Lexiony
Pokud myslíte tu lištu, jak se složí dopředu pře kombajn na dva kusy, tak ta určitě stojí v Modleticích v Agromexu, kdyby někdo měl zájem kouknout na to zblízka. Je to vidět i z dálnice, jestli to tam je furt. Asi zajímavý projekt, ale musí to bejt pěkná páka. Tak na německý silnice a německý počet hektarů za rok.
- Kucirek Standa
- Příspěvky: 83
- Registrován: 20 říj 2006 19:11
- Bydliště: Okrouhlice - Havlíčkobrodsko
Novej Lex
Tak 560ka je doma 

Naposledy upravil Kucirek Standa dne 10 srp 2009 23:07, celkově upraveno 1
U nás v okolí letos vyjedou 2ks lex 570 a práce u těch majitelů by bylo možná i pro 2 6 stovky, ale ta cena je pořád silný argument. Ono přece jen dát 8 nebo 12 mega - záleží na výbavě u daného kousku je docela silný argument a i když to nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti, nemyslím si, že by tam byl až tak velký výkonový rozdíl, aby se to zaplatilo. Ano máli na to někdo, nebo nechal li se někdo ukecat ať si to pořídí, ale aby po sezoně nezabrečel. Je to jen můj názor a jestli se pletu a´t mě někdo poučí. 

Zdá sa že dávajú to nové chladenie aj na 570ku:
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=448483
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=448483
CLAAS je specialista na sklizeň
Konstruktéři v Claasu si nic nevycucali z prstu, tak jako každý nápad všude na světě vznikne nejdřív v hlavě, potom se přenese na kreslící prkno nebo počítač, potom se to vyrobí jako prototyp, dělají se zkoušky materiálu, zátěžové, životnostní aj. , pak se vyrobí nultá serie, která jde do provozu a zase se vychytává, ten proces je všude stejný na celém světě. Každý výrobce má tzv. v šuplíku něco nového a jde o to hlavně načasovat kdy se dá s tím nápadem přijít na světlo, aby to mělo ten správný efekt. Nejjednodušší a taky ekonomicky méně náročné je upravovat, zjistit v čem udělala konkurence chybu a té se vyvarovat a ještě něco vylepšit. Jestli Claas měl už axiála v 80. letech nevím , ale nebyla na to pro nás tehdy vhodná doba, tak se to založilo a postupem doby po určitých úpravách vznikl pravděpodobně Lexion, to je jednoduché pravidlo vývoje.
to Oťas
Tak jasně že jo. Já měl ale na mysli rotory jako takové. Rozhodně ten mláticí aparát co měl lexion neudělaly hned jako celek. Musely někde odskoušet ten axiální mláticí mechanizmus samostatně. A to si myslím že udělaly. Ono je to oto zajímavější, protože se prej ten axial měl zkoušet v ČSSR, ale to ověřím aji se zkušebníma lejstrama. Jen kdyby bylo trochu času.
Tak jasně že jo. Já měl ale na mysli rotory jako takové. Rozhodně ten mláticí aparát co měl lexion neudělaly hned jako celek. Musely někde odskoušet ten axiální mláticí mechanizmus samostatně. A to si myslím že udělaly. Ono je to oto zajímavější, protože se prej ten axial měl zkoušet v ČSSR, ale to ověřím aji se zkušebníma lejstrama. Jen kdyby bylo trochu času.
Borci majú patentované a skúšané rotory Lexiona v dobe ešte keď APS sotva uviedli na trh, na patente sú normálne za dvojbubnovou mlaťačkou.
A patentovaný axiál majú zrovna tak, dva rotory šikmo pod sebou, mašina dokonca nemá ani sita, vypadá to že to chceli v druhom rotore hneď separovať a čistiť....... ale či také niečo niekedy vyšlo z dielne na pole alebo je to len skúšané v dielni to netuším......
A patentovaný axiál majú zrovna tak, dva rotory šikmo pod sebou, mašina dokonca nemá ani sita, vypadá to že to chceli v druhom rotore hneď separovať a čistiť....... ale či také niečo niekedy vyšlo z dielne na pole alebo je to len skúšané v dielni to netuším......
Jak to myslíš šikmo pod sebou? Byla tam nějaká lomená hřídel? Jinak Claas si prej tady nechal testovat axiála protože tu byly pro kombajn pořádné podmínky a navíc ti naši kombajnéři s těma prototipama dělaly takový výkony, že pokud to mělo nějakou výraznější vadu, hned se to projevilo. Laverda si tady proto taky nechala zkoušet nějaké stroje.
To si tady taliáni nechaly zkoušet laverdu a stala se na tom nějaká porucha. Inženíři nad tím kroutily hlavama jak se to mohlo stát protože u nich by se to projevilo prej až po 3 letech.
To si tady taliáni nechaly zkoušet laverdu a stala se na tom nějaká porucha. Inženíři nad tím kroutily hlavama jak se to mohlo stát protože u nich by se to projevilo prej až po 3 letech.

Podľa nákresu tam je normálny rotor, ale šikmejšie ako obyčajne, pod ním je zrovna tak šikmo druhý rotor do ktorého padá vymlátená hmota z prvého rotora, ktorý "pravdepodobne má separovať čisté zrno....... však to uvidíš na pdf-ku.
A aby som nebol znova "tajnostkár" tak tu je link aj pre ostatných
http://www.freepatentsonline.com/7140961.html
A aby som nebol znova "tajnostkár" tak tu je link aj pre ostatných
http://www.freepatentsonline.com/7140961.html
Motory: Lexion I mají MB a Perkins, Lexion II Cat s možností měření spotřeby paliva. Jiné samolepky s nápisy označení, jiná pojezdová páka s integrovaným autopilotem, jiný volant, jiná sedačka, jiné čalounění kabiny, jiná verze operačního systému Cebis, držák nápojů, možnost automatické klimatizace, jiný pohon přiháněče (hydraulický oproti mechanickému u Lexioni I), jiný pohon kruhového síta (hydraulický oproti přímému od motoru u Lexionu I), silnější motorek otvírání zásobníku, jiný zachytávač pevných částic nasávání vzduchu, jiná koncovka výsypníku s delším "dostřelem" ale také větším "rozptylem", napínání zrnového řetězu hydraulikou (pěkná hovadina, radím pokud možno předělat!!!) a pak nějaké změny v řemenech a ložiscích... Vše z hlavy nevím.
Lexion Lexion a zase Lexion, v tomto tématu je vidět, že soudruzi z NDR mají marketing zmáklej na 1. Jasný důkaz jsou i traktory – dříve Renault. Kdo by si koupil (kvalitu vyjádřenou ve znaku) Renault? Soudruzi z NDR však díky reklamě dokážou prodat i tyto mašinky. Na druhou stranu musím připustit, že z EU je to nejlepší co kdy vzešlo a to jen díky mentalitě tohoto národa. Jak říká můj kamarád „co nedokázal Adolf válkou, to dokázali němci Markou“ Z hlediska geografického položení ČR nelze popřít ovlivnění – zaslepenost do německých věcí. Podobně je to i v automobilovém průmyslu koncern VW, BMW, Mercedes. Je spousta jiných značek, které mají kvalitnější a zároveň levnější výrobky. Pokud použiji slogan ČAS DOZRÁL tak jedině v souvislosti s tím, že opravdu dozrál na to, aby Claas udělal pořádný axiál, který by konkuroval koncernu CNH. Do budoucna se každopádně tomuto kroku nevyhnou.
to lada vw: Nevím, nevím, nevím, zda jsi došel do té třídy ZŠ, kde se probírala vlastivěda... Soudruzi z NDR byli jistě velcí čímani, dělali zajímavé stroje a dokonce možná měli i zvládlý marketing, ale pro rozšíření tvých obzorů: Claas vždy sídlil a vyráběl se v bývalé SRN... Jinak nejsem toho názoru, že by měl Claas někoho dohánět...Pokud je prodej takový jaký je a továrna je na rok dopředu vyprodaná tak nevidím důvod...
Jinak ty vložené věty o automobilovém průmyslu a EU jsem nepochopil... To jsi musel mít, chlape, včera večer dost nakoupeno...
Jinak ty vložené věty o automobilovém průmyslu a EU jsem nepochopil... To jsi musel mít, chlape, včera večer dost nakoupeno...
Naposledy upravil Polci dne 14 led 2008 12:32, celkově upraveno 1
Petře vidím, že jsi mě bryskně odhalil „jsem student a stipendium mi platí koncern CNH
! . Je mi líto, že se na příspěvek díváš jen z úzkého úhlu pohledu a žiješ zaslepen Lexionem. Prostě si to připusťte, cena a kvalita není zase tak optimální jak společnost prezentuje. Tvá reakce na příspěvek mi připomněla názor jednoho agronoma. Byla mu položena otázka, proč nekupují stroje s vyšším komfortem ovládání? Odpověděl byla rychlá bohužel pravdivá „při inteligenci našich zaměstnanců by funkce nebyli využity ani z 10%. Ale to se dostáváme někam jinam.



Nevím jak jinde, ale cena je u těch strojů srovnatelná s ostatními (nebavíme se o ceníku, tam si může každý naplácat co chce), ztráta ceny je vysoce podprůměrná v porovnání s ostatními a dle vlastních zkušeností kvalita jde dolů, ale pořád je ještě v porovnání s konkurencí vyšší...
Opět jsem nezachytil myšlenkové pochody u "otázky na agronoma", ale to bude asi tím stipendiem od koncernu CNH... Už možná začíná působit výplach mozkový... Každopádně by měli u CNH na tvé stipendium přilačit a chtít lepší výsledky... Mě to nikdo stipendium neplatil a vím, že před rokem 1990 bylo NDR a SRN, umím se kdyžtak kouknout do mapy a najít, kde leži Harsewinkel, dokonce se někdy i trefím do "i" či "y", tak to zkus opravit...Jinak ti to stipendium vezmou
Opět jsem nezachytil myšlenkové pochody u "otázky na agronoma", ale to bude asi tím stipendiem od koncernu CNH... Už možná začíná působit výplach mozkový... Každopádně by měli u CNH na tvé stipendium přilačit a chtít lepší výsledky... Mě to nikdo stipendium neplatil a vím, že před rokem 1990 bylo NDR a SRN, umím se kdyžtak kouknout do mapy a najít, kde leži Harsewinkel, dokonce se někdy i trefím do "i" či "y", tak to zkus opravit...Jinak ti to stipendium vezmou

Jinak se mi ještě
, že zřejmě těch 10% inteligence bylo mířeno buď na mě či na Petra... Pokud to bylo na mě, tak věz, že někdy i to zřejmě stačí na ovládání Lexiona. Protože v jednoduchosti je síla. Tobě by tam ale zřejmě museli konstruktéři dát jako ovládání stroje pouze jeden čudlík s katapultem a tam nápis stlačit při nastoupení....

Na rovinu meleš tady úplně do větru. Z tvých komentářů mně připadá jako kdybys pole viděl tak maximálně z letadla. To co tady píšeš o nějakým komfortu a kvalitě je naprosto zcestný. Mimochodem na to, který stroj je nejlepší v komfortu a výbavě atd. už tady "experty" máme, ale nebreč, já jsem taky student a taky jsem takový dřív byl, taky sem se spálil a taky jsem vystřízlivěl (aspoň trošku). Proč místo toho raději nenapíšeš několik pádných argumentů?? K tomu stipendiu: to už jsou na tom v CNH vážně tak blbě??
A ta inteligence zaměstnanců...no nevím...ale jak už naznačil Polci SRN a NDR je rozdíl, nebo ne?
A ta inteligence zaměstnanců...no nevím...ale jak už naznačil Polci SRN a NDR je rozdíl, nebo ne?

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků