chlazení motoru
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
- Švorčík Rudolf
- Příspěvky: 11
- Registrován: 03 pro 2009 21:31
chlazení motoru
Prosím o radu. U traktoru zetor 5245 se rychle přehřívá motor při vyšších teplotách vzduchu už při jízdě do vyššího kopce. Provedl jsem důkladné vyčištění chladiče, vyčištění chladící soustavy kde po vypuštění vody nebyla voda znečištěná, výměnu termostatu, řemen je napnutý, kapalina neubývá. Nevím už v čem je závada. Děkuji předem za radu.
Re: chlazení motoru
je také prehraty chladic ? je totiž moznost ze voda necirkuluje muze byt utrzena vrtulka ve vodni pumpe jak jsi cistil chladic je jistota ze neni zaneseny vodnim kamenem ?
- Švorčík Rudolf
- Příspěvky: 11
- Registrován: 03 pro 2009 21:31
Re: chlazení motoru
Použil jsem přípravek na vodní kámen pro chladiče motorů, voda však při vypouštění byla čistá. Motor se přehřeje tak, že se voda začne vařit v chladiči.
Re: chlazení motoru
vezmete svareci drat a zkuste jestli jde zasunout do všech kanalku chladice pristupnych nalevacim otvorem pak se da usoudit ze i ostatní kanálky budou pruchozi ja jsem se také pokousel rozpustit usazeny kamen v chladici ale když jsou kanálky neprůchozí tak se to nepodari snad to jde při oprave chladice kdy se maci v louhove lazni ale v domacich podmínkách to jde tezko radeji jsem poridil novy chladic
Re: chlazení motoru
Pokud při nalejvání vody do chladiče voda proteče tak je průchozí, bavíme se o tříválcovém motoru, ten se uchladí i s polovičním chladičem. Pokud je ucpanej chladič a dobrá vodní pumpa tak se splošťuje spodní hadice od chladiče. Chce to pracovat trochu systémově. Odpoj horní hadici, nastartuj motor a přes víčko chladiče tam pouštěj vodu a uvidíš zda protíká voda, práce na 5minut. Co tam máte za vrtuli? Jestli lejete 30let do motoru každej den kamenitou vodu, tak to nikdo nevičistí. Dřív jsem čistil louhem, 0,5kg a týden.
Co je tam za chladič?
V traktorech mám 30let staré chladiče a drží, kdo si z okolí koupil novej, tak vydržel max tak 5 let.
Co je tam za chladič?
V traktorech mám 30let staré chladiče a drží, kdo si z okolí koupil novej, tak vydržel max tak 5 let.
Re: chlazení motoru
Osobně bych sundal vodní pumpu a zkontroloval v jakém stavu je vrtulka. Dále pak pokud má motor termostat tak ho zkusit vyhodit. a v neposlední řadě bych zvážil chladič. když je zanesený tak je o dost těžší.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: chlazení motoru
Bolde, kolik váží chladič a jakej, to je neprokazatelné. Nejjednoduší je povolit horní hadici a po povolení dvou sponek víš jestli to čerpá. Může bejt prasklá vložka, hlava atd. Mohla bejt opravovaná vodní pumpa a někdo tam dal špatné vnitřnosti atd.
Re: chlazení motoru
Také to vidím na spatnou pumpu.
Ale ještě je jedna možnost. Taková záludná. Máš dobře poskládanou vrtulku (větrák) na chladici? Aby jsi tam neměl čtyři lopatky, dvě na jednu stranu a dvě na druhou. To by ti pak nešel vzduch přes chladič
Ale ještě je jedna možnost. Taková záludná. Máš dobře poskládanou vrtulku (větrák) na chladici? Aby jsi tam neměl čtyři lopatky, dvě na jednu stranu a dvě na druhou. To by ti pak nešel vzduch přes chladič
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: chlazení motoru
no upřímně ohledně váhy chladiče, pokud je zarostlý tak je těžký jak prase, problém je že se nezanese hned všechno, takže je neprůchodná polovina a zbytek zanesený což rovněž blokuje přenost tepla. Na nakladači se hřál motor, pořád se řešila průchodnost chladiče- prolévalo se to vodou a normálně to protékalo, a když se potom tahal ven tak bylo poznat že je tam cosi "navíc" . Vyměnil se chladič a byl klid.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: chlazení motoru
Mám doma novej chladič ČSSR a váží o 1kg víc jak novej polskej. Ty to poznáš, protože jsi ho parkrát vyndaval, ale někdo kdo jen kontroluje, tak nemá představu kolik to má vážit. U kamaráda, kde jezdí s traktorama deně, tak tam chladič vydrží tak 2 roky a pak se rozpadne,. Rěší to tak, že skupuje staré a nechá je opravit.
Re: chlazení motoru
pokud je zarostený, tak je podstatně těžší. kurnik vadí mně že jsem ten starý vyhodil, ale když popřemýšlím a prohrábnu paměť tak byl tak o 5kg těžší minimálně a to pozná i laik. Já osobně bych vyhodil jako první termostat, pak omrkl vodní čerpadlo a kdyby se to nezlepšilo tak chladič. (předpokládám že je motor čistý)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 12
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků