PHX
Příspěvků: 137
• Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
PHX
Kdo ještě oráte s těmito pluhy jak jste snima spokojení? A máte někdo skušenost s drobícím nebo jiným zařízením na tomto plouhu? Kolik nejvíc měl phx radlic?
Měl jsem na svém poruchu tak jsem nyní jezdil s MXM 190 s 6PHX-35 a to drobící zařízení na něm. V lehčí zemi to dělá dobrou práci ale do těžší to není,pak jsou z toho jen ohrabky. Jsou to stále dobré pluhy i když již mají své za sebou. Co vím tak nejvíce byly sedmeráky ale měly jsme i čtrnácterák,byly to dva sedmeráky s pětadvacítkama radlicema spojené za sebou.
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
Tak to jsem chtěl slyšet do jakých podmínek to je. Jelikož je u nás z vetší části jen ta těžká půda tak to pro mě asi némá smysl to drobící zařízení. Ty se 14cti radlicema tu byly u nás taky na podmítání ale je to strašnej artykl někde se stim vymotávat to mylo víc škody než užitku. Tady u nás to ještě tahaj ale jen v nouzi kdyby to dělali pořádně tak to po tom vypadalo dobře.
- Jirka12145
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05 črc 2006 19:52
- Bydliště: Jindřichohradecko
U nás v podniku máme ještě 4PHXy vprovozu. Jsou to dobré pluhy i když jsou už zastaralé. Máme 3 jištěné vzduchem a 1olejem. Ten vzduch to jištění zvládá líp. U nás je dost kamene tak vým o čem mluvím. Jsou to všechno 5r nejvíc jsme měli 7r za ŠT180.
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
Jo to máš pravdu pluhy jsou to zastaralé ale cenově nejdostupnější. To jištění vzduchem je lepší než olej jo? To jako myslíš že nestačí tak rychle ten olej odtéct? A ten sedmerák co jste měli za ŠT utahla ho dobře nebo měla problémy?
PHX byly ve své době vynikající pluhy. Velice jednoduché seřizování, údržba a orba. Tím že byly robustnější než B 201 se líp zahlubovaly a lépe držely v zemi. ROSS Roudnice je začala vyrábět hlavně pro tahače ŠT 180 v základních verzích 5 PHX 40, 6 PHX 35, 7 PHX 30 a 14. radličný střižně jištěný podmítací pluh PH 1-403. Od nich se odvíjely později různé modifikace s různými záběry a výbavou např. již zmíněné drobící zařízení a za zmínku taky stojí talířový podmítač PH 2-202 kerý mohl být rovněž vybaven drtiči hrud. Tenhle podmítač jsme několik let používali a měl docela slušný záběr okolo 3,5m a výkon něco kolem 2 hektarů za hodinu. Trochu riskantnější s ním bylo pracovat na svazích, protože uměl slušně požduchat i když byl vybavený brzdama. Vynikající byl do strniště po polehlém obilí. U PHX jsem nepoužíval předradličky, ale tzv. zaklápěče rostlinných zbytků ( my tomu říkáme ušiska) a krojidlo a můžu potvrdit že při vší úctě ke Kvernelandu jsem metrovou horčici nebo lebedu zaklopil líp. Nemusím jistě zdůrazňovat že cena výměnných dílů je oproti konkurenci úplně někde jinde a proto se ptám kdeže většina těch PHX je
. Jo a co vím tak nejvíc radlic bylo 9, ale byla to specialní úprava několika podniků pro použití pluhu za Kirovce. Šlo hlavně o prodloužení rámu směrem dopředu, aby mohl jet Kirovec mimo brázdu , vzhledem k šířce kol. Jedni z těch co to tak využívali bylo JZD Žichlínek.
. Jo a co vím tak nejvíc radlic bylo 9, ale byla to specialní úprava několika podniků pro použití pluhu za Kirovce. Šlo hlavně o prodloužení rámu směrem dopředu, aby mohl jet Kirovec mimo brázdu , vzhledem k šířce kol. Jedni z těch co to tak využívali bylo JZD Žichlínek.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
PHX oře dobře, jenomže co naplat když je to jednostranný pluh a musí se zatahovat rozory.
Taky se mi líbí jak tyto pluhy ořou, za ním to je hezky zaklopeny a dobře rozdrobeny, není to jen otočená skýva. A to s ním oraly ještě vloni u nás na hané kde jsou těžší půdy.
Taky se mi líbí jak tyto pluhy ořou, za ním to je hezky zaklopeny a dobře rozdrobeny, není to jen otočená skýva. A to s ním oraly ještě vloni u nás na hané kde jsou těžší půdy.
Když začali na západě s výrobou oboustraných pluhů, neměli to prodejci lehké. Četl jsem o tom kdysi zajimavý článek o tom proč s sebou vozit stále jeden pluh navíc , o větší váze, větší ceně, potřebě výkonnějšího tažného prostředku a tak různě. Docela jsem se tím bavil a zvlášť v době když jsem s oboustraným pluhem začal jezdit. Rozhodně o něco větší výkon, dvakrát delší časový interval na výměnu dílů a s tou tahovou silou to nebylo zas tak hrozné. Jeden z mých prvních byl Agronom Roto Roudnice 6 radlic jištěný vzduchem a velice slušný poměr výkonu ceny ND a krásně oral proti svahu.Je fakt že s jednostraným pluhem se zbytečně pálí nafta na souvratích a to začínání a ukončování chce o něco vyšší praxi
- Jirka12145
- Příspěvky: 24
- Registrován: 05 črc 2006 19:52
- Bydliště: Jindřichohradecko
Poslední PHX přišel do podniku začátkem 90.roku a stál něco kolem 40tisíc. Jak píšete ještě dnes jsou náhradní díly asi nejlevnější.Ten vzduchem jištěnej v našich podmínkách jistí určitě pružnějc, tahal jsem i oleják a dost jsem trhal ostří. Když jsem ubral tlak, tak se jištění sice zlepšilo ale v tvrdu nelez do země. Viděl jsem i ůpravu s dvěma dusíkovejma akumulátorama ale jak to chodilo nevím. Jak píse OŤAS B201 jsou taky dobrý ale to tvrdo to jim nechutná. Zahrnovače rostlinejch zbytků používám taky když jsou dobře nastavený tak je to paráda. Ten 7r ta Škodovka tahala bez problémů u nás se orá tak 20-25cm pravě kvůli kamenu. No a nakonec většinou jsem měl s PHX v tvrdu větší ůspěch jak LEMKEN.
Pokud je Roudničák v dobrém stavu a správně seřízen + dobrá obsluha, tak svorávky a rozorávka nejsou prakticky poznat. Jde taky o to si pole řádně rozměřit a nedělat sorávky po 50 metrech, a střídat rozory a sorávky né že někdo dělá rozor 15 let na stejném místě.Dovede si představit jak to pak vypadá (běžná praxe v dřívějších JZD, ale někde i dnes).
Máme to od Danhela,bereme od něj skoro všechny mašiny,ale zase žilka,desky a všechny výměný věci bereme od Kvarťáků mají to prej o dost levnější. No oni to ani neopravili, nikdo s tim nic nechtěl mít (byl asi měsíc po záruce)tak to chlapi v dílně zavařili,přeplátovali a jezdí se dál.
Tohle ale všechno se stalo z duvodu toho že se na to daly takový ty hrábě a lemken na to nemá nic povolenýho,ani válce.
A kdo ti to povídal?
Odkud jsi?
Tohle ale všechno se stalo z duvodu toho že se na to daly takový ty hrábě a lemken na to nemá nic povolenýho,ani válce.
A kdo ti to povídal?
Odkud jsi?
medulin píše:Hrabe? To myslis takovy ten zluty hreben? To ze to prasklo je drsny ale kdyz to na to neni povoleny tak asi vedi proc No ja sem z Urocnice a do strouhy jezdim pro prasky a nekdy na zabavu do jiskry. Jednou sme u vas meli zaparkovany lis bez kola
Jo přesně to. ale ted se dohaduje předsedas Danhelem kdo to zaplatí.
Jo tak to jo, pozdravuj Jardu Roubíčka...on bude vědět.
Humlstroj píše:Zdarec chlapi, no u nás jezdí taky jeden PHX 7r tahají to JD (kolem 130k) a zvládáto docela napohodu. Taky orají 4r obracákem a je to po něm lepší něž po PHX. No na PHX mají udělaný Vario a je to paráda ve svahu jo trochu stáhne a na rovině roztáhne.
Bez urážky, ale do 130ps tak paterák v lehčím a na 7čku tak ďoubat leda piliny se 130 koníkama. Nedaleko tahají taky 7čku s 230ps a mají tak střední půdy.
Humlstroj píše:No já vím že to zní divně ale fakt to tahají John Deere 6810 což má 130Koní a docela na pohodu. A jsem z vysočiny okolí Žďáru nad Sázavou. No nákalady jsou na tom 30cm nebo 35
tak tomu neverim jsme take z vysociny a taham 162 6 radlicnej B201 s radlcema z PHX a ma toho plnou prdel takze to neni mozny leda ze to poustej tak 5 cm do zeme.. ale jestli je to tak tak pred nimi smekam
zetor rulezzzzzzz
Humlstroj píše:No já vím že to zní divně ale fakt to tahají John Deere 6810 což má 130Koní a docela na pohodu. A jsem z vysočiny okolí Žďáru nad Sázavou. No nákalady jsou na tom 30cm nebo 35
Hele a nepleteš si to se 7čkou podmítačem? Tady se tahaly 14tky sepřažený a později jsem i já tahal právě jen 7čku s 10145 a taky toho měla plný gatě. Ale jestli to je to phx 7 radlic a tahá to JD 6810, tak to zírám teda. Jo a jak hluboko orá? Jestli to škrábe tak do 10cm nebyl by asi problém.
Já myslím že se tomu věřit dá. 7 PHX 30 byly konstruovaný hlavně do tahu se ŠT 180 a já sám sem tahal 6 PHX 30 se 16145 a ta o tom pluhu v lehčích půdách ani nevěděla, problém byl spíš s ucpáváním rostlinnýma zbytkama(zvlášť po jetelině to nešlo). Tím že píše Humlstroj že je z okolí Žďáru nad Sázavou, je pravda že tam jsou taky kopce, ale je tam lehká písčitá půda. Když jsem ve zkouškách v letech 91- 95 testoval Z 9540 s pluhem B 201 (5.radlic 35 cm) , dával jsem slušně zabrat i 12145, kterou jsem v deštivých podmínkách (díky uzávěrce v přední nápravě) tlačil takřka před sebou a 10045 s neseným roudnickým 4 PN 30 to vzdala předčasně, a tohle mně nevěřili ani chlapi na zkušebně v Brně. Zkrátka u nás na Vysočině to jde docela lehce, o to víc zase hoří ostří a plazy.
P.S. při orbě u Brna v těžších půdách jsem s B 201 jezdil po zadních, tam to nešlo, opravdu záleží na podmínkách v té dané oblasti. A tu 7. podmíťák PH 1-413 (25cm radlice) u nás v pohodě tahal chlapík se 7745 turbo.
P.S. při orbě u Brna v těžších půdách jsem s B 201 jezdil po zadních, tam to nešlo, opravdu záleží na podmínkách v té dané oblasti. A tu 7. podmíťák PH 1-413 (25cm radlice) u nás v pohodě tahal chlapík se 7745 turbo.
Příspěvků: 137
• Stránka 1 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků