Zetor 5245

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 30 pro 2006 22:30

karelk píše:Neví někdo jaký má rozložení přední a zadní nápravy Zetor 5745. Ďík karel


Na co to potřebuješ ?
Octaviaman

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Re: Zetor 5245

Příspěvekod Octaviaman » 30 pro 2006 22:35

Statkář píše:Co myslíte, mám ho koupit? Chtěl bych ho na takový lehčí práce, jako na obracení, shrnování, svážet balíky, do 6m valcu a nějakej vlek na vyvážení hnoje by taky zvládnul. Chci ho právě proto, že jako tří válec má super spotřebu a při dnešní ceně nafty, je to pro soukromníka zajímavý traktor. Kamarád ho má a nikdy by ho kvuli spotřebě neprodal. Napište prosim, jaký s timto traktorem máte zkušenosti a s čím ho u vás využíváte. Dík.

Tak co, koupil jsi tu 5245 ? Je to dobrej a úspornej traktor. Hlavně ta spotřeba ! Já mám 5211 s kola 16,9/28 a jěště jsem s ní nikdy nezapad. Musíš používat nářadí úměrné traktoru a bude vše O.K.
Octaviaman

Příspěvky: 8
Registrován: 01 led 2007 22:24

Zetor 5211

Příspěvekod Lukas1508 » 01 led 2007 23:25

Čau chlapi.Mám dotaz ohledně redukce otáček zadního náhonu 540/1000 ,proč to můj nemá.Je to rok výroby 1987.
Nevíte jaký má tento traktor originální pneu?
Nedávno jsem ten traktor koupil za 150 000Kč ,je to rozumná cena?
Když jsem s tím vjel do pole s pluhem tak to dál nejelo.Tak jsem rozebral spojku a lamela byla úplně na plech.Nechápu kteruj vůl s tím mohl jezdit ,proto to asi prodával.Vživotě bych ho neprodal ,kvůli spotřebě!

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Re: Zetor 5211

Příspěvekod Octaviaman » 01 led 2007 23:38

Lukas1508 píše:Čau chlapi.Mám dotaz ohledně redukce otáček zadního náhonu 540/1000 ,proč to můj nemá.Je to rok výroby 1987.
Nevíte jaký má tento traktor originální pneu?
Nedávno jsem ten traktor koupil za 150 000Kč ,je to rozumná cena?
Když jsem s tím vjel do pole s pluhem tak to dál nejelo.Tak jsem rozebral spojku a lamela byla úplně na plech.Nechápu kteruj vůl s tím mohl jezdit ,proto to asi prodával.Vživotě bych ho neprodal ,kvůli spotřebě!

Máš 5211 nebo 5245 ? Já mám taky rok 87. U řady 52.. je standard těch 540 otáček. Máš tam násobič ? Origo. pneu v zadu jsou 14,9/13- 28, ale já tam mám 16,9/14 - 28. Má to lepší záběr....
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Re: Zetor 5211

Příspěvekod david » 02 led 2007 14:31

Lukas1508 píše:Čau chlapi.Mám dotaz ohledně redukce otáček zadního náhonu 540/1000 ,proč to můj nemá.Je to rok výroby 1987.
počkej jak nemá ty nemáš na podlaze strčenej 1000 dráškovej náhon a co tam teda je aby ti to jelo na 540?????

Příspěvky: 8
Registrován: 01 led 2007 22:24

Zetor 5211

Příspěvekod Lukas1508 » 02 led 2007 16:39

Je tam jen díra v kastli ,ale žádná páčka ani násobič tam není ,tuplem hřídel 1000hran.Je to rok 87.Nevíte proč jde stuha řízení?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 02 led 2007 16:58

není on ten tvůj traktor trošku oškubaný šmejd....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Re: Zetor 5211

Příspěvekod david » 02 led 2007 17:22

Lukas1508 píše:Je tam jen díra v kastli ,ale žádná páčka ani násobič tam není ,tuplem hřídel 1000hran.Je to rok 87.Nevíte proč jde stuha řízení?
no to ti pak nejde náhon né??? a asi koupils tak trochu odlehčenou verzi(někým odlehčenou) :cry:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 02 led 2007 19:23

A to tam máš dieru aj v prevodovke :shock: Tak to už je koncovka aj s držiakom privatizovaná............
Niektoré nemajú 1000 otáčok, majú tam pekne krytku a v prevodovke nemajú ani na to prevody. Ale kludne môže tam byť rychlostka zo nejakého staršieho Zetora. :idea:
Na serve môže byť viacej príčin. Špatný ventil, čerpadlo, jeho náhon, chýba olej :lol: , zadreté riadenie, chyba v rozvadzači a pod.

Příspěvky: 8
Registrován: 01 led 2007 22:24

Zetor 5211

Příspěvekod Lukas1508 » 02 led 2007 20:33

Díra v převodovce není.Jenom v kastli.Šmejd to taky není když vořu za3 ,a to je 3válec.Náhon jde.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 02 led 2007 20:38

moje 77ka byla motorově taky dobrá, ale zbytek....on potom i ten motor to nevychytá když z toho teče jako by to bylo díravé....

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 02 led 2007 20:58

riderstan píše:moje 77ka byla motorově taky dobrá, ale zbytek....on potom i ten motor to nevychytá když z toho teče jako by to bylo díravé....


A není to tak trochu vizitka obsluhy ?
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 02 led 2007 21:16

bohužel je to tak....jenže té co měla traktor přede mnou....já na něm hospodařím všeho všudy půl roku....za tu dobu jsem změnil co se dalo....škoda jen, že to byly jen maličkosti....velký problém do začátku byl, že se traktor moc hřál....na to jsem zkusil propláchnout chladič 1kg sody bicarbony a chladič snad poprvé okusil chuť destilované vody, dá se říct, že problém byl vyřešený...dál tu byla přední náprava a neuvěřitelné vůle ve všem...základem jsem všechno pořádně promáznul vazelínou, jako další jsem objevil pod kapotou prázdnou nádobku vedoucí k málému pístu na právé strně nápravy, vyměnil jsem hadičku, zalepil nádržku, dolil kapalinu a dá se říct, že většina nepřesností byla zničena....pak už jsou to jen maličkosti jako doplnění funkční autobaterií, oprava elektroinstalace v kabině, pořádný úklid a nakonec nový lak...vím, že to není nic proti úniku oleje z převodovky od kardanu k přednímu náhonu, taky servu, které je téměř naodpis a nyní zadřenému motoru, ale aspoň si toho traktoru všimnul šéf a zjistil, že díky mému snažení ještě není na odpis a že se s ním dá udělat ještě nějaký ten denní výkon, takže jsou přislíbené nějaké peníze na generální opravu....tak uvidím....sorry za OT...

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 02 led 2007 21:33

riderstan píše:bohužel je to tak....jenže té co měla traktor přede mnou....já na něm hospodařím všeho všudy půl roku....za tu dobu jsem změnil co se dalo....škoda jen, že to byly jen maličkosti....velký problém do začátku byl, že se traktor moc hřál....na to jsem zkusil propláchnout chladič 1kg sody bicarbony a chladič snad poprvé okusil chuť destilované vody, dá se říct, že problém byl vyřešený...dál tu byla přední náprava a neuvěřitelné vůle ve všem...základem jsem všechno pořádně promáznul vazelínou, jako další jsem objevil pod kapotou prázdnou nádobku vedoucí k málému pístu na právé strně nápravy, vyměnil jsem hadičku, zalepil nádržku, dolil kapalinu a dá se říct, že většina nepřesností byla zničena....pak už jsou to jen maličkosti jako doplnění funkční autobaterií, oprava elektroinstalace v kabině, pořádný úklid a nakonec nový lak...vím, že to není nic proti úniku oleje z převodovky od kardanu k přednímu náhonu, taky servu, které je téměř naodpis a nyní zadřenému motoru, ale aspoň si toho traktoru všimnul šéf a zjistil, že díky mému snažení ještě není na odpis a že se s ním dá udělat ještě nějaký ten denní výkon, takže jsou přislíbené nějaké peníze na generální opravu....tak uvidím....sorry za OT...

O.K. v pohodě.
Ať ti šlape.... Podle toho co píšeš, si ta 7745 GO fakt zasloužila
Octaviaman

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Re: Zetor 5211

Příspěvekod Octaviaman » 02 led 2007 21:35

Lukas1508 píše:Díra v převodovce není.Jenom v kastli.Šmejd to taky není když vořu za3 ,a to je 3válec.Náhon jde.

Kolik tam máš radlic když ořeš na trojku ? Jaký máš rozměr zadních kol ?
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 30 bře 2006 21:49
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Smolík Petr » 03 led 2007 15:24

Pístek na pravé straně přední napravy je tlumič řízení ono to moselo aj trajdat po silnici jinak naleval sa tam hydraulický olej.K těžko řízení bez předku:špatné servo nebo bez oleja případně vyschla vazelína v čepocha može byt také moc dotáhlá převodka řízení,u traktoru s předkem može byt moc zavaží,skus si zvednut přední nápravu a potočit ja sem to měl na 7245.
Smolda

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 03 led 2007 17:03

jak tady nekdo psal ze nama 1000 nahon tak to je normalka nektere verze to nemely :idea: kupovali jsem 72 v roce 91 a mela to i nasobic :wink: soused v roce 92 uz byla jednou tak draha a nema tam nic!! to same kdyz jsem jeste temkrat delal autoskolu tak jsem jezdil s 72 a ta taky nemela ani 1000 ani nasobic :wink:
zetor rulezzzzzzz

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 03 led 2007 17:10

martasek píše:jak tady nekdo psal ze nama 1000 nahon tak to je normalka nektere verze to nemely :idea: kupovali jsem 72 v roce 91 a mela to i nasobic :wink: soused v roce 92 uz byla jednou tak draha a nema tam nic!! to same kdyz jsem jeste temkrat delal autoskolu tak jsem jezdil s 72 a ta taky nemela ani 1000 ani nasobic :wink:

Přesně tak, jám 5211 z roku 87. Mám vývod 540 ot. a bez násobiče. Je to tak originál. Kámoš dotáhl 5211 z Německa, taky rok 87 a má to s násobičem i s 1000 ot.na zadku. Je to zajímavý , ale je to tak. Za nic bych ji nevyměnil.....
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 03 led 2007 17:20

Smolík Petr píše:Pístek na pravé straně přední napravy je tlumič řízení ono to moselo aj trajdat po silnici jinak naleval sa tam hydraulický olej

no nemáš pravdu je to tlumič výkivů nápravi s řízením to nemá nic společnýho :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 03 led 2007 17:46

no pozor, dokud jsem to nedal do kupy tak se občas za jízdy kola rozkmitaly tak, že jsem musel hodně přibrzdit....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 03 led 2007 17:54

jezdil jsem hruzu let bez toho a žádnej problém podle mě to stejně moc nefunguje

Uživatelský avatar
Příspěvky: 46
Registrován: 30 bře 2006 21:49
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Smolík Petr » 03 led 2007 17:54

Tak to bych netvrdíl podívaj sa při čem ten tlumič pracuje jestli při kyvu nápravy nebo při řízení dojdeš na to že při řízení a je tam z toho důvodu když ti kolo vletí do jamy aby ti volant nezlomíl ruku věř nebo né.Kamošovi to udělalo v lese při stahování a byla ruka v gipsu,samozřejmě mu tam chyběla kapalina.Jo a funguje to tak že sa to přes servo a tyče řízení vlastně přetláčá
Naposledy upravil Smolík Petr dne 03 led 2007 18:10, celkově upraveno 1
Smolda

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 03 led 2007 18:10

rozdíl jezdit bez toho a s tím je opravdu velký, pozná se to hlavně když jezdíš jen v dopravě a třeba na 1 km se ti rozkmitá každé kolo jinak třeba 3x....potom co jsem to opravil už mám klid...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 03 led 2007 18:48

no nechci se hádat to určo né jen říkám co sem měl já asi taky záleží na jakým traktoru a jaký jsou všude vule adt.

Příspěvky: 11
Registrován: 19 pro 2006 14:57
Bydliště: Berounsko

Z 5245

Příspěvekod Defibril » 07 led 2007 14:38

Plánujeme 1. částečnou generálku motoru po 30 000 mth. Jenom písty, vložky a kroužky, klika je prej eště dobrá (japonská). Kontrolka mazání zhasne dřív než přestanu startovat. Uvažoval jsem o přestavbě na turbo, jako má třeba Z 5243T viniční turbo. Na stránkách zetorengines.cz píšou, že motor Z 5201T má výkon 41kW/55.7k a to je sakra rozdíl oproti 33kW/45k bez turba. Co si o tom myslíte? Na kolik to celkem asi vyjde, když tam musej bejt titanový písty a vložky? Vyplatí se to? A co chlazení?

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 07 led 2007 20:59

O té přestavbě motoru na Z5201 TURBO taky velice uvažuji.Sháním informace.kontaktoval jsem i ZETOR BRNO (zatím bez ospovědi).Nikdo z prodejců ND které jsem oslovil ale zatím nebyl schopen říct co na přestavbu nakoupit a nachystat.Kdyby někdo z Vás měl zkušenost tak se prosím podělte.
Octaviaman

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 15 úno 2007 19:30

zdar chlapi sem tady sice novej ,ale již se tu někdo zminoval o přestavbě motora na turbo dělali sme to na krmivářskou 77čku a tak nějaké zkušenosti stim mam takže asi tak ,ale že by to bylo nějak extrémně znát tak to ne se svoji 77čkou mu dám naprdel vždycky :) :) :)

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 18 úno 2007 11:01

Má tady někdo zkušenosti s přestavbou motoru ZETOR 5201 na 5201 Turbo ?
Octaviaman

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Příspěvekod zetorista » 18 úno 2007 13:04

5201 na turbo sem ještě nevidel ,protože si tam dá každej silnější motor asi kvůli ceně ,ale spotřeba je ta tam ,ale jinač sem přestavoval 77čku takže asi vim máš to skoro stejný jako 5201 akorát o jeden hrnek mín!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 710
Registrován: 21 pro 2005 21:16
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod david » 18 úno 2007 13:11

Octaviaman píše:Má tady někdo zkušenosti s přestavbou motoru ZETOR 5201 na 5201 Turbo ?
no to se asi ani neoplatí to už bude lepší dát silnější moror

PředchozíDalší

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník