PHX
Příspěvků: 137
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
OŤAS píše:Já myslím že se tomu věřit dá. 7 PHX 30 byly konstruovaný hlavně do tahu se ŠT 180 a já sám sem tahal 6 PHX 30 se 16145 a ta o tom pluhu v lehčích půdách ani nevěděla, problém byl spíš s ucpáváním rostlinnýma zbytkama(zvlášť po jetelině to nešlo). Tím že píše Humlstroj že je z okolí Žďáru nad Sázavou, je pravda že tam jsou taky kopce, ale je tam lehká písčitá půda. Když jsem ve zkouškách v letech 91- 95 testoval Z 9540 s pluhem B 201 (5.radlic 35 cm) , dával jsem slušně zabrat i 12145, kterou jsem v deštivých podmínkách (díky uzávěrce v přední nápravě) tlačil takřka před sebou a 10045 s neseným roudnickým 4 PN 30 to vzdala předčasně, a tohle mně nevěřili ani chlapi na zkušebně v Brně. Zkrátka u nás na Vysočině to jde docela lehce, o to víc zase hoří ostří a plazy.
P.S. při orbě u Brna v těžších půdách jsem s B 201 jezdil po zadních, tam to nešlo, opravdu záleží na podmínkách v té dané oblasti. A tu 7. podmíťák PH 1-413 (25cm radlice) u nás v pohodě tahal chlapík se 7745 turbo.
Ale jo jestli je to tak dá se tomu věřit.Jeli to na lehkém tak to je v poho.Tady co pole to 3 nebo i víc druhů půd a to se těžko něco šteluje. Jinak v průměrný hnědozemi by sis tady 7čkou ani neškrt se 130ps a to nemluvim o té černé mazanině co ani desky nevytře.Je to asi v tom že všude to jde jinak a proto se mi to zdá divný a přitom to jde jak říkáš.
Tak to bych tedy chtěl vidět jak orá 130 koní s 7 radličnym pluhem. U nás je docela lehká zem a vidím jak jezdí s tím samým pluhem kámoš se 7810 (175koní). Tím spíš bych ho chtěl vidět když trochu zaprší nebo když by měl jezdit v kopcovitým terénu. No ale jestli to jezdí tak smekám ale osobně si o tom myslím svoje.
MICHAL
To co jmenuješ jako VARIO na PHX je trochu nadnesený výraz pro vloženou pístnici na ovládacím táhle, které pomáhá natáčet zadní dvojici opěrných kol. Pokud jede PHX (ale i každý jiný pluh) po rovině, tak je záběr pluhu daný záběrem radlice x počet radlic, při orbě, a tím myslím kvalitní orbu, si každé těleso udržuje záběr pomocí plazů. Ve svahu už je to trochu jiné, tam už působí jinak těžiště pluhu a někdy má pluh snahu se stahovat a nebo naopak vyjíždět při snaze zvětšovat záběr. Právě na tohle se vmontovávaly v rámci zlepšení kvality práce již zmíněné pístnice. Ale pozor není to VARIO to je úplně o něčem jiném, tam se natáčí i radlice a pochybuju o tom že by si to někdo takhle předělal na PHX . 7. radličný PHX se dělaly jen s radlicema o záběru 30cm.
Ten pluh dneska vyfotím a řeknětemě jen komu to mám poslat aby se přesvětšil. Ja už říkal Oťas nazývat navařenou pístnici na táhle jako vário je asi nadnesené. A je to na 100% PHX a náklady jsou tam 35cm a je to stáhlí na 30cm. A táha to John Deere 6810 (130k). Věřte tomu nebo ne mě je to fuck. Ale já mluvím pravdu.
Humlstroj píše:Ten pluh dneska vyfotím a řeknětemě jen komu to mám poslat aby se přesvětšil. Ja už říkal Oťas nazývat navařenou pístnici na táhle jako vário je asi nadnesené. A je to na 100% PHX a náklady jsou tam 35cm a je to stáhlí na 30cm. A táha to John Deere 6810 (130k). Věřte tomu nebo ne mě je to fuck. Ale já mluvím pravdu.
Tak to opravdu není vário ta pistnice je tam jen na to že díky ní můžeš přes hydrauliku dávat do přepravní polohy a nemusíš to šroubovat a na udržení ve svahu že to začneš šprajcovat proti svahu aby to neujíždělo a záběr tím možná nadženeš ale pak nemáš boční zplazy rovnoběžně s osou traktoru a ten pluh šprajcuješ násilím proti ose orby a vário vypadá takto
toto není vário a je to co má PHX
http://www.lemken.com/_upload/EuroDiama ... e_gro_.jpg
I tato fotka není vário radlice jsou na pevno
http://www.ucho.cz/Picture/P000049093-F0.jpg
A toto je vário radlice se natáčí na rámu
http://www.lemken.com/_upload/Vari_Diam ... l_gro_.jpg
ahoj, taham PHX 5-35 hydraulicky jišteny a taham ho za Landini 125 TDI, oram tak 27 cm hluboko a ten traktor o tom pluhu ani nevi. Ohledně jištění: vzduchove je pry lepsi, reaguje citlivěji a plynuleji ( a taky nehrozi ze kdyz prdne hadice vyteče olej) ale pry kdyz je hodne slamy, resp, rostlinych zbytku, cpe se to mezi radlici a temi kladkami po kterych běha to jistici lano, proto jsem radsi poridil hydraulicky jistený, protože drtim s E 514 a te slamy tam mnody zustava moc
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
No my máme vzduchový i hydraulický pluh. Je výhoda že do toho vzduchovýho nemusíš pouštět ty drahé oleje a řekl bych že je o něco lepší na to jištění než ten hydraulický. Nejde tak na tvrdo jako a víc si vyhový. Ale oba jsou dobré.
ST180 píše:ahojte vsetkym co viete nieco o PHX.Chcem kupit PHX 6 radlicne 30cm za ST 180 olejove istenie.Je to dobry pluh.Cital som co ste tu pisali a usudil som ze nie je to az taky zly pluh.Je lepsi olejovy alebo vzduchový.
6 PHX-30 má ale menší odhrnovačky a míň zaklápí,neobrací ale jen staví. 6 PHX-35 byl na tohle lepší.
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
Jezdil jste někdo s PHXkem co má hydraulicky nastavované radlice. Vždy jsem to jen viděl stát v kopřivách a každej na to nadával.
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
Byli to takové začátk varia pluhů. A asi byli jištěny jen pružinami a většinou na nich byli namontovány drobící pěchy.
- Jirka.st180
- Příspěvky: 56
- Registrován: 29 srp 2006 16:43
Jo tohle vylepšení tam mám ale zajímá mě jak fachčilo v praxi to originál vario. Když se natáčeli radlice.
Pokud máš pístnici na řídící tyči, nedá se o variu vůbec mluvit. To funguje jen na přepravu. Na několika PHX máme plně hydraulický řízení, jedna pístnice vpředu, druhá vzadu, tyče tam nejsou. Odstranilo se tim praskání vidlic a šroubů a vůlí v nich. Je to okoukaný z pluhu MF. Tu "vario" PHX jsem viděl s 5 radlicemi a dost si naříkali, že se to vytlouká v uložení.
nastavenie PHX
Kto by mi vedel poradit ako mam nastavit pluh PHX aby mi traktor neuhanalo do nezoraneho.Mam ST 180 a ked orem tak musim stale tocit doprava.Cize je St 180 stale zlomena a odhana mi zadnu napravu.Co by sommal na tom prestavit.Pluh je 5 PHX-35-H.Je tu niekto taky odbornik?
Podle všeho máš asi první těleso nastavené na velkou ranu,zkus ho buď posunout na ramenech traktoru nebo na pluhu posunout šíjnu co se do ní ta ramena zapřihají tak aby šel pluh více do brázdy. Většinou jsme měly první těleso jen na poloviční záběr a problém nebyl ani v těžkých půdách a Škodovka jela pěkně rovně.
neviem aka je a tom pluhu konstrukcia ale ked mas menitelny zaber radlic a mas pohyblive rameno s radlicami a je tam nastavovacia skrutka thak s nou sa treba troska pohrat bud ju stiahnut alebo vytocit a uvidis ci sa to bude zlepsovat alebo zhorsovat a podla toho iba ja viem inak aku to ma konstrukciu pevna alebo da sa nastavit?
ja som si to tiez myslel ze to tak bude lebo prve teleso menej zahadzuje brazdu po predchadzajucej jazde a je vidiet jednotlive prejazdy.Ked zacnem orat na jesen tak budem mat viac casu sa s tym nastavovanim pohrat.Nemam toho vela na oranie ale kupil som ten pluh aj tu skodovku len preto ze sa mi ta suprava paci ked to orie.
Příspěvků: 137
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník