koupe E516 - E517
Re: koupe E516 - E517
Možná se zeptám hloupě podobně jako předešlí,ale má smysl vůbec v dnešní době ještě uvažovat o koupi nějaké 516ky?
Dva mí známí se nechali zlákat nízkou cenou za velký kombajn a dopadlo to u obou špatně,oba dál strojí v kopřivách.
Ono je to vždy zajíc v pytli a už je problém koupit něco ve slušném stavu.
Oprav se nebojím,ale nerad bych ve žních vždy ujel 300m a půl dne opravoval.
Ono asi pro nic za nic se tyto stroje neprodávají v podstatě za šrotovku.
Máte někdo zkušenost s koupi a následným provozem staré 516ky?
Žně jsou vždy závod s časem a letošní rok je toho typickým příkladem,tak by bylo fajn mít stroj,co trochu jede.
Takové ty hlášky že 512ka za den udělá 12ha a bodobné hity neberu,někde možná ano v super nízkém a řidkém ječmeni kde se to dá valit na plnou dvojkku,ale jak se to zakousne do nějaké husté devítitunové pšenice a ještě bych chtěl drtit slámu,tak i ta 514ka toho má plné brejle.
Na trhu se objevují i mnohé starší kombajny jiných značek se stářím okolo 15-20let na první pohled v pěkném stavu a často za relativně příznivý peníz,jak se díváte třeba na tyto staré kombajny počínaje Claasem,NH,Fiat,MF atd. ve srovnání s Fortschritty?
U těch modernějších značek bude asi ta nákladovost na opravitelnost o dost dražší, nebo se pletu?
Samozřejmě se mne hned zeptáte kolik budu chtít dělat hektarů,no řeknu to asi takhle,v úvahu připadá min. okolo 50ha,ale pokud by byla příležitost,tak i víc a je šance se dostat skoro na 200ha,ale to je zatím předběžná úvaha.
Jak jsem již psal,občas se na bazoši objeví nějaká 516B i s drtičem řádově do 100tis,ale dokázat posoudit zda to ještě bude dobře nějaký ten rok běhat nepovažuji za lehký úkol.
Dva mí známí se nechali zlákat nízkou cenou za velký kombajn a dopadlo to u obou špatně,oba dál strojí v kopřivách.
Ono je to vždy zajíc v pytli a už je problém koupit něco ve slušném stavu.
Oprav se nebojím,ale nerad bych ve žních vždy ujel 300m a půl dne opravoval.
Ono asi pro nic za nic se tyto stroje neprodávají v podstatě za šrotovku.
Máte někdo zkušenost s koupi a následným provozem staré 516ky?
Žně jsou vždy závod s časem a letošní rok je toho typickým příkladem,tak by bylo fajn mít stroj,co trochu jede.
Takové ty hlášky že 512ka za den udělá 12ha a bodobné hity neberu,někde možná ano v super nízkém a řidkém ječmeni kde se to dá valit na plnou dvojkku,ale jak se to zakousne do nějaké husté devítitunové pšenice a ještě bych chtěl drtit slámu,tak i ta 514ka toho má plné brejle.
Na trhu se objevují i mnohé starší kombajny jiných značek se stářím okolo 15-20let na první pohled v pěkném stavu a často za relativně příznivý peníz,jak se díváte třeba na tyto staré kombajny počínaje Claasem,NH,Fiat,MF atd. ve srovnání s Fortschritty?
U těch modernějších značek bude asi ta nákladovost na opravitelnost o dost dražší, nebo se pletu?
Samozřejmě se mne hned zeptáte kolik budu chtít dělat hektarů,no řeknu to asi takhle,v úvahu připadá min. okolo 50ha,ale pokud by byla příležitost,tak i víc a je šance se dostat skoro na 200ha,ale to je zatím předběžná úvaha.
Jak jsem již psal,občas se na bazoši objeví nějaká 516B i s drtičem řádově do 100tis,ale dokázat posoudit zda to ještě bude dobře nějaký ten rok běhat nepovažuji za lehký úkol.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: koupe E516 - E517
Jezdil sem posledních 10 let s claasem dominator 98SL, a nemůžu říct křivýho slova, pokud se mu dá péče tak vydrží bezproblému. Měli sme r.v. 1986 a i když byl prorezlej skrz naskrz tak šlapal relativně bez poruch... Ještě sem ho s 5000 mth prodal do polska.... Sekali sme s nim tak těch 12 hektarů denně, celkem 230 ha.
Re: koupe E516 - E517
Je to tak,chce to mít štěstí na dobrý a dobře udržovaný kus.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Ahoj, ohledně koupě staré E 516Tky Ti můžu poradit. Sám vlastním jednu E 516B a pomáhal jsem sehnat E 516 6ti lidem.Zmínil jsi, že dva Tví známí koupil tento kombajn a stojí v kopřivách. Můj postřeh je trochu zcela opačný. Ono, samozřejmě záleží kousek od kousku, jak je vyběhaný. Obecně vznikají mýty o poruchovosti u lidi, kteří tento kombajn mají po žních venku, neumyjí ho, nepřikryjí, jen vypustí vodu a před sezonou namažou a jedem... tak to fakt nemůže fungovat.... U nás vždy se rozebere před sezonou půlka kombajnu pro vyčištění a namazání... Musíš se tomu věnovat. Na většinu případných poruch právě takto příjdeš. Z vlastní zkušenosti Vím,že pokud takto připravíš kombajn, máš minimum poruch, jen takové ty "únavy materiálu" jako je např. prasklá trubka, hadice, sem tam lišta. Za minulého režimu se to dělalo vždy takové to připravování. Dneska většina soukromníku odkryje a jede... takže tolik k té poruchovosti. Hlavně nejdi cestou staršího stroje typu NH, Case, MF... Tady v okolí si borci koupili NH a jeho roční náklady na údržbu a ND jsou kolem 200 000Kč rok, protože se vždy pokazí mega věc z důvodu stáží... takže si dovedu živě představit,že to někoho položí.... Dostupnost ND je sice dobrá,ale ta cena.... proto si nedovedu takový kombajn představit u někoho na 40Ha, pokud je v tak špatném stavu. Pokud by jsi uvažoval o něčem novějším, než E516, doporučil bych ti Claase Megu.Opravdu držák... díly tak hrozné nejsou a udělá vždy to,co má i na své roky.
A důvod proč se E 516 prodávaji za šrotovku? Vem si,že velké podniky si raději koupí nějaký nový stroj... a menší soukromníčci mají E512, E514,nebo si enchávaj jezdit službama. takže z E516 se stávají stroje v našich podmínkách nevyužitelné... nejvíce se u nich prodraží přejezdy z pole na pole, jelikož 8smi válec si něco papne... Navíc ten kombajn není tak obratný, jak malá E514, při přejezdu vždy musíš sundat lištu.
Jak objíždím republiku, znám pár podniků řádově s 300 Ha, kteří mají pod kůlnou starou E 516 a jezdí jim služby. Vždy se jich ptám, proč to mají pořád ten kombajn? Většinou mi odpoví: do šrotu bych ho stejně prodal za stejnou cenu, jako někomu jinému... On mi tu stojí, mě to nic nestojí a když potřebuju,vyjedu.... Tito lidé na tom letos velmi vydělali,jelikož službaři dělali větší podniky a menší zakázky odmítali... takže se nastartovaly staré stroje a jelo se.... jako naddimenzovaná nouzovka super. A mít hodně pozemků, taky to tak udělám! Do šrotu to za 6Kč/kg prodám vždy... nehledě na to,že ND i starších je všude kupa.
A důvod proč se E 516 prodávaji za šrotovku? Vem si,že velké podniky si raději koupí nějaký nový stroj... a menší soukromníčci mají E512, E514,nebo si enchávaj jezdit službama. takže z E516 se stávají stroje v našich podmínkách nevyužitelné... nejvíce se u nich prodraží přejezdy z pole na pole, jelikož 8smi válec si něco papne... Navíc ten kombajn není tak obratný, jak malá E514, při přejezdu vždy musíš sundat lištu.
Jak objíždím republiku, znám pár podniků řádově s 300 Ha, kteří mají pod kůlnou starou E 516 a jezdí jim služby. Vždy se jich ptám, proč to mají pořád ten kombajn? Většinou mi odpoví: do šrotu bych ho stejně prodal za stejnou cenu, jako někomu jinému... On mi tu stojí, mě to nic nestojí a když potřebuju,vyjedu.... Tito lidé na tom letos velmi vydělali,jelikož službaři dělali větší podniky a menší zakázky odmítali... takže se nastartovaly staré stroje a jelo se.... jako naddimenzovaná nouzovka super. A mít hodně pozemků, taky to tak udělám! Do šrotu to za 6Kč/kg prodám vždy... nehledě na to,že ND i starších je všude kupa.
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
ještě bych poukázal na porovnání čištění a množství zrna které jde ven (nemám osobní zkušenost, ale z prověřených zdrojů mám info že právě 516 toho dost sypaly a že dokázali zaset ) tohle 514 nemá, ta čistí relativně pěkně a ztráty v normě.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
K tomu sypání... Mě čistí a ztráty jsou víc než malé... Ono ten kombajn má jednu takovou vlastnost... nesmí se s ním jezdit pomalu, musí být zahlcený, aby odváděl dobrou práci. Dále seřízení vzduchu, sít, jedno z druhým. každý kombajn dokáže být sečka i dobrý pracant, vše je o nastavení. A co se týče způsobu mlácení je to pořád zvětšenina E 513,514. Mě nejvíce vznikají ztráty před lištou, jelikož je to někdy přezrále a tomu nezabráním.
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
bold píše:ještě bych poukázal na porovnání čištění a množství zrna které jde ven (nemám osobní zkušenost, ale z prověřených zdrojů mám info že právě 516 toho dost sypaly a že dokázali zaset ) tohle 514 nemá, ta čistí relativně pěkně a ztráty v normě.
Osobně zastavam názor, ze pokud je kombajn (bez rozdílu značky) po mechanické stránce v pořádku, tak jde čistota zrna a ztráty pouze na triko obsluhy
Re: koupe E516 - E517
Svojím spôsob je každý kombajn sejačka... keď máte 10 tonovú pšenicu a straty povedzme 1% aj tak to dokáže pekne zasiať.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Brano má pravdu. je potřeba někdy vystoupit a mrknout se.. nevím jak ostatní kombajnéři,ale já třeba na různe kryty ještě lepím molitan, protože někdy je to už vymačkané nebo prohnilé a sem tam nějaké zrnko utrousíte.
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
molitan nebo montážní pĕna
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Tak jsem za ty necelý dva roky okouknul pár 516, 516b i 517. Narazil jsem na "leštěnky" v supr stavu a v některých případech ho vlastně ani moc nechtěli prodávat, ale bylo jim líto že tam je tak stojí. Jedu 517 můžu doporučit.
Kdybych měl aspoň 50ha, koupil bych jí, i tak nízká cena byla požád pro mě moc. Musel jsem jí odřeknou.
Nakonec jsem koupil 512 hnědou s drtičem (nějakej polskej). Zub času na ní je vidět a potřebovala by vyměnit mlatky a i koš by asi také zasloužil výměnu. V tom ale nejsem zrovna odborník. Selský rozum mi říká, že by to asi něco chtělo udělat. Jednou denně je potřeba vyčistit sejto od nevymlácených klásků.
Možná že se do toho letos pustím.
Ad ztráty: Chvilku mi trvalo co seřídit. Snad to je teď ok.
PS: Kdybych to neměl rád, nikdy bych si to nekupoval... Moje odpověď lidem, kteří si ťukají na čelo proč jsem si ten vrak koupil na 15ha...
Kdybych měl aspoň 50ha, koupil bych jí, i tak nízká cena byla požád pro mě moc. Musel jsem jí odřeknou.
Nakonec jsem koupil 512 hnědou s drtičem (nějakej polskej). Zub času na ní je vidět a potřebovala by vyměnit mlatky a i koš by asi také zasloužil výměnu. V tom ale nejsem zrovna odborník. Selský rozum mi říká, že by to asi něco chtělo udělat. Jednou denně je potřeba vyčistit sejto od nevymlácených klásků.
Možná že se do toho letos pustím.
Ad ztráty: Chvilku mi trvalo co seřídit. Snad to je teď ok.
PS: Kdybych to neměl rád, nikdy bych si to nekupoval... Moje odpověď lidem, kteří si ťukají na čelo proč jsem si ten vrak koupil na 15ha...
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Zajímavý komentář. Já jsem na 19 ha pořídil E 516B a jsem rád. Letos, kdy každý, co nemá kombajn prodělal kalhoty, se mi kombajn vrátil 2x a to bez PHM, takže čistý "vývar" byl něco kolem 90 000 Kč a to na cestě nenajdete. ND řeším ze šroťáku, protože hodně lidí to postaví za stodolu a nechá tak.. je to jejich věc. Zase mám výhodu, to taky pomohlo při rozhodování proč ten kombajn, že mám vše vymláceno za dva dny, co při mé práci ještě jinde ve firmě je velmi dobré a nemusím brát pořád volno. Když kdokoli příjde, že chce vymlátit, tak ho většinou neodmítnu.
co se plazí neuteče
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Pro všechny, kdo stojí o koupi E 516, momentálně se objevil fakt super kus, udržovaný, sic ten starší model,ale nádherný stav. Minimální investice, prošel jsem si ho. http://stroje.bazos.cz/inzerat/42817603 ... -516-B.php
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
Peknej ale problem u teto techniky obecne je cena jeho prevozu. S kombajnem je realny dojed max 100 km.
Kazdopadne za tydle penize je moc peknej.
V cem se lisi starsi a novejsi 516b a jak se to pozna?
Kazdopadne za tydle penize je moc peknej.
V cem se lisi starsi a novejsi 516b a jak se to pozna?
Viděli jste ho jasně? Prohlédli ste si jeho tvář? Zahlédli ste ho v průvodu? Neřekl bych. Mohl jsem být kýmkoli.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Starší a novší model poznáš podle stavby abrvy. U tohoto staršího je skladba khaki a bílé ještě po vzoru modré E 516 a hlavní ukazatel je,že kabina je bílá. ttyo modely byly vyráběny v roce 83
co se plazí neuteče
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: koupe E516 - E517
Koš 512-514 lze otočit,není nutné ho hned měnit,hlavní rozdíl 516 a 516 b je v snížených otáčkách motoru kvůli spotřebě-jsou použity i jiné hlavní řemenice-aby se dohonily otáčky.Jinak místo IFY tam jde dát LIAZ turbo.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Ano, samozřejmě tyto rozdíle zde již byly probírány milinkrát, ale kromě těhle znýmých byly ještě 2 verze E 516B. Ty první s bílou kabinou a ty druhé s už klasickou hnědou Co se týče motoru Liaz, určitě to už tady někdo psal... Ten motor není moc dobrý, není stavěný na to,aby šlapat ve velkých otáčkách pod zatížením a na sluníčku celý den, proto rychle odcházely, jelikož se přehříval šestý, poslední válec.... Jedna firma tam dávala dokonce i motor ze 160 Zetora, ake ten samý problém. Soudruzi z NDR věděli, proč tam dávají motor do písmene V
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
crystal motory se dávaly do 512/514. do 516/517 se krom liazu dávaly motory ze 18345, ale drtič to už neutáhlo, alespoň tak si to pamatuju, co jsem to někde četl. dokonce by to mělo být někde tady na fóru. jinak souhlasím s výše uvedeným, osm hrnků se nedá nahradit jentak něčím
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
osmihrnek tatru nikdo nezkoušel? Nejsem znalec, jen tak pro zajímavost se ptám- vzducháč, ideální do tepla
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
Bolde, na ten vzducháš se nedostává dostatečné filtrace, chtělo by to pozměnit komplet filtraci, si vem v jakých to maká podmínkách,ale měl to i DF a motory nezničitelné. jen je třeba 2x denně čistič, či měnit filtry. Technicky vzato výkon na to má, ale co by to dělalo v otáčkách 8hodin provozu na slunku, to nikdo neví
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
no tak toho slunce bych se bál nejmíň. Tatry jezdí v poušti kde jsou poněkud jiné podmínky. Filtraci lze řešit předsazením vhodného ciklonového předfiltru a neměl bych z toho strach, je ovšem velmi důležité hlídat těsnost, neb starší motory sem tam nějakou slzu oleje pustí a ve spolupráci s prachem to dokáže zabetonovat žebrování. Pak se to hřeje....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: koupe E516 - E517
tatru nevím, ale nepříjde mi příliš vhodná už jenom kvůli těm úkapům. přecijen na to trochu trpěly a kolikrát se ty motory hřejí i v autech.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: koupe E516 - E517
Nevím jestli tatra je zrovna ta správná volba , u nás jsme motory 12cti válce do Kirovců a bylo to docela fiasko moc se to neosvědčilo a v kombajnech si to nedovedu představit vůbec ,
Re: koupe E516 - E517
nechápu proč nahrazovat původní motor v kirovci. výkon má, vydrží taky hodně (překovaná kolejnice )
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: koupe E516 - E517
Dobrý večer,160 do 516 mi přijde opravdu málo,výborně má fungovat v 524,měl to jeden pán v Bříšťanech u HK,já mám zkušenost/17 let/ s 120 v 512/13 l/ha v pšenici 6-7 t ha včetně drcení/,Z 183 do 516 zkoušeli v Martině-řekli dobré v rovinách a bez drtiče.Jinak s Liazem je tak-nesmí jít na plný plyn,má jít tak na 1900 ot.,když se použije řemenice z 420 řezačky,tak vychází i otáčky na kombajn.Motor chce požít 638-ten má asi 270 koní a hlavně odpovídající krouticí moment/stejné je to se 120-ta má v 2000ot.krouťák úplně někde jinde než IFA 4V/.Pokud se použijí Liazy 637,či 636 tak to moc dobré není jak je psáno v předch. příspěvku.Dělal jsem zástavbu Liaz 640 panu Návratovi v Ludgeřovicích u Opavy,bylo to v roce asi 2000,co jsem věděl,tak to fungovalo dobře.
Re: koupe E516 - E517
není 636 ležatý? Ale to jen jako slovo do pranice....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: koupe E516 - E517
rakosniklubomir píše:Dobrý večer,160 do 516 mi přijde opravdu málo,výborně má fungovat v 524,měl to jeden pán v Bříšťanech u HK,já mám zkušenost/17 let/ s 120 v 512/13 l/ha v pšenici 6-7 t ha včetně drcení/,Z 183 do 516 zkoušeli v Martině-řekli dobré v rovinách a bez drtiče.Jinak s Liazem je tak-nesmí jít na plný plyn,má jít tak na 1900 ot.,když se použije řemenice z 420 řezačky,tak vychází i otáčky na kombajn.Motor chce požít 638-ten má asi 270 koní a hlavně odpovídající krouticí moment/stejné je to se 120-ta má v 2000ot.krouťák úplně někde jinde než IFA 4V/.Pokud se použijí Liazy 637,či 636 tak to moc dobré není jak je psáno v předch. příspěvku.Dělal jsem zástavbu Liaz 640 panu Návratovi v Ludgeřovicích u Opavy,bylo to v roce asi 2000,co jsem věděl,tak to fungovalo dobře.
původní ifa spotřeba 11l včetně drcení (pšenice 7-8t) a problém s nedostatkem výkonu nemám, na 13l jsem se dostával v žitě, ale to bylo 180cm vysoký a jezdil jsem v tom 1+stažený variátor. bohužel mi přijde, že na ty motory je čím dál míň věcí, takže v budoucnu mě ten crystal asi nemine.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- fortschritt
- Příspěvky: 147
- Registrován: 06 kvě 2007 21:00
- Bydliště: ostrava Stará Bělá
Re: koupe E516 - E517
co se plazí neuteče
Re: koupe E516 - E517
Jen otázečka,když už jsou na 516tce pojezdy slabší a při zahřátém oleji to ztrácí sílu, zkoušel někdo dát místo hydraulického oleje nějaký trochu hustší, třeba PP80 nebo PP90? U starých vyběhanějších verglů jako traktorbagr,VZV, ZTéčko atp. mi to vždy pomohlo, ale u 516ky si nejsem úplně jistý,jestli by to nedělalo někde neplechu a někde se nekopaly tlaky.
Jinak otázka pořízení starého kombajnu je zase aktuální. Však to všichni znáte, Služby jsou fajn, ale jak je deštivější léto,tak je to konečná a celoroční plahočení se na poli a investování do plodin přijde v niveč.
Zítra se jdu podívat na jednu 516ku s drtičem a řepkovou lištou,tak uvidíme.
Jinak otázka pořízení starého kombajnu je zase aktuální. Však to všichni znáte, Služby jsou fajn, ale jak je deštivější léto,tak je to konečná a celoroční plahočení se na poli a investování do plodin přijde v niveč.
Zítra se jdu podívat na jednu 516ku s drtičem a řepkovou lištou,tak uvidíme.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků