fortschritt e 514

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod AGportal.cz » 25 říj 2014 21:28

Je to složité předělat u 512 na klínové řemeny? Popř. máš nějaké foto?
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod rakosniklubomir » 29 říj 2014 21:38

Složité to není, velká řemenice se buďto použije z vraku E-516 po úpravě, popřípadě se dá koupit u pana Fabíka nová, cca za 8 500 Kč. Složitější je to s řemenicí na motor, nová stála cca 20 000 Kč, doporučuji vyrobit jako svařenec z ocelové silnostěnné roury a výpalku. Dělal jsem pánovi motorovou řemenici asi za 9 500 Kč, schopný soustružník je schopen ji vyrobit také. Je nutné si udělat vodicí kryty na řemen, aby řemen fungoval i jako spojka. Nejjednodušší je navštívit kamaráda, co má E-514 a vše oměřit. U řemenice z E-516 se pouze musí upravit náboj a odsoustružit jedna drážka.
Přílohy
P1150828.JPG
P1150827.JPG
P1150826.JPG
P1150825.JPG
P1150824.JPG

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod AGportal.cz » 30 říj 2014 20:22

Díky za fotky, zajímavé řešení...
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 14 lis 2014 18:16

zemědělec píše:Na vstřikovacím čerpadle odmontuješ boční kryt / 6 šroubků/ a uvidíš vstřikovací elementy. Nahoru je zvedne vačka a dolů vrátí pružina.Po dlouhém stání se stane že je pružina nedokáže rychle vrátit / zůstane některý viset/ a tak nejde nafta do vstřikovačů.

zdravím, konečně sem se dostal k poklizení kombajnu pod střechu a opět nechce startovat(cca po hodině tahání po pastvě a mlžné cloně nakonec chytnul), proto znovu ptám jak na ty vstřikovací elementy, případně kde jinde by mohla bejt chyba...motor po zahřátí naskočí na brnknutí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 15 lis 2014 14:14

tozer píše:
zemědělec píše:Na vstřikovacím čerpadle odmontuješ boční kryt / 6 šroubků/ a uvidíš vstřikovací elementy. Nahoru je zvedne vačka a dolů vrátí pružina.Po dlouhém stání se stane že je pružina nedokáže rychle vrátit / zůstane některý viset/ a tak nejde nafta do vstřikovačů.

zdravím, konečně sem se dostal k poklizení kombajnu pod střechu a opět nechce startovat(cca po hodině tahání po pastvě a mlžné cloně nakonec chytnul), proto znovu ptám jak na ty vstřikovací elementy, případně kde jinde by mohla bejt chyba...motor po zahřátí naskočí na brnknutí

vy kombajn roztahujete? :shock: nicméně zkusil bych nejdřív čistou naftu. pokud bude problém přetrvávat, hledal bych dál.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 15 lis 2014 17:40

bohužel byla to jediná možnost...myslím že v naftě problém není(pokud dodavatel nelže), traktory startují normálně i po hodně dlouhé odstávce...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 15 lis 2014 21:14

tozer píše:bohužel byla to jediná možnost...myslím že v naftě problém není(pokud dodavatel nelže), traktory startují normálně i po hodně dlouhé odstávce...


žhaví jak má? me prvni nastartování taky trošku trvá (nežhaví), ale pak už jde na brnknutí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 16 lis 2014 11:25

žhavení mi neje vůbec a startuje úplně bez problému. žhavení se používá při teplotách nižších než 0°C, podle příručky.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 16 lis 2014 12:19

no pokud je žhavení toto, tak by mělo fungovat- po nažhavení na dotek hřeje
žhavení.gif

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod zemědělec » 16 lis 2014 12:45

Taky by měl tikat magnetický ventilek co pouští kapky nafty na rozžhavenou spirálu, ale při teplotách nad nulou by měl chytnout i bez žhavení. Teda pokud je v dobré kondici motor/ komprese, vstřikovače atd./Ještě k těm elementům,když sundáš ten kryt na čerpadle, vlezeš si do násypky aby jsi viděl na ty pružiny a někdo ti zastartuje, tak budeš vidět jestli některá pružina nezůstává stlačená/ nevrací se/.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod poulm » 20 lis 2014 16:52

Nepadá nafta,když to má nádrž dole? Co sitko a naftové filtry?
Jak to nemá dostatek nafty tak nechytne.
Jinak než tahání je lepší do sání cáknout ze spreje čistič brzd + horkovzdušnou pistoli a pojede i kdyby nechtěl :lol: 8) :twisted:
To žhavení je sporadické a spíš nejde než jde.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 20 lis 2014 18:21

nafta nepadá, asi to budu řešit na jaře vyndáním motoru a odvozem k doktorovy :lol:, teď je kombajn zazimovanej a ve stodole je k němu špatnej přístup...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod poulm » 20 lis 2014 18:30

Mám dva traktory ZT303 s motorem Ifa a startovatelnost se výrazně zlepší výměnou trysek za nové pokud už je tam máš dlouho,dobrým čerpadlem a správným nastavením předvstřiku.Pak je rozdíl hodně poznat.Jak jsou už ty trysky staré,tak doslova jenom uchcávají.Pokud neseženeš originál,tak lze bez problémů použít trysky z Avie A31,jsou o víc než polovinu levnější,tak se vyplatí je čas od času vyměnit.
A co přetlakový ventilek v průtokovém šroubu na trubce přepadu do nádrže na vstřikovacím čerpadle,je OK a jde cítit odpor když ručně pumpuješ? Pokud ne,tak nafta volně protíká a start je téměř nemožný.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 20 lis 2014 19:20

na motor sem za 6 sezon nesahal(jen údržba), když se pumpuje odpor cítít jde a jak už sem psal, po ohřátí chytá na brnknutí... předpokládám že jakákoli větší oprava motoru neproběhla min. 20 let...

Příspěvky: 16
Registrován: 18 led 2013 10:48

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Traxon » 02 pro 2014 14:07

Zdravím!
Nemáte někdo doma volant na E514? Údajně by měl sedět i z E517 (nemám na 100% ověřené). Kdyby byl náhodou někde po ruce vrak jednoho z těchto strojů a majitel by byl ochotný volant, ve slušném stavu prodat, tak bych měl zájem. Hřídel na E514 má průměr 24mm a je to tisíci hran.

Příspěvky: 162
Registrován: 20 úno 2014 21:35

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod kas » 02 pro 2014 18:44

Volanty na E 514 praskají vlivem působení tepla, takže v pěkném stavu ho asi neseženete.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 05 pro 2014 21:31

a musí být přímo z 514? já mám třeba volant z rapida :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 27 led 2015 12:59

http://stroje.bazos.cz/inzerat/43724289 ... -E-514.php pokud je to opravdu červená francouzka, tak bude za tuhle cenu asi pryč...ale co kdyby ;)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 28 led 2015 00:39

viděl jí už někdo? docela se mi sbíhají sliny, ale jsem zamilovaný do té své :lol:
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Jarda X » 28 led 2015 01:42

Já ji neviděl naživo, ale vloni v dubnu byly tyto fotky na polských stránkách, když jsem sháněl 521 a její cena byla 82000 zlotých, tak by mě zajímalo, zda šla tak dolů, nebo se někdo v tomto inzerátu s cenou spletl.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 28 led 2015 14:04

Nebo je to nějakej unterwasserman :/ za červenou 514 se mi to zdá dost málo, za tuhle cenu se prodávaj normální a v horším stavu. Tahle vypadá fakt krásně.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 28 led 2015 21:44

me se ta cena právě taky nezdá. Ještě sem narazil na pláště na zadní nápravu, vim, že podobnej vzorek se spatne shání a tyhle vypadají v pořádku. http://stroje.bazos.cz/inzerat/43789307 ... EUMANT.php

Příspěvky: 151
Registrován: 26 lis 2013 23:21

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod provit » 29 led 2015 08:19

Taky jsem na ně koukal musí mít dost pláten. Já teď řeším přední kola na Z5211 mám na něm nakladač 16 kola jsem vyměnil za 20 a mám tam kola z Avie. Sice dobře drží, ale není to ono. Chtěl bych s traktorovým vodícím vzorkem, ale dělají pouze s 6 plátny a to z mojí zkušenosti málo. Chce to aspoň přes 10pláten. Místa na šířku pneu mám dost dal jsem tam pevnou nápravu a ta má nohavice zkosený. Dík za radu.

Příspěvky: 8
Registrován: 24 led 2010 21:29

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Qěták » 07 dub 2015 12:00

Zdravím, předělával jste někdo lištu z E512 na E514? Stačí jen zaměnit ozubené kolo za řemenici nebo jsou potřeba i další úpravy? A dá se vůbec vyměnit kolo za řemenici ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 08 dub 2015 02:18

origo řemenice má vĕtší průmĕr. máš dvĕ možnosti, buď autogenem vypálit díru do nosníku na lištĕ, nebo si nechat udĕlat řemenici na míru-podle mĕ jednodušší varianta, jelikož i hřídel na 514 má vĕtší průmĕr než 512. dále je potřeba řešit rychlospojky na hydrauliku, u 512 není zamĕnitelná za 514
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 142
Registrován: 17 srp 2011 13:00
Bydliště: Kutnohorsko, Polabí

rozvaděč e 514

Příspěvekod Ladislav » 08 dub 2015 11:18

Dobrý den.

Řešil jste někdo netěsnost sdruženého rozvaděče vpravo pod kabinou? Teče mi i když není pod tlakem, až pod kabinou musím mít podvěšenou vaničku. Potřeboval bych na to nejakou sadu těsnění. Nechával jsem ho opravit, ale chlapík mi ho vrátil s tím, že ho natlakoval a neteče. Nedělám nic jinýho, než dolívám hydrauliku.

Děkuju.
Ocelák a Konkor, nejlepší kámoši!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: rozvaděč e 514

Příspěvekod standais » 13 dub 2015 11:20

Ladislav píše:Dobrý den.

Řešil jste někdo netěsnost sdruženého rozvaděče vpravo pod kabinou? Teče mi i když není pod tlakem, až pod kabinou musím mít podvěšenou vaničku. Potřeboval bych na to nejakou sadu těsnění. Nechával jsem ho opravit, ale chlapík mi ho vrátil s tím, že ho natlakoval a neteče. Nedělám nic jinýho, než dolívám hydrauliku.

Děkuju.

Veškeré ND kupuju v hroněticích, nebo ve vizovicích, případně v novém veselí. Ty gumičky bych asi řešil v novém veselí, ale pokud je to opravdu rozvadeč, hodil bych to dotyčnému na hlavu.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 8
Registrován: 07 bře 2010 15:34

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod sed.mat » 30 kvě 2015 22:04

Potřebuju poradit .Teče mi řizeni na 514 pod volantem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod Mr.Equable » 01 čer 2015 18:26

Rozebrat - přetěsnit, nebo vyměnit.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 14 črc 2015 15:09

zdravím, patří do převodové brzdy olej nebo ne? nikde to nemůžu najít, když sem oddělal kryt abych ji seřídil vylilo se cca 1/4 litru... předem dík za odpověďi

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků