Zetor Foterra HSX 150
Příspěvků: 148
• Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Ondřej Novák
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
Re: Zetor Foterra HSX 150
skacel99 píše:Určitě to jsou 150 a ne 140? Tvrdili mi,že se to ještě neprodává
150ka stojí například v AGS Hlučín na place, takže předpokládám že jsou normálně prodejné...
Když osladit, tak Crystalem...
Re: Zetor Foterra HSX 150
Forterra HD 150 je v běžné nabídce, nepleťte si to prosím s Forterrou HSX ta končí na 140. Traktor který je momentálně ve zkouškách je postavený na platformě Forterry HSX, tedy s pětistupňovou mechanickou převodovkou s dvěma rozsahy (polní - silniční) , s trojitým násobičem pod zatížením a elektronickým reverzorem umístěným pod volantem. Kabina je odpružená, je vyrobený i kus s odpruženou PHN a traktor je vybaven šestiválcovým motorem DEUTZ o výkonu 120kW s výbavou Ad Blue. V tomto provedení by měly být traktory v nabídce zřejmě od poloviny tohoto roku a pod jiným obchodním názvem.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: Zetor Foterra HSX 150
OŤAS píše:Forterra HD 150 je v běžné nabídce, nepleťte si to prosím s Forterrou HSX ta končí na 140. Traktor který je momentálně ve zkouškách je postavený na platformě Forterry HSX, tedy s pětistupňovou mechanickou převodovkou s dvěma rozsahy (polní - silniční) , s trojitým násobičem pod zatížením a elektronickým reverzorem umístěným pod volantem. Kabina je odpružená, je vyrobený i kus s odpruženou PHN a traktor je vybaven šestiválcovým motorem DEUTZ o výkonu 120kW s výbavou Ad Blue. V tomto provedení by měly být traktory v nabídce zřejmě od poloviny tohoto roku a pod jiným obchodním názvem.
Když to je postavený na konceptu HSX tak to znamená, že to nemá ani zesílený zadní most atp. jako má HD... ? To by přeci při 160 hp 6V motoru nemělo smysl. Doufám ,že to má rozvodovku z HD. Jinak si myslím ,že by nebylo špatný vzít i převodovku od jiného výrobce, tam je asi slabina. Díky za info
Re: Zetor Foterra HSX 150
Jedná se o tenhle kousek,nebo je to něco jinýho? http://farmweb.cz/index.php?page=view_gallery&gal=50085
Re: Zetor Foterra HSX 150
Zdravím, taky jsem o tomto zetoru četl, Na téhlé stránce http://www.agroportal24h.cz/news/novy-z ... otografie/
Celkem se mě líbí ale chtělo by to agresivnější kabinu ale jinak pěknej traktor vím že je to zatím prototyp no
také jsem našel tuto stránku, kde píšou o výrobě traktoru o 200 koní - http://www.agris.cz/clanek/182341 bude ještě nejakej new zetor nebo prototyp za tenhle rok? Nemá někdo víc info?
Celkem se mě líbí ale chtělo by to agresivnější kabinu ale jinak pěknej traktor vím že je to zatím prototyp no
také jsem našel tuto stránku, kde píšou o výrobě traktoru o 200 koní - http://www.agris.cz/clanek/182341 bude ještě nejakej new zetor nebo prototyp za tenhle rok? Nemá někdo víc info?
Re: Zetor Foterra HSX 150
Niekde na nete (teraz to narýchlo neviem nájsť)som našiel, že by Zetor mal postupne pridať tri nové modelové rady. Nad terajšou Forterrou bude stroj s pracovným názvom "Crystal", a medzi Majorom a Proximou stroj pracovne nazvaný "Super".Na inom zahraničnom fóre zase niekto tvrdil,že si Zetor nedávno práve tieto dva názvy dal zaregistrovať. A ako najvyšší model by mala byť dlho sľubovaná Maxterra.
Ten prvý zdroj som už našiel:
http://www.wnif.co.uk/2014/12/zetor-eng ... n-the-way/
Ten prvý zdroj som už našiel:
http://www.wnif.co.uk/2014/12/zetor-eng ... n-the-way/
- doktor 140
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30 kvě 2015 16:10
Re: Zetor Foterra HSX 150
nazdar bude to mit zetoracky motor ale vense dostane az v roce 2018
- doktor 140
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30 kvě 2015 16:10
Re: Zetor Foterra HSX 150
panove mam zetora 140 hd komplet odpruzenyho a je to bomba motor nema chybu ve smykach vyprasi i 160tkovyho zetora jsem z ni nadsen mam k ni 6metru zaci soupravu poetinger s kondicionerama a klidne secu i 14cti kilometrovou rychlosti traktor opravdu bezva dodam foto
- doktor 140
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30 kvě 2015 16:10
Re: Zetor Foterra HSX 150
neni to komonrail je to tdi elektronicky rizeny vstrk cerpadlo tak ja u 1 octavie
Re: Zetor Foterra HSX 150
A jak ho máš dlouho? Podle nadšení evidentně chvilku Přeju bezporuchovej provoz
- doktor 140
- Příspěvky: 6
- Registrován: 30 kvě 2015 16:10
Re: Zetor Foterra HSX 150
mam ho od brezna to je pravda ale jezdil jsem na skusebce v tech samejch parametrech a fakt 1a jezdim na zetorech 15 let i je spravuji a muzu rict ze krasa je v jednoduchosti
Re: Zetor Foterra HSX 150
Mě ten traktor právě zas tak jednoduchej už nepřipadá. Zvlášť to elektrický ovládání hydr. okruhů je podle mě zbytečnost. Mě osobně lanovody bohatě stačí. Ale chápu,že každej traktor používá na něco jinýho a třeba to využije
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Zetor Foterra HSX 150
Sice nemam zkušenosti s novýma Zetorama, ale co se týče ovládání hydr.okruhů. Pokud se potřebuje ovládat více najednou, nebo rychle za sebou, tak je praktičtější elektrický. U JD mam mechanicky ovládaný okruhy a kolikrát mam málo rukou na ovládání. Ty páky jsou daleko od sebe a mají dlouhej krok
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Zetor Foterra HSX 150
To nepopírám,ale v jednoduchosti je síla U téhle nové Forterry se právě kvůli ovladačům okruhů stahovala celá série zpět do Zetoru a předělávalo se to.
Re: Zetor Foterra HSX 150
Tak máme tenhle zázrak od podzimu doma (předváděčková 140 HD) a zatím to funguje,až na ovládání časování 1. hydr. okruhu. Oproti klasické Forteře úžasně pohodlnej stroj
Re: Zetor Foterra HSX 150
skacel99 píše:Tak máme tenhle zázrak od podzimu doma (předváděčková 140 HD) a zatím to funguje,až na ovládání časování 1. hydr. okruhu. Oproti klasické Forteře úžasně pohodlnej stroj
Jaká je zatím spokojenost s HD?
Re: Zetor Foterra HSX 150
Hele zatím dobrý. Zatím je najeto něco přes 800 mth (kupovaná při 300) a asi si nemůžu stěžovat. Na vlažnější rozjezdy si člověk zvykne (dá se to trochu poladit),při falešným meziplynu se podřazuje taky pěkně,celkově to chodí vcelku dobře. Drobný nerovnosti přední náprava neumí,ale to se dá doladit nafoukáním gum a navíc s tím nejezdím v dopravě,pouze polní práce.
Spotřebově to je o trošku horší,než stará Forterra 12441,ale taky je vyšší pracovní rychlost a tím pádem vyšší výkonnost.Pokud to někoho zajímá,můžu pak napsat spotřeby u jednotlivých prací.
Oproti Forteře 12441 mnohem lepší průběh výkonu a hlavně líp odstupňovaná převodovka,takže od 6 do 14 km/h,který se v poli nejčastěji používají tam mám i s redukcemi asi 12 kvaltů.
Kde jsem se secí mašinou jezdil se 12441 10 km/h ,tady jedu 12 km/h.Navíc má větší rejd,takže i když je traktor delší,má paradoxně menší poloměr otáčení.
Parádní je například v setí autamatickej násobič. Nemusím neustále řadit,ale pouze si reguluju otáčky plynem a traktor si řadí a podřazuje sám. Je to stejnej princip,jako cyklovač na stěračích,jak si to nastavím,tak to řadí.
Dál je v setí výhoda elektrické ovládání hydraulických okruhů.Když zvedám znamenák,nemusím teda držet celou dobu páčku a do toho ještě druhou rukou zdvihat mašinu,prostě si cvaknu čidlík a hotovo. Otázka je,jak dlouho to bude fungovat,než se to začne kazit...
Traktor je lehkej,musí se dotížit.Na předku vozím v rameneh asi 900 kg (disky od Vogelnootu váží 2500 kg,Synkro od Pottingeru taky tak).
Někteří mě možná budou kamenovat,ale je vyhozenej filtr pevných částic a zaslepen EGR. Motor má výrazně lepší tah a jde lépe odspodu. Hlučnost trošku vyšší. Nevím,jak to v Zetoru s filtrama zamýšlí,ale když jsem viděl,jak začíná být černej z obou stran po 300 mth,šel prostě ven. Nehodlám ho kupovat každej rok. Navíc traktor kouřil i s ním. Po zaslepení EGR se kouřivost snížila
Halvní nedostatky zatím vidím v klasickejch Zetoráckejch kravinách,jako například absence schéma pojistek na deklu pojistkovky,víčko oleje motoru je překryto kapotáží na šroubky,zatuhávající boční třmeny ramen,takže se musí neustále prostříkávat atd.Ale jsou to vesměs kraviny. Po 800 mth ještě těžko něco soudit. Máme 4 traktory na 2,5 člověka,takže se toho moc nenajede a HDčko pouze seje,trochu podmítá a oře.
Spotřebově to je o trošku horší,než stará Forterra 12441,ale taky je vyšší pracovní rychlost a tím pádem vyšší výkonnost.Pokud to někoho zajímá,můžu pak napsat spotřeby u jednotlivých prací.
Oproti Forteře 12441 mnohem lepší průběh výkonu a hlavně líp odstupňovaná převodovka,takže od 6 do 14 km/h,který se v poli nejčastěji používají tam mám i s redukcemi asi 12 kvaltů.
Kde jsem se secí mašinou jezdil se 12441 10 km/h ,tady jedu 12 km/h.Navíc má větší rejd,takže i když je traktor delší,má paradoxně menší poloměr otáčení.
Parádní je například v setí autamatickej násobič. Nemusím neustále řadit,ale pouze si reguluju otáčky plynem a traktor si řadí a podřazuje sám. Je to stejnej princip,jako cyklovač na stěračích,jak si to nastavím,tak to řadí.
Dál je v setí výhoda elektrické ovládání hydraulických okruhů.Když zvedám znamenák,nemusím teda držet celou dobu páčku a do toho ještě druhou rukou zdvihat mašinu,prostě si cvaknu čidlík a hotovo. Otázka je,jak dlouho to bude fungovat,než se to začne kazit...
Traktor je lehkej,musí se dotížit.Na předku vozím v rameneh asi 900 kg (disky od Vogelnootu váží 2500 kg,Synkro od Pottingeru taky tak).
Někteří mě možná budou kamenovat,ale je vyhozenej filtr pevných částic a zaslepen EGR. Motor má výrazně lepší tah a jde lépe odspodu. Hlučnost trošku vyšší. Nevím,jak to v Zetoru s filtrama zamýšlí,ale když jsem viděl,jak začíná být černej z obou stran po 300 mth,šel prostě ven. Nehodlám ho kupovat každej rok. Navíc traktor kouřil i s ním. Po zaslepení EGR se kouřivost snížila
Halvní nedostatky zatím vidím v klasickejch Zetoráckejch kravinách,jako například absence schéma pojistek na deklu pojistkovky,víčko oleje motoru je překryto kapotáží na šroubky,zatuhávající boční třmeny ramen,takže se musí neustále prostříkávat atd.Ale jsou to vesměs kraviny. Po 800 mth ještě těžko něco soudit. Máme 4 traktory na 2,5 člověka,takže se toho moc nenajede a HDčko pouze seje,trochu podmítá a oře.
Re: Zetor Foterra HSX 150
Ak ten filter prepúšťal dym tak bol nejaký vadný u nás na 140hsx nieje vidno dym vôbec to isté keď sme mali požičaný JD 7230r. A občas ten filter na 140hsx prefúkneme vzduchom. Má 2,5roka a okolo 3000Mh a zatiaľ filter drží.
Re: Zetor Foterra HSX 150
Tak na podzim se objevil první závažnější problém,který šel ale na záruku. Přestala chodit zadní uzávěra. Když se to rozdělalo zjistilo se,že se omlely zuby a proto prokluzovala. Důvod byl ovládací píst,který propouštěl olej.
Dále pak praská výfuk hned za tlumičem,protože je na něj prostě velká páka díky dlouhé trubce a vibracím. Jinak namotáno zatím 1100 mth.
Dále pak praská výfuk hned za tlumičem,protože je na něj prostě velká páka díky dlouhé trubce a vibracím. Jinak namotáno zatím 1100 mth.
Re: Zetor Foterra HSX 150
No to je pekny.... takze ocelove spony vsude. Co budou delat ty nove vyfuky s mocovinou?
Re: Zetor Foterra HSX 150
Olej vypadal v pořádku,nezdála se v něm stříbřenka.Ona to byla asi dlouhodobá záležitost,olej už se nedávno měnil.
Ty výfuky s močovinou jsou delší,těžší a proto mají dole pod kolenem vzpěru k rámu.
Ty výfuky s močovinou jsou delší,těžší a proto mají dole pod kolenem vzpěru k rámu.
Re: Zetor Foterra HSX 150
Zdravím vás, chcem sa opýtať, keďže sú tu ľudia ktorý na týchto nových strojoch aj reálne majú niečo odrobené. Sú aj pri týchto trojstupňových násobičoch nejaké obmedzenia použitia ako pri crystaloch? Myslím také tie že nepoužívať určitý stupeň pod 1400 otáčok motora a pod.? Lebo čo som pozeral, tak aj podľa schém aj popisov je konštrukcia tohto trojstupňového násobiča podobná ako na crystáli, že to má pásovú brzdu a podobne... A v návode na obsluhu ku týmto novým forterrám som nič také nenašiel...
Re: Zetor Foterra HSX 150
Je to úplně stejný,akorát je tam navíc jedna mokrá spojka,proto to má 3 stupně. Rozdíl je v ovládání. UŘII a první UŘIII (s plechovou kabinou) měly mechaniku táhlem. Prostřední Forterry měly elektricko mechanický ovládání (tlačítko,který ovládá vzduchovej pístek) a současná generace (minimálně 5 let dozadu) má čistě eletrický ovládání. Řadí to nejrychlej a nejpřesněj,nemělo by se tam nic podělat,že by to pokazilo pás,jako třeba nedořazení u mechaniky.
Omezení tam není. U mechaniky se nemělo podřazovat naráz přes 2 stupně. Elektrická verze to eliminuje,protože to prostě nepustí. Až dořadí 1 stupeň,jde řadit další.
Každopádně doporučuju při používání návěsů s velkým objemem hydrailuckého pístu kypovat na prostřední kvalt,nebo na zajíce. Zajíc je přímý kvalt a nemůže při úbytku oleje dojít ke ztrátě tlaku na pístu ovládajícím pás násobiče. Oddělal jsem takto pás na 10540 při první sezóně s návěsem při návozu hnojiva k rozmetadlu. Návěs naplno nakypovanej = málo oleje v převodovce a při popojíždění klouzl pás. Od té doby s návěsem u všech Forter kypuju na zajíce a je to v pořádku.
Říkali mi to i chlapi od Zetoru,když jsme bádali,proč hořel pás na 10540.používat se může jakýkoliv kvalt kdykoliv,ale neřadit přes 2 a kypovat pokud možno na zajíce
Omezení tam není. U mechaniky se nemělo podřazovat naráz přes 2 stupně. Elektrická verze to eliminuje,protože to prostě nepustí. Až dořadí 1 stupeň,jde řadit další.
Každopádně doporučuju při používání návěsů s velkým objemem hydrailuckého pístu kypovat na prostřední kvalt,nebo na zajíce. Zajíc je přímý kvalt a nemůže při úbytku oleje dojít ke ztrátě tlaku na pístu ovládajícím pás násobiče. Oddělal jsem takto pás na 10540 při první sezóně s návěsem při návozu hnojiva k rozmetadlu. Návěs naplno nakypovanej = málo oleje v převodovce a při popojíždění klouzl pás. Od té doby s návěsem u všech Forter kypuju na zajíce a je to v pořádku.
Říkali mi to i chlapi od Zetoru,když jsme bádali,proč hořel pás na 10540.používat se může jakýkoliv kvalt kdykoliv,ale neřadit přes 2 a kypovat pokud možno na zajíce
Re: Zetor Foterra HSX 150
Ďakujem za odpoveď. Som rád že to aspoň takto rozumne vyriešili, že už nie sú dôležité otáčky. Rozmýšľame nad niečím takýmto tak aby som vedel. Zatiaľ máme 10245 ale už toho mám dosť fakt a násobič začal šmýkať tak som nazlostený z toho. Toľko vecí sa už na tom traktore vyskytlo že nemám slov.
Re: Zetor Foterra HSX 150
Nevím,jestli chceš kupovat traktor starší,nebo nový.Ale pokud půjdete do Forterry,nekupujte tu první s plechovou kabinou,jako třeba 10540 a podobně. Už se na to těžko schání díly. A je třeba počítat s tím,že pokud traktor dlouhodobě bude nosit těžký nesený nářadí,časem praskne skříň převodovky a začne to tratit olej. Stalo se nám to jak na 10540 tak na 12441. Je ideální ten traktor preventivně stáhnou mezi portálem a polorámem pod motorem
Příspěvků: 148
• Stránka 5 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zpět na UŘ III - Proxima, Forterra, Maxterra......
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků