LEXION 600
- Kuba Medera
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 lis 2005 18:32
- Bydliště: Šumperk
tady jsem něco našel,nevím co je na tom pravdy,ale zdá se mi že sklidit s mlátičkou jako je lexion 550 640 hektarů není nic moc,no ale o to nejde,mrkněte na tohle porovnávání mezi jedním lexem 600 a dvouma 550tkama http://www.agronavigator.cz/default.asp ... 31&ids=411
Jak ste se tu bavily o těch novejch typech, silnější typ lexiona je opravdu ve vývoji,, vyjadřovali se o tom jako o nějaké super mlátičce, to mě potvrdil sám prodejce, ale moc vyjadřovat se o tom nechtěli. Hlavní problém co se tam řeší sou pohony, protože je tu problém se zvyšováním šířky nad povolenej limit. Co sem slyšel, tak možná vypustí řemenice a bude všechno na hydro, ale to se necháme překvapit. Pokud jde o mlátičku tak samotný jedno nebo dvou rotorový axiál se dělat nikdy NEBUDE, aspoň co mi říkaly prodejci, že si na tom potrpí, pokud jde o zaběhnutej typ mlátícího ústrojí u Claasu. Axiáli sice nějaký udělali, ale všechno jen v prototipech, sem viděl někde fotku. Pokud jde o inovace, tak ty jsou každej rok, nové. Jde třeba o jiné uložení různých částí atd. Myslím hlavně hydrauliku jako hadičky a takové drobnosti.
Eště jak ste se tu bavily o výkonech motorů, výkonnost mlátičky přímo závisí na výkonu motoru.
Eště jak ste se tu bavily o výkonech motorů, výkonnost mlátičky přímo závisí na výkonu motoru.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Výkon mlátičky nezávisí přímo na výkonu motoru. Rozhodují parametry mlátičky.
A co se týká osvědčených zaběhnutých konstrukcí nebo zvyků, tady neni už co vylepšovat pomalu. Tenkrát byl Lexion vepředu o hodně a dnes se pomalu začíná ukazovat že 600ky zas tak super výkonny mlátičky nejsou.
Dnes jsem si zajezdil tak hodinku s novym Lexionem 580.
Motor nevěděl že něco žene, pokud byl problem tak v kopcích jako hory tak se neozvalo ani hydro spíš jak se kombajn zahrabal.
Zvyšování výkonu motoru není potřeba. Pokud bude třeba super výkonná mlátička tak je třeba zapracovat v první řadě na sítech tak aby dobře čistila a neměla ztráty a potom propočítat rozměry prvků mlátičky. Se zvyšováním výkonu motoru a důsledky toho tu má někdo jiný kdo 600ky viděl a slyšel poznatky obsluhy.
A ještě jedna věc, myslíte si že budoucnost ohledně výkonnosti má zrovan napříč uložený mláticí buben??
A co se týká osvědčených zaběhnutých konstrukcí nebo zvyků, tady neni už co vylepšovat pomalu. Tenkrát byl Lexion vepředu o hodně a dnes se pomalu začíná ukazovat že 600ky zas tak super výkonny mlátičky nejsou.
Dnes jsem si zajezdil tak hodinku s novym Lexionem 580.
Motor nevěděl že něco žene, pokud byl problem tak v kopcích jako hory tak se neozvalo ani hydro spíš jak se kombajn zahrabal.
Zvyšování výkonu motoru není potřeba. Pokud bude třeba super výkonná mlátička tak je třeba zapracovat v první řadě na sítech tak aby dobře čistila a neměla ztráty a potom propočítat rozměry prvků mlátičky. Se zvyšováním výkonu motoru a důsledky toho tu má někdo jiný kdo 600ky viděl a slyšel poznatky obsluhy.
A ještě jedna věc, myslíte si že budoucnost ohledně výkonnosti má zrovan napříč uložený mláticí buben??
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Na špici s výkonem bych netvrdil. Na špici s výkonem bych to řekl tak že tu není nikdo. Pokud se najdou teda jedinci s CX nebo AFX. A to s CX je jich málo. Jeden příklad, budou 4 uživatelé CX, jeden z toho kombajnu dostane výkon, druhý bude dělat taky slušný výkon a zbyly dva vidím pořád se plazit po poli tak jak TX, vytřasadlovy lexiony a JD.
U Lexionu jsou výkony motoru trochu předimenzovany. A co se mé zkušenosti týká, ať lexion nebo JD, mlátička zvládla tolik hmoty aby to stačilo na perfektní výkon. první kde se to projevilo byly síta a pak vytřasadla...
U Lexionu jsou výkony motoru trochu předimenzovany. A co se mé zkušenosti týká, ať lexion nebo JD, mlátička zvládla tolik hmoty aby to stačilo na perfektní výkon. první kde se to projevilo byly síta a pak vytřasadla...
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To že tím trpí JD je jenom vžity. WTSka má menší síta, STS o moc menší síta nemá než Lexion 580.
Dá se to seřídit tak aby to jelo ale odrazí se to třeba na výkonu nebo na úkor čistoty, ztrát..
Bylo to tady rozebrany milionkrát.
Dá se to seřídit tak aby to jelo ale odrazí se to třeba na výkonu nebo na úkor čistoty, ztrát..
Bylo to tady rozebrany milionkrát.
Omlouvám se, že to píšu až teď, ale dřív sem nemohl. Dva Lexioni 600 a jedna 580ka byly na výpomoci v Lešné u Kostelce na Hané, byl sem se na ně podívat minulý týden ve středu, možná jsou tam ještě teď. Jinak u toho jednoho Lexiona je denní výkon běžně 30 ha nejvíc udělali 38 ha a jezdilo se od rána do osmi do večera. Spotřebu mě řidič nedokázal říct. Podle mě ten kombajn má velký rezervy ve výkonu, řidič ho dost šetřil. Jezdilo se v řídké pšenici rychlostí +- 4,5 km/h na rovině.
To Petrrr. Jestli je pravda jak píšeš že v Lešanech s tou 600 jede v řídké pšenici 4,5 km/h s výkonem asi 30 ha za den, tak tomu říkám slušný mrhání nafty a výkonovýho potenciálu mašiny. Pravděpodobně ten pán asi ještě loni jezdil na E516, protože jinak si nedovedu vysvětlit proč tomu nedokáže poručit. Kdyby nebyly na otáčkách motoru závislý ostatní pohony, tak by mohl jezdit na půl plynu
vyjdu -li z údaje na http://www.agronavigator.cz/, že Lexion 600 sklízí 80 tun za hodinu, tak by měl v pšenici o výnosu 8 tun z hektaru sklidit deset hektarů za hodinu a to při devítimetrové liště je pojez něco málo přes jedenáct kilometrů za hodinu ....
Jenže ona ta věta "Tento stroj sklízí 80 t . h" asi znamená průchodnost včetně slámy....
Když vyjdu z toho druhého údaje, že za den sklidí 500 tun pšenice, tak mi to při výnosu osm tun z hektaru, dvanáctihodinové jízdě bez jakékoliv zastávky a devítimetrové liště dává nutnou rychlost 5,8 km za hodinu ....
Jenže ona ta věta "Tento stroj sklízí 80 t . h" asi znamená průchodnost včetně slámy....
Když vyjdu z toho druhého údaje, že za den sklidí 500 tun pšenice, tak mi to při výnosu osm tun z hektaru, dvanáctihodinové jízdě bez jakékoliv zastávky a devítimetrové liště dává nutnou rychlost 5,8 km za hodinu ....
Deutz -Fahr Ectron 5530 H
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků