Traktory Fendt
ne ne tys mě nepochopil nebo sem se špatně vijádřil když ten traktor přijde do ČRJan Sedlák píše:Jo můžu hádat třikrát?? Ne budu jednou jenom. A myslím že se trefím. Je to proto, že máte nebudu říkat že debilní to zas ne, ale trošku takový servis lepší. Že? Nebudu daleko od pravdy. Je zajimavy že třeba přijde Case, a ten je vybavený tak jak zákazník chtěl.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo ták. jako stává se to, ale třeba vím stoprocentně že jdou do Agrics novy Case a komplet všechno, i John Deere.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 11 úno 2010 16:28, celkově upraveno 1
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
K nám do podniku přišel John Deere 8520 v plné výbavě, napřed dojel do Prahy, pak ho zkontrolovali v Zetechu a jel do podniku. Akorát servis namontoval majáky a dělám teď držáky na počítače na stroje. Jinak není třeba víc dělat. To samo když dodávaly traktory pro ostatní podniky co je chtěly od nich.
- Zdenek Krones
- Příspěvky: 57
- Registrován: 20 led 2006 15:30
- Bydliště: Moravská Třebová
technika
Když mě v roce 2002 kupovali 7810 tak jsme do smlouvy dodali že tam chcem 12ks předních zavaži,stavitelnej zad.závěs a K-80 a jinak klima,radio,ramena tam byli.Dneska se tě jen zeptaj kolik okruhů a jestli odpruženou přední nápravu dál už je to v základu ale mluvím jen za JD.
Tak je to i u case Odpružená 5 okruh a přední hydraulika ale ta se dá koupit i u nás a nevypadá zle. CASE někdy i vyrábí traktory bez objednání a většinou v plné výbavě a pak pokud to někdo chce tak to vezme podle mě by se měly hlavně ty těžky řady dělat v plné výbavě pokud to tam je tak to tak koupí ale pokud se to tam doobjednává tak pak tam pulka věcí chybí těch pár tisíc se vtěch milionech stratí a stejně se plná výbava vždy vyplatí
- Zdenek Krones
- Příspěvky: 57
- Registrován: 20 led 2006 15:30
- Bydliště: Moravská Třebová
technika
to máš pravdu ale třeba JD dodává opravdu v plný jen 8520 a ta třeba pro nás byla silná ,ale když jsme srovnali 8420 a Case 285 tak nám dodaji skoro za stejný prachy líp výbavenej Case.U nás to to taký zavinil prodejce ale to už nebudu rozebírat.Je pravda že 300konovej traktor by měl bejt v plné a dál si nic nepřiplácet,vždýt jsou to vlajkový lodi skoro všech firem tak by k tomu měli tak přistupovat a né jen rejžovat a zneužívat.
- PS
K původnímu tématu: Fendta mohu doporučit. Vlastním a řídím 930 V TMS a naprostá spokojenost - spotřeba, spolehlivost, výkon. Pravda je že dnes se většina parametrů v jednotlivých výkonových třídách velmi přiblížila napříč většinou značek, ale můj dojem je, že F si stále udržuje předstih. Spolehlivost si všechny ostatní renomované značky jistě také dokážou ohlídat, ale dnes bych se znovu rozhodoval hlavně podle spotřeby paliva, které už asi levnější nebude. Při výkonu kolem 300 PS a proběhu v tisících MH ročně je každý l/h velice znát na provozních nákladech. Kdo zná Väderstad Rapid 8m (podmítací disky, smyk, diskové výsevy, válec, hrábě) do 1x radličkové podmítky setí oz. pšenice za 5,1 l/h, 12 - 17 km/h - za sucha nad 15 km/h je to docela divadlo na poli. Na silnici s 26 - 28 t v závěsu tam plný, zpět prázdný těsně kolem 50 l/100 km. K servisu - zatím (1600 MH) jsem v podstatě potřeboval údržbu a pár maličkostí (přetěsnění čidla, které asi dostalo kamenem od kola a žárovku do pracovního světlometu) - provozní eroze. Za velice podstatné považuji také, že Fendt má oddělenou náplň převodovky (TU 2000 MH) a hydrauliky (taky 2000 MH a 2 stupňová filtrace) - nemísí se olej z nářadí s olejem v převodovce!!!
http://www.srb.euweb.cz
http://www.srb.euweb.cz
To Tom, blbější otázku si napsat nemohl, viď? Logicky by třeba někdo mohl uvažovat, že to co má Martin na fotkách tam asi jezdí,že?A jinak, jelikož sem PS hodil odkaz na svoje stránky, tak asi nejednodušší by bylo se na ně podivat a tu adresu, kterou si tam přečteš, si zadat do nějakýho portálu s mapama. a sou tam i fotky . Já to tak zkusil a opravdu to funguje, věř mi. Zkus přemejšlet, než napsat zbytečnou otázku.
K tomu tématu. Fendt je opravdu hodně dobrý stroj. Buhužel je to tak, jak píše v předchozích příspěvcích Jan Sedlák. Pokud se Agrall vybodne na servis, půjdou prodeje dolů. Nový řeší zvlášttně i garance - viz. www stránky a rubrika servis a garanční podmínky. Ještě jsem neslyšel, abych si v záruce měl platit opravu a díly a pak se milostivě rozhodlo, zda to je na zázuku nebo ne. Claas samozřejmě není zatím na stejné úrovni, ale i na úkor sklizňové techniky jde vývoj traktorů vpřed. Proč by měli prodávat Fendta, ze kterého určitě nemají takové marže a i možnost slev jako u Claase? Jde to přes 2-3 prodejce, kteří z toho každý něco chce - a kdopak to v konečné ceně zaplatí? A cenově je na tom Fendt při vší snaze hůře. U+M je, pokud vím, v síti Agrallu, a myslím, že až jim někdo dá vybrat, budou spíš volit jistotu prodeje sklizňových strojů i traktorů. U Fendta se s masivním prodejem sklizňových strojů asi počítat nedá Znám pár majitelů nových Fendtů, kteří o nich už nechtějí ani slyšet. Je to vše bohužel věc přístupu k zákazníkovi.
K té výbavě.V základu je opravdu dost, ale dost podstatných věcí se tam musí ještě dokupovat a někdy je to opravdu věc za pár korun - světla, TMS a Variotronic Ti má až řada 800 a výše (tam je to třeba u 716 pěkně mastné ), stěrač a ostřikovač vzadu atd..Pokud vám to není schopen někdo nakonfigurovat, koukáte pak jak blázni, že vám slibovali, že to má vše. Pokud se to dodělává, tak se při kvalitě servisu stane, že to většinou nefunguje, či nefunguje zasněco jiného
K té výbavě.V základu je opravdu dost, ale dost podstatných věcí se tam musí ještě dokupovat a někdy je to opravdu věc za pár korun - světla, TMS a Variotronic Ti má až řada 800 a výše (tam je to třeba u 716 pěkně mastné ), stěrač a ostřikovač vzadu atd..Pokud vám to není schopen někdo nakonfigurovat, koukáte pak jak blázni, že vám slibovali, že to má vše. Pokud se to dodělává, tak se při kvalitě servisu stane, že to většinou nefunguje, či nefunguje zasněco jiného
Naposledy upravil Polci dne 06 led 2007 12:48, celkově upraveno 1
K tématu prodejců. Mluvil sem s prodejcem z Agrallu a neříkal ani slovo o tom, že by měli přestat fendty prodávat. Naopak. Co mám informace, tak je budou nabízet dále. Nemluvím o Agrall Bantice. Ale jelikož řikáte, že všechny jeho pobočky jsou Agrall, beru to souhrně. Tedy bylo mi řečeno,že budou nabízet traktory Claas, ale pokud bude zákazník chtít fendta, prodaji mu fendta. Jak sem koupil,tak prodávám.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Všechny střediska co prodávají Claas jsou Agrallu. Pokud se budem bavit o tom jestli je budou dělat nebo ne, řekne mi prodejce z Agri Techu že jo, budou Fendty prodávat.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 11 úno 2010 18:13, celkově upraveno 2
Je ten fend pěknej ale na mě moc přeplácany a hlavně na naše podminky moc extra třeba ten interier ta barva tam pude všechno vidět to aby člověk víc uklizel jak dělal zrovna dneska šup ven do blata nasipat osivo očistit boty a dovnitř to abych se neustále vyzouval. Světla to bych se bál že to někde rozbyju ale konstrukčně to bude vynikájící mašina
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nenajde se někdo kdo jezdil s Fendtem 930, min.926 na poli v přípravě půdy a v doprave s návěsem, měl by zjištěnou spotřebu l/h, l/ha??? Pro srovnání s JD.
Spotřeba 930: při setí ječmene v letošních spíše vlhčích podmínkách s 8 m Väderstad Rapidem kolem 4,5 l/ha do průměrné podmítky. Při kvalitně podmítnutém pozemnku a na rovině i pod 4 l. Na mém webu je vidět obrazovka Varioterminálu při loňském setí hořčice do orby bez přípravy (Crossboard měl velice co dělat aby to srovnal) se spotřebou 5 l/ha. Vláhové podmínky jsou tam také vidět. Obr. je třeba rozbalit - pak jsou údaje čitelné. U podmítek je to různé - dle půdy, uježděnosti a členitosti. 930 Vario TMS mi nahradilo Kirovce K 700A a mohu odpovědně říci, že spotřeba je kolem 50% - ale nelze srovnávat téměř nesrovnatelné. První nářadí, které 930 tahala byl na lehký záběh 8 m kombinátor řady PB (Roudnice): K 700A 4,8 - 5,5 l/ha; F 930 2,2 - 2,5 l/ha při stejné hloubce zpracování a přibližně stejné rychlosti. V dopravě, což ale nepovažuji u tohoto traktoru jako hlavní program je průměrná spotřeba se soupravou dvou vleků o celk. hmot. max. 27 t (tam plný, zpět prázdný) těsně kolem 50 l/100km závisí to ale opět na stavu silnice. Na kvalitní silnici se dostane i na 47 l/100. Neustálé přibržďování před krátery a opětné zrychlování spotřebu samozřejmě zvýší, ale pak se zase přesouváme k výhodám Varia a komfortu jízdy... Docela by mne zajímalo srovnání jízdy a i té spotřeby se stejnou hmotností v závěsu s traktorem s řazenou převodovkou po průměrně rozbité české okresce.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Takže na poli by se spotřeba dala srovnat a mohla by vycházet příznivě.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 11 úno 2010 18:17, celkově upraveno 1
Já teda nemohu srovnávat stejný výkon motoru ale beru u CASE CVX je komfort plynulé převodovky velká výhoda hlavně když se nastavý max otáčky motoru doprava u MX 300k je tak jak píše honza moc neřadím a vše zvládá motor pak je důležité mět silniční rychlost tedy při max rychlosti aby motor točil jen 1800ot i když plynulá klesá i míň plynulá na cesty je výhoda ale s řazením se to taky dá u nás se zas tak na plno jet nedá tak pokud držim motor kolem 1700 tak moc nežere a motor to díky síle a záloze zvládá.
když zž sme tu vedle rozjeli nádhernou diskuzi o fendtících. Od řidiče fendta sem slyšel teorii, že by si zákazníci měli koupit zhruba o třídu vyšší fendt, než výkonově potřebujou, protože díky vario převodovce a TMS i v agregaci s nářadím s nižšími požadavky na výkon pak budou jezdit ekonomičtěji s tim, že tam ta rezerva je i pro náročnější nářadí. Teď doufám, že mě chápete, co chci říct. Co vy na to?
Je to něco v tom smyslu, jako se tu už probíralo, že než koupit 412ku do lisu je lepší koupit třeba 716 nebo nějakou osmistovku. zkuste to rozebrat třeba na tomto konkrétním případě.Rád uslyším vaše postřehy k tomu.
Je to něco v tom smyslu, jako se tu už probíralo, že než koupit 412ku do lisu je lepší koupit třeba 716 nebo nějakou osmistovku. zkuste to rozebrat třeba na tomto konkrétním případě.Rád uslyším vaše postřehy k tomu.
Je to asi podobné, jako jet po dálnici 130 s plně obsazenou 1,2HTP nebo silnějším autem. Možná ten řidič měl říci místo měli by si mohli by si a přes to budou jezdit ekonomičtěji. Co se týče Varia - souvisí to s tou výše psanou spotřebou. Když bude malá účinnost, spotřeba půjde nahoru. TMS? Kdo se naučí s dnešním průměrným mobilem, zvládne během dvou, třech hodin TMS. Samozřejmě se s tím, ostatně jako s každým strojem musí zacházet slušně. Tím myslím udržovat hladiny prov. náplní, mít čisté chladiče, nepřetáčet motor atd atd.
Tak samozřejmě to "měli by si" bylo jen tak napsáno.Jistěže "mohli by si". Ostatně je to každého věc, co si koupí. Jen sem chtěl slyšet vaše názory na to. jde mi právě o tu ekonomiku provozu. Jistěže jsou to tu pouze teoretické řeči a jak vedle napsal libor, muselo by to bejt reálný srovnání za stejnejch podmínek atd atd, to už se tu rozebíralo mockrát.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Znám pár majitelu, kteří si pořídily Fendta, jeden má výměru cca 200ha, má typ 924 (240koní) na dopravu s návěsem ze Stromu, 4m Vaderstat secí stroj, podmítač 4,5m, druhý má to samé na výměru 350ha. Spotřeba je nízká ať tahá cokoli, poruchy na tom traktoru žádny. Pořád vychází ekonomika na výbornou.
Naposledy upravil Jan Sedlák dne 11 úno 2010 18:18, celkově upraveno 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků