CVT nebo Vario ?
Příspěvků: 124
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: CVT nebo Vario ?
U nás byl velký problém s olejovou náplní u jelenů dokud se ještě používali škodovky a přepřahali se třeba smyky nebo brány. Hlavně krokodýl byl dost hajsavý na to když se mu do převodovky dostal PP 80 nebo HM 46, brzo začaly hlásit chybu ucpané hydraulické filtry. Výměna filtrů a nápně dost nákladná záležitost. U JD 8000 se dost sypaly převodovky dokud se tam dával Shell Donax, po přechodu na JD HyGard je už pět let po problémech.
U Fendta se olej v hydraulice mění po 1000 Mth (60 litrů) a díky tomu, že je zvlášť tak i když se tam náhodou dostane nějaký jiný (HyGard od jelenů), nezkazí to náplň převodovky. Problémy zatím nebyly.
U Fendta se olej v hydraulice mění po 1000 Mth (60 litrů) a díky tomu, že je zvlášť tak i když se tam náhodou dostane nějaký jiný (HyGard od jelenů), nezkazí to náplň převodovky. Problémy zatím nebyly.
Re: CVT nebo Vario ?
My máme len JD a ZETOR a v tých sme začali používať SHELL taký ktorý nám odporúčajú servisáci, presne kvôli tomuto problému so striedaním prípojného náradia, aj v tých sme každú hydraulickú časť vyfúkali kompresorom aby tam neostali nečistoty či zvyšky starého oleja....zatiaľ máme málo mth, tak neviem posúdiť či je SHELL ozaj neprospešný pre JD prevodovky.
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Do Vario převodovek každej výrobce používá olej,který se musí při nalévání ještě filtrovat.Mají svojí samostatnou náplň,která slouží výlučně pro převodovku.
Příklad CaseIH pro CVX doporučuje olej Shell Harvela,kterou mají odzkoušenou i když do motorů a jiných převodovek a hydrauliky používají oleje Akcela -CASE.
Zapomeňte na dolívání somodoma,pokud chcete aby Varia dobře a dlouho fungovali.
Příklad CaseIH pro CVX doporučuje olej Shell Harvela,kterou mají odzkoušenou i když do motorů a jiných převodovek a hydrauliky používají oleje Akcela -CASE.
Zapomeňte na dolívání somodoma,pokud chcete aby Varia dobře a dlouho fungovali.
Re: CVT nebo Vario ?
Nechapu proc by se mel nejaky olej filtrovat. Snad je povolena do napr. prevodovky nejaka specifikace oleje a tu tam naleju...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
VonVagel píše:Nechapu proc by se mel nejaky olej filtrovat. Snad je povolena do napr. prevodovky nejaka specifikace oleje a tu tam naleju...
Škoda že to nechápeš,letos jsem byl u jednoho Varia(oprava jen v dílech 280000Kč)mechanická část spojek zcela zničená.
Největší problém byl v tom,že když začala převodovka vyřazovat(padal"neutrál")tak se přesto jezdilo až do úplného zničení.
Traktor sice jezdil,ale při rozjezdu v něm škubalo a v zatížení,orbě "vyřazoval.


Prvotní přičina přetažený olej o 3000Mth.Filtry dávno nefunční.
Re: CVT nebo Vario ?
Vaclav UPZT píše:VonVagel píše:Nechapu proc by se mel nejaky olej filtrovat. Snad je povolena do napr. prevodovky nejaka specifikace oleje a tu tam naleju...
Škoda že to nechápeš,letos jsem byl u jednoho Varia(oprava jen v dílech 280000Kč)mechanická část spojek zcela zničená.
Největší problém byl v tom,že když začala převodovka vyřazovat(padal"neutrál")tak se přesto jezdilo až do úplného zničení.
Traktor sice jezdil,ale při rozjezdu v něm škubalo a v zatížení,orbě "vyřazoval.![]()
![]()
Prvotní přičina přetažený olej o 3000Mth.Filtry dávno nefunční.
Vaclave,
za prvé - pokud by jsi znal princip funkce převodovky Vario (od AGCO), tak by jsi nepsal takové .... o vyřazování do neutrálu a o zničených spojkách (chtěl bych vědět kde by jsi v této převodovce našel nějakou spojku)
za druhé - pokud někdo nechá přejet povinou výměnu oleje v převodovce o 3000 h, tak by měl platit ještě víc a být na hodinu propuštěn
za třetí - přečti si návod k údržbě na Fendt, Challenger nebo MF a poté piš "odborné" komentáře o Vario převodovce, filtrování atd.
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Nepsal jsem pane teoretiku o hydraulickém Variu Fenda,ale o CVX u ,tam jsou čtyři lamelové spojky.ale o tom se tady více rozepisovat nebudu.
Pro mě je lepší když se o vário budeš starat po svém,nakonec na tom vydělám já nebo jinej servis.
Bohužel(dík)tomu tak bylo je a snad dlouho bude.
O těch výhazovech bych byl v klidu,protože do zemědělství ve světě choděj jenom "nadšenci-bázni" nebo zoufalci,kteří jsou a budou vždy "jen"zaměstnanci.
Věř mi opravuju už od STS a UPZT.
Pro mě je lepší když se o vário budeš starat po svém,nakonec na tom vydělám já nebo jinej servis.



Bohužel(dík)tomu tak bylo je a snad dlouho bude.


O těch výhazovech bych byl v klidu,protože do zemědělství ve světě choděj jenom "nadšenci-bázni" nebo zoufalci,kteří jsou a budou vždy "jen"zaměstnanci.
Věř mi opravuju už od STS a UPZT.

Re: CVT nebo Vario ?
V tom bude asi problem pane "praktiku" pisete to tak ze jsme si vsichni mysleli ze se bavime o Vario prevodovce.
Jeste existuje jedna moznost, ze rikate Vario prevodovka vsemu...(CVT,Vario...atd)
Jeste existuje jedna moznost, ze rikate Vario prevodovka vsemu...(CVT,Vario...atd)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CVT nebo Vario ?
Jo tak nakonec to teda nebylo Vario, ale CVX od Case/NewHolland!!
Václave, Vario = produkt AGCO; CVX = Case/Hew Holland. Obojí je zcela odlišné konstrukce a tvoje konkrétní závada by se ve Variu nemohla nikdy stát.
Tak prosím pane "praktiku" příště neuvádějte mylné a zavádějící "zaručené zprávy" a do CVX si olej klidně filtrujte, do Varia není třeba nic filtrovat..
Václave, Vario = produkt AGCO; CVX = Case/Hew Holland. Obojí je zcela odlišné konstrukce a tvoje konkrétní závada by se ve Variu nemohla nikdy stát.
Tak prosím pane "praktiku" příště neuvádějte mylné a zavádějící "zaručené zprávy" a do CVX si olej klidně filtrujte, do Varia není třeba nic filtrovat..
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Díky za poučení,stále tvrdím,dělejte jak chcete.
U Fendtu,by se to opravdu nestalo,tam jsou jiné problémy.

U Fendtu,by se to opravdu nestalo,tam jsou jiné problémy.

- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
VonVagel píše:V tom bude asi problem pane "praktiku" pisete to tak ze jsme si vsichni mysleli ze se bavime o Vario prevodovce.
Jeste existuje jedna moznost, ze rikate Vario prevodovka vsemu...(CVT,Vario...atd)
Chtěl bych být u toho,jak poznáš rozdíli mezi CVT a vario,když s tím jedeš(myslím ty teoretické ztráty a jiné nesmyly s kterejma nás prodejci zaplavují


Plno řidičů stejně vario Fendta používá jak kdyby tam měl automatickou Pragu



Re: CVT nebo Vario ?
Mel jsem moznost vyzkouset/jezdit jak Variem a CVT/CVX/CMATIC/AutoPower(nevim jak se vsechny jmenuji). A z vlastni zkusenosti vim ze to poznat jde. Jak? Ja jsem to slysel...Samozrejme ze traktoru u obou plynule zrychluje ale v urcitych rezimech/otackach jde proste slyset jak CVT zaradi...Nejvic jsem to pozoroval u rozjezdu aĺa plyn na podlahu:)
Naopak oproti Variu ma CVT obrovskou vyhodu v tempomatech v ruznych rezimech napr. pokud ma 3 Rozsahy tak ma 6 tempomatu.
Naopak oproti Variu ma CVT obrovskou vyhodu v tempomatech v ruznych rezimech napr. pokud ma 3 Rozsahy tak ma 6 tempomatu.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Teď si ale vezmi,že by tě posadili do traktoru neurčité barvy bez nápisů jen by měl každej jinou převodovku,tak nepoznáš nic,kór když s tím pojedeš na poli v rozmezí 8-14km/h.(Je to jak s tím "navyšování výkonu" pokud tam je commonreil,tak to používá každej jen jinač tomu říkaj a nás oblbujou)
Re: CVT nebo Vario ?
Hmm nevim jak ti to vysvetlit. V odpovedi vyse jsem ti napsal ze to poznat jde...Asi mas pravdu v tom ze v rozmezi rychlosti 8-14km/h kdy se "radit" u CVT nebude poznat nic nepujde...
Zasadne nesouhlasim s tim ze pokud je motor s common rail tak ma navyseni vykonu...napriklad asi znama znacka FENDT zadne navyseni/navysovani vykonu nema!
Zasadne nesouhlasim s tim ze pokud je motor s common rail tak ma navyseni vykonu...napriklad asi znama znacka FENDT zadne navyseni/navysovani vykonu nema!
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Jo protože ztráty na hydraulické převodovce jsou tak značné že má navýšení o 10% celou dobu,jen na poslední nejvyšší kvalty(které jsou mechanické)si můžou dovolit "snížit " výkon. 

Re: CVT nebo Vario ?
Neni me zcela jasne jake "mechanicke kvalty" u VARIO prevodovky mas na mysli...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- lukasbranka1
-
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
Re: CVT nebo Vario ?
cast energie jde mechanickou cestou a cast hydraulickou soucet by mel byt aktualni vykon motoru minus straty a finta je v tom ze cim je rychlost vyssi tim vic vykonu jde machanickou cestou a tim padem jsou mensi straty v hydraulicke casti
ale co ja vim tak u JD autopover (vario ) nemuze mit takovy rozsah aby pokryl cely rozsach rychlosti a proto jsou v prevodovce jeste cca 3 kvalty ktere samozdrejme nikdo neradi rucne ale kdys zrychluji tak slysim jak prvodovka zaradi ale na pojezdu neni nic znat je to plynule a toez maji vsechny plynule prevodovky krome FENDU ten to ma patentovane a jediny je totalne plynule i na poslech
pokud se podives na funkcni schema tak ti dude vse jasne neni to tak slozite a kazdy vyrobce to ma trosku jinak
ale co ja vim tak u JD autopover (vario ) nemuze mit takovy rozsah aby pokryl cely rozsach rychlosti a proto jsou v prevodovce jeste cca 3 kvalty ktere samozdrejme nikdo neradi rucne ale kdys zrychluji tak slysim jak prvodovka zaradi ale na pojezdu neni nic znat je to plynule a toez maji vsechny plynule prevodovky krome FENDU ten to ma patentovane a jediny je totalne plynule i na poslech
pokud se podives na funkcni schema tak ti dude vse jasne neni to tak slozite a kazdy vyrobce to ma trosku jinak
Re: CVT nebo Vario ?
Myslim ze tusim jak Vario prevodovka funguje. Nebylo me zcela jasne co bylo mysleno "mechanickyma kvaltama" kdyz tam zadne nejsou. Porad se tady michaji jabka s hruskama...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
To je právě tvůj problém,že jsi viděl jen zjednodušené schema.
Dokud si na to nešáhneš nebo aspoň někdo kdo to umí dobře vysvětlit Ti na nějakém modelu neukáže,tak to nikdy nepochopíš.
Pokud máš nějakého známeho servisáka,tak by ti to mohl ukázat aspoň v dílenské příručce,která by se nikdy neměla do rukou zákazníka dostat.
Hodně zjednodušeně Ti povím,že každa "vario"převodovka má daleko větší ztráty než powerschifft nebo klasicka nesynchroni mechanická.
Každej výrobce se snaží výhody obou nakombinovat,tak aby měli co nejmenší ztráty a co nejvíce plynulé měnění převodů.
Dokud si na to nešáhneš nebo aspoň někdo kdo to umí dobře vysvětlit Ti na nějakém modelu neukáže,tak to nikdy nepochopíš.
Pokud máš nějakého známeho servisáka,tak by ti to mohl ukázat aspoň v dílenské příručce,která by se nikdy neměla do rukou zákazníka dostat.
Hodně zjednodušeně Ti povím,že každa "vario"převodovka má daleko větší ztráty než powerschifft nebo klasicka nesynchroni mechanická.
Každej výrobce se snaží výhody obou nakombinovat,tak aby měli co nejmenší ztráty a co nejvíce plynulé měnění převodů.
Re: CVT nebo Vario ?
My se zname? Ze vis co jsem videl a nevidel
Ja jsem tady nic nepsal o "mechanickych kvaltech".
Jake jsou ty ztraty? Kolik? Co to je za udaj "větší ztráty"...o kolik? Jaké má ztráty "klasická" prevodovka?

Jake jsou ty ztraty? Kolik? Co to je za udaj "větší ztráty"...o kolik? Jaké má ztráty "klasická" prevodovka?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CVT nebo Vario ?
TO VACLAV: Uricte mas pravdu s tym, ze hydrostat ma vacsie straty ako mechanicky prevod. To je fyzika a nie je o com diskutovat. Lenze porovnavat prevodovky iba na zaklade tejto jednej vlastnosti je trochu malo, to je iba jedna cast celku. Ak aj je strata Vario niekolko malo percent vyssia oproti PowerShift (..narastom vykonu na Vario rastie mechanicka cast, takze zalezi na aplikacii..), zaroven vsak vlastnosti Vario umoznuju take riadenie prevodovky a motora, ze rozdiel na spotrebe traktora je bezpecne cez 20%. Takze ktora prevodovka "ma mensie straty" ? Co chyba viac pri prevadzke traktora - niekolko HP pri nizkej rychlosti, alebo niekolko stotisic korun za naftu rocne ?
Re: CVT nebo Vario ?
Václave, když máš tolik známých, tak by jsi s nima společně měl nahlédnout taky to manuálu k AGCO Vario převodovce.
Sorry, ale píšeš tady čím dál větší stupidity.
Jestli tohle mají být obchodní argumenty proti Variu, tak to jsou hodně slabé.
Proč asi se už dneska všichní přední výrobci snaží napodobit Vario??
Sorry, ale píšeš tady čím dál větší stupidity.
Jestli tohle mají být obchodní argumenty proti Variu, tak to jsou hodně slabé.
Proč asi se už dneska všichní přední výrobci snaží napodobit Vario??
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Michale pořádně čti.
Nebrojím proti Variu,ale prostě má nejmenší učinnost,zatím ale vývoj jde dál třeba to bude jednou jinač.
Pokud víš že už to tak je tak to tady hoď do placu rád se poučím.já bohužel moc známích v zemědělství už nemám.
Nebrojím proti Variu,ale prostě má nejmenší učinnost,zatím ale vývoj jde dál třeba to bude jednou jinač.
Pokud víš že už to tak je tak to tady hoď do placu rád se poučím.já bohužel moc známích v zemědělství už nemám.

Re: CVT nebo Vario ?
Budu se opakovat...Jake jsou ty ztraty? Kolik? Co to je za udaj "větší ztráty"...o kolik? Jaké má ztráty "klasická" prevodovka?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Jano bohužel jsem nikdy v praxi neměřil ztráty na té které převodovce a doufám ani měřit nebudu.
Pokud věříš že uspoříš v plném tahu na poli o 20%palivo o proti klasice,tak to jseš optimista
Na silnici,to je o něčem jiném,ale jak dobře sám víš,tam už hydrostat moc nezasáhne.
Líbí se mi jak z mnoha lidí mluví reklama na Varia.
Z praxe vím že Vám žerou traktory jak zjednaný ať je to zelemej,modrej,žlutej,červenej nebo jaký traktory dnes jsou.
Přece jste si nekoupili něco "špatného"
Učinnost převodovek zistíte u nezávislého zkušebního ústavu třeba VÚMV,protože každej výrobce udáva to co potřebuje.
Pokud věříš že uspoříš v plném tahu na poli o 20%palivo o proti klasice,tak to jseš optimista


Na silnici,to je o něčem jiném,ale jak dobře sám víš,tam už hydrostat moc nezasáhne.

Líbí se mi jak z mnoha lidí mluví reklama na Varia.
Z praxe vím že Vám žerou traktory jak zjednaný ať je to zelemej,modrej,žlutej,červenej nebo jaký traktory dnes jsou.
Přece jste si nekoupili něco "špatného"
Učinnost převodovek zistíte u nezávislého zkušebního ústavu třeba VÚMV,protože každej výrobce udáva to co potřebuje.

Re: CVT nebo Vario ?
Ty jediny tady mluvis o ucinnostech. Takze musis mit prehled jak na tom prevodovky jsou.
=Libi se mi jak z tebe mluvi reklama na CVT/CVX.Líbí se mi jak z mnoha lidí mluví reklama na Varia.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: CVT nebo Vario ?
Souhlasím plně s Michalem CZ, VonVagelem a Janem. To snad je ze starny Václava UPZT nějaká agitka, pak ale musí prostudovat lépe ony "očerňovací" manuály, které každý výrobce na toho druhého má.
Účinnost převodovky Vario (od koncernu Agco) je nižší v rychlostech do cca 13 km/h oproti mechanicky řazené převodovce. Jistě tu někdo bude schopen ony účinnosti napsat, já už si je nepamatuji a zřejmě budou dnes i jiné. Vím ale, že tento rozdíl není nijak tragický (v řádu procent) a pouhé přeřazení na mechanické převodovce jej hravě předčí (v daný okamžik ztráta výkonu, kroutícího momentu, vyšší spotřeba paliva atd.). Pokud bude někdo jezdit na jeden zařazený stupeň tak bude mít jistě vyšší účinnost převodovky, ale ta je pouze součástí celku...
Proč se všichni výrobci snaží zavést do prodeje traktory s plynulými (ať již povedenými či méně povedenými) převodovkami? Protože mají dle Václava UPZT tragickou účinnost...A proto Case zamýchal do jejich Varia i 3 mechanické kvalty...
Pro zvýšení účinnosti? Kolik procent tím nahnali? Či nejsou schopni sehnat ony kvalitativně stejné a relativně osvědčené hydrostaty jako Agco či JD? Stojí nějaké to procento za vyšší možnost poruch na těchto převodovkách? 
Účinnost převodovky Vario (od koncernu Agco) je nižší v rychlostech do cca 13 km/h oproti mechanicky řazené převodovce. Jistě tu někdo bude schopen ony účinnosti napsat, já už si je nepamatuji a zřejmě budou dnes i jiné. Vím ale, že tento rozdíl není nijak tragický (v řádu procent) a pouhé přeřazení na mechanické převodovce jej hravě předčí (v daný okamžik ztráta výkonu, kroutícího momentu, vyšší spotřeba paliva atd.). Pokud bude někdo jezdit na jeden zařazený stupeň tak bude mít jistě vyšší účinnost převodovky, ale ta je pouze součástí celku...
Proč se všichni výrobci snaží zavést do prodeje traktory s plynulými (ať již povedenými či méně povedenými) převodovkami? Protože mají dle Václava UPZT tragickou účinnost...A proto Case zamýchal do jejich Varia i 3 mechanické kvalty...


Re: CVT nebo Vario ?
Aký princíp prevodu vlastne využívajú VARIO prevodovky hydrostatický, alebo hydrodynamický
Pre zaujímavosť účinnosť mechanických prevodoviek sa pohybuje okolo 80%, konkrétne pre TATRU 815 83%. Pre optimálne využitie točivého momentu motora je výhodné čo najviac rýchlostných stupňov, ale s narastajúcim počtom stupňov narastá aj odpor rotujúcich hmôt. Pri množstve poľných prác často kolíšeme medzi dvoma rýchlosťami, jedna je mo, druhá málo, práve v tomto vidím výhodu plynulých prevodoviek. Nakoľko vario prevodovky sú v traktoroch relatívnou novinkou, kde vieme porovnať zatiaľ iba úspory na spotrebe (aj to som ešte nenatrafil na nejaký objektívny test), živitnosť a náklady na prevádzku a údržbu časom ukážu výsledy.

Re: CVT nebo Vario ?
Plynulé převodovky (Vario, CVT, AutoPowr...) jsou hydrostatické, hydrodynamický měnič je použit např v traktorech SDFG (Same Diamond...).
Příspěvků: 124
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků