Emag

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Emag

Příspěvekod michal.Š » 16 bře 2008 00:10

Říká vám něco značka EMAG?
Byl to maďarský výrobce kombajnů, lépe řečeno spíš kombajny pajcoval než aby vyvinul něco pořádného.
K nám se dovážely typy ACD a AC a taky pak ŽMV 330, což byl okopírovanej náš kombajn. Neviděly jste to někde? Hlavně ten druhej, ten se dá eště najít.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Emag

Příspěvekod chomyz » 27 dub 2008 14:08

No s tím pajcováním- ono to dřív fungovalo trošku jinak, pokud vím tak výroba Žemky byla přesunuta po rozjezdu výroby v ČSSR do MLR na základě rozhodnutí RVHP....

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: Emag

Příspěvekod michal.Š » 27 dub 2008 15:50

Oficiálně se říká že to bylo přes RVHP, neoficiálně to bylo trochu jinak. Nicméně ty typy AC a ACD byly sovětská mlátička S-4 a tam žádný RVHP nebylo.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 9
Registrován: 14 čer 2009 16:58

Re: Emag

Příspěvekod ekosedlák » 14 čer 2009 17:03

Kombajn ŽM-330 míval pan Vacula - Kladná - Žilín u Luhačovic. Dělával v Technických službách Luhačovice. Nádherně jej zrenovoval.

Příspěvky: 9
Registrován: 14 čer 2009 16:58

Re: Emag

Příspěvekod ekosedlák » 14 čer 2009 17:18

Ten typ byl vlastně ŽMV - prý to byla Žací Mlátička Vylepšená. Původní ŽM byla sestrojena v Prostějově - už tehdy (cca rok 1958) měla hydraulické automatické kopírování řádků. Jinak to byla ale původně stabilní mlátička na kolech - dočišťování jako ve stodole - a částečné dosoušení chladicím vzduchem od motoru. A taky cyklon na plevy + plevník - to bylo i u té vylepšené. A taky ještě jedna lahůdka - za kombajnem bývával i jednošpagátový vázací lis Agrostroj. Motor byl pořád stejný Tatra 924- 4 válec - dodnes je na pojízdných kompresorech a elektrocentrálách.
A taky prý ještě Prostějov měl dělat E 516 - taky podle svojí dokumentace - původně to měla prý být ŽM-600, ale RVHP opět zapracovalo... Kombajny zkrátka dělal v RVHP kde kdo -Rusi, Poláci, Rumuni, NDR - jen nám to nikdy nevyšlo - a podle toho ten stav vypadá podnes. Jen krátce po převratu Wichterle vystavoval na veletrhu v Brně kombajn na prostějovském podvozku (asi z Torona) - WIKOV, ale z výroby sešlo - místo toho dělají sekačky na anglické trávníky...

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: Emag

Příspěvekod OŤAS » 19 bře 2011 17:55

Tohle nevypadá tak špatně, hlavně to jede a kdyby se tomu udělal kosmetický zásah pro omlazení, tak.........http://starenakladaky.websnadno.cz/Kombajny.html :wink:
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 112
Registrován: 28 říj 2008 21:00
Bydliště: Vých. Slowensko

Re: Emag

Příspěvekod Frantík SK » 19 bře 2011 20:05

OŤAS, počul som od bývalého predsedu tunajšieho JRD, že tie ŽMky boli kvôli tomu vzduchom chladenému motoru náchylné na požiar... je to pravda?
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků