Max. rychlost Fendtů v ČR
Příspěvků: 75
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
v techničáku u auta máš taky třeba 200km/h a jezdíš 200? je to o lidech za volantem na státovce díky bože za 50tku
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Jo nekdy jo:) Jde snad prece o to kolik ma stroj/auto povoleno.Kdyz budu mit omezeni rychlosti na 20km/h pojedu tech 20 traktorem/autem/motorkou a neni to o tom co mam v technicaku...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
už tě vidim jak jedeš s návěsem po státovce 40 když to jede 50 neřikám s když je na tom pověšený nářadí který houpe s traktorem nebo cokoliv jinýho s čím se jet nedá,. to muže špatně skončit i ve 40ceti sou to těžký stroje musí se s rozumem ale to je zbytečný tady řešit
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Tohle neresim:) Po dalnici taky nejedes 200 i kdyz muzes....
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Zdravím,
dnes jsem procházel stránky agromexu a u traktoru Fendt 900 vario jsem narazil na to, že mají maximálku 60km/h.
Je to pravda nebo je to jen marketingovej blábol?
U nás snad pořád platí maximální rychlost traktorů 40km/h ne? Výjimku má akorát JCB co vím.
Vím, že jste to tady už řešili, ale to bylo v roce 2008. Změnilo se od té doby, že Fendt má jako druhý výjimku a i při 60km/h spadá do kategorie T ?
dnes jsem procházel stránky agromexu a u traktoru Fendt 900 vario jsem narazil na to, že mají maximálku 60km/h.
Je to pravda nebo je to jen marketingovej blábol?
U nás snad pořád platí maximální rychlost traktorů 40km/h ne? Výjimku má akorát JCB co vím.
Vím, že jste to tady už řešili, ale to bylo v roce 2008. Změnilo se od té doby, že Fendt má jako druhý výjimku a i při 60km/h spadá do kategorie T ?
- FendtTrisixVarioTMS
- Příspěvky: 17
- Registrován: 30 kvě 2010 12:05
- Bydliště: SK-NR
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Maximalna konstrukcna rychlost (60) je elektronicky obmedzovana podla krajiny (40), neviem aka je u vas v CR legislativa, ale malo by to tak byt. U Fastraca je to tym ze je to systemovy nosic, pokial viem - teda sa neklasifikuje do skupiny T. Tie obmedzenia sa daju po padnuti zarucnej doby odstranit, je to iba elektronika
Ak traktor, tak Fendt, ak kombajn alebo rezacku, tak Claas, ked naradie, tak Horsch/Lemken/Simba-Great Plains/Kinze/Poettinger/Hardi, naves Annaburger s nakladacom JCB...
"Jelen zere aj travu popri ceste..."
"Jelen zere aj travu popri ceste..."
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
FendtTrisixVarioTMS píše:Maximalna konstrukcna rychlost (60) je elektronicky obmedzovana podla krajiny (40), neviem aka je u vas v CR legislativa, ale malo by to tak byt. U Fastraca je to tym ze je to systemovy nosic, pokial viem - teda sa neklasifikuje do skupiny T. Tie obmedzenia sa daju po padnuti zarucnej doby odstranit, je to iba elektronika
Co se týče Fastraců tak mám s nimi menší zkušenosti. Takže vím, že u nás v Čr jezdí většina Fastraců spadajících do kategorie T tedy kolový traktor. Menší počet je těch označených jako tahač tedy kategorie N. V některých TP je napsán tahač nebo systémový nosič nářadí popřípadě systémový nosič nářadí, tahač.
Fastrac má výjimku díky brzdám jako jediný u nás. Takže je v kategorii traktor, stačí skupina T, ale rychlost v TP je třeba 60km/h.
Fastracy vedené jako tahače jsou hlavně do dopravy přičemž za ním tahají autovleky s max. rychlostí 80km/h.
Za fastracem co má v TP kolový traktor se většinou tahá návěs do 40km/h nebo stále se rozrůstající návěsy s maximálkou 60km/h. Např od WTC Písečná.
To je vše co o tom vím, ale určitě u nás jezdí fastracy zařazené do kat. T.
JInak s těma rychlostma u Fendu máš pravdu je to jen elektronicky omezené.
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Vsetko uz bolo v predchadzajucich prispevkoch napisane, takze sumar pre tych, ktorym sa nechce citat....
- je rozdiel KONSTRUKCNA a POVOLENA maximalna rychlost
- KONSTRUKCNA rychlost : skoro vsetky traktory okolo 200 HP dnes vedia ist cez 40 km/h ( ak je to vlakno FENDT, tak FENDT 900 - 60 km/h prevodovka ML260, ta ista prevodovka je v JCB 8280/8310 s 65 km/h a MF 8600 s 54 km/h - zalezi trochu od pneu ) - rovnako ako skoro vsetky auta dnes vedia ist viac ako 130 km/h...
- POVOLENA rychlost : kazdy traktor prichadza z fabriky z COC ( certificate of origin - rodny list traktor s cislom EU homologozacie ), kde je zapisana skupina, do ktorej stroj patri. Na 99.9% je to T1, to j.s.traktor. Pre kategoriu T1 traktor je maximalna povolena rychlost v SR( a CR ) 40 km/h. Iba to co je v COC, moze policajt zapisat do Osvedcenia o evidencii. Ak by aj dosiel traktor ako jazdenka zo zahranicia, kde je pre T1 plati napr.50 km/h a mal to v papieroch z povodnej krajiny, kde bol prihlaseny, u nas zapisu iba 40 km/h.
Ak traktor dosiel z fabriky ako kategoria T5 ( traktor nad 40 km/h ), tak mu zapisu T5 a nad 40 km/h ( neviem o takom pripade )
Tot vsjo. Potom zacinaju vynimky a kluckovanie.
Teoreticky je mozne "pretypovanie/prestavba" stroja do inej kategoria ( suhlas dovozcu, prestavba a suhlas ministerstva )
- pretypovanie traktora T1 do tahacov ( nakladne auta ) kategoria N - brzdy sa posudzuju podla inej normy ( nutne ABS, nezavisle brzdenie a pod), dalej ale nie je mozne za kategoriu N tahat navesy pre polnohospodarske stroje ( kategoria R ), ale ani naopak za T tahat kamionovy naves O. Pribudne cestna dan, vodicak uz nie je T alebo nutne C.
- pretypovanie traktora T1 do oblubenej magickej frazy "nosic naradia" - nic neriesi, pretoze "nosic naradia" je pracovny stroj samochodny kategoria Ps, max.taktiez 40 km/h. Ako bonus stroje tejto kategorie okrem kombajnou podla aktualneho vykladu MDSR nesmu tahat vlecku....
- pretypovanie traktora T1 na T5 - smernica nad 40 km/h je rovnaka ako pre kategoriu N, takze ak by brzdy a pod. splnovali podmienky, teoreticky je to mozne(?) - opat suhlas dovozcu, prestavba, dokumenty a suhlas ministerstva s odovodnenim zmeny
Vynimka z maximalnej rychlosti pre T1 sa mi zda ako dost odvazny pocin ministerstva, u nas je problem s malou lampickou na strane vlecky, ci ma kod homologizacie...
Opat prosba pre fastrakistov - aky mate typ stroja a co mate zapisane v papieroch - moze byt aj SZ, nepojdem na ministerstvo zalovat...
- je rozdiel KONSTRUKCNA a POVOLENA maximalna rychlost
- KONSTRUKCNA rychlost : skoro vsetky traktory okolo 200 HP dnes vedia ist cez 40 km/h ( ak je to vlakno FENDT, tak FENDT 900 - 60 km/h prevodovka ML260, ta ista prevodovka je v JCB 8280/8310 s 65 km/h a MF 8600 s 54 km/h - zalezi trochu od pneu ) - rovnako ako skoro vsetky auta dnes vedia ist viac ako 130 km/h...
- POVOLENA rychlost : kazdy traktor prichadza z fabriky z COC ( certificate of origin - rodny list traktor s cislom EU homologozacie ), kde je zapisana skupina, do ktorej stroj patri. Na 99.9% je to T1, to j.s.traktor. Pre kategoriu T1 traktor je maximalna povolena rychlost v SR( a CR ) 40 km/h. Iba to co je v COC, moze policajt zapisat do Osvedcenia o evidencii. Ak by aj dosiel traktor ako jazdenka zo zahranicia, kde je pre T1 plati napr.50 km/h a mal to v papieroch z povodnej krajiny, kde bol prihlaseny, u nas zapisu iba 40 km/h.
Ak traktor dosiel z fabriky ako kategoria T5 ( traktor nad 40 km/h ), tak mu zapisu T5 a nad 40 km/h ( neviem o takom pripade )
Tot vsjo. Potom zacinaju vynimky a kluckovanie.
Teoreticky je mozne "pretypovanie/prestavba" stroja do inej kategoria ( suhlas dovozcu, prestavba a suhlas ministerstva )
- pretypovanie traktora T1 do tahacov ( nakladne auta ) kategoria N - brzdy sa posudzuju podla inej normy ( nutne ABS, nezavisle brzdenie a pod), dalej ale nie je mozne za kategoriu N tahat navesy pre polnohospodarske stroje ( kategoria R ), ale ani naopak za T tahat kamionovy naves O. Pribudne cestna dan, vodicak uz nie je T alebo nutne C.
- pretypovanie traktora T1 do oblubenej magickej frazy "nosic naradia" - nic neriesi, pretoze "nosic naradia" je pracovny stroj samochodny kategoria Ps, max.taktiez 40 km/h. Ako bonus stroje tejto kategorie okrem kombajnou podla aktualneho vykladu MDSR nesmu tahat vlecku....
- pretypovanie traktora T1 na T5 - smernica nad 40 km/h je rovnaka ako pre kategoriu N, takze ak by brzdy a pod. splnovali podmienky, teoreticky je to mozne(?) - opat suhlas dovozcu, prestavba, dokumenty a suhlas ministerstva s odovodnenim zmeny
Vynimka z maximalnej rychlosti pre T1 sa mi zda ako dost odvazny pocin ministerstva, u nas je problem s malou lampickou na strane vlecky, ci ma kod homologizacie...
Opat prosba pre fastrakistov - aky mate typ stroja a co mate zapisane v papieroch - moze byt aj SZ, nepojdem na ministerstvo zalovat...
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
to Jano SK: zaujala mě tvá informace o nemožnosti tahat v SK za vozidly kat. N přípojnou techniku kat. R (předpokládám že R je slovenská obdoba české kategorie Ot?) natož o vozidlech kat. O za vozidly kat. T. To je opravdu na Slovensku nějak přímo zakázané? Ptám se pro to, že jsem byl také léta přesvědčený, že v ČR není možné Ot za N (oproti tomu O za T je celkem běžné) ale když jsem po tom začal podrobně pátrat všude kde mě napadlo, tak jsem v české legislativě nenašel nic, co by to přímo zakazovalo a nezbylo mi než zatím změnit názor... (samozřejmě za dodržení elementárních pravidel spojitelnosti, brzd, ABS, nepřekročení rychlosti nejpomalejšího vozidla atd. atd. - ale to je snad samozřejmé). Díky
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
chomyz píše:to Jano SK: zaujala mě tvá informace o nemožnosti tahat v SK za vozidly kat. N přípojnou techniku kat. R (předpokládám že R je slovenská obdoba české kategorie Ot?) natož o vozidlech kat. O za vozidly kat. T. To je opravdu na Slovensku nějak přímo zakázané? Ptám se pro to, že jsem byl také léta přesvědčený, že v ČR není možné Ot za N (oproti tomu O za T je celkem běžné) ale když jsem po tom začal podrobně pátrat všude kde mě napadlo, tak jsem v české legislativě nenašel nic, co by to přímo zakazovalo a nezbylo mi než zatím změnit názor... (samozřejmě za dodržení elementárních pravidel spojitelnosti, brzd, ABS, nepřekročení rychlosti nejpomalejšího vozidla atd. atd. - ale to je snad samozřejmé). Díky
Dle vyjádření přímo z ministerstva dopravy není možné tahat za vozidly kategorie T jiné vleky než které patří do skupiny OT.
Nelze tedy tahat za tahačem traktorový vlek a není možné tahat za traktorem autovlek.
Toto vyjádření mi zaslali před týdnem když jsem se ptal na spojitelnost vozidel a jejich přípojných vozidel na skupinu T.
Ale praxe? U nás každej druhej tahá za traktorem autovleky protože policie je nestaví.
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
CHOMYZ: U nas to je doriesene doslovne v §8, vyhlaska 464 doplnujuca zakon 725/2004 o prevadzke na pozemnych komunikaciach.
§8 sa vola zapojenie vozidiel do jazdnych suprav a presne je to rozpisane - nakladne auto iba vlek pre nakladne auta ( N + O ), traktor iba traktorovy vlek ( T + R ). Najvacsi nezmysel je to, ze v podstate okrem 12/24 V nie je technicky rozdiel medzi starymi vlekmi za liazku a traktor ( teda aspon taku mam ja informaciu ). Na podnikoch si nechali tie, ktore boli v lepsom stave a papiere sa neriesili ci su traktorove alebo nakladne auto, kazdy bol rad ak papiere boli. Policajti to zatial este extra neriesia, sranda moze nastat pri havarii a pod.voci poistovni, ktora rada najde zadrhel aby nemusela platit
Nemame doriesene, ako postupovat pri Dolly, pretoze sice technicky moze byt ten kaminovy naves pouzitelny aj s traktorom aj s tahacom ( o co vlastne islo ), ale legislativne to nie je mozne. Da sa iba ( teoreticky ) pretypovat a "prestavat" naves na polnohospodarsky, t.j.dat mu nalepku max 40 km/h a 12 V ziarovky, ale zatial som sa s tym nestretol
§8 sa vola zapojenie vozidiel do jazdnych suprav a presne je to rozpisane - nakladne auto iba vlek pre nakladne auta ( N + O ), traktor iba traktorovy vlek ( T + R ). Najvacsi nezmysel je to, ze v podstate okrem 12/24 V nie je technicky rozdiel medzi starymi vlekmi za liazku a traktor ( teda aspon taku mam ja informaciu ). Na podnikoch si nechali tie, ktore boli v lepsom stave a papiere sa neriesili ci su traktorove alebo nakladne auto, kazdy bol rad ak papiere boli. Policajti to zatial este extra neriesia, sranda moze nastat pri havarii a pod.voci poistovni, ktora rada najde zadrhel aby nemusela platit
Nemame doriesene, ako postupovat pri Dolly, pretoze sice technicky moze byt ten kaminovy naves pouzitelny aj s traktorom aj s tahacom ( o co vlastne islo ), ale legislativne to nie je mozne. Da sa iba ( teoreticky ) pretypovat a "prestavat" naves na polnohospodarsky, t.j.dat mu nalepku max 40 km/h a 12 V ziarovky, ale zatial som sa s tym nestretol
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Co se týče autovleků, tak to moc nechápu. Proč by jsem ho nemohl tahat za traktorem? Nikde jsem to neviděl napsáno. Na vlek za traktor jsou kladeny mnohem menší nároky než na autovlek.
U nás by měly platit zákony. Ovšem nikde v zákoně není definována rychlost traktoru. Tak proč to tam nedají? V Rakousku a Německu tahají za traktory koňské vlečky s kozlíkem na kterém sedí dokonce lidi a nikoho to nepálí pokud jedeš do 25km/h. Mám doma autovlek za PV3S a "přestavěl" jsem ho na trktorový, aby jsem nemusel chodit často na technické prohlídky.
U nás by měly platit zákony. Ovšem nikde v zákoně není definována rychlost traktoru. Tak proč to tam nedají? V Rakousku a Německu tahají za traktory koňské vlečky s kozlíkem na kterém sedí dokonce lidi a nikoho to nepálí pokud jedeš do 25km/h. Mám doma autovlek za PV3S a "přestavěl" jsem ho na trktorový, aby jsem nemusel chodit často na technické prohlídky.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
to Jano SK: díky, pokud to máte takto jasně definované, aspoň je o co se opřít.
to Pepulka: to vyjádření co vám zaslali by mě hodně zajímalo - ve smyslu o jaký paragraf to opírají - kdyby mi šlo cokoli poslat SZ, budu velice rád, předpokládám, že takový názor bezesporu o něco opřeli a není to jen na základě nějakého posouzení či precedensu - ať v tom máme jasno:-)
to všichni ostatní: omlouvám se za to neFendtové OT zaplácávání tématu...
to Pepulka: to vyjádření co vám zaslali by mě hodně zajímalo - ve smyslu o jaký paragraf to opírají - kdyby mi šlo cokoli poslat SZ, budu velice rád, předpokládám, že takový názor bezesporu o něco opřeli a není to jen na základě nějakého posouzení či precedensu - ať v tom máme jasno:-)
to všichni ostatní: omlouvám se za to neFendtové OT zaplácávání tématu...
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
změna napětí žárovek z 24 na 12v je zásah do konstrukce a je ho třeba schválit. tudíž nelze připojit autovlek za traktor aniž by nastala změna konstrukce.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Max. rychlost Fendtů v ČR
Pokud budu mít 24V žárovky na 12V, tak to preci není problém, to jede. Opak je horší. Ale pokud by tohle byl jediný problém tak i tohle by se dalo řešit za použití spec kabelu
Překovejme meče v pluhy a naopak
Příspěvků: 75
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků