autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod kas » 25 bře 2015 22:32

Jaká byla cena? 70 tis.? Mám ji od něj už 2 roky za tuto cenu.

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod chose » 26 bře 2015 22:27

neznalek píše:přátelé neoměřil by mi někdo na autovleku výšku silentbloků co je na korbě a opírá se o rám?? Nemám se čeho chytit, na staré korbě jsou rozmačkané a na druhém vleku to je řešené jinak. Děkuji

Jestli myslíš podložku mezi rámem a korbou, tak jí mám na jednom vleku dřevěnou cca 25 mm, na druhým mám dva gumový pruhy celkem taky asi cca 25mm a na třetím mám kombinaci dřevo + guma cca 30 mm, takle jsem to už koupil, ale s tím dřevem vypadá na originál. Žádný silentblok jsem tam nenašel.

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod kas » 16 črc 2015 22:24

Měnili jste při přestavbě celou oj, nebo požíváte původní s 50-kovou dírou? Vejde se vám oko oje do tlamy závěsu traktoru? U většiny autovleků je oko mnohem masivnější než u traktorových vleků. Když bych použil vložku do oka oje, nebo vyvařil, tak už nezapřáhnu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 17 črc 2015 08:09

Záleží jaký máš závěs. Většinou je s 50 problém. Ale dá se koupit jen kovaná část s okem a převařit. http://www.prozemedelce.cz/tazne-oko-o- ... 5/d-72865/
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod neznalek » 17 črc 2015 12:02

kas píše:Měnili jste při přestavbě celou oj, nebo požíváte původní s 50-kovou dírou? Vejde se vám oko oje do tlamy závěsu traktoru? U většiny autovleků je oko mnohem masivnější než u traktorových vleků. Když bych použil vložku do oka oje, nebo vyvařil, tak už nezapřáhnu.


Me do závěsu tedy oko pasovalo, ale nakonec jsem převařil oka, tak tu poznamenal bold. Líp se zapřahuje a nic nemlátí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 17 črc 2015 13:29

ptal se jestli když to vyvložkuje (vložka 50/40) tak jestli to dostane do závěsu kvůli zesílení přední části oka. Podle mně do klasických závěsů ne. Klasika 50 tam vleze, nevím nakolik je tam ještě vůle když to vyvložkuje. 8) nejlepší je to opravdu vyměnit, a je klid.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod kas » 18 črc 2015 23:34

Letošní žně už odjezdím tak, je tam 50-ková díra takže zapřáhnu, ale pokud bych použil vložku, tak ne... Čep je v přední části oka.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 19 črc 2015 08:59

bude ti to vydírat závěs, a bacha na velké lomení dostává závěs dost zabrat.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 14 srp 2015 20:36

Já jsem si to oko 50mm zatím taky nechal,tak nějak mám v něj větší důvěru při celkové vleku okolo 20t,popř. i více s druhým vlekem,ikdyž vím,že je to jenom subjektivní a taky i trochu lenost si přohodit oje,ale aspoń mám pořád možnost si to v případě potřeby zapřáhnout za náklaďák.
Tlamu na traktoře mám ze Z7011 na čep,tudíž mi tam to oko vleze.Na druhou stranu si aspoň ode mne ten vlek nikdo nepůjčuje,ikdyž zájemců by bylo dost. Holt si to už musí každý přebrat sám co se mu více hodí. :wink:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 15 srp 2015 08:32

neboj a vklidu to převař. Já to tak mám na 1010 a bez problémů. ovšem nevyřeší ti to problém s nepůjčováním...... Já mám dvouokruhové brzdy a je klid :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 15 srp 2015 16:11

Na tu 10.10ku asi taky vleze okolo 15t pšenice při té korbě 6m, že?
Já mám na své 17.13tce zvýšené nádstavky,takže 15-16t mi tam vejde běžně,ale mám problém,že mi tam nedošáhne z E514ky :roll: , to pak musím 0,5m nádstavby sundat a pak už mi tam vejde "jenom" okolo 12-13t
Já oko převařovat zatím nebudu,mám nachystané celé to samé druhé oje s okem 40mm,takže v nouzi nejvyšší to přehodím.
Spíš uvažuji,že bych si někde v metalšrotě vyhlídl z nějaké rušící se Liazky zadní automatický závěs a dal si ho na traktor kvůli lepšímu zapojování,ale to se asi nebude moc líbit rejpalům,že?
Jinak jsem s tím autovlekem náramně spokojený,po cestě se s tím krásně jezdí,jak to rozjedu,tak to za sebou necítím.Naopak jezdit s Opavákem nebo podobným návěsem po silnici někam dál je za trest.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod K10 » 15 srp 2015 21:27

poulm píše:Na tu 10.10ku asi taky vleze okolo 15t pšenice při té korbě 6m, že?
Já mám na své 17.13tce zvýšené nádstavky,takže 15-16t mi tam vejde běžně,ale mám problém,že mi tam nedošáhne z E514ky :roll: , to pak musím 0,5m nádstavby sundat a pak už mi tam vejde "jenom" okolo 12-13t
Já oko převařovat zatím nebudu,mám nachystané celé to samé druhé oje s okem 40mm,takže v nouzi nejvyšší to přehodím.
Spíš uvažuji,že bych si někde v metalšrotě vyhlídl z nějaké rušící se Liazky zadní automatický závěs a dal si ho na traktor kvůli lepšímu zapojování,ale to se asi nebude moc líbit rejpalům,že?
Jinak jsem s tím autovlekem náramně spokojený,po cestě se s tím krásně jezdí,jak to rozjedu,tak to za sebou necítím.Naopak jezdit s Opavákem nebo podobným návěsem po silnici někam dál je za trest.


Tak to si asi první koho znám a komu se jezdí líp z autovlekem než z návěsem po silnici,já osobně tyhle brandejsáky nemusim,tahal sem PS2.17.13. s Forterou,pak se 16045 a nakonec NH TG a vždycky jsem byl vyklepanej jak partyzánka 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 16 srp 2015 09:06

proč? vlek má lepší stabilitu jak návěs- řeším zhruba stejný rok výroby. Na mou 1010 nasype 514 naprosto v klidu a na kopec, takže si lze představit jak je asi vysoko. Vleze tam kolem 15 pšenice a 12 ječmene. Ovšem na větší vzdálenost nad 10km se snažím tam dát kolem svých 10- nebudu se pak dohadovat že jsem přeložený. Ovšem co je naprosto super je couvání do kójí. Z každé strany vrat cca 5cm místa (vrata byly dělány na traktorové vleky) vlastní kóje je široká cca 4m takže moc místa na nahánění vleku tam není. sypat až dozadu (40m) neb po vysypání to hodí vlek do strany a musí se srovnat než přijde opět k vratům. Na tohle je návěs k nezaplacení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Mr.Equable » 16 srp 2015 20:20

Já zase couvám do stodoly, na jedné straně za vraty stůl a výtah na obilí a z druhé strany schody na sýpku a podpěrný sloup. Naštěstí tam jen parkuju, ale proti sluníčku, nebo v noci je to ze 7tunou docela sranda. cca 30m couváni. Co bych dal za návěs. Taky přemýšlím co koupit za JD většího, ale traktor s BBS P73S, je to nejdelší co dostanu do stodoly. Delší soupravu bych musel vypřahat a naloženej návěs asi pujde blbě.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 17 srp 2015 14:33

to K10:
proč se ti s autovlekem špatně jezdilo po silnici? Vždyť se s ním dá valit hlava nehlava i po hrbech,ale musíš mít na pérech dorazy,aby se to tak moc nekolíbalo. Pokud ti jdou dobře brzdy,tak se není čeho bát. Jednu nevýhodu má,když je mokro tak je problém ho vytáhnout z pole,protože nemáš dotížený traktor,je to jenom o fyzice a rozložení sil,nic víc.
Já zas považuji za utrpení jezdit s dvoukolým opavákem,je jasné že je to jenom 8mi tuna,ale dejme si ruku na srdce,vždy se tam vozí víc, u nás okolo 10t, jednou jsem na něm měl i 12t,hodně váhy jde na traktor a pokud chci jet s ním po silnici 35-40km/h tak mne z omylu rychle vyvede první "jamka" na silnici. Lépe jsou už na tom tandemy,tam jsou váhy lépe rozloženy na více kol,ale i tak jak jde na traktor nějaké svislé zatížení,tak je to vždy hodně cítit ve vyšší rychlosti,samozřejmě je to plus na poli pro vyjetí a sklápění dozadu taky.
Nicméně se mi líhne v hlavě nápad jak předělat svůj autovlek na třístranný sklápěč,ale to jsou zatím jenom plány do budoucna,priority samy ukážou co bude mít smysl a co ne.
Já jsem rád,že mám autovlek a neměnil bych ho,už kvůli provozním nákladům,nákladní kola seženete na každém rohu,ale kupovat nové balony na devítitunku a jí podobné je už ranec.
Někdo může tvrdit,že jsou dvojmontážky na hovno,ale s dvojmontážkama jezdím dlouhé roky všude možně a neměl jsem s tím nikdy problém.I na poli dvoumontáž rozloží váhu na větší plochu než jedno balonové kolo,samozřejmě neberu v úvahu ty velké mega flotačky na nových návěsech BIG atp.
Nicméně,stejně každý jezdí s tím co má a musí se s tím spokojit a odvést svou práci. Také by se mi líbilo něco pěkného a nového,ale vše je to jenom o penězích,jako vždy :roll:

to Mr.Equable:
tak zvyš na vlečce náplatky a na péra dodělej dorazy :mrgreen:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Mr.Equable » 17 srp 2015 16:43

Poulm: Tak sajtny mam zvýšený a dorazy zatím nejsou. neměl bych to psát, ale na 7tuně vozím kolem 95q. Akorát brzdí nějak líně, tak musím šlapat víc a dřív, ale zase neblokuje, jako 9tuna co máme.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod K10 » 17 srp 2015 16:58

Právě jak říkáš,není zatížený traktor,strká to a lehčí traktor snadno roztlačí,za lízou ok ale za traktor tak na pěknou silnici(ten PS2.17.13.máme na balonech,tupláky jsou lepší,sice víc kol,víc bordelu po silnici ale zkrátka jezdí se s nima líp),jak sem psal nejdříve fortera(v poli vlek nezmohla),16045 celkem ano ale dvakrát jsem zůstal zahrabanej ve vjezdu,takže nakonec NH TG 255,to již bylo v klidu ale ekonomika provozu je někde víte kde :roll: .Ten jednoosej návěs je peklo bez diskuze,ale taky tahám lanovej dvouosej kontejner za 16045 a to je úplně jiná dimenze-stabilita,pohodlí páč to nestrká maximálně houpe a sklápí to na zadek.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 17 srp 2015 18:30

No autovlek na baloench se mně taky nelíbí,ikdyž to má hodně zastánců hlavně v silniční dopravě.

Ještě jsem uvažoval nad tandemovým vlekem BSS 18.13,občas se nějaký objeví za 50tis,novější jsou i S3ky, ale netuším,jak se to může chovat za traktorem.
Je tu někdo kdo s tím jezdil za traktorem?

Obrázek

Třeba by šel podvozek trochu posunout dozadu a oj předělat na hák, ale to určitě rádi uslyší zastánci vyhlášek :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 17
Registrován: 08 zář 2014 18:49

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Spitfire » 24 srp 2015 23:02

My jsme zase chtěli na vleku jenom balony. Přecijen, míň gum míň srtarostí a balon se líp tahá z bláta než tuplák. Je fakt že dvakrát 13 palců šířky gum je na tlak půdy asi lepší než 16,5 a údajně jsou tupláky o něco širší než balon takže bude asi i stabilnější.
Každopádně za traktorem se choval uplně parádně oproti 9t ve 40km/h se to vůbec nedá srovnat, neplaval, krásně držel stopu, akorát se mi zdál v poli trochu vratkej na to se musí dát pozor no. Vozil jsem teda maximálně 12.5 pšenice (což je málo) a samotnej vlek váží 4450 takže jsem ani nepřekračoval celkovu hmotnost. V zimě budem ještě o 10 cm navyšovat, momentálně jsou sajtny jen 140. Oko jsme udělail prasecky 32mm jako je na devítce, právě kvůli přepřahování na poli. Toho jsem se bál nejvíc a taky v klidu, nic dobrýho to neudělalo za celý žně... :D
Problém nastal jinde, nad zadní nápravou je rám korby jakoby zlomenej nahoru. Hlavně na levý straně. Když jsme ho na jaře dělali, navlažili jsme to autogenem a spoléhali na to že 4mm podlaha to jakžtakž podřží. Bohužel jak se vlek naložil, to hlavní Učko se ještě víc prohnulo a sajtny začli chcát jak dunaj. Docela průser na řepce. Traktor plnej hadrů na utěsnění, no komedie. :D Nouzově sem to trošku vylepšíl tím, že jsem na rám podvozku dodělal gumový dorazy, aby se o ně opřely ty 3 příčníky korby a tolik se celá korba neprohýbala. Tím se to trochu zlepšilo, ale pořád to není ono, takže nejspíš stejně budem navařovat do toho Učka plocháč, nebo Ičko na zpevnění. :evil:
Vystužoval to někdo z vás, nebo máme smůlu že zrovna ten náš dostal za celou dobu co jezdil po stvavbách za tatrou takovej kouř že je takhkle pronesenej? Já mam dojem že když jsem se jezdil koukat různě po inzerátech, tak některý brandejsáky byly nad zadí nápravou různě vystužovaný, tak že by to tam víc trpělo?...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 25 srp 2015 00:11

No na mém vleku je to ještě horší,když jsem ho koupil,tak jsem měl to "U"čko na korbě úplně zlomené nad přední nápravou a nad zadní už bylo svařené a přeplátované.
Myslím si,že to vzniká s přeloženým vlekem při průjezdu přes nějaké díry nebo příkopy. Hlavní spodní rám se umí dost zkroutit a vrátit zpět,ale rám korby to neumí,ten se prohne a zdeformuje.
No každopádně už to mám také všelijak přeplátované a vyztužené a raději to ani fotit nebudu.
Ale zavčas si to něčím zesil,než ti to učko praskne,pak se to už hůř opravuje. :( Jinak máš moc pěknou vlečku a při troše péče nám tyto 30let staré vozejky udělají ještě hodně služby.
Jinak na pole by bylo ideální mít dvojmontáže z těch balonů :wink:
Já mám pneu 315/80 R22,5 a je to velký rozdíl oproti starým kolům 10-20 nebo 11-20
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 17
Registrován: 08 zář 2014 18:49

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Spitfire » 31 srp 2015 00:38

Ukaž fotku jak to máš zaplátovaný :D
Máme v plánu navařit 6-8mm silný plocháč do toho účka a udělat z něj jekl, tak snad to bude stačit aby se už rám korby nekroutil...
Ještě jsem měl problém s brzdama, asi 3krát se stalo že zustaly zabržděný. Snad vždy při brzdění z táhlejšího kopce prostě zůstaly viset a pomohlo až sešlapnutí brzdy úplně na maximum, pak povolili. Mohlo by to být v rozvaděči? To by pak ale zůstala zabržděná jen jedna náprava podle toho kterej rozvaděč by se zaseknul ne? Je fakt že autovlek je jedinej stroj s dvouokruhovýma brzdama, tak nemáme možnost porovnat s něčím jiným, jestli nebude závada někde na traktoru...
Máme pneu 425/r22.5 a tlak na půdu nebyl až tak hroznej, to Mates je jiný kafe když vjede do pole :D Jinak samozřejmě na tohle jsou tupláky lepší to je jasný.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 31 srp 2015 07:32

A čím to taháš? Máš zapojené oba okruhy,nebo jezdíš na jednu hadici za Zetorem?
To že se ti to odbrzdilo až při sešlápnutí na doraz bývá většinou problém v traktoře v brzdiči přívěsu,nejspíš by potřeboval vyčistit.
No,zatím ti to nevyfotím jak ten rám mám polátaný,asi bych se styděl, připlácl jsem tam provizorně co jsem našel a chystám se na větší opravu korby,resp. výměnu toho nosníku nebo jeho zesílení způsobem jak popisuješ. Ale uvažuji i o výrobě korby nové,to se ještě rozmyslím co by pro mně mělo větší smysl,lépe se pracuje s novým nerezatým materiálem,než věčně pořád něco přeplátovávat a vyvařovat jak vlaštovka hnízdo :lol: :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 17
Registrován: 08 zář 2014 18:49

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Spitfire » 31 srp 2015 19:35

Tahám to JD 6520 tím co je na fotce. Jsou oba okruhy zapojené.
Taky bych řekl že to bude v traktoru, budu muset kouknout do manuálu jestli tam o tom nebude ěco napsáno...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 01 zář 2015 06:53

tohle by mělo být záležitostí na traktoru...... 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 13
Registrován: 02 led 2008 20:34

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Majkl.fiat » 01 zář 2015 14:26

Mě přesně tohle dělala netěsná koncovka na vzduch na traktoru. Lehce propouštěla, a pokud jsi jen zlehka přibrzdil nebo brzdil dlouho tak prostě vlečka neodbrzdila. Musek jsi dupnout po pedálu aby to odfouklo. Ale to bylo u jednohadicových, co to dělá u dvouhadicových netuším, jen že to má stejně příznaky tak bych nejprve šel po netěsnostech. Teoreticky by to mohla dělat červená ovládací větev, žlutá "jen" propojuje vzduchojemy.
_____________________________________________________________________________________
Zetor 6718 - r.v. 78, motor 7701 a převody 37 kmh
John Deere 2400A - taková lepší 7340 :-)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 01 zář 2015 15:25

Červená koncovka je plnící a je v ní pořád tlak.Žlutá je ovládací a během jízdy v ní tlak není,pouze při brždění v ní roste tlak podle toho jak moc se šlape po pedálu. Když se červená plnící hadice odpojí,tak vlek zabrzdí,na tuto hadici lze vlek připojit na jeden okruh třeba za Zetora a žlutá se nechá viset a pokud jsou dobré třícestné ventily ve vleku,tak by z ní nemělo nic foukat.
Samozřejmě netěsnosti jsou vždy problém.
Jak je udělaná vzduchová soustava u JD to netuším,ale pokud jdou dobře zátěžáky na vleku,tak se dá brzdit celkem dobře intenzivně,aniž by se blokovaly kola.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 13
Registrován: 02 led 2008 20:34

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Majkl.fiat » 01 zář 2015 17:47

Joo, promiň, popletl jsem to, už je to nějaký ten pátek co jsme provozoval NUNC38 za Zetorem. Každopádně jsem chtěl poukázet na problém s netěsností spojky. Nakonec jsem to stejně předělal na jednohadicové, ať není problém na STK a s chrániči. Nicméně teď opět řeším to samé, zvažuji koupi za svojeho Zetora 7340 (ale v zelené JD 2400) třístranný sklápěcí návěs s možností převozu strojů (mám JCB 2CX které stěhuju po stavbách) ale bohužel je to autovlek s ABS. Dvouhadicové brzdy si na traktoru dodělám (výhodou je že nikdo neví co Zetor na ty svoje John Deery pro vývoz montoval), elektriku si na 12V taky předělám, jen nevím co s tím ABS, i kdybych pro něj udělal zásuvku, stejně mi asi na 12V nepojede, že? Tak nevím jestli do toho jít nebo ne. Silničku nějak zkousnu, zahraniční autovlek mi stejně nikdo nepřetypuje, a navíc kdybych časem kupoval náklaďák tak se to hodí. Jezdím 90% v dopravě a po stavbách, tak zemědělský návěs nechcu, vozím štěrky, písky, betony, sutě a hlínu, na 8tuně jsem zničil už jedny dřevěné bočnice a zanovní pneumatiky shořely během jednoho roku, teď jsem dal 445/45 19,5 z lowdecku a je to paráda. ALe problém je manipulace s naloženou furou, proto chci jít do návěsu.
_____________________________________________________________________________________
Zetor 6718 - r.v. 78, motor 7701 a převody 37 kmh
John Deere 2400A - taková lepší 7340 :-)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod K10 » 01 zář 2015 19:52

poulm píše:Červená koncovka je plnící a je v ní pořád tlak.Žlutá je ovládací a během jízdy v ní tlak není,pouze při brždění v ní roste tlak podle toho jak moc se šlape po pedálu. Když se červená plnící hadice odpojí,tak vlek zabrzdí,na tuto hadici lze vlek připojit na jeden okruh třeba za Zetora a žlutá se nechá viset a pokud jsou dobré třícestné ventily ve vleku,tak by z ní nemělo nic foukat.
Samozřejmě netěsnosti jsou vždy problém.
Jak je udělaná vzduchová soustava u JD to netuším,ale pokud jdou dobře zátěžáky na vleku,tak se dá brzdit celkem dobře intenzivně,aniž by se blokovaly kola.




Ano,červená je plnící a žlutá je ovládací a věř mi že během jízdy je tlak v OBOU hadicích,během brždění v ovládací(žluté) tlak klesá jako u jednookruhového systému,defacto funguje stejně s tím rozdílem že červená doplňuje vzduchojem vleku i při brždění,při odpojení kterékoliv hadice vlek naplno brzdí a to až do vyrovnání tlaku v obou hadicích.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 01 zář 2015 19:54

To bych pak přece nemohl jezdit s odpojenou žlutou hadicí. Jestli máš tlak i ve žluté hadici mimo brždění,tak máš něco špatně,nejspíš ti netěsní třícestné ventily. Záleží o jakém vleku či systému se teď bavíš, já mluvím pořád o staré BSS 17.13tce.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod K10 » 01 zář 2015 20:10

poulm píše:To bych pak přece nemohl jezdit s odpojenou žlutou hadicí. Jestli máš tlak i ve žluté hadici mimo brždění,tak máš něco špatně,nejspíš ti netěsní třícestné ventily. Záleží o jakém vleku či systému se teď bavíš, já mluvím pořád o staré BSS 17.13tce.


Tuhle 17.13 právě máme také,taháme za liazkou a dle potřeby za traktorem,kde funguje na jednookruh pouze na žlutou a to pouze pokud u brzdičě uzavřeme kohout přes který je připojena červená......
Ale jestli to bylo unifikované jako Zetory tak se nedivím že je co kus to originál :D

PředchozíDalší

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků