl motor Škoda s turbem a výkonu 220k (ho řadí na pozici nejsilnější mlátičky na světě) a 3rychlostní hydropojezd. Pry byla pužita už i nějaká elektronika a v neposlední řadě se podívejte na výklopnej hydraulickej komín v kloubu a kabina!!
2.Po ukončení vývoje, byl celej vývoj(komplet dokumentace i s jedním strojem) PRODÁN do německa kde posloužil JAKO ZÁKLAD KE STAVBĚ E 516. A to to podle mého názoru eště pěkně oškubaly.
Dále pak šel do SSSR(použily z toho prý taky něco do DONa). Jeden zůstal a další je na slovensku.
Není ani pořádně znám počet vyrobených strojů, každopádně asi tak kolem 4 jich mohlo být. Jedná se o tipy SM 480(slabší motor, asi 180k, mechanickej pojezd s variátorem), SM 500(motor s turbem 220k, 3rychl. hydropojezd) a 501 ale o tom nic nevím.
Ve strojích měly být použita již nějaká elektronika a hlavně to mělo mít nějaké úpravy na svahy. Byl vyroben jeden který měl přímo vyrovnávání podvozku, ale ten musel být již kvůli zmiňované vypatlané vládě rychle rozebrán. Na vývoji se aktivně podílel Sečkář a testovaly to aji s Honigem.
Nevole ze strany vlády byla velká, protože kombajn dosahoval světové úrovně a moch by vřele konkurovat jiným výrobcům. Když si vezmete co se v té době dělalo na východě a taky na západě(1968-1972): SSSR dělala SK-4F(je fakt že Niva byla už od roku 1969, ale bylo jich málo a u nás byla jen jedna), NDR dělalo E 512, Polsko (Bizon představil Giganta až roku 1973 a schvástaly se že mají nejsilnější mlátičku na světě, motor Leyland 220k a měly by pravdu, nebejt naší SM), Rumunsko(Gloria CP 12, výkonost E 512ky), NSR(nejsilnější Claas Dominator, představen až roku 72, měl Mercedes 180k), Deutz Fahr M 1600(motor deutz 201k), Epple Mobil Titan(Perkins 160k). Americké mašiny měly většinou kolem 150k.
Kdyby to tomu Agrostroji Prostějov nechaly, věřím že bychom s technologií byly dál jak Claas. Sám po těch mašinách a prototipech Fortschritt aktivně pátrám. Až bude vše hotové, vychází to na krásnej článeček
1.Celá tahle řada SM(480,500,prý i 501), byla na svou dobu velice nadčasová, o čem svědčí například typ SM 500, který měl motor Škoda s turbem a výkonu 220k (ho řadí na pozici nejsilnější mlátičky na světě) a 3rychlostní hydropojezd. Pry byla pužita už i nějaká elektronika a v neposlední řadě se podívejte na výklopnej hydraulickej komín v kloubu a kabina!!
2.Po ukončení vývoje, byl celej vývoj(komplet dokumentace i s jedním strojem) PRODÁN do německa kde posloužil JAKO ZÁKLAD KE STAVBĚ E 516. A to to podle mého názoru eště pěkně oškubaly.
Dále pak šel do SSSR(použily z toho prý taky něco do DONa). Jeden zůstal a další je na slovensku.
Není ani pořádně znám počet vyrobených strojů, každopádně asi tak kolem 4 jich mohlo být. Jedná se o tipy SM 480(slabší motor, asi 180k, mechanickej pojezd s variátorem), SM 500(motor s turbem 220k, 3rychl. hydropojezd) a 501 ale o tom nic nevím.
Ve strojích měly být použita již nějaká elektronika a hlavně to mělo mít nějaké úpravy na svahy. Byl vyroben jeden který měl přímo vyrovnávání podvozku, ale ten musel být již kvůli zmiňované vypatlané vládě rychle rozebrán. Na vývoji se aktivně podílel Sečkář a testovaly to aji s Honigem.
Nevole ze strany vlády byla velká, protože kombajn dosahoval světové úrovně a moch by vřele konkurovat jiným výrobcům. Když si vezmete co se v té době dělalo na východě a taky na západě(1968-1972): SSSR dělala SK-4F(je fakt že Niva byla už od roku 1969, ale bylo jich málo a u nás byla jen jedna), NDR dělalo E 512, Polsko (Bizon představil Giganta až roku 1973 a schvástaly se že mají nejsilnější mlátičku na světě, motor Leyland 220k a měly by pravdu, nebejt naší SM), Rumunsko(Gloria CP 12, výkonost E 512ky), NSR(nejsilnější Claas Dominator, představen až roku 72, měl Mercedes 180k), Deutz Fahr M 1600(motor deutz 201k), Epple Mobil Titan(Perkins 160k). Americké mašiny měly většinou kolem 150k.
Kdyby to tomu Agrostroji Prostějov nechaly, věřím že bychom s technologií byly dál jak Claas. Sám po těch mašinách a prototipech Fortschritt aktivně pátrám. Až bude vše hotové, vychází to na krásnej článeček
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
to Lucky
SM jako svahomá mlátička, to je moje doměnka protože to na to bylo zaměřený. Dříve se na našich kombajnech používalo označení ŽM jako žací mlátička. Pravda, měl jsem to tam napsat rovnou.
S E 512 to nemá společného zhola nic. Výkonově to právě odpovídá E 516. E 512 se vyvíjely 1965-67. RVHP to právě nebylo, taky jsem byl sám překvapen že to prodaly za tvrdou měnu. Prý proto, že agrostroj měl dost málo peněz.
SM jako svahomá mlátička, to je moje doměnka protože to na to bylo zaměřený. Dříve se na našich kombajnech používalo označení ŽM jako žací mlátička. Pravda, měl jsem to tam napsat rovnou.
S E 512 to nemá společného zhola nic. Výkonově to právě odpovídá E 516. E 512 se vyvíjely 1965-67. RVHP to právě nebylo, taky jsem byl sám překvapen že to prodaly za tvrdou měnu. Prý proto, že agrostroj měl dost málo peněz.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Moc díky za informace,jsem rád že se o ty kombajny ještě někdo zajímá.Podle toho co jsem slyšel ,tak o tom rozhodlo skutečně RVHP řízené sověty. Jedna SM 500 byla převezena do Prahy kde měla být vystavená na nějaký výstavě v parku Juldy Fuldy tuším v roce 72 a asi dva dny před zahájením RVHP rozhodlo ,že kombajny vyrábět nebudem. SM 500 pak byla nějaký čas na Suchdole ve VŠZ, ale když jsem tam studoval už byly informace tabu a kombajn pryč.
to zemědělec
Víš, to že to bylo RVHP se říká dost obecně stejně i u ŽM 330, ale tam to taky nebylo jen RVHP. Tady u toho je to to stejné. Jedna z příčín nebo možná verzí proč se to nedělalo bylo taky to, že agrostroj neměl výrobní linku na takovej druh stroje. Té to samý když u nás udělaly kombajn SUMV 240, docela dobrá mašina, ale prý se nějaká jeho část nevlezla na výrobní linku, tak se to nedělalo.
To, že se to prodalo za tvrdý mám potvrzené od jednoho z lidí, kteří to přímo testovaly.
Víš, to že to bylo RVHP se říká dost obecně stejně i u ŽM 330, ale tam to taky nebylo jen RVHP. Tady u toho je to to stejné. Jedna z příčín nebo možná verzí proč se to nedělalo bylo taky to, že agrostroj neměl výrobní linku na takovej druh stroje. Té to samý když u nás udělaly kombajn SUMV 240, docela dobrá mašina, ale prý se nějaká jeho část nevlezla na výrobní linku, tak se to nedělalo.
To, že se to prodalo za tvrdý mám potvrzené od jednoho z lidí, kteří to přímo testovaly.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
to zemědělec
V rublech? To ani nevím, nicméně tady to prej prodaly přímo Fortschrittu.
Tajilo se to nehorázně, uzavíraly se kvůli tomu pola, ani nemůžu zjistit jakou to mělo původní barvu, slyšel jsem že prej byly aji v červené a taky počty se různí. Jiní říkají že tak mohly bejt 4, nicméně co jsem se bavil například s člověkem který do toho dělal přímo díly, tak prej jich bylo dokonce 8, né-li víc. Ten žlutej je s Čáslavi s 180k motorem. Jinak další je na slovensku a ten je modrobílej, dost amatérsky nastříkanej! Prej to na poli lítalo jak drak. Ani by nebylo špatné s tím udělat nějakej test, nebo to prostě ozkoušet. Věřím, že by to v Čáslavi šlo domluvit.
V rublech? To ani nevím, nicméně tady to prej prodaly přímo Fortschrittu.
Tajilo se to nehorázně, uzavíraly se kvůli tomu pola, ani nemůžu zjistit jakou to mělo původní barvu, slyšel jsem že prej byly aji v červené a taky počty se různí. Jiní říkají že tak mohly bejt 4, nicméně co jsem se bavil například s člověkem který do toho dělal přímo díly, tak prej jich bylo dokonce 8, né-li víc. Ten žlutej je s Čáslavi s 180k motorem. Jinak další je na slovensku a ten je modrobílej, dost amatérsky nastříkanej! Prej to na poli lítalo jak drak. Ani by nebylo špatné s tím udělat nějakej test, nebo to prostě ozkoušet. Věřím, že by to v Čáslavi šlo domluvit.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
to Michal seš si jistej tim motorem Liaz turbo 220k?Myslím že turba byly o pár let později( Toron a podobně) SPS 420 měla taky jen 180k liaz M634.Když jsem tak koukal na ty fotky SM500 tak tam nevidím síta na chladiči ale motor celý zakapotovaný.No tak si vzpomínám,že jsem slyšel i o motoru tatra. To by vysvětlovalo i těch 220k bez turba.Chci se jet podívat do Čáslavi ,mám to blízko,ale otvírají až v dubnu.
S tou Tatrou je to dokonce možný, ale četl jsem údaj 220k, když jsem to poprvé študoval. Moch to být třeba nějakej motor 1. jakosti, jak se to tehdá označovalo, které šly do autobusů.
Ale to si nejsem fakt jistej.
Ale to si nejsem fakt jistej.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Někde mám ten název motoru, ale musím to vyhrabat.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
ja vypátral že,v roce 1970 byly v Agrostroji Prostějov vyrobeny dva prototypy SM-480 a v následujícím roce ještě tři SM-500. Ani tento typ se sériové výroby i přes nesporně vysokou technickou úroveň nedočkal, ale jeden model byl předán do NDR jako příspěvek pro vývoj E 516.
Záběr žacího ústrojí byl 4,8; 5 m.
Separační ústrojí tvořilo šest vytřasadel.
Typ motoru od firmy Škoda.
Výkon motoru byl 133 kW.
Pojezd byl použit hydrostatický, což značí vysokou úroveň.
A kombajn skončil jako všechno, zajímalo by mě kde by jsme ted byly kdyby nebylo těch komoušů. TO stejný jak s motocykly, JAWA byla ve svém období nejlepší, vyhrávala zavody po světě a kde je teď
U nás na družstvě prý když se chtěla koupit E-512 tak se muselo s ní odebrat 5 kusů mlatíček ruské výroby.
To je škoda, tenm kombajn by nás poslal určitě výš , ale měli z nás chudáci strach
Záběr žacího ústrojí byl 4,8; 5 m.
Separační ústrojí tvořilo šest vytřasadel.
Typ motoru od firmy Škoda.
Výkon motoru byl 133 kW.
Pojezd byl použit hydrostatický, což značí vysokou úroveň.
A kombajn skončil jako všechno, zajímalo by mě kde by jsme ted byly kdyby nebylo těch komoušů. TO stejný jak s motocykly, JAWA byla ve svém období nejlepší, vyhrávala zavody po světě a kde je teď
U nás na družstvě prý když se chtěla koupit E-512 tak se muselo s ní odebrat 5 kusů mlatíček ruské výroby.
To je škoda, tenm kombajn by nás poslal určitě výš , ale měli z nás chudáci strach
Student zemědělské školy
Naprosto souhlasím a to maj tu drzost říkat jak bylo za nich dobře.Sametová revoluce byla moc sametová.Ale zpátky ke kombajnu, slyšel jsem, že v tehdejších novinách psali o dvou vyrobených válech k SM 500. Měly mít záběr 6m!!! a dělené na půl kvůli lepšímu kopírování s pohonem z obou stran, ale nikde sem to neviděl.
české kombajny SM 500
na svou dobu vypadá suprově.Zajímalo by mě kolik takovejch strojů ne jenom kombajnu se nedostalo do vyroby za komunistu
Re: české kombajny SM 500
to zemědělec
6m lišta byla volitelná, standartně byla 5m a ta byla klasická. Jinak přídavná zařízení: sběrací ústrojí o šíři 5m, drtič a rozmetač slámy, adaptér pro sklizeň kukuřice na zrno, adaptér pro sklizeň jetelovin. Jinak podařilo se mi zjistit že na E 516 bylo z SM 500 použito 80% strojových zkupin. Takže skoro všechno:-)
6m lišta byla volitelná, standartně byla 5m a ta byla klasická. Jinak přídavná zařízení: sběrací ústrojí o šíři 5m, drtič a rozmetač slámy, adaptér pro sklizeň kukuřice na zrno, adaptér pro sklizeň jetelovin. Jinak podařilo se mi zjistit že na E 516 bylo z SM 500 použito 80% strojových zkupin. Takže skoro všechno:-)
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: české kombajny SM 500
okopírováno z agrowebu:
V roce 1970 byly v Agrostroji Prostějov vyrobeny 2 prototypy sklízecí mlátičky SM-480 a v následujícím roce ještě 3 prototypy SM 500. Jejich sériová výroba se u nás neuskutečnila, ale jeden model SM 500 byl předán do tehdejší NDR. U modelu SM 500 o záběru 5 m a výkonu vznětového motoru 155 kW byl uplatněn citlivý předvýmlat nejhodnotnějšího vyzrálého zrna při nižší obvodové rychlosti před vstupem do vlastního mlátícího ústrojí. Zrno z předvýmlatu bylo sváděno do čistidla a tím se značně snížilo zatížení šestidílných vytřásadel. Tento model byl vybaven hydrostatickým pohonem pojezdu s plynulou změnou rychlosti a elektronickou regulací rychlosti pojezdu podle průchodnosti v závislosti na výšce vrstvy obilní hmoty v oblasti šikmého dopravníku. Při provozním testování dosahovala tato sklízecí mlátička průchodnosti až 11 kg.s-1. V hlavních parametrech byla plně srovnatelná s pozdějším německým typem E-516.
V roce 1970 byly v Agrostroji Prostějov vyrobeny 2 prototypy sklízecí mlátičky SM-480 a v následujícím roce ještě 3 prototypy SM 500. Jejich sériová výroba se u nás neuskutečnila, ale jeden model SM 500 byl předán do tehdejší NDR. U modelu SM 500 o záběru 5 m a výkonu vznětového motoru 155 kW byl uplatněn citlivý předvýmlat nejhodnotnějšího vyzrálého zrna při nižší obvodové rychlosti před vstupem do vlastního mlátícího ústrojí. Zrno z předvýmlatu bylo sváděno do čistidla a tím se značně snížilo zatížení šestidílných vytřásadel. Tento model byl vybaven hydrostatickým pohonem pojezdu s plynulou změnou rychlosti a elektronickou regulací rychlosti pojezdu podle průchodnosti v závislosti na výšce vrstvy obilní hmoty v oblasti šikmého dopravníku. Při provozním testování dosahovala tato sklízecí mlátička průchodnosti až 11 kg.s-1. V hlavních parametrech byla plně srovnatelná s pozdějším německým typem E-516.
Re: české kombajny SM 500
Odpovídá to tomu. Jinak pokud jde o ten motor tak prej co kus to jinej motor, takže tam byly motory jak Liaz 180k tak i Tatra a ten další to nevím. Nicméně v propagačáku mám Liazku motor.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: české kombajny SM 500
to Michal Š: také se velice aktivně zajímám o různé prototipy strojů, které mohly v dávné době změnit směr zemědělství, v poslední době se snažím najít co nejvíce o Prototipech strojů MDW konkrétně E-532 a E-515 údajně mělo jít o axialy, mám jen fotku E-532 a vypadá to na něco převratného newíš o nich něco více?
k SM 500 toho moc newím, vím jen že otec kdysi vyprávěl že mu někdo říkal že jel kolem nějakého pole obstaveného zdí a viděl jak tam vjížděl kombajn s českým nápisem, že to bylo něco neuvěřitelného, když v té době byly okolo jen SK-4
k SM 500 toho moc newím, vím jen že otec kdysi vyprávěl že mu někdo říkal že jel kolem nějakého pole obstaveného zdí a viděl jak tam vjížděl kombajn s českým nápisem, že to bylo něco neuvěřitelného, když v té době byly okolo jen SK-4
Re: české kombajny SM 500
to Dalibor
Fortschritt E 515 je E 514 s nějakou úpravou, myslím že to byla místo kabiny stříška, tyhle verze se vyvážely do afrických zemí. E 532 Axial, celý jméno stroje, je jednorotorovej axiál, který měl na svou dobu IMPOZANTNÍ parametry. Tady u tohoto stroje se výhodní němci opravdu vytáhly. E 532 měla jednu zajímavost, měla v šikmáku místo klasického pásu dvě šnekovice. Co jsem o tom slyšel tak to prej bylo míň poruchové jak klasický šikmák. Na tom stroji bylo beztak mnoho zajímavostí, napříkld motor. Ten byl taky prototipovej. Jakou od toho míš fotku?
To že ta SM 500 byla za zazděným polem, to bych věřil, protože se prej kvůli tomu pola uzavírala. Na svou dobu to představovalo to nejlepší co existovalo mezi stroji na sklizeň obilnin.
Fortschritt E 515 je E 514 s nějakou úpravou, myslím že to byla místo kabiny stříška, tyhle verze se vyvážely do afrických zemí. E 532 Axial, celý jméno stroje, je jednorotorovej axiál, který měl na svou dobu IMPOZANTNÍ parametry. Tady u tohoto stroje se výhodní němci opravdu vytáhly. E 532 měla jednu zajímavost, měla v šikmáku místo klasického pásu dvě šnekovice. Co jsem o tom slyšel tak to prej bylo míň poruchové jak klasický šikmák. Na tom stroji bylo beztak mnoho zajímavostí, napříkld motor. Ten byl taky prototipovej. Jakou od toho míš fotku?
To že ta SM 500 byla za zazděným polem, to bych věřil, protože se prej kvůli tomu pola uzavírala. Na svou dobu to představovalo to nejlepší co existovalo mezi stroji na sklizeň obilnin.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: české kombajny SM 500
to dalibor české nápisy na tom kombajnu moc nebyly když to chtěli tajně testovat by to nedávalo smysl.A tu zeď kolem pole si nedovedu představit leda kolem zahrady, ale nic ve zlým
Re: české kombajny SM 500
mě to příjde taky nějaké divné, ale vím že se o českých kombajnech mluvilo i kdysi, ale nikdo nic moc nevěděl, a napsal sem že to nevím jistě, napsal sem co sem slyšel, ty léta kdy to jezdilo jsou už daleko za námi, a proto mě ta doba zajímá.
Re: české kombajny SM 500
to Dalibor
Jakej máš obrázek té E 532?
Jakej máš obrázek té E 532?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: české kombajny SM 500
mě to přijde jako něco divnýho, na takovejch neofiko stránkách tam o tom nic nepíšou http://www.fortschritt-landmaschinen.de/index.htm
Re: české kombajny SM 500
Dočetl jsem se na nějakách stránkach, kde to bylo psáno německy, myslím si že na farmphotu, že byl vyroben jeden kus a měl výkon 310 koní. A bylo tam psáno, že to je axiál, on a ještě jeden model, ale už nevím který, škoda pokusím se to znova pohledat, neví o nim někdo něco více?
Příspěvků: 79
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků