Dotížení traktoru
Příspěvků: 79
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To tam vozíš jako celý rok? To jsou teda klasicky ozubeny skruže a napříč mají takovou výztuhu na kterou se pr¨řitáhne to druhy kolo?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Takže se by se nedostávalo ani blato mezi kola za vlhka. To muže být dobry. Ale jak tam napasujete teď to závaží?
To závaží bude jen zevnitř kola od dyferáku 500 kg http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia65.JPG a pak až se to osvědčí tak zjistíme to venkovní závaží jestli má vnitřní průměr větší jak 50 cm a pak ho koupíme 100 kg pokud bude mit menší průměr tak ho kupovat nebudem http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia48.JPG a nechám si jen to vnitřní
no jak se tak na to dívám tak první mokro a máš to zas o pár kilo těžšílibor píše:To závaží bude jen zevnitř kola od dyferáku 500 kg http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia65.JPG a pak až se to osvědčí tak zjistíme to venkovní závaží jestli má vnitřní průměr větší jak 50 cm a pak ho koupíme 100 kg pokud bude mit menší průměr tak ho kupovat nebudem http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia48.JPG a nechám si jen to vnitřní



- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Tak to pak je jiná věc. To jo, to jde. Akorát budete mít těžky to tam namontovat, shodit kola, namontovat závaží a zase šup zpět s kolem těžším o něco. Nevýhoda trochu že když bude jezdit traktor v přípravě na jaře tak se to enbude dat rychle oddělat.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Právě že moc tak ne, oni dávají do kol zevnitř závaží a to jsou ještě těžší věnce než má CNH, a ještě se dávají zvenku taková menší. ty se ale dobře sundávají.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Fendt dodává závaží do kol celkově těžky, když jsem viděl ty věnce zvenku a zevnitř tak potěš teda na jaře připravovat jak budou po něm tvrdy koleje. A zajíímalo by mě jaky učinek má podhušťování kol, má to něco do sebe?
U nás byl kluk u soukromníka /rakušák/ a tam JD na poli foukali na 1. Já příklad měl předek 1,8 a zadek 2,0 a podmital jsem sračky pod kukuřici a neustále jsem hrabal a tak jsem to upustil na 1,4 předek a zadek na 1,5 a hned to ohodně jelo lépe to znamená vetší styčná plocha v servisu a u odborníků by měl plášt vydržet tlak 1 a neměl by se protočit ale spís malinko větší na poli malí tlak na cestě trošku větší a pokud ořeš nebo nesené nářadí tak taky větší ale to chce vyzkoušet na každém traktoru zvlášt
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To je mi jasny, podle teorie zvětšení styčné plochy, nižší tlak na půdu lepší tah. Ale nevěděl jsem jak to vychází v praxi protože u nás to nikdo nedělá a nějak jsem se k tomu jinde nedostal.
Je tam rozdíl i v tom že traktor třeba míň skáče?
Je tam rozdíl i v tom že traktor třeba míň skáče?
To je ten problém třeba stim podmitáním pokud nahustim málo vzadu třeba tech 1 nebo 1,5 tak je to perfektní na tah pohodlý atd. ale při větší rychlosti se mi rozeskáče pokud nafoukám těch 2 a víc přestane skákat ale taky začne při té podmitce hrabat je to tvrdy není to pohodlny a taky začne klesat výkon protože hrabe
Menší tlak jak pod 1 bych nedával tabulky to dovolují tam píšou dokonce mnohonásobně menší tlak ale podle mího by to bylo dost málo ta 1 až 1,5 vzadu je akorát na předku taky používám 1,4 a to mi říkaj že mám pychlé kolo težko se to někomu u nás vysvětluje
s tlakem si hraji i několikrát za rok
Menší tlak jak pod 1 bych nedával tabulky to dovolují tam píšou dokonce mnohonásobně menší tlak ale podle mího by to bylo dost málo ta 1 až 1,5 vzadu je akorát na předku taky používám 1,4 a to mi říkaj že mám pychlé kolo težko se to někomu u nás vysvětluje
s tlakem si hraji i několikrát za rok
S tím že to mám podhuštěné jak v předu tak v zadu jsem měl taky vždycky hodně vysvětlování,zatím je totiž v podvědomí hodně lidí zakořeněný názor že pokud to kolo není jako beton tak je prázdné.Co mám vyzkoušené s tím skákáním tak vzadu mám i nadále tlak na 1.0 a v předu jsem ho zvýšil na 1.8 a skákání se zmenšilo. Ovšem jde jen o vyšší rychlosti12km/h a po rovině.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Podívejte se na http://www.lemken.com na poloneseny pluhy Euro Diamant nebo Vari Diamant, jede tam John Deere 8020 s pluhem a má ploprázdné kolo, viditelně velká styčná plocha... Co na to řeknete.
Ještě ktěm dvojmontážím co píšu nahoře tady je obrázek tak nějak to vypadá ale místo té vzpěry u prostřed tam mám talířovou vzpěru přes celý průměr
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_021.jpg
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_022.jpg
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_016.jpg
A ještě taková malá otázka ty přidavny kola na přední hydraulice jsem viděl na přípravě to je zkrz to aby to bylo celé utužené stejně i mezy koly?
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_021.jpg
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_022.jpg
http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_016.jpg
A ještě taková malá otázka ty přidavny kola na přední hydraulice jsem viděl na přípravě to je zkrz to aby to bylo celé utužené stejně i mezy koly?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo, to je oblíbeny v Německu. Aby měl rovnoměrně utuženy po celé ploše, a odlehčenou nápravu trochu.
Jan Sedlák píše:Jestli můžu jenom:
Známý má MX 270, a znám dobře hodně traktoristů, všichni si stěžovaly na tyto problémy u MX. Má krátký rozvor a rychle se rozeskáče. když jsem s ním jezdil jedno odpoledne, měli jsme podmítač Quivogne o záběru 5metrů. Byl zapojený do spodního závěsu. když jsem dojel do kopce, traktor se rozeskákal, odřazoval jsem až se zastavil. napadlo mě, napustit vodu do předních pneu, nebo takové řešení- přední TBZ a do něho závaží. Když by tohle nepomohlo tak zkusit napustit zadní pneu nebo dát závaží do kol.
Když jsem ale jel s MX 285 s přední odpruženou nápravou, hodně se traktor nakláněl dozadu při zatížení jakoby měl lehký předek a pružení by tlačilo ještě předek nahoru.
TG má ale větší procento vpředu než vzadu. není to tak?
jestli můžu...tak tohle přesně maji u nás na Fendovi...pomůže tomu už jen to zatížení kol...tak přeji mnoho najetých motohodin...

Re: to all:
accuphase píše:aj by som napisal zopar svojich postrehov a skusenosti na tuto temu, ak by bol vseobecny zaujem..priskokmi vpred!
No tak s chutí do toho ..
nuze, prva poznamka je k tomu, ze nemal by byt rozdiel v tlakoch vyssi nez dve desatiny atm. v prospech prednej napravy.traktor, ked taha,najma ked je tahlo upnute v ramenach hydrauliky a tie su dvihnute hore koli vacsej zatazi na zadnu napravu, zadne pneumatiky sa hodne mackaju.aktivny polomer sa zmensuje.predok sa podhrabava dopredu rychlejsie a to je jednou z pricin,preco sa traktor rozoskace jak orangutaan. vypnes predok a v tej sekunde je kludny. moj recept: vodu jak do prednych tak aj do zadnych. A dvojmontaze. je setrnejsia k pneumatikam jak zelezny balast..hm?
Příspěvků: 79
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník