Nahrada za naftu
Příspěvků: 22
• Stránka 1 z 1
Nahrada za naftu
P?ed nedavnem jsem vid?l auto co jezdi na rostlinny olej . Je to velice zajimava v?c a ur?it? stoji za to nad ni uvažovt. P?edstavte si že si zem?d?lac vyp?stuje ?epku ,doma si vylisuje olej naleje ho do traktoru a jezdí. Pokrutiny skrmí . Je to fakt dobrej napad a dost vyrazn? by to snížilo naklady a bylo by co p?stovat. Více info na http://www.rapidoil.cz ,po?adn? to prostudujte a napište sve nazory . Jo nezam?nujte to s bionaftou je to n?co jineho.
- Polnohospodar
- Příspěvky: 20
- Registrován: 06 led 2007 01:00
- Bydliště: Zap.Slovensko
Repka
Nieco podobne najdes na strankach Biolife Galanta, na adrese http://www.biolife.sk ,podla mojho nazoru je to dobra alternativa,len hrozi pri vacsom rozsireni uvalenie dane zo strany statu,nakolko je to palivo.Ale zatial je to o.k.Je tam dost velka uspora nakladov na PHm,pozri sa je to tam presne rozpisane.
- lukas....1
- Příspěvky: 100
- Registrován: 03 dub 2006 18:03
O takto upravenym traktoru sem už četl ve farmáři, byl to Case myslim mxu 135?? nevim to jistě, ale ta přestavba stála asi 300 000kč. Ten traktor měl dvě nádrže, jednu na olej a druhou, menší, na naftu. Psali tam, že se má startovat a pár minut před zhasnutim motoru přepnout na naftu. Jinak spotřeba byla obdobná a výkon se snížil minimálně.
libor píše:ta nafta tam je do ty doby než má motor provozní teplotu a voda ohřívá řepku a teprve pak to přepne na řepku ale trpí tím motor funguje to ale ještě bude pár let trvat než se přispůsobí materiálově a technicky motor aby to pracovalo a vydrželo
O tom to přesně je. Jedna věc je úspora na ceně nafty a druhá ve zvýšení nákladů při častější výmněně oleje atd. Prakticky dnešní motory nejsou schopny na řepkový olej dlouhodobě fungovat. A to nemluvím o comon rail . Já bych si ten olej nenalil ani do osobáku který má deset let. Takový lidé jsou ale tomu motoru bych se nemohl podívat do očí
Každý správný ekologický zemědělec práškuje v noci
- Ondřej Novák
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Nedávno sem byl na předváděčce místního prodejce traktorů a byl tam Doc. Bauer z MZLU v Brně a mluvil o tom jak testovali traktor na za studena lisovaný řepkový olej... Tak jen jednou větou, dokud s tím nepřijdou sami výrobci traktorů, nemá cenu to zkoušet, pokles výkonu není až tak hrozný (mám pocit, že to bylo 17%), ale neskutečně to za...á motor...
Když osladit, tak Crystalem...
matthew píše:Dokud bude stát vracet zemědělcům spotřební daň z nafty, nemá cenu se tímto absolutně zabývat.
přesně tak...zatím to jde s tou spotřební daněj-že ji vrátěj celňáci...
no nafta je nafta... jáý budu jezdit co nejdýl na klasickou naftu pořádnou....
jednou sem zkusil bionaftu...a jako v poho v 7211, ale ten smrad...jak friťák
Polci píše:Před řepkovým olejem lisovaným za studena varuje mnoho prodejců zem. strojů z Německa. Dost farem si to tam pořídilo a stroje jim najely tak 2000-3000 Mth a motory PD byly na částečnou generálku a Common Rail na vyhození....a bylo vcelku jedno zda měli předehřívání toho oleje či ne.
hm no nafta je nafta...
a věřím tomu, že klasickou naftu nic nenahradí
ty přírodní oleje z řepky apod...to je na nic si myslim...
ted si pomůžem tím aby vydržela nafta dýl v ložiskách těžebních, že se bude ředit tím řepkáčem apod....ale to už taky je takový na hranici no...
já to vidím v tom. že musej hledat nějakej zdroj nafty jinde-nebo nečeho s vlastnotma nafty- něco chemicky připavit..-zas je to otázka ceny no...
vědci snad pomůžou....
závěrem teda chci jen říct že přírodní suroviny z pěstované rostlinné biomasy nejsou dobrým řešením pro pohon motoru -diesláků...
Jen taková teoretická uvaha .Srovnáváme chování motoru ktery se mnoho let zdokonaloval na spalování nafty. Představte si když by se technicky vyvoj motoráren přesunul do oblasti spalováni rostlinneho oleje.Myslím že za takovych 5 let vyzkumů zkoušek by už byl určitě pořadny motor i na olej který by fungoval bez problemu.
to jsou vsechno uvahy o nicem, puvodne byl vznetovy motor zkonstruovan v dobe sveho vzniku na rostlinny olej, primarni palivo nebyla nafta, to si ukradli "ropaci" a upravili na naftu pozdeji.
Konkretne byl zkonstruovan na burakovy olej.
Jinak, olej je alternativni palivo a dokaze zcela nahradit naftu, akorat je proste problem s viskozitou, kterou ma vyssi jak nafta. Kdyby mel stejnou viskozitu jak nafta pri stejne teplote, byl by ve vetsine hledisek lepsi, ma lepsi mazne schopnosti, obsahuje 10 % kysliku oproti temer nulovemu obsahu kysliku v nafte.
Pokles vykonu jde dohnat upravou parametru motoru, to by takovy problem nebyl.
Vetsinou motor proste odchazi k vuli problemu s nedostatecnym rozprasovanim paliva vstrikovaci - nasledne k nedokonalemu prohorivani paliva, karbonizace motoru, stirani rostlinneho oleje do olejove vany a nasledne i ke zmene fyzikalne chemickych vlastnosti motoroveho oleje - polymerace.
Dle me staci, aby konstrukteri upravili uz k dost dobre zivotnosti motoru jeho vstrikovaci jednotky, hlavne aby si poradily s vyssi viskozitou a zabezpecili stejne kvalitni podminky vstrikovani RO - odpadlo by hned nekolik problemu.
Nicmene, mel jsem moznost rozebrat motor ktery jezdil na RO par tisic km a motor byl ve stavu, nerozeznatelnem od provozu na naftu - zadny prokazatelne zvyseny nanos karbonu, zadne zapecene pistni krouzky.
Nejvic trpi na spalovani RO motory s primym vstrikovanim.
Konkretne byl zkonstruovan na burakovy olej.
Jinak, olej je alternativni palivo a dokaze zcela nahradit naftu, akorat je proste problem s viskozitou, kterou ma vyssi jak nafta. Kdyby mel stejnou viskozitu jak nafta pri stejne teplote, byl by ve vetsine hledisek lepsi, ma lepsi mazne schopnosti, obsahuje 10 % kysliku oproti temer nulovemu obsahu kysliku v nafte.
Pokles vykonu jde dohnat upravou parametru motoru, to by takovy problem nebyl.
Vetsinou motor proste odchazi k vuli problemu s nedostatecnym rozprasovanim paliva vstrikovaci - nasledne k nedokonalemu prohorivani paliva, karbonizace motoru, stirani rostlinneho oleje do olejove vany a nasledne i ke zmene fyzikalne chemickych vlastnosti motoroveho oleje - polymerace.
Dle me staci, aby konstrukteri upravili uz k dost dobre zivotnosti motoru jeho vstrikovaci jednotky, hlavne aby si poradily s vyssi viskozitou a zabezpecili stejne kvalitni podminky vstrikovani RO - odpadlo by hned nekolik problemu.
Nicmene, mel jsem moznost rozebrat motor ktery jezdil na RO par tisic km a motor byl ve stavu, nerozeznatelnem od provozu na naftu - zadny prokazatelne zvyseny nanos karbonu, zadne zapecene pistni krouzky.
Nejvic trpi na spalovani RO motory s primym vstrikovanim.
Příspěvků: 22
• Stránka 1 z 1
Zpět na Oleje, maziva, filtry, paliva....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků