Dotížení traktoru

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 18:47

To tam vozíš jako celý rok? To jsou teda klasicky ozubeny skruže a napříč mají takovou výztuhu na kterou se pr¨řitáhne to druhy kolo?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 bře 2006 19:04

Je to něco podobného jak se vyrábý na zeter ale je to jiné je to hodně těžky velky zuby a vozím to tam celý rok to má v průměru 50 cm a od středu kola je to jen 12 cm takže je to skované v ráfku nepřečnívá to

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 19:07

Takže se by se nedostávalo ani blato mezi kola za vlhka. To muže být dobry. Ale jak tam napasujete teď to závaží?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 bře 2006 19:14

To závaží bude jen zevnitř kola od dyferáku 500 kg http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia65.JPG a pak až se to osvědčí tak zjistíme to venkovní závaží jestli má vnitřní průměr větší jak 50 cm a pak ho koupíme 100 kg pokud bude mit menší průměr tak ho kupovat nebudem http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia48.JPG a nechám si jen to vnitřní

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 06 bře 2006 19:20

libor píše:To závaží bude jen zevnitř kola od dyferáku 500 kg http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia65.JPG a pak až se to osvědčí tak zjistíme to venkovní závaží jestli má vnitřní průměr větší jak 50 cm a pak ho koupíme 100 kg pokud bude mit menší průměr tak ho kupovat nebudem http://www.eagrotec.cz/script/cz/aktual ... ugia48.JPG a nechám si jen to vnitřní
no jak se tak na to dívám tak první mokro a máš to zas o pár kilo těžší :wink: :lol: :wink:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 19:20

Tak to pak je jiná věc. To jo, to jde. Akorát budete mít těžky to tam namontovat, shodit kola, namontovat závaží a zase šup zpět s kolem těžším o něco. Nevýhoda trochu že když bude jezdit traktor v přípravě na jaře tak se to enbude dat rychle oddělat.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 bře 2006 19:24

Já na jaře nejezdím s kombinátorem v oranisku jen seju s horschem bezorabku a kockerlinguju hořcici politou kejdou předk kukuřicí kombinátor jen výjmečně a traktor bude stejně težkej ja JD a ti nemaji co sundat protože maji zadek tak těžkej od výroby

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 20:25

Právě že moc tak ne, oni dávají do kol zevnitř závaží a to jsou ještě těžší věnce než má CNH, a ještě se dávají zvenku taková menší. ty se ale dobře sundávají.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 bře 2006 20:50

No to jak byl náš mechanyzátor u fenda tak ten 360 k má závaží na zadnim kole o váze 1 t na každém kole aby ty koně využil

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 21:11

Fendt dodává závaží do kol celkově těžky, když jsem viděl ty věnce zvenku a zevnitř tak potěš teda na jaře připravovat jak budou po něm tvrdy koleje. A zajíímalo by mě jaky učinek má podhušťování kol, má to něco do sebe?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 06 bře 2006 21:37

U nás byl kluk u soukromníka /rakušák/ a tam JD na poli foukali na 1. Já příklad měl předek 1,8 a zadek 2,0 a podmital jsem sračky pod kukuřici a neustále jsem hrabal a tak jsem to upustil na 1,4 předek a zadek na 1,5 a hned to ohodně jelo lépe to znamená vetší styčná plocha v servisu a u odborníků by měl plášt vydržet tlak 1 a neměl by se protočit ale spís malinko větší na poli malí tlak na cestě trošku větší a pokud ořeš nebo nesené nářadí tak taky větší ale to chce vyzkoušet na každém traktoru zvlášt

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 06 bře 2006 22:29

k tomu huštění,vzadu mám 1.0 a v předu1.4,vzadu zvedám tlak až s pluhem na 1.5 a zatím se nic neprotočilo. podle manuálu by měl být ještě menší vzhledem k zatížení ale to se mi zdá již extrém ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 06 bře 2006 22:52

Ten anonym je můj,asi mne to vyhodilo

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 06 bře 2006 23:08

To je mi jasny, podle teorie zvětšení styčné plochy, nižší tlak na půdu lepší tah. Ale nevěděl jsem jak to vychází v praxi protože u nás to nikdo nedělá a nějak jsem se k tomu jinde nedostal.
Je tam rozdíl i v tom že traktor třeba míň skáče?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 07 bře 2006 00:20

To je ten problém třeba stim podmitáním pokud nahustim málo vzadu třeba tech 1 nebo 1,5 tak je to perfektní na tah pohodlý atd. ale při větší rychlosti se mi rozeskáče pokud nafoukám těch 2 a víc přestane skákat ale taky začne při té podmitce hrabat je to tvrdy není to pohodlny a taky začne klesat výkon protože hrabe
Menší tlak jak pod 1 bych nedával tabulky to dovolují tam píšou dokonce mnohonásobně menší tlak ale podle mího by to bylo dost málo ta 1 až 1,5 vzadu je akorát na předku taky používám 1,4 a to mi říkaj že mám pychlé kolo težko se to někomu u nás vysvětluje
s tlakem si hraji i několikrát za rok

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 07 bře 2006 15:21

S tím že to mám podhuštěné jak v předu tak v zadu jsem měl taky vždycky hodně vysvětlování,zatím je totiž v podvědomí hodně lidí zakořeněný názor že pokud to kolo není jako beton tak je prázdné.Co mám vyzkoušené s tím skákáním tak vzadu mám i nadále tlak na 1.0 a v předu jsem ho zvýšil na 1.8 a skákání se zmenšilo. Ovšem jde jen o vyšší rychlosti12km/h a po rovině.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 07 bře 2006 17:13

Podívejte se na http://www.lemken.com na poloneseny pluhy Euro Diamant nebo Vari Diamant, jede tam John Deere 8020 s pluhem a má ploprázdné kolo, viditelně velká styčná plocha... Co na to řeknete.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 07 bře 2006 18:45

Tak to už je podle mě moc to bych se bál že ten plášt časem popraská a hodně tím bude trpět místo mezi patkou a bokem pláště

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 07 bře 2006 18:53

To se mi zdá již taky trochu dost kromě toho jede mimo brázdu a kdyby oral klasiku v brázdě tak již asi sedí na ráfku ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 10 bře 2006 17:18

Ještě ktěm dvojmontážím co píšu nahoře tady je obrázek tak nějak to vypadá ale místo té vzpěry u prostřed tam mám talířovou vzpěru přes celý průměr

http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_021.jpg

http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_022.jpg

http://www.chefkochs-treckerbilder.de/c ... ld_016.jpg

A ještě taková malá otázka ty přidavny kola na přední hydraulice jsem viděl na přípravě to je zkrz to aby to bylo celé utužené stejně i mezy koly?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 10 bře 2006 18:00

Jo, to je oblíbeny v Německu. Aby měl rovnoměrně utuženy po celé ploše, a odlehčenou nápravu trochu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 20 bře 2006 18:46

Už jsem to závaží nasadil ve dvou lidech 3 hodiny. Byla to fuška je to strašně těžky ani po ližich desty se to nechtělo posunovat drží to jen na třech 16 šroubech doufám že to vydrží a co teprve u toho novyho fenda to má 1 tunu možná to je na díly

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 29 čer 2006 11:45

Nekupujte drahé závaží do kol na traktory. U nás se na Aresa dalo závaží z krystala. Vypdá to efektně :D ale jen vypadá
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Příspěvky: 8
Registrován: 06 čer 2006 17:59
Bydliště: Prachatice

Příspěvekod Pedro » 30 čer 2006 17:02

Jan Sedlák píše:Jestli můžu jenom:
Známý má MX 270, a znám dobře hodně traktoristů, všichni si stěžovaly na tyto problémy u MX. Má krátký rozvor a rychle se rozeskáče. když jsem s ním jezdil jedno odpoledne, měli jsme podmítač Quivogne o záběru 5metrů. Byl zapojený do spodního závěsu. když jsem dojel do kopce, traktor se rozeskákal, odřazoval jsem až se zastavil. napadlo mě, napustit vodu do předních pneu, nebo takové řešení- přední TBZ a do něho závaží. Když by tohle nepomohlo tak zkusit napustit zadní pneu nebo dát závaží do kol.
Když jsem ale jel s MX 285 s přední odpruženou nápravou, hodně se traktor nakláněl dozadu při zatížení jakoby měl lehký předek a pružení by tlačilo ještě předek nahoru.
TG má ale větší procento vpředu než vzadu. není to tak?

jestli můžu...tak tohle přesně maji u nás na Fendovi...pomůže tomu už jen to zatížení kol...tak přeji mnoho najetých motohodin... 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 30 čer 2006 21:23

Já myslím že to má každý traktor co je špatně dotížen a jsem rád že ne jenom CASE ale i Fend to má. Dotížit a je po problému. Ted muj MX má 12500 kg

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 28 črc 2006 19:20

Tak jsem dotížil ten zadek pomocí závaží přes TBZ a zatím je to dobré,nyní mám 12 300kg

Příspěvky: 84
Registrován: 16 kvě 2007 01:10

to all:

Příspěvekod accuphase » 18 kvě 2007 15:35

aj by som napisal zopar svojich postrehov a skusenosti na tuto temu, ak by bol vseobecny zaujem.. :roll: priskokmi vpred! :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Re: to all:

Příspěvekod Jan » 18 kvě 2007 16:15

accuphase píše:aj by som napisal zopar svojich postrehov a skusenosti na tuto temu, ak by bol vseobecny zaujem.. :roll: priskokmi vpred! :?


No tak s chutí do toho ..

Příspěvky: 84
Registrován: 16 kvě 2007 01:10

Příspěvekod accuphase » 18 kvě 2007 20:01

nuze, prva poznamka je k tomu, ze nemal by byt rozdiel v tlakoch vyssi nez dve desatiny atm. v prospech prednej napravy.traktor, ked taha,najma ked je tahlo upnute v ramenach hydrauliky a tie su dvihnute hore koli vacsej zatazi na zadnu napravu, zadne pneumatiky sa hodne mackaju.aktivny polomer sa zmensuje.predok sa podhrabava dopredu rychlejsie a to je jednou z pricin,preco sa traktor rozoskace jak orangutaan. vypnes predok a v tej sekunde je kludny. moj recept: vodu jak do prednych tak aj do zadnych. A dvojmontaze. je setrnejsia k pneumatikam jak zelezny balast..hm?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 18 kvě 2007 21:48

Co tam mám ten železný balast jak píšeš tak mám od skákání pokoj,fakt je ten že dvojmontážky jsou velké plus ale taky něco stojí a pokud ti je zaměstnavatel nekoupí tak coby zaměstnanec si nějak poradit musíš pokud nechceš dojít o záda .. hm?

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník