CVT nebo Vario ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 01 úno 2009 17:00

Neni me zcela jasne jake "mechanicke kvalty" u VARIO prevodovky mas na mysli...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod lukasbranka1 » 01 úno 2009 18:06

cast energie jde mechanickou cestou a cast hydraulickou soucet by mel byt aktualni vykon motoru minus straty a finta je v tom ze cim je rychlost vyssi tim vic vykonu jde machanickou cestou a tim padem jsou mensi straty v hydraulicke casti
ale co ja vim tak u JD autopover (vario ) nemuze mit takovy rozsah aby pokryl cely rozsach rychlosti a proto jsou v prevodovce jeste cca 3 kvalty ktere samozdrejme nikdo neradi rucne ale kdys zrychluji tak slysim jak prvodovka zaradi ale na pojezdu neni nic znat je to plynule a toez maji vsechny plynule prevodovky krome FENDU ten to ma patentovane a jediny je totalne plynule i na poslech
pokud se podives na funkcni schema tak ti dude vse jasne neni to tak slozite a kazdy vyrobce to ma trosku jinak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 02 úno 2009 00:47

Myslim ze tusim jak Vario prevodovka funguje. Nebylo me zcela jasne co bylo mysleno "mechanickyma kvaltama" kdyz tam zadne nejsou. Porad se tady michaji jabka s hruskama...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2009 00:05

To je právě tvůj problém,že jsi viděl jen zjednodušené schema.
Dokud si na to nešáhneš nebo aspoň někdo kdo to umí dobře vysvětlit Ti na nějakém modelu neukáže,tak to nikdy nepochopíš.
Pokud máš nějakého známeho servisáka,tak by ti to mohl ukázat aspoň v dílenské příručce,která by se nikdy neměla do rukou zákazníka dostat.

Hodně zjednodušeně Ti povím,že každa "vario"převodovka má daleko větší ztráty než powerschifft nebo klasicka nesynchroni mechanická.
Každej výrobce se snaží výhody obou nakombinovat,tak aby měli co nejmenší ztráty a co nejvíce plynulé měnění převodů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 03 úno 2009 07:33

My se zname? Ze vis co jsem videl a nevidel :D Ja jsem tady nic nepsal o "mechanickych kvaltech".
Jake jsou ty ztraty? Kolik? Co to je za udaj "větší ztráty"...o kolik? Jaké má ztráty "klasická" prevodovka?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Jano SK » 03 úno 2009 14:48

TO VACLAV: Uricte mas pravdu s tym, ze hydrostat ma vacsie straty ako mechanicky prevod. To je fyzika a nie je o com diskutovat. Lenze porovnavat prevodovky iba na zaklade tejto jednej vlastnosti je trochu malo, to je iba jedna cast celku. Ak aj je strata Vario niekolko malo percent vyssia oproti PowerShift (..narastom vykonu na Vario rastie mechanicka cast, takze zalezi na aplikacii..), zaroven vsak vlastnosti Vario umoznuju take riadenie prevodovky a motora, ze rozdiel na spotrebe traktora je bezpecne cez 20%. Takze ktora prevodovka "ma mensie straty" ? Co chyba viac pri prevadzke traktora - niekolko HP pri nizkej rychlosti, alebo niekolko stotisic korun za naftu rocne ?

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Michal CZ » 03 úno 2009 17:56

Václave, když máš tolik známých, tak by jsi s nima společně měl nahlédnout taky to manuálu k AGCO Vario převodovce.
Sorry, ale píšeš tady čím dál větší stupidity.
Jestli tohle mají být obchodní argumenty proti Variu, tak to jsou hodně slabé.
Proč asi se už dneska všichní přední výrobci snaží napodobit Vario??

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2009 21:57

Michale pořádně čti.
Nebrojím proti Variu,ale prostě má nejmenší učinnost,zatím ale vývoj jde dál třeba to bude jednou jinač.
Pokud víš že už to tak je tak to tady hoď do placu rád se poučím.já bohužel moc známích v zemědělství už nemám. :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 03 úno 2009 22:03

Budu se opakovat...Jake jsou ty ztraty? Kolik? Co to je za udaj "větší ztráty"...o kolik? Jaké má ztráty "klasická" prevodovka?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2009 22:46

Jano bohužel jsem nikdy v praxi neměřil ztráty na té které převodovce a doufám ani měřit nebudu.
Pokud věříš že uspoříš v plném tahu na poli o 20%palivo o proti klasice,tak to jseš optimista :D :D
Na silnici,to je o něčem jiném,ale jak dobře sám víš,tam už hydrostat moc nezasáhne. :D
Líbí se mi jak z mnoha lidí mluví reklama na Varia.
Z praxe vím že Vám žerou traktory jak zjednaný ať je to zelemej,modrej,žlutej,červenej nebo jaký traktory dnes jsou.
Přece jste si nekoupili něco "špatného"

Učinnost převodovek zistíte u nezávislého zkušebního ústavu třeba VÚMV,protože každej výrobce udáva to co potřebuje. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2009 07:32

Ty jediny tady mluvis o ucinnostech. Takze musis mit prehled jak na tom prevodovky jsou.
Líbí se mi jak z mnoha lidí mluví reklama na Varia.
=Libi se mi jak z tebe mluvi reklama na CVT/CVX.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Polci » 04 úno 2009 11:19

Souhlasím plně s Michalem CZ, VonVagelem a Janem. To snad je ze starny Václava UPZT nějaká agitka, pak ale musí prostudovat lépe ony "očerňovací" manuály, které každý výrobce na toho druhého má.
Účinnost převodovky Vario (od koncernu Agco) je nižší v rychlostech do cca 13 km/h oproti mechanicky řazené převodovce. Jistě tu někdo bude schopen ony účinnosti napsat, já už si je nepamatuji a zřejmě budou dnes i jiné. Vím ale, že tento rozdíl není nijak tragický (v řádu procent) a pouhé přeřazení na mechanické převodovce jej hravě předčí (v daný okamžik ztráta výkonu, kroutícího momentu, vyšší spotřeba paliva atd.). Pokud bude někdo jezdit na jeden zařazený stupeň tak bude mít jistě vyšší účinnost převodovky, ale ta je pouze součástí celku...
Proč se všichni výrobci snaží zavést do prodeje traktory s plynulými (ať již povedenými či méně povedenými) převodovkami? Protože mají dle Václava UPZT tragickou účinnost...A proto Case zamýchal do jejich Varia i 3 mechanické kvalty... :| Pro zvýšení účinnosti? Kolik procent tím nahnali? Či nejsou schopni sehnat ony kvalitativně stejné a relativně osvědčené hydrostaty jako Agco či JD? Stojí nějaké to procento za vyšší možnost poruch na těchto převodovkách? :?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod CBS » 04 úno 2009 13:50

Aký princíp prevodu vlastne využívajú VARIO prevodovky hydrostatický, alebo hydrodynamický :?: Pre zaujímavosť účinnosť mechanických prevodoviek sa pohybuje okolo 80%, konkrétne pre TATRU 815 83%. Pre optimálne využitie točivého momentu motora je výhodné čo najviac rýchlostných stupňov, ale s narastajúcim počtom stupňov narastá aj odpor rotujúcich hmôt. Pri množstve poľných prác často kolíšeme medzi dvoma rýchlosťami, jedna je mo, druhá málo, práve v tomto vidím výhodu plynulých prevodoviek. Nakoľko vario prevodovky sú v traktoroch relatívnou novinkou, kde vieme porovnať zatiaľ iba úspory na spotrebe (aj to som ešte nenatrafil na nejaký objektívny test), živitnosť a náklady na prevádzku a údržbu časom ukážu výsledy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 172
Registrován: 10 pro 2006 19:52
Bydliště: Dolní Dunajovice

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Metalica » 04 úno 2009 14:03

Plynulé převodovky (Vario, CVT, AutoPowr...) jsou hydrostatické, hydrodynamický měnič je použit např v traktorech SDFG (Same Diamond...).

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2009 15:59

Abych i ja prispel necim jinym nez napadanim nazoru nekterych lidi...Takze jsem si otevrel knihu: Traktory - Prof. Bauer a kolektiv...
Kapitola 8.1. Vykon ztraceny v převodech.
Část výkonu přenášená od motoru na pojezdové ústrojí se zmaří v převodovém ústrojí...atd.

Mechanickou účinnost ovlivňuje počet párů ozubených kol...atd. Obvykle se mechanická účinnost kolového traktoru pohybuje v rozmezí 0,9-0,95.

Traktorové diferenciální/větvenéú převodovky mají část výkonu přenášenou pomocí ozubených kol a část výkonu může být přenášena hydrostaticky. Účinnost u pístových axiálních převodníků se pohybuje v rozmezí 0,85-0,90.
Z uvedeného je zřejmé že vyšší účinnost mají mechanické převody. Je třeba poznamenat že hydrostatické převody umožňují řidiči plynule měnit převodový poměr a tím docílit že motor pracuje v ekonomické oblasti úplné charakteristiky i při časté změně zatížení.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Vaclav UPZT » 04 úno 2009 17:39

No vidíš že si stačí přečíst pár odborných článků.
K té ekonomice provozu.Pořád tam nejvíce má vliv článek mezi volantem,akcelerátorem a sedačkou.
Samozdřejmě že Vario hodně pomůže,ale není to vše lék.
Zjednodušení ovladání stroje neznamená vždy lepší účinnost.

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Jano SK » 04 úno 2009 21:31

Vaclav UPZT píše:Pokud věříš že uspoříš v plném tahu na poli o 20%palivo o proti klasice,tak to jseš optimista :D :D
Na silnici,to je o něčem jiném,ale jak dobře sám víš,tam už hydrostat moc nezasáhne. :D


Vaclave, skus este raz precitat, som napisal - je to sice po Slovensky, ale dufam zrozumitelne. Pointa - hovoril som o tom, ze pri prevadzke Vario prevodovky je traktor schopny fungovat s usporou minimalne 20% oproti klasike (napr.PowerShift). Nie je tam ani zmienka o tom, ze pri "plnem tahu" - je to pocas isteho obdobia - sezony a pod, proste tak, ako sa stroj pouziva bezne. Okrem toho nie som optimista, ale realista, pretoze napr. firma ktora ma MF rady 6000 a ten isty stroj v 7000, hovori o rozdiele 30%. Je tam rozdiel vo vykone 5 HP nominal v prospech Varia, ale nema boost a pod. Taktiez suhlasim s vplyvom obsluhy a pod., preto skromnych 20%.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 04 úno 2009 21:33

Ja nevidim nic. Misto blbych kecu me nebylo lino si neco precist.
Zjednodušení ovladání stroje neznamená vždy lepší účinnost.
Opet jsi potvrdil ze jses mimo!
K té ekonomice provozu.Pořád tam nejvíce má vliv článek mezi volantem,akcelerátorem a sedačkou.
Vis co je to TMS?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 20
Registrován: 21 kvě 2008 08:01

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod jorry » 09 bře 2009 19:36

Rozlišujme dvě věci.......účinnost přenosu na kola a účinnost přenosu na výv. hřídel:-) Fendt má jako jeden z mála největší účinnost přenosu výkonu na vývodový hřídel!!!! Důvodem je, že má vývoďák hnaný přímo od setrvačníku(přes plan. převod) na koncovku. Nemá ztráty v převodovce

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 10 bře 2009 08:14

To co pises je pravda:) Az na to ze kazda prevodovka ma ztraty. Tim ale ze prenos vykonu na vyvodovy hridel je "primy" jsou ztraty velmi male...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Polci » 10 bře 2009 08:57

to jorry:
jorry píše: Fendt má jako jeden z mála největší účinnost přenosu výkonu na vývodový hřídel!!!! Důvodem je, že má vývoďák hnaný přímo od setrvačníku(přes plan. převod) na koncovku. Nemá ztráty v převodovce
Nemá ztráty v převodovce... to snad ne. To by bylo perpetum mobile! Již to dole psal VonVagel. Každá má ztráty.Jeden z mála má největší účinnost přenosu výkonu na vývodák? Jak to má MF,Valtra, Challenger (kolové verze), nové typy JCB???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod lukasbranka1 » 10 bře 2009 21:01

tak nevim jak to maji ostatni ale u JD to jde hned pri vstupu do prevodovky na extra hridel kteda prochazi az do kostky a tam je spojka a prevodovka vyvodoveho hridele zajezi na vybave 1000 . 540 . 540 eco a je schopen prevest plny vykon samozdrejme se pocita s nejakou stratou v kolech ale s cimkoli v prevodovce nema v podstate nic spolecneho akorat nejdou zaradit zavisle otacky proste to neumi
tohle neni teorie mel jsem to uz nekolikrat rozebrane zadna veda

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Vaclav UPZT » 13 bře 2009 12:50

jorry píše:Rozlišujme dvě věci.......účinnost přenosu na kola a účinnost přenosu na výv. hřídel:-) Fendt má jako jeden z mála největší účinnost přenosu výkonu na vývodový hřídel!!!! Důvodem je, že má vývoďák hnaný přímo od setrvačníku(přes plan. převod) na koncovku. Nemá ztráty v převodovce


Taky nám to vyprávěli,ale neznám traktor,který by neměl PTO hnaný přímo od motoru :D :D :D
Někdy mi připadají Ti co nám vyzvedávají přednosti toho kterého stroje,že před nimy sedí stádo ovcí. :D :D :D :D
Jo mimo jiné co je to planetový převod?Taky převodovka,ale bez předlohy.Jak jinač by jsi chtěl změnit otáčky PTO?
Nejmíň ztrát má přední PTO,protože tam bývá jen sestup 1:2.bez možnosti změny.

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Medion » 08 kvě 2009 20:59

Zdravím, chci se zeptat jestli má John Deere u svých "vario" převodovek v 7000 řadách (Waterloo i Manheim-nevím jestli ty převodovky jsou stejné) oddělené náplně od hydrauliky . Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 09 kvě 2009 08:43

At je to Vario nebo CVT prevodovka obe maji oddelene naplne. Trosicku rozdil je v tom ze CVT ma trosku vetsi napln oproti Vario.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod lukasbranka1 » 10 kvě 2009 21:42

u JD je prevodova hydraulicka napln spolecna takze jakakoli prevodovka jede na ni amerika i evropa
samozdrejme je porad nekolikrat filtrovan autopovry (varia ) se porad samy kalibruji staci zastavit a nechat chvili v klidu a sama se skalibruje pri udrzbe se s temahle prevodovkama nedela vudec nic proste se vymeni olej a filtry
poversifty se pri velych udrzbach kalibruji rucne
filtry kazdych 750MTH olej po 1500MTH

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 11 kvě 2009 09:51

To jsem nevedel ze je spolecna, to se me moc nelibi...vzhledem ke koncepci plynule prevodovky se me zda ze oddelene nadrze jsou dobra vec...navic interval 1500Mth vymena je taky nejaky dlouhy na to ze to je spolecne.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod lukasbranka1 » 11 kvě 2009 20:21

je to tak a neni s tim zadny problem aspon zatim nektere traktory uz maji okolo 6000mth a jsou v pohode
je ale pravda ze JD ma do prevodovek svuj olej a nic jineho by tam ani nemelo prijit
dalsi vec je ta ze se pres hydra honi podstatne vetsi objem oleje takze vydrzi dele a urcite to nekdo hodne dobre skousel nez to pustil do sveta

Příspěvky: 30
Registrován: 08 kvě 2009 20:55

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod Medion » 11 kvě 2009 22:40

No právě. Jen HyGard. Mi se tady objevila možnost dávát do služeb jen traktor s obsluhou a s tím že přípojné stroje dodá objednatel. A teď si představte co všechno za oleje by se v té převodovce sešly. To by se mohla kalibrovat jak by chtěla :D V tom je asi lepší CVT nebo Fendt. Ale ovládání jedině JD. To i můj otec po 5 minutách věděl jak nastavil vnější okruhy, řazení, ramena, všecko. NH 7050 jsem tady měl 4 měsíce a okruhy jsem ani já za celou dobu nepochopil. A i kdžy jsem je pochopil a chcípnul motor tak jsem mohl začít znova. Hrůza. Case CVX je to samé (ty okruhy a souvrat. automatika).

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: CVT nebo Vario ?

Příspěvekod VonVagel » 12 kvě 2009 06:46

Pokud je spravna prospektova informace tak by tam melo byt 71l oleje pro prevodovku a hydrauliku. Tech cca.70l maji ostatni znacky pouze v prevodovce...napriklad CASE CVX 62l prevodovka a 50l hydraulika.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

PředchozíDalší

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník