Lexiony

l&k

Příspěvekod l&k » 14 led 2006 08:21

neni lišta V750 hodně na lexika 450evo?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 10:26

Není, v rostěšnicích jezdí 450ka se sedmimetrem a je to úplně v pohodě a výkonově je na tom skoro stejně jako 480ka.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 14 led 2006 11:15

Ale je to ne neho dosť, k tomu je ideálna V660.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 11:22

No možná je to na něho dost, ale zvládá to, i když nebudu se s vámi hádat.

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 14 led 2006 11:27

Takto aby sme si rozumeli, dá sa to aj s 7,5m, hlavne keď sú ostatný v partii rovnako vyťažený a nemotá sa tam medzi nima. Horšie by to bolo niekde na službách, kde by nemusel stačiť ostatným, ale aj to sa dá riešiť :D V pohode.

l&k

Příspěvekod l&k » 14 led 2006 12:12

to petrrrrr. kolik tak uděla za den a jaka pojezdova rychlost při 5t/ha v pruměrnych podminkach

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 12:25

Ta 450ka dělávala společně se dvěma Lexiony 480, jezdilo se tak od těch půl desaté do půlnoci někdy i déle. Její výkonost byla kolem 25-27 ha den při výnosu zhruba +- 7t/ha v pšenicích. Pojezdová rychlost zhruba +- 6 km/h v pšenicích, záleží na podmínkách. Prostě ber to do těch 30 ha víc ne, průměrně však 25 ha za den a to jak 480ky tak i 450ka s Lase Pilotem.

l&k

Příspěvekod l&k » 14 led 2006 12:42

to petrrrr. a jak šlape v řepce, kolik uděla. S JD tak do 20ha za den

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 14 led 2006 14:34

450 7,5 Vario utáhne, ale v kopcích je to cítit. Na rovině jsme s tím dělali v 6 t pšenici 30-35 ha. Na 7,5 m je lepší mít 460. Těch pár koníků je tam znát. 480 se 7,5 m lištou dělá za stejných podmínek tak okolo 40.
Ve slušné řepce se s 7,5 na 450 budeš plazit jako šnek. Bude se hrabat okolo 20-25 ha. 480 to nevadí, svejch 35 si tam udělá. Beru to vše na 12 hodinovou šichtu. Nechci tady s nikým polemizovat, to jsou jen mé osobní zkušenosti. Možná někde dělají více a někde méně, ale tak jde život.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 14:52

Jo jasný v pohodě. Ta 450ka u nich nedělá řepku. S tou 480 je to zajímavý někde dělá výkony a někde ne, tam v rostěnicích se jezdí do noci a udělá se těch 30 ha v psenicích jeste jsem neslysel aby udelala 40ha i kdyz mozný je vsechno.

l&k

Příspěvekod l&k » 14 led 2006 17:12

a jak je to se spotřebou u 450-tky

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 14 led 2006 20:26

to Petrrrr: Jde o to ,jakého na té 480 máš šoféra. Pokud s tím jezdí jako byl zvyklej z 516 a nepochopí, že ten kombajn musí být pořád pod tlakem, dostane z něj 25 ha. Pokud ho ale solí, dostaneš z něj za těch 12 hodin okolo 35-40 ha - pokud nepřejíždíš, nedává to 10 t a odvoz jezdí alespoň pod tebe...

to l&k: Měli jsme 1 rok 450 s Mercedesem a 7,5 m Vario. V obilí s výnosem 6 t měla s řezáním spotřebu okolo 10 l. U té 450 Evo počítej tak 2-3 l navíc. Máme 460 s Cat motorem a jsme na 10-12 l s drcením. To Evo si ale vezme něco navíc. Jestli to berete jeté, dej si pozor na pohony toho bubnu nad vytřásadlama. Dost to zlobilo a u těch prvních se toho Němci raději zbavovali... Jestli chcete vědět víc, písněte na SZ

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 20:31

Polci: Dík za vysvětlení já nevěříl že ze 480 jde dostat takové výkon asi to bude na obsluze. Ještě jak to myslíš jezdit pod tlakem, jen to upřesni.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 14 led 2006 20:40

Pod tlakem myslím, že to musí být pořád plné pod rotorama. Pokud to totiž budeš jezdit jako s vejtřaskovým kombajnem, budeš mít ztráty na sítech, protože ti propadá dost hmoty dolů z rotorů. Pokud to ale budeš mít zaplněné, budou se ta zbytková zrna vytírat o slámu a sláma se nebude moc lámat a padat dolů. Každý řidič, co předtím jezdil na 516 a uvidí ztráty na sítech, tak ještě ubere a v tomto případě je to horší. Nejlepší průprava předtím, než jsem šel před 5 lety na 480 byl Commandor 228 CS. Tam jak jsi to neměl plné, tak to selo jak blázen... 480 je lepší, ale pokud nepochopíš přesně nastavení a činnost tohoto kombajnu, budeš se opravdu potácet na 25 ha za šichtu. Dobré také je nejezdit na tovární nastavení a trochu si to vylepšit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 20:43

Dík, takže zaplnit rotory ale ne je přeplnit, aspon už znám teorii do budoucna. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 14 led 2006 20:57

Přeplnit je to bych ti neradil, to je na 4 hodiny práce :P Pokud tam máš dost otáček, tak se to prorve. Tam jsou ty pohony naddimenzované. Pouze jednou se mis stalo, že to nesežraly - guma ze škodovky s diskem. Prolítlo to přes buben a zastavilo se to až na začátku rotorů. Bylo to na 2 dny a vyndání odmítacího bubnu... Pokud je to ale suchá hmota, nemá to problém.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 18 pro 2005 20:07
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvekod maco » 14 led 2006 21:02

Dobry kombajn ale nase druzstvo na taky nema tak asi preco jazdim na e 512 a najlepsi kombajn je tam e 524
a potom sa kazdy divý ze stale tu pisem o starych strojoch

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 21:04

Taky jsem slyšel o zacpávání Lexionů, je to pré noční můra řidiče. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 14 led 2006 21:09

Na řepce ucpeš 460 jako fík, ale za vejtřaskamap před drtičem. 480 ucpeš jen pokud by jsi byl hluchej. Ta začne hučet a motor neví co s tím. Pokud máš dobře seřízené spojky na šikmáku, nikdy se ti tam nedostane tolik hmoty, aby se ucpalay rotory. Je možné, že by tam prasknul řemen, ale to se mi za 4 500 ha s tímto strojem zatím nestalo...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Příspěvekod Petrrrr » 14 led 2006 21:14

No v rostěnicích tam se minule rok zacpala nová 580 a bylo to vytáčení na tři hodiny do jedné do rána. Ještě se to dá poznat když začne brnět podlaha, to jsem taky začil.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 49
Registrován: 13 pro 2005 23:18
Bydliště: Městec Králové

Příspěvekod bedla » 14 led 2006 23:09

Zacpat buben se mi ještě naštěstí nepovedlo a ani jsem to neviděl:Dasi sranda co?:D:D:D
Naposledy upravil bedla dne 11 zář 2007 20:45, celkově upraveno 1

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 led 2006 23:28

když jsem dělal s Megou řepky, jak tam vběhlo vbíc hmoty, zelených stonků, zadrnčely plech jak se přidrhl urychlovač:-)
udělal někdo pořádnyho bubeníka tak že to bylo zarvany na hodně dlouho?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 49
Registrován: 13 pro 2005 23:18
Bydliště: Městec Králové

Příspěvekod bedla » 14 led 2006 23:30

to by me taky zajimalo??????????

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 14 led 2006 23:35

my jednou na CTSce. rafly se separátory v hustym žitě. to s jel a začal motor slábnout, ubrals aby to vyjelo ven, a najednou šššššFžuch. A co bys řekl? Byl tam!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 15 led 2006 12:12

Mě se bubeník na Lexionu povedl jednou, ale nádherně. Jel jsem suchou řepku na troud a shodil jsem dolů šněrovačku. Dostal jse se do nějakého močálku a tam ta desikace moc nezabrala, ale z kabiny to vůbec nebylo vidět. Jen to huplo a byl tam. Ty odlehčovací písty neměly kam povolit :oops:
Bylo to na 5 hodin ve 2 lidech a jednu 77 45.
Od té doby jezdím se šněrovačkou zhruba, jak je v návodu, by to mělo kam padnout, když tam vleze nějaký cucek...
Jinak minulý rok jsem do toho chytil pneumatiku i s diskem. Naštěstí už byl konec žní, tak jsme měli čas to vyndat, ale musel ven odmítací buben. Chtěli jsme to tahat předem pod bubnem, ale spíš jsme UN-káčkem trhali lana a zabržděný a zaklínovaný kombajn po dvoře. Toho borce, co to na to pole hodil bych nejraději prohnal tím kombajnem :twisted:

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 13:11

To říkali na školení ale že se ještě nepovedlo zarvat Lexion tak že by byl na doraz. Jenom pro upřesnění, maličkost, ta šněrovačka to u vás říkáte čemu? Tady ničemu tak neříkáme.§
Dík

Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2005 11:14
Bydliště: Vysočina

Příspěvekod roman » 15 led 2006 13:17

je to mezera mezi bubnem a košem.3něrovačku jsem nikdz neslyšel.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 15 led 2006 13:37

Tak to bych typoval neco jinyho. Ale to taku 514:-))
proto sem se ptal že mi to bylo divny a byla by ta věc u Lexionu:-))
Díky za objasnění.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 15 led 2006 19:58

Jiný kraj jiný mrav :P . U nás to říkáme běžně a myslel jsem, že i v ostatních koutech je tomu tak... Příště se polepším a budu říkat koš :oops:
Na školení nalžou cokoliv. Vyděl jsem zarvanou i 440 a tam mu to vyvalilo i poklop nad bubnem... U něj to ale bylo zavzdušněním těch pístů, co ten koš propouští dolů. V normálních podmínkách by se to stát nemělo.

Příspěvky: 2
Registrován: 15 led 2006 07:03

Příspěvekod l&k » 26 led 2006 05:52

mlatil tu někdo soju s 450evo?

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník