Zetor 12145

Příspěvky: 209
Registrován: 22 říj 2006 10:46

Zetor 12145

Příspěvekod karelk » 21 pro 2006 20:35

Utáhne tento traktor lis s řezáním a to myslím i na svahu nebo je to nad jeho síly. Jaké máte zkušenosti s těmito stroji. Karel
karel

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 21 pro 2006 20:53

U nás takoto jezdila 12145 s lisem Claas Rollant 240, největší problém byl že se hřála, kopce máme opravdu velké, jak se zahřeje, tak balíky nejsou tak tvrdé, hodně na ní trpěla spojka, byla tam převodovka ze 160ky, takže tříkvalt, dá se říct, že ten lis tu 121ku zhuntoval....

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 22:11

hele my mame johna a tahame to v 9540 a v pohode ale v crystalu to asi ono moc nebude kvuly prevodovce jinak silove to tahat muze bez problemu

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 26 pro 2006 23:05

My máme lis Variant 180 rc a tam nezáleží jakej v tom je traktor, 7711 nebo 12245 a balíky jsou stejně tvrdý. Záleží jak si to natavíš na stupnici na lisu od 1-5. 12245 je do toho lisu akorát, jezdím s nim převážně na 2. malou, máme v tom 5 kudel a utáhla by i těch 14. Když jsem jezdil na seně společně se 16245 se stejným lisem, tak jsme jezdili stejně rychle, já jezdil na 2 velká nebo 3 velká podle řádku ale na tu 3 velká už nestíháš se kloudně držet na řádku. Spíš se 12245 je hranice lis sám o sobě, co spolkne.
Dřív jsme měli v lisu i 7711 Tunis, jezdila sice na redukci, v jeteli dokonce na red. 1. Ale jela. Byl to do toho ale lehkej traktor a z kopce kolikrát jezdils jak na saních. Podle mě to utáhne jako prd. Tady v těhlech lisech právě jezděj hodně tyhle traktory i 12111. A nevím proč by to nemohl tahat kvůli převodovce.

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 23:17

my s mece asi ted moc nepochopily jestli de o lys na hranyty nebo kulaty baliky ny hranyty ten traktor je super a uplne bez problemu asle na kulaty je to kvuli prevodovce z toho duvodu ze kryslali nemaj synchrony a vzdy kdyz chces vyklopit balik v kopci tak zastavis ale nemuzes tam jen tak hned vrazit reverz abys couvnul ale nevim oprav me jestli se mylim

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 26 pro 2006 23:25

šlápneš na brzdu a traktor když stojí tak tam ten kvalt dáš dobře, ještě nemůžeš mít velký otáčky, to jde taky blbě řadit. No ono u žádnýho staršího traktoru nedáš zpátečku za pohybu. Ale jinak by byl lepší reverz po zátěží.

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 23:30

no to jo to mas pravdu ale slapnes na brzdu pri otackach a musis pockat treba u nasi 9540 nemusís ale u krystala jo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 26 pro 2006 23:35

...ta zpátečka je blbá, to je pravda, po těch letech už v naší 12145 šla ta zpátečka zařadit opravdu těžko....a nevím jak, ale my do lisu museli dát 12145 taky kvůli tomu, že 10145 má méň hydraulickýck okruhů....

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 26 pro 2006 23:37

To jo, to máš pravdu. A se 120 se na svahu cejtíš docela bezpečně, přece jen něco udrží. Jo 9540 má kámoš taky v lisu Welger 235 a bez problémů má plně osazenej nožema a jede v tom pěkně, tu 9540 koupili fungl novou, myslím v roce 98 nebo 99, zejtra za nim jedu tak se ho optám, za 1 200 000 Kč, s nápryvou Cararro, a vzadu 38 kola, vypadá dost dobře na to že to je 95, mě se moc ty traktory nelíbili ale tahle se mě líbí, má hlavně ovládání po volantem a nemusíš se ohejbat na zapínání náhonu jako u sedmdesátky. A má 3 kvalty pod zatížením, to se mi líbí. Jeden chlap v Kunvaldě má 9540 a kola 34, a to nevypadá vůbec hezky a hlavně nejede 40 a má tu starou nápravu. Jak vypadá ta vaše?

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 23:43

ten chlap se jmenuje Mihulka no my myme taky tu samou jako on no z venku nic moc ale kdyz sedis ve vnitr tak to vypada pekne a na to ovladani to je super ZETOR a ten tvuj kamarad to ma 105nebo 95?

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 26 pro 2006 23:46

Má 9540 ještě má čelní hydrauliku s PVH a v zadu v kolech závaží, že to leze z kola. , letos to na ni dodělávali Má 100 ha a je z Červenej Vody. A máte filtr nad kapotou? Mě se to moc nelíbí ale my to máme taky na 7711 Tunis a museli jsme si zvyknout, a jak jsme si zvykli tak to nemá cenu zkracovat

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 23:49

jo mame ho nad kapotou a me se to libi : jo a Cervena voda znas BEST? fak machri na UNC doporucuju vsem

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 26 pro 2006 23:50

Jo o bestu furt mluví a taky tam dávaj všechno i traktory jim spravujou.

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 26 pro 2006 23:53

jo sou to fakt odbornici

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 27 pro 2006 22:44

12145 musí tyto požadavky v pohodě zvládnout.
Octaviaman

Příspěvky: 1
Registrován: 29 pro 2006 19:34
Bydliště: Valašsko

zetor 12145

Příspěvekod standa » 29 pro 2006 20:41

jezdim s lisem CLAAS VARIANT 280 ROTO CUT. Tahám ho se Zetorem 11641. nic moc.Při lisování sena-slámy to jakžtakž jede,ale při zaplém řezání toho má nad hlavu.Myslim si,že 12145 by v tom taky nějak neparádil. Vývoďák by odchodil.

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 30 pro 2006 14:21

tady v Kunvaldě jezdí 116 taky s Variantem 280 a normálně bez problémů, tak nevím co s těma lisama vyvádíte, tady jezdí i quadrant v 7711 ale bez řezání, cejtí každej úder beranu. Do lisu by stačila 10145, kdyby jsme jí měli už by v tom byla!! Ale 12245 je někdy zbytečně silná, na redukci jsme s tím nikdy nejeli a to tu máme pořádný kotáry

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 30 pro 2006 14:57

tak to nevím, my máme rollanta a řekl bych že být v něm ta 121ka dél, tak už je po ní...a nevím jak ostatní lisy, ale 121ka musela jít do lisu kvůli tomu, že 101ka měla málo okruhů....

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 30 pro 2006 16:22

my jsme taky měli málo okruhů ale rozvaděč to vyřešil. A :D ,

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 30 pro 2006 16:35

tak to jo, u nás měla jít do lisu právě 10145, ale naštěstí to schytala 12145, ten lis ji dával pořádně zabrat....

Příspěvky: 172
Registrován: 23 lis 2006 21:45

Příspěvekod Tomas » 30 pro 2006 21:27

v tech zetorech co to tahaj odchazej hlavne cerpadla a spojka pokud nejezdis na rovinach ale kdyz mas couvnout v kopci pod plnym plynem tak delas spojku treba kazdy d va roky ono je lepsi do tech lisu na kulaty baliky koupit novej traktor ale kdyz na jinej neni tak se neda nic delat

Příspěvky: 135
Registrován: 11 pro 2006 19:11
Bydliště: Mohelnicko

Příspěvekod Octaviaman » 30 pro 2006 22:27

Pánov, spojka a podobné věci jsou hlavně o řdičovi .....
Octaviaman

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 30 pro 2006 22:53

no to bych netvrdil, když si vezmeš, že náš lis má něco kolem 50000 balíků a to je jen čistě teoreticky 100000 rozjezdů jen na poli....obsluha může být pozlacená a ta spojka stejně jednou klekne....jako u nás již několikrát...

Příspěvky: 272
Registrován: 28 čer 2006 16:07
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod martasek » 31 pro 2006 01:03

riderstan píše:no to bych netvrdil, když si vezmeš, že náš lis má něco kolem 50000 balíků a to je jen čistě teoreticky 100000 rozjezdů jen na poli....obsluha může být pozlacená a ta spojka stejně jednou klekne....jako u nás již několikrát...


jj svata pravda to je jako kdyz na zetora nasadis celak i kdyby byla obsluha sebelepsi tak tam spojka stejne hori!! a pritom je to tak jednoduche udelat reverz asi jim pujdu radit do Brna :lol: :lol: :lol:
zetor rulezzzzzzz

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 31 pro 2006 01:20

přesně tak hned by to byla jiná mašina....a mít 77ka zajíce a želvu pěkně jak crystali tak si pískám....ono v kopci by se to šiklo....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 20 črc 2007 22:14

...u nás v lisu zetor 12145 skoro vydechnul....a na pořádný balík, je potřeba pořádná hydraulika a tu má málokterý ZETOR...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 20 črc 2007 22:55

hydraulika s tím má společného velmi mnoho, hydraulika ti udá, jak tvrdý bude balík, protože ti drží komoru, dokud hydrulika drží tak se lisuje, potom povolí a balík se zavin do síťoviny... u starších traktorů, klidně i u té 12145 je problém, že ta hydraulika to neudrží a balík není pevný, u nových traktorů je to bez problému....

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 22 črc 2007 14:21

plně souhlasím s eretradem. Dřív jsem tahal Varianta se 7711 a balíky byli jak beton, v senáži. Ve slámě a seně nastavujeme menší stlačení. Teď to tahám se 12245 a to je na lis akorát možná, že bystačil slabší ale zas se dá udělat výkon. Za den ve slámě 350 bal. o průměru 170 cm. A ti už jde. V sousední vesnici má borec za 7711 Quadrant 1200.
Tady v okolí jezdí v lisech na kulatý balíky traktory okolo 120 koní kvůli kopcích. Po rovině stačí slabší

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků