Násobič Zetor 16145 a 8011
Příspěvků: 117
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
já teda nevím jak u vás, ale já jezdím po silnici s vypnutým př. náhonem, proto nevidím rozdíl ve vyřazení u traktoru bez předního nebo s předním náhonem, taky se mi už párkrát stalo, že se mi porouchal rozvadeč a předek nešel vypnout a když jsem pak jel po silnici domů, tak na trojku, zajíce a plný plyn ta převodovka strašně brečela
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
a je samozřejmý že když dáš jiný pneu (at´už předek nebo zadek), změníš tím převodový poměr a nevyměníš k tomu odpovídající pastorek, tak je pochopitelné, že něco pok*rvíš, to může udělat snad jedině blbec
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Pokud vím, tak se zapnutým předním náhonem po silnici se smí jet max. na trojku zajíc. Často se to stává v zimě, když se prohrnuje sníh...
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Martis píše:Pokud vím, tak se zapnutým předním náhonem po silnici se smí jet max. na trojku zajíc. Často se to stává v zimě, když se prohrnuje sníh...
161 má jen tři kvalty a když jedeš po sněhu, tak je to snad jedno ne ?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Tjn u 161 to je o jeden kvalt méně. Podle mě ať je sníh nebo ne, otáčky jsou stále stejné
Samí vole, ale stádo nikde ...
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Martis píše:Tjn u 161 to je o jeden kvalt méně. Podle mě ať je sníh nebo ne, otáčky jsou stále stejné
to sice jo, ale na sněhu ti ty přední kola proklouznou, problém je v tom, že přední náprava je o malinko rychlejší než zadní aby "táhla" při malých pojezdových rychlostech a při ježdění po nezpěvněných nebo kluzkých povrchách to nevadí, ale jakmile to po silnici kulíš co to dá, tak přední náprava se "pere" s tou zadní, síly jsou mnohem větší a tudíž může něco povolit. minimálně zbytečně sjíždíš pneumatiky
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Určitě se to řazení budu muset naučit, ale šlo mi o to ,jestli ta brzdička je funkční, když tam není násobič. Zatím dík
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Vilík píše:Určitě se to řazení budu muset naučit, ale šlo mi o to ,jestli ta brzdička je funkční, když tam není násobič. Zatím dík
jestli je funkční brzdíčka poznáš takle: máš neutrál, nastartovanej motor, zmáčkneš spojku a pokud ti jde hned zařadit (prodleva cca 4s) tak ti brzdička funguje, pokud ne a nešlo by ti dlouho zařadit, tak brzdička nefunguje. brzdička slouží pouze k tomu, aby ti zastavila vstupní hřídel do převodovky aby se netočila při řazení na místě, při jízdě už tam k ničemu není, to už ty otáčky hřídele budeš muset srovnat ty právě tím meziplynem.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Chlapi, zlomila se mi páka násobiče želva/zajíc. pod volantem. Neválí se to někomu doma, mám tam provizorně trubičku ale ta se ohýbá.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
larsen.l píše:Chlapi, zlomila se mi páka násobiče želva/zajíc. pod volantem. Neválí se to někomu doma, mám tam provizorně trubičku ale ta se ohýbá.
abych řekl pravdu, tak s tím se setkávám prvně to si řadil kladivem ne?
Naposledy upravil standais dne 13 úno 2013 16:47, celkově upraveno 1
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
bohužel jen rukou, a tou slabší. Ruplo to v té zůžené části, kde je našroubovaná plastová krytka. Byl tam kaz v materialu, bublinka, nebo něco takového, do půli to bylo staré.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Tak ještě k té páčce. Dnes jsme s kamarádem rozebrali kryty nad převodovkou a zjistili jsme že je zlomená zřejmě hřídel násobiče, která je v převodovce, něco se tam zřejmě šprajclo, proto rupla ta páčka pod volantem. Měl bych dotaz: dá se na násobič dostat zhora, tím deklem na převodovce pod sedačkou a pokud ano, bude se touto cestou dát vyměnit? Nebo se bude muset traktor rozpůlit? Jezdím ted na želvu, ale to je utrpení, zvlášt když musím skoro kilometr jezdit po silnici první třídy, kde je silný provoz kamionů. Dík za radu.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
tou páčkou pouze otvíráš tlakový olej. s násobičem v převodovce to nemá nic společného.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
bold píše:tou páčkou pouze otvíráš tlakový olej. s násobičem v převodovce to nemá nic společného.
No ale ta hřídel co vede do převodovky, resp. tím deklem, jak je na ní to tahlo od volantu, ta lítá jako větr vpálenici, Vypadá že je asi zlomená.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
to je jen hydraulický rozvaděč. jde do toho táhlo zapínání náhonu a táhlo násobiče.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
bold píše:želva je "základní" nastavení převodovky. Tudíž je to výhodnější převod pro převodovku.
Mno dovolím si s tímhle nesouhlasit - násobič se správně nazívá "Násobička momentu" - to znamená, že při zařazené želvě zvětšuje kroutící moment a snižuje otáčky - vše se děje přes planetovou převodovku dochází tu ke ztrátě výkonu v závislosti na účinnosti této převodovky. Při zařazeném zajíci se již výkon nepřenáší přes žádnou převodovku, ale přímo z hřídele na hřídel, která je propojena "mokrou" hydraulicky ovládanou lamelovou spojkou - nedochází tak ke ztrátě výkonu v žádné převodovce v rámci násobiče, pouze je ho třením jako celku v oleji. Účinnost zadních převodovek a rozvodovky je samozřejmě závislá na rychlosti otáčení hřídelí, ale nemyslím, že je to rozhodující faktor.
Tím chci říct, že při zařazeném zajíci bude mít násobička momentu vyšší účinnost než při zařazené želvě.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Tady se neřešila účinnost, ale pouze výhodnost pro převodovku. Při poklesu tlaku dochází k nedoléhání lamel a naopak brzda začíná přibržďovat. takže při poruše je lepší využít želvu neboť tady není třeba tlakového oleje. Ohledně názvosloví.... násobičku neznám, znám planetovou převodovku a násobič kroutícího momentu. A ohledně účinnosti máš pravdu, ale to samé lze použít u 5 rychlostního stupně neboť je zde také přímý záběr.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
sumbum píše:bold píše:želva je "základní" nastavení převodovky. Tudíž je to výhodnější převod pro převodovku.
Mno dovolím si s tímhle nesouhlasit - násobič se správně nazívá "Násobička momentu" - to znamená, že při zařazené želvě zvětšuje kroutící moment a snižuje otáčky - vše se děje přes planetovou převodovku dochází tu ke ztrátě výkonu v závislosti na účinnosti této převodovky. Při zařazeném zajíci se již výkon nepřenáší přes žádnou převodovku, ale přímo z hřídele na hřídel, která je propojena "mokrou" hydraulicky ovládanou lamelovou spojkou - nedochází tak ke ztrátě výkonu v žádné převodovce v rámci násobiče, pouze je ho třením jako celku v oleji. Účinnost zadních převodovek a rozvodovky je samozřejmě závislá na rychlosti otáčení hřídelí, ale nemyslím, že je to rozhodující faktor.
Tím chci říct, že při zařazeném zajíci bude mít násobička momentu vyšší účinnost než při zařazené želvě.
,,NÁSOBIČKA MOMENTU'' to není, ale ,,NÁSOBIČ KROUTICÍHO MOMENTU'', jelikož znásobuje krouticí moment. Ze 16145 jsem jezdil 15 let. Nyní už 10let na JD.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
bold píše:Tady se neřešila účinnost, ale pouze výhodnost pro převodovku. Při poklesu tlaku dochází k nedoléhání lamel a naopak brzda začíná přibržďovat. takže při poruše je lepší využít želvu neboť tady není třeba tlakového oleje. Ohledně názvosloví.... násobičku neznám, znám planetovou převodovku a násobič kroutícího momentu. A ohledně účinnosti máš pravdu, ale to samé lze použít u 5 rychlostního stupně neboť je zde také přímý záběr.
Prosím Tě na crystalu není 5 převodový stupeň. A nebo mi něco ušlo? 16x45 3 kvalty, 8x11 4 kvalty v základu.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
jo sorry, poslední část jsem posadil do poněkud jiného stroje.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
pepe220 píše:Tak obojí při sešláplé spojce, samozřejmě jsou případy kdy to člověk nestihne. Zas tak rychle to nejede, tak jsem občas sešlápl spojku, levou rukou přepl páku na želvu a pravou řadil kvalt, ale nikde to neříkejte
Nechcem provokovať, ale nedalo by sa to prerobiť na jednu ruku ako napr. S5T, Liaz, ...?
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
všechno jde, ovšem liaz má elektrospínač a je to otázka drátků, u zetoru se pákou ovládá hydraulika a tudíž je problém jak to dostat do páky.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Bol to len taký nápad. Pádlovať dvomi rukami pri preraďovaní rýchlostných stupňov sa mi zdá, ako pozorovateľovi, veľmi zložité. Chcem si kúpiť Crystala a bojím sa, že sa to budem dlho učiť.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
januaz píše:Bol to len taký nápad. Pádlovať dvomi rukami pri preraďovaní rýchlostných stupňov sa mi zdá, ako pozorovateľovi, veľmi zložité. Chcem si kúpiť Crystala a bojím sa, že sa to budem dlho učiť.
nic na tom není, časem to dostaneš pod kůži
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
proč? na první převodovce zvolíš stupeň jaký potřebuješ a pak řadíš jen druhou nahoru a naposled násobič, To není převodovka jak u liazu kde to valíš přes půlky. Takže přední převodovka silnice/práce/zpátečka no a druhou využíváš takže kvedláš jen jednou rukou. pouze u popojíždění či vytáčení potřebuješ i druhou.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
bold píše:proč? na první převodovce zvolíš stupeň jaký potřebuješ a pak řadíš jen druhou nahoru a naposled násobič, To není převodovka jak u liazu kde to valíš přes půlky. Takže přední převodovka silnice/práce/zpátečka no a druhou využíváš takže kvedláš jen jednou rukou. pouze u popojíždění či vytáčení potřebuješ i druhou.
Myslel jsem to tak, když používáš násobič v každém kvaltu. Nic na tom není, dost často tak kvaltuju
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Je to vlasne ako radenie s polkami. Nemáš však málo rúk, keď preraďuješ rýchlosť (jedna páka) spolu s násobičom (druhá páka) a ešte aj držíš volant? Nerobím si srandu, ale ako to robíš pri zatáčaní? Nebudem potrebovať spolujazdca?
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
januaz píše:Je to vlasne ako radenie s polkami. Nemáš však málo rúk, keď preraďuješ rýchlosť (jedna páka) spolu s násobičom (druhá páka) a ešte aj držíš volant? Nerobím si srandu, ale ako to robíš pri zatáčaní? Nebudem potrebovať spolujazdca?
mám ten nízkej placatej volant, takže když řadím násobič tak ještě zvládám držet volant, tenhle styl řazení používám hlavně v poli, když odvážíme řípu od kombajnu, takže to s tím zatáčením tak horký není.a po silnici prostě v zatáčkách neřadím, nebo řadím normálně.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Násobič Zetor 16145 a 8011
Nemohu posoudit, ale takový způsob řazení se mi zdá poněkud zbytečný. Zatím to u svého crystala 12045 beru tak, že násobič mám jako pátou rychlost (u 16145 čtvrtou) hlavně na silnici a tak mě to líčil i mistr v dílně.
Samí vole, ale stádo nikde ...
Příspěvků: 117
• Stránka 3 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků