JCB Fastrac

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 16 bře 2006 22:57

to Zetor: plně s tebou souhlasím

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 16 bře 2006 23:00

Víte vůbec taky nějakou příčinu proč to třeba nebylo na poli moc dobry při těžkých pracech??? Jako jenom mluvit o tom jestli to v poli bude jezdit nebo ne, a s čím a co a jak utahne a neutahne a čemu bude konkurovat a nebude, to je už takovy na jedno brdo. má to 11 stran tady ale poslední je jenom překlepávání toho jestli Fastrac bude na poli dobrej nebo ne. Ale až na pár lidí co do toho traktoru vidí a ví co v něm je, tady nedokázal nikdo říct vůbec přesně jaké jsou všechny důvody proč vlastně ten traktor není nebo nebyl v pooli dobrý. Chcete li nápovědu: Srovnejte si 8250 a 3220. Možná to někomu dojde. Já jsme si vyzkoušel 8250 a je to o něčem jiném.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 16 bře 2006 23:19

Já jsem byl na řadě akcí i jsem tam byl s traktorem hlavně při orbě a fastrak tam daleko zaostával za klasikou v orbě byl tam i s rozmetadlem a to byla jiná to šlo uplně dobře samozřejmě dnes je tu nový typ který se přiblížil klasice ale zdaleka ji konstrukcí nedohnal mluvím stále o orbě a to srovnání to je zavádějící já taky můžu napsat rozdil Case 7240 a MX 255 je to o něčem jiném. takže zase klasika utekla Fastraku a to nepíší toho novyho Fenda ten je ještě dál v konstrukci

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 16 bře 2006 23:32

I kdyz neznam presnou konstrukci Fastracu,tak myslim, ze problem bude v preneseni vykonu na podlozku. Jednak je to lehky traktor,maly kola, mala kontaktni plocha s podlozkou. Druhy fakt je, ze ty soucasti nejsou dimenzovany na takove namahani. Ty traktory jsou do dopravy, tam je namahani uplne jiny, tezko to budou dimenzovat na zatizeni v orbe, kdyz vedi, ze to vetsina lidi pouziva v doprave, to by cena sla moc nahoru. To je tak, kdyz chcete udelat neco, co je dobry vsude, kdyz se vam to temer povede (Fendt), je to strasne drahy, protoze to je navrzeny aby to vydrzelo vsechno mozny. A kdyz to chcete udelat za prijatelnou cenu, tak se vam maximalne podari udelat to tak, ze to dela vsechno jakz takz slusne, ale nic skvele. Traktor, ktery bude delat vyborne vsechno co po nem budem chtit, je sen. Treba John Deere, traktory ma mozna nejlepsi, tak chteli mit nejlepsi mlaticky, postrikovace, zaci mackace, seci stroje atd. Vysledek posudte sami.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 16 bře 2006 23:39

Za 1) Jaký je v řadě 3000 motor? Obsahově menší, kde na tyto těžky práce není ta potřebná síla, on třeba na brzdě může mít 220 koní, ale se zátěží v tahu se vše změní.
2) Převodovka? Klasika, synchronizovaná. Takže v zátěži teď nevím přesně kolik ale mám za to že má rychlosti pod zatížením, ale přesto je to málo, navíc klasicky spojky.

Rozložení hmotnosti není problém, akorát při zátěži se zadní část traktoru tlačí k zemi, ale to je proto že tam je odpružení ktery to neudrží tolik.
Několikrát jsem se s vezl s 3220, 185 65, zkusil jsem si taky 8250, kde je motor s obsahem 8,4litru, převodovka Vario Fendt s ovládáním, při jízdě ten traktor měl daleko lepší jízdní vlastnosti, ta síla osmilitrovyho motoru s 250 konmi a ovládání převodovky bylo znát. Víc řeknu až vyjede s rozmetadlem na 6 tun hnojiva a možná se zapojí do jarních prací na pár dní. Možná že v podniku zůstane. Jediná vítka co bych osobně k němu měl, tak je kabina, kdy do stran je prostor ale před a za řidičem toho místa moc není. To i u 3220. Jinak klasické koncepci traktoru tento konkurovat v těžkých pracích může ale nenahradí ho.

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 18 bře 2006 08:03

jedina nevihoda je teh koncovich prevodu ve predu jsou jiny a v zadu taky nam hlavne vodchazej predni z duvodu to ho ze furt je zaplej predek nevihoda je ze zadni cast traktoru je moc lehka pri podmitani ciferem se ten traktor krizi tak je potreba dat na zadni cast traktoru zavazi z duvodu zatizeni zadni napravi vono v tahu dohazi se zadni naprava po terenu ujizdi jeho dajsi nevihoda je malej rejd pri couvani nekam je to hrozny kabina je podle me mala sedacka ridice nejde moc vdsu nou jinak spolujezdec tam ma dost mista a jinak na kabinu nuc nemam dalsi je nevihoda razeni v tahu dohazi k moc velkemu cuknuti a tim dochazi k nejake casem odezve na dopravu je jednicka a bude snad nadale hlavni vihoda je ta jeho rychlost a ten konfort uvnitr

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 18 bře 2006 21:38

V době kdy přišel první fastrac na trh, tak to bylo něco užásného, zcela nová koncepce zemědělské techniky, nikdy nikdo nevyrobil něco takového, tak není divu, že se to ze začátku trochu kazilo, každým dalším typem, se JCB posunuje kupředu...a zajímalo by mě jak můžete posuzovat novou 8250 když není vcelku ani vyzkoušená, až si ji nějaký podnik pořídí a bude tu někdo kdo s ní jezdí dnem i nocí tak teprva potom si udělám obrázek, jak to funguje...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 18 bře 2006 21:52

To jo určitě se posunula kupředu ale taky se ku předu posunuli klasické traktory

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 bře 2006 22:36

Traktor je traktor a Fastrac je Fastrac. Já třeba sám neposuzuji 8250, jenom jsem se s ní svezl a zajezdil si a ještě ji v podniku máme půjčenou. Čeká se na to až vyrazí hnojit s rozmetadlem na 6t hnojiva a záběrem 36m. Možná že se projede i se secím strojem. Možná tam zůstane. Ale podle toho co jsem viděl a trochu vyčetl v parametrech, řeč byla i se servismany a prodejcem, tak by tento tahač mohl mít větší sílu a mohl být lepší v poli i na silnici.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 18 bře 2006 23:25

konečně někdo kdo Fastrac nesrovnává s klasickým traktorem....u nás má fastrac využití celý rok....a na práci, na kterou se u nás využívá je mnohem výkonější než klasický traktor....rozhodně v některých pracech obecně fastrac zaostává, ale v jiných je to prostě jednička....nová 8250, podle mě velký pokrok pro JCB, no uvidíme jak se osvědčí...

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 bře 2006 23:35

Až se s ním svezeš tak uvidíš co to je za mašinu a ucítíš tu sílu. 8,3l motor musí mít něco do sebe a vario převodovka super. Uvidíme jak se osvědčí. Jen tak mimochodem, když přijeli s ním, chtěli do něho zapojit za každou cenu kypřič kockerling Vario se záběrem 7,5 metru :shock: :shock: S tím že by to zvládl. Ale to by asi neklaplo. Přesto je to pořád Fastrac a pořád bude v dopravě jednička a n apoli bude o něco lepší než starší řady. Al efakt j eto dělo a měli jste ho vidět valit 65km po cestě, je to ještě něco víc než 3220 a po té cestě letí pořádná mašina která musí mít v sobě hodně.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 bře 2006 23:39

Akorát cena je trošku víš než by se mohlo zdát. 144 tisíc euro.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 18 bře 2006 23:50

Jan Sedlák píše:Až se s ním svezeš tak uvidíš co to je za mašinu a ucítíš tu sílu. 8,3l motor musí mít něco do sebe a vario převodovka super. Uvidíme jak se osvědčí. Jen tak mimochodem, když přijeli s ním, chtěli do něho zapojit za každou cenu kypřič kockerling Vario se záběrem 7,5 metru :shock: :shock: S tím že by to zvládl. Ale to by asi neklaplo. Přesto je to pořád Fastrac a pořád bude v dopravě jednička a n apoli bude o něco lepší než starší řady. Al efakt j eto dělo a měli jste ho vidět valit 65km po cestě, je to ještě něco víc než 3220 a po té cestě letí pořádná mašina která musí mít v sobě hodně.


Toho kockerlinga by neutáhl na 300 k ta 5.7m těch 7.5 už jedině CAT nebo kloubáky. A zase se jako každá firma vychvaluje a pak si trhne ostudu ať si ty stroje chválí ale nato co doopravdy dokáží a v tom včem jsou nejlepší a to je u fastraku unyverzálnost a doprava a ne tahat to co by na 100% neutáhl

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 19 bře 2006 00:03

ja jsem se este se servisakem vo tom novim typu nebavil ale co sem ho videl na silnici tak je to zihadlo ty prvni typy nemeli vyhodu ze se sem dovezli jako prototypy a tady se jim vychytali mouch a voni si vonem kazdej udelal svuj obrazek fastrak je nosic naradi a ne traktor na tezkou praci jako je pluh pronej je tak 4,5 metrova secka a ty ma taky dost ten je dobrej na priravu nebo na vozeni mi tady mame ten prvni typ tak vim co snim sechno bylo za tu dobu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 19 bře 2006 00:17

S tím kockerlingem 7.5 by sice možná pohnul ale "uháněl" by s ním jako když nám před desíti roky k tomu starému dodali šestimetrové disky.
Jak je vidět stroj mají sice pěkný a nový ale firma má stále silné řeči jako kdysi. Je to škoda,protože pýcha předchází pád ..

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2006 00:17

Však jsem mu to říkal že to už by neutáhl. jedině 5,7m, to by zvládl celkem dobře na podmítky. Ale stejně, během žní ho bude každý využívat s návěsem, nejlíp tridemem, skončí žně a pojede hnojit s rozmetadlem na hnůj nebo zásobní hnojení průmyslovým hnojivem. Takže na nějaky podmítky škoda škoda mluvit když svoje největší přednosti ukáže v těchto pracích. A podmítka se má dělat ihned po sklizni takže stejně by to bylo zbytečny. Sám jsem viděl Fastraca co dokáže s rometadlem, jezdil tu s Bergmannem, ten co je na Martinově videu. A je to starší typ a co teprve 8250, to musí být fakt síla.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 19 bře 2006 14:35

Na tech 250 koní bych ani 5.7 kockerlinga nedával raději eště menší aby jel aspoň 11 km/h možná po řepce to jo ale já mám 300 a kolikrát jedu jen 10km/h a to je málo jde to ale raději 12 až 14 km/h

50 koní na metr záběru a to je nahraně kockerling vário s dlátama 10cm

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2006 14:44

Na prostějovsku ho tahali i 240kou Fordem a zvládal to celkem dobře. Teď ho mají v JD 8520 a ten ho ani necítí na 8čísel podmítky, 10 cm už něco ví ale je to málo pořád. Záleží na rozložení hmotnosti a tahovych vlastnostech traktoru. Myslím si že na jaře při přípravě na setí by i 7,5 m zvládl do hloubky 5cm. Ale podmítky za sucha moc ne.
Těžko říct jak by to dopadlo. V pačlavicích na Kroměřižsku si mysleli že když koupí do 5,7 8520ku JD tak bude vytížený a bude jezdit 15km na 100% ale není tak a je to málo. Záleží jestli by Fastrac sedl na zadek nebo ne.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 19 bře 2006 15:03

Tak on ten novej je lepší tak asi jo asi by těch 5.7 utál ale lepší je mít aspon malou rezervu trošku jinou půdu a už to nepojede jak má a čím větší rychlost tím ten motor začne strácet A stím JD 330k na 5.7 unás by to bylo na půl vyměry akorát a na půl moc

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2006 15:29

Stejně by to vyšlo tak, že kdyby to někdo chtěl za Fastraca, tak by mu PL doporučili a prodali ten menší s tym, že by mu to neutáhla ta 250ka. Takže je to jedno. na kroměřížsku kupovali toho JD skrz kopce. Mají na Litenčicku kopce, dost dlouhy a táhly, tak aby kypřič měl rychlost a mohly jít do hloubky, celkem těžká půda, místy jíl a kamení. A je to málo na ten traktor. chtělo by to 8m Horsch Terrano.
neměly ve Štěpánově náhodou taky Fastrac, menší 3220? ARW ho tam jednou ukazovalo s diskerem Quivogne 5,6m.

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 19 bře 2006 15:39

to by unas asi ten kockerlinga asi neuplatnil za fastrakem protoze tady mame hrozne tezkou pudu cerno jil to spis by byl lepsi ten JD protoze bys nedostal takovou spravnou rychlost v sousednim podniku maj hurikan za kejsem 220 a na vedlejsim poli ma co delat maj ten nejvetsi zaber

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2006 16:11

Hurikám 9m za Casem 220koní??? Tak to teda dávám klobouk dolů. To by u nás nešlo vůbec. Na to bys musel dát jedině už jenom JD 8520 nebo 8530. To je jistota že by to zvládal i v kopcích. Možná nový Magnum 310. Nevím jak mohly tahat vůbec za Fastracem tu jejich sečku Excelent. Neviděl sem to teda ale podle toho jak cvičila s 240kou Magnumem MX tak nevim jak to utáhli. Ten Kockerling záleží jak kde by šel a za čím, ale PL ti za 250ku traktor stejně neprodá větší jak 4,7m. jedině za 310ky už ten 5,7.....

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 19 bře 2006 16:37

mi mame ten prvni typ fastraku a taheme za nim vod farmetu secku 4,5 metru a staci mu mensi kopec a bejt plnej a uz hrabe a treba se i zastavit musi a preradit toho hurikana tam taha ten case220a nebo nekdy240 ja kdy voni jinak stim silnejsim vozej vobily jinak mi fastraka mame na vsechno

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 19 bře 2006 17:37

To záleží na každym jak ho využije. Ale vidíš že přesto se dá s Fastracem dělat všechno i přes to že tam sou problémy. Jestli máte sečku Farmet Excelent 4,5m za Fastracem 185 65 se 180PS tak se ani nedivím že toho má dost...

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 19 bře 2006 18:45

cau mi ho mame na vsechno vod zimi do zimi ho pouzivame ted i na jaro budem snim pripravovat vod leta do podzmu podmita ciferen se zaberem 4metry na podzim seje s Excelentem 4,5metru a driv sel s hasii 3,5 metru a to bylo malo na nej potom ore paterakem vobracakem agronomem a ma toho dost a v zime vodvazi vobyli s gran suprem 9 tunou s korbou z trambuse jinak to snim de jenom ty jeho defekty furt

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 19 bře 2006 23:59

K těm starým dodávaly sadu na lepení a pokud jsi tu díru našel což nebýval problém tak celá oprava netrvala déle než pět minut. Defekty to chytalo nejvíce pokud již byl sjetý vzorek ale to není jen u Fastraku. A taky pokud tam máte více kamení tak se nedivým.

Příspěvky: 110
Registrován: 25 úno 2006 20:17
Bydliště: Nymbursko

Příspěvekod Pavel » 22 bře 2006 08:44

to mas pravdu ze ty prvni to meli ale stanese taky ze to nevopravis kdyz se ti to stane na poli mi sme pichli asi petkrat a dvakrat jsme si to vopravili a tam to delal servis u nas jedny gumy jsou tak asi na tri sezony a pak uz je to uplne bez vzorku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 15 lis 2005 01:10
Bydliště: Boskovštejn 6

Příspěvekod Vojtěch Rada » 22 bře 2006 16:27

No pneumatiky u Fastracku si myslím že jsou dobré. U nás Fastracky vyhrazené pro dopravu mění zadní pneu asi po 70 000 km, a přední po 120 000. Což si mylsím, že je docela dobry.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 265
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 22 bře 2006 23:24

Na dopravu jsou dobré ale my jsme s Pavlem oba jezdily hlavně v poli. Alespoň já,v dopravě jsem s ním byl párkrát za rok.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 31 bře 2006 19:11

osobně si myslím, že se tady probraly všechny klady i zápory tohoto traktoru, i když pro mě není fastrac ani tak traktor, jako úžasný prostředek do dopravy, toť vše...čest JCB, že vyrobila něco takového.....
Naposledy upravil riderstan dne 09 črc 2006 20:37, celkově upraveno 1

PředchozíDalší

Zpět na JCB

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků