Claas
Příspěvků: 120
• Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Claas
Čau jezdím s novým Lexionem 550 a každý rok k nám jezdí na výpomoc New Holland TX 68 myslel jsem si že mu budu ujíždět jenže ztráty na vytřasadlech mne to nedovolily nevím co s tím mám dělat.Mohly byste mně poradit?[/i]
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Kolik jezdíš km?
A jakou máte lištu?
Husty pšenice je lepší jezdit tak kolem 4 - max.5km a pak nebyl problém. Dělal jsem to tak se 460kou s 7,5m lištou. Hustou jarní pšenku se slámou půl metru.
A jakou máte lištu?
Husty pšenice je lepší jezdit tak kolem 4 - max.5km a pak nebyl problém. Dělal jsem to tak se 460kou s 7,5m lištou. Hustou jarní pšenku se slámou půl metru.
Claas
Výkonnost byla přibližně stejná ale jestli to nebylo tím že bylo drobnější zrno a že na šíři 7,50 m není hodně.Čekali jsme od 550-ky více jinak v řepce a v kukuřici to je paráda.Před tím jsme měli Megu 218.Čau jindy a dík za rady.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Já teda za ty žně jedny na Claasech jsem problem neřešil s tymko. Jako řikali kluci že je náchylnej na stráty na vytřaskách ale problem nebyl. A to byly vynosy tenkrát. Ani chlapi z 500vek nic neříkali. a rychlost do 5km, nejlíp 4,5 - 4 a v pohodě. Svezte se s JD a poznáte stráty na vytřasadlech teprve. To Claas by byl v normě a CX při 9km ještě taky.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
záleží taky jak kde to má ztráty. Jestli všude tak je to špatny. Jestli na dvou třech polích a zbytek to jde tak není co řešit. U nás taky jedou s New Hollandy, jedno pole udělají skoro bez strát a jedou na druhy a nemuže to nikdo uhlídat a pšenice zkrátka nejde. A ve výnosech není rozdíl. To samo s JD když jsem mlátil. Nejlíp šly teda porosty co dávaly tak ty 4 tuny no. To bylo optimální vytížení mlátičky. Ne vážně zkuste jet pomaleji a vyhrávat si s nastavením. To není možny jinak že by Claas nešel v pšenicích. Já teda nejel extra moc s jinymi stroji ale rozdíl to byl pro mě z JD jít na Claas. Tak to vidím z jiné stránky.
Nevím, jak to je. Nám řekl servisák, že loni byly problémy s trouchnivou slámou. My nejsme začátečníci, dělali jsme s tím všechno, co se dalo. Rychlá jízda, pomalá jízda, MSS seřídit tak i tak, síta jsme zavírali, otvírali, buben zrychlovali i zpomalovali, koš zvedali i spoštěli a stále nic.. To jejich nastavení je fakt k ničemu, taky jsme to celý překopali. Ten MSS buben, když ho jako odstavíš, tak to hnalo po vytřáskách, když jsi ho tam pustil, tak to zas roztřískalo slámu a to drobný šlo na síta. Mimochodem Polci, už jsi mi poslal ty fotky s ceníkem?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nastavení od výrobce je jen takovy průměrny na průměrny podmínky. Proto je tam paměť na individuálni nastavení. Pořád se mě nezdá že jim nejde s Lexionem pšenice. Loni byly se mnou lexioni z Velké Losenice se 450kou a 6,5 m lištou nebo tak přesně nevím a jezdili taky bez problému že by jim neco padalo. A to jsem je nemohl dohnat, dávala výnos 7,5tuny. Já jel 4,5 a oni běhali 6km a v klidu a že agronom tam byl a hlidali to.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
My to tady hodnotíme jak měl kdo kde ztráty, ale stejně když jedeš a jsou tam, agronom to schválí nic neřekne tak na to kašlou všichni. pak mluvíš s kombajnery z jiných strojů a nakonec se dovíš že jim to padalo taky a nic s tym neudělali. na extrémni výnosy stejně to vyjde tak že to sype hodně a to co spadne to spadne. A jak to říkal jeden předseda co koupil STSku 9,10záběr - když si s tym vyhrajem sklidíme za 300Kč pšenice z ha, ale o 400 mám větší náklady na ha u kombajnu. A měl taky pravdu.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Když to vedení nevadilo.... každej kombajn má stráty a pšenice je potvora na ztráty. Nekterej akorát že větší a nekterej menší. A když je nekdo nespokojený s vytřasadlovym typem tak je řešení rotačních separátorů (580) nebo axiálních mlátiček.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Sám sem teda s 516 nejezdil ale byl tam taky jeden buben, velky vytřasadla, měla jiný úhel opásání a otáčky ale tenkrát to šlo, JD je ta stejná koncepce jako 516, akorát jiny uhel opásání a otáčky+ průměr bubnu a nejde to. Lexion má urychlovač, hlavní buben a odmiťák a optimální vytřasadla+ velky síta a nejde to. new Holland má 4 bubny velky vytřasadla a síta a jde to, i když taky ne vždy jisto jistě to nebývá nekdy taky nejlepší. to nemá cenu si s tym lámat hlavu. Axiál když nezahltíš tak to padá taky ven takže si nevybereš stejně jako s poruchami u traktoru.
U vejtřasek máš výhodu, že to bez velkého nastavování seká skoro vše. Třeba 480 musíš dolaďovat jak blázen, ale pokud tam máš člověka, co ví jak na to, dostaneš z ní při přijatelných ztátách o dost větší výkon. Jediný problém jsou lámavá sláma a zaschlé porosty (hořčice, přepršelá desikovaná řepka atd.) a také trochu vyšší spotřeba. Pokud máš 8 t pšenici dá se frčet i 7 km/h. Ale pak přejedeš na druhé pole, jiná odrůda, stejný výnos a plazíš se 4 km/h.
- Luki
k vaším ztrátám pánové ten kdo si umí nastavit kombajn tak jezdí beze ztrát co mu kombajn teda spíš motor dovolí a ztráty nemá, tedy pokud není vlhká sláma protože pak to de ven ať jedete sebepomaleji, k těm axiálům to by mě strašně zajímalo jak jezdíte abyste ji nezasitili, když chcete jezdit rychle docela divný ne?? a pokud máte ztráty na vytřásadlech nejúčinější co můžete udělat je otevřít více spodní síto a povolit koše popř ubrat otáčky na bubnu aspoň tak to chodí u axiálů, jo a co se týče pšenice tak podle mě každej zkušenej kombajnér vám řekne že není náchylná na ztráty!!!!!! nevím kam na to chodíte na tyhle keci
to Luki: Nevím jak jsi na tyto výplody přišel. Dnes ti každý řekne, že motor většinou (pokud jsme v tématu Claas tak kromě Montany není motor problém nikdy) není to co brzdí výkon. Buď jsou to vejtřasky nebo síta u rotorových.... 300 koní u 460 nebo 400 u 480 je opravdu dost a dostaneš se na přetížení motoru pouze tehdy, pokud máš zadělaný naftový filtry nebo extrémní výnos v nějakém kopci.
Tvoji větu " k těm axiálům to by mě strašně zajímalo jak jezdíte abyste ji nezasitili, když chcete jezdit rychle docela divný ne??" jsem nepobral. Axiál musí být pod rotorem (rotorama) plný jinak seje. Ale z tvé věty vyplývá, že tu někdo tvrdí, aby do axiálu nešla hmota... To by mě zajímalo, kde jsi to na tomto fóru vyčetl
Pokud mám ztráty na vytřásadlech ta uberu a otevřená spodní síta se mi maximálně postarají o bordel v násypce a půjde o trochu méně hmoty kláskovým dopravníkem... Tam se však ztráty na vejtřaskách nedělají, jelikož kláskové dopravníky vedou buď zpět k bubnu nebo na síta...
Takže nevím, kam chodíš na tyto kecy ty
Tvoji větu " k těm axiálům to by mě strašně zajímalo jak jezdíte abyste ji nezasitili, když chcete jezdit rychle docela divný ne??" jsem nepobral. Axiál musí být pod rotorem (rotorama) plný jinak seje. Ale z tvé věty vyplývá, že tu někdo tvrdí, aby do axiálu nešla hmota... To by mě zajímalo, kde jsi to na tomto fóru vyčetl
Pokud mám ztráty na vytřásadlech ta uberu a otevřená spodní síta se mi maximálně postarají o bordel v násypce a půjde o trochu méně hmoty kláskovým dopravníkem... Tam se však ztráty na vejtřaskách nedělají, jelikož kláskové dopravníky vedou buď zpět k bubnu nebo na síta...
Takže nevím, kam chodíš na tyto kecy ty
- Luki
K tomu axiálu jezdím s ním 5 let a právě sem se divil že tady někdo píše že si musíš hlídat aby byl zasycen jinak že seje, je zajímavý že když jedu třeba na půl lišty a vše de na prázdno tak neseje problém je když zastavím v jetí to toho de dost ven ale co tady máme claase 208 má podobný problém.
K tomu motoru: u axiálu to tak skutečně je jedeš prostě co ti dovolí motor a co sem jezdil s tou 208 jezdil sem dost podobným stylem i když je pravda že tam to motor bere všecko v pohodě
Je vidět že nechápete princip každé mlátičky když máš zavřený spodní síto tak ti toho jde spousta kláskovým dopravníkem jak si psal buď do bubnu což je nejčastější nebo i někam jinam a je logický že čím víc ti toho zpět mezi tu slámu tím víc se ti toho musí pak oddělit od slámy a tím větší máš ztráty na vejtřaskách, a k tomu čištění já čistím co to jde vrchním sítem a spodní hodně otvírám a ještě za mnou nikdo nepřišel že dělám špinavý obilí nebo že mám ztráty holt kdo umí ten umí
K tomu motoru: u axiálu to tak skutečně je jedeš prostě co ti dovolí motor a co sem jezdil s tou 208 jezdil sem dost podobným stylem i když je pravda že tam to motor bere všecko v pohodě
Je vidět že nechápete princip každé mlátičky když máš zavřený spodní síto tak ti toho jde spousta kláskovým dopravníkem jak si psal buď do bubnu což je nejčastější nebo i někam jinam a je logický že čím víc ti toho zpět mezi tu slámu tím víc se ti toho musí pak oddělit od slámy a tím větší máš ztráty na vejtřaskách, a k tomu čištění já čistím co to jde vrchním sítem a spodní hodně otvírám a ještě za mnou nikdo nepřišel že dělám špinavý obilí nebo že mám ztráty holt kdo umí ten umí
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Sice jsem se trochu zařekl ale dovolte mi jednu věc.
Tady se bavíte o ztrátách a výkonu. Luki má pravdu u axiálů s výkonem, když dovolí tak jede a ztráty tam nejsou tak moc vysoky. To je pravda. Docela chápu jak si tam napsal že je dobry povolit koš, snížit otáčky bubnu, tím pádem se tam vejde víc hmoty a víc se tam udrží a tím pádem víc se vymlátí zrna. Ale řekni mě jednu věc teď. Když jsme toto udělal u John Deere 2266, který má i velkou plochu vytřásadel a menší síta, proč to padalo jak z vytřasadel, tak i ze sít. A to byla pšenice o výnosu 7,5 tuny, kde Claas jel v normě a já tam lezl s Johnem 4km, síta mohly být otevřeny naplno a i kdybych tak jel, tak mi řekni jak by vypadal ten bordel v bunkru. Zkusili jsme všechno možny nastavení, kombinace, s jinýmy kombajnery z JD, a nic, zkrátka to padalo za mnou a neudělals nic kdyby ses rozkrájel. A pak, pšenice na ztráty jsou náchylnější daleko víc než všechny ostatní plodiny. Jediná věc kdy to kombajn zvládal bylo při rychlosti 2,5 - 3km a to otevřeny síta a nastavený buben s košem. A další věc: Když jsem jel v ječmenu 9km a beze strát? Totéž i žito ktery bylo optimálně suchy. Tak poraď.
Tady se bavíte o ztrátách a výkonu. Luki má pravdu u axiálů s výkonem, když dovolí tak jede a ztráty tam nejsou tak moc vysoky. To je pravda. Docela chápu jak si tam napsal že je dobry povolit koš, snížit otáčky bubnu, tím pádem se tam vejde víc hmoty a víc se tam udrží a tím pádem víc se vymlátí zrna. Ale řekni mě jednu věc teď. Když jsme toto udělal u John Deere 2266, který má i velkou plochu vytřásadel a menší síta, proč to padalo jak z vytřasadel, tak i ze sít. A to byla pšenice o výnosu 7,5 tuny, kde Claas jel v normě a já tam lezl s Johnem 4km, síta mohly být otevřeny naplno a i kdybych tak jel, tak mi řekni jak by vypadal ten bordel v bunkru. Zkusili jsme všechno možny nastavení, kombinace, s jinýmy kombajnery z JD, a nic, zkrátka to padalo za mnou a neudělals nic kdyby ses rozkrájel. A pak, pšenice na ztráty jsou náchylnější daleko víc než všechny ostatní plodiny. Jediná věc kdy to kombajn zvládal bylo při rychlosti 2,5 - 3km a to otevřeny síta a nastavený buben s košem. A další věc: Když jsem jel v ječmenu 9km a beze strát? Totéž i žito ktery bylo optimálně suchy. Tak poraď.
Příspěvků: 120
• Stránka 2 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník