Fendt 936
Příspěvků: 147
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Vojtěch Rada
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
Challanger je v případě Ukrajiny, což je zvlášní případ. Za prvé jsou tam půdy utužený, deset let nezpracovaný a těžký. Za druhý tak rychle jak byl nám dodanej Challanger tak žádná z firem nám nebyla schopna dodat rychle disky o záběru 9 a více metrů. Dnes už tak jsou 12m Vaderstad Carrier což je dost. Ale takovýchto případů u Fendtů jsem zatím moc neviděl, zatím jsou to dost malé záběry a v dopravě taky moc případů není.
Ja co jsem se ptal, tak prakticky kazdy kdo ty Fendty ma, tak je pouziva v doprave, vyjimka je snad jeden Fendt 930, ktery maj v tom podniku hlavne na zpracovani pudy, ale tech Fendtu tam maj 10, takze tam s Annaburgerama litaj ostatni. Je urcite v doprave vce vyuzivanej nez ostatni traktory, proc, to je asi kazdymu jasny.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Co myslíte že bude mít větší silu na tah? JD 8520 nebo 930? pravda je taková že co jsem viděl pár fendtů tak jsou to vynikající traktory a hodně spolehlivy. Ale to co si dovolím s John Deerem tak s Fendtem si nedovolím. A chtěl bych vidět kolik vydrží nová 930ka nebo 936ka v podniku jako Rostěnice. Můj názor na tento traktor je že je to drahý hezký stroj ale kolik snese a vydrží si nedokážu představit.
A ještě jedna věc pro Zetora : Přál bych ti jezdit nějakou dobu s Fendtem po silnici s návěsem na 14 tun a s fastracem s větším návěsem. pak bys viděl rozdíl.
Ono spíš rozjet Fendta a brzdit i když je teda starší tak není sranda i když může být těžší tak není sranda. Ono čím těžší tím větší setrvačnost a tím silnější brzdy.
Měl jsem taky strach rozjet Fastraca na 60km že to nepujde ubrzdit a něco se stane a neuřídím to. Ale po dvou dnech strávených s Fastracem při navážení hnojiva s návěsem Annaburger na 18 tun nemám už žádný strach jet s tímto traktorem 50 60 km po silnicích a míjet kamiony a jet tak i v hustším provozu. S takovýmy brzdami jaké má a jaké má tahové a jízdní vlastnosti jsem se cítil naprosto bezpečně a po prvních obavách naprosto v klidu při práci s tímto traktorem. A ten Fastrac má opravdu na hodně.
A ještě jedna věc pro Zetora : Přál bych ti jezdit nějakou dobu s Fendtem po silnici s návěsem na 14 tun a s fastracem s větším návěsem. pak bys viděl rozdíl.
Ono spíš rozjet Fendta a brzdit i když je teda starší tak není sranda i když může být těžší tak není sranda. Ono čím těžší tím větší setrvačnost a tím silnější brzdy.
Měl jsem taky strach rozjet Fastraca na 60km že to nepujde ubrzdit a něco se stane a neuřídím to. Ale po dvou dnech strávených s Fastracem při navážení hnojiva s návěsem Annaburger na 18 tun nemám už žádný strach jet s tímto traktorem 50 60 km po silnicích a míjet kamiony a jet tak i v hustším provozu. S takovýmy brzdami jaké má a jaké má tahové a jízdní vlastnosti jsem se cítil naprosto bezpečně a po prvních obavách naprosto v klidu při práci s tímto traktorem. A ten Fastrac má opravdu na hodně.
Nějaké kilometry mám s Fendtama na silnicích najeté a už těch 50 km/h je dost, pokud za tím je návěs. Když je sólo tak budiž. Na těch našich silnicích to je stejně risk jet i 40, aby se neutrhlo kolo v dírách. Jinak s Fastrakem v dopravě bych to nesrovnával, tam má Fastrak jasně navrch.
to Vojta Rada: S tím Variem by byl schopný jezdit tak na rovině. A měl by asi problémy udržet potřebnou rychlost. Zkoušel jsem 926 ve Variu asi 4,8(nebo 4,7) a neutáhl to. Ty kola to nepřenesou tak jako pásy a může to být dotížené jak blázen.
to Honza Sedlák: V tahu je lepší JD, ale do dopravy bych JD nedal.
to Vojta Rada: S tím Variem by byl schopný jezdit tak na rovině. A měl by asi problémy udržet potřebnou rychlost. Zkoušel jsem 926 ve Variu asi 4,8(nebo 4,7) a neutáhl to. Ty kola to nepřenesou tak jako pásy a může to být dotížené jak blázen.
to Honza Sedlák: V tahu je lepší JD, ale do dopravy bych JD nedal.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
JD 8020 jsou tahouni na pole do záběru na pořádný zápřah. A když na dopravu JD tak 7020 nebo 6020.
Ty Varia jsou v záběrech 4,7 5,7 a 7,5m Toho 7,5m by asi klasický traktor nezvládal, pokud klasiku tak do 5,7m s tym nemáme problémy. Ale ta 936ka, nebyly b yto zbytečně vyhozeny peníze za neověřený traktor který nebude moct přenést svoli sílu na tah tak aby něco utáhl a pořádně se zapřel?
vario 7,5 by s ním asi nikdo stejně natahal. Tento stroj pořebuje sílu a rychlost.
Sám osobně jsem ztratil iluze o soupravách 936tek a obdobných evropských tahačů s výkony nad 300koní jako je i Xerion apod.
kdo chce traktor do takového nářadí tak bude požadovat sílu a výdrž a ta j e v amerických robustních tahačích které to vydrží.
Ty Varia jsou v záběrech 4,7 5,7 a 7,5m Toho 7,5m by asi klasický traktor nezvládal, pokud klasiku tak do 5,7m s tym nemáme problémy. Ale ta 936ka, nebyly b yto zbytečně vyhozeny peníze za neověřený traktor který nebude moct přenést svoli sílu na tah tak aby něco utáhl a pořádně se zapřel?
vario 7,5 by s ním asi nikdo stejně natahal. Tento stroj pořebuje sílu a rychlost.
Sám osobně jsem ztratil iluze o soupravách 936tek a obdobných evropských tahačů s výkony nad 300koní jako je i Xerion apod.
kdo chce traktor do takového nářadí tak bude požadovat sílu a výdrž a ta j e v amerických robustních tahačích které to vydrží.
Co jsem mluvil s uzivatelem 930ky, tak prej to je peknej dravec na poli, s tim 11-ti radlicnym pluhem nema moc problemy, ale jak byl loni vlhkej podzim, tak to teda tahnul tak tak a hlavne spotreba sla nahoru. Doufam, ze se dostanu k jednomu soukromnikovi, kterej bude tahat 10-ti radlicnej pluh JD 8520, tak tam bude trochu srovnani, ale mozna to bude az na podzim, nevim, jestli bude na jare orat. Me by velmi zajimalo jak se ten Fastrac pri ty jizde chova. Kdyz letite s 30 tunovym navesem 70km/h a vlitnete s tim do diry nebo nakejch vyjetech koleji. Ja bych se ani nebal jak to drnca nebo jak to brzdi, ale spis co s tim Fastracem bude delat ten vic nez trikrat tezsi naves. Tohle ve me vzbuzuje neduveru, mozna, ze az si do toho sednu, a uvidim jak se to chova, tak mozna budu klidnejsi. Ale nikdy bych nedal prednost necemu jen kuli tomu, ze je lepsi komfort. Kdyz bych si myslel, ze ten JCB v tom je min bezpecny, tak muze mit odpruzeni jakykoliv. A kdyby za mnou prisel chlap, ze to ve Fendtu moc drnca, a ze chce JCB, tak bych ho kopnul do zadku a sel by na 77-ku s predkem vlacet do oranice. Netusim, jak sou ty Fendty velky drzaky, oproti Case ci JD, ale ty 936 bych veril. Ty chlapi z Fendtu vedi co delaj, umej si to spocitat, jsem zvedavej az tu nejaka 936 bude, jak to bude vypadat.
Jestli budou 936 vypadat jak na veletrhu chrom a černá barva bude to pěkné. tokový traktor by se mi libil u nás na dopravu bo tu mame vekle kopce ve kterých je ten výkon potřeba. Nevím proč by jste nebrali JD do dopravy. Šak snad s tou odpruženou napravou to neni tak špatné. K tomu Fastraku. Valil sem s ním po cestě s plným tandemem kde byl překop. Trochu mě to rozhodilo. Ale nebál bych se s ním tak letět i po cestě s provozem. Ty brzdy sou na něm perfektní a je tam i cítit ten rozdíl jestli sou zdvojené či ne. Škoda že jek rozmetali hnoje nebyli dotížení a furt se zahrabávali. Od té doby to chlapi na farmě nemají rádi.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Zase jsme u dotížení a předpisů a dalších věcí.
Když jsem vážil fastraca s annaburgrem naloženým DASOU tak vážila souprava 36 tun. Až jedeš nebo budeš jezdit tak nebudeš řešit.
Už tvrdím o tématu a myšlenkách a problémech o Fastracu jedno: kdo si nezajezdí nevidí nezkusí tak nezná.
V rozmetadle na hnoje taky v pohodě. Viděl jsme na vlastní oči, ten co o měl Martin na videu jezdil i u nás tady a měly byste vidět rozdíl. lehký nelehký, já sem se nezahrabal v kopcích na polničkách. Pohodlí tam je veliky ale taky jezdíte s nízkou spotřebou a velkou rychlostí. I těch 50km/h jsem jel prostě 50km/h hlava nehlava hrb nehrb pohodlí.
Když jsem vážil fastraca s annaburgrem naloženým DASOU tak vážila souprava 36 tun. Až jedeš nebo budeš jezdit tak nebudeš řešit.
Už tvrdím o tématu a myšlenkách a problémech o Fastracu jedno: kdo si nezajezdí nevidí nezkusí tak nezná.
V rozmetadle na hnoje taky v pohodě. Viděl jsme na vlastní oči, ten co o měl Martin na videu jezdil i u nás tady a měly byste vidět rozdíl. lehký nelehký, já sem se nezahrabal v kopcích na polničkách. Pohodlí tam je veliky ale taky jezdíte s nízkou spotřebou a velkou rychlostí. I těch 50km/h jsem jel prostě 50km/h hlava nehlava hrb nehrb pohodlí.
- Vojtěch Rada
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
Jak říkám síla Fendtu je jen teoretická a přenesení výkonu v práci je něco jiného. Udaj o nejvýkonnějším kolovým traktoru světa je jen reklamní tah. Podle mě není ani moc dobrej do dopravy ani moc dobrej do pole. Takovej střed na nic.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Kdyby Fendt udělal takový traktor jako je 936ka v 930kách a níž tak by to mělo daleko větší význam než tohle za hodně moc peněz. A abych řekl pravdu tak sem se zklamal a ta sláva na Techagru taky nějak nebyla.
no tak já to zhodnotím až si to někdo koupí, zapřáhne do toho něco pořádného....teprva potom uvidím jak to jede...a jestli se to rozpadne po 100 mth tak až potom si o tom udělám obrázek a do světa budu vykřikovat že je to stroj na hov...jsem velký zástánce fendtů a myslím si, že je to dobrá mašina....
- Vojtěch Rada
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
riderstan píše:no tak já to zhodnotím až si to někdo koupí, zapřáhne do toho něco pořádného....teprva potom uvidím jak to jede...a jestli se to rozpadne po 100 mth tak až potom si o tom udělám obrázek a do světa budu vykřikovat že je to stroj na hov...jsem velký zástánce fendtů a myslím si, že je to dobrá mašina....
Já si taky myslím, ale zatím mě nepřesvědčil, podle toho co vidím
- Vojtěch Rada
- Příspěvky: 136
- Registrován: 15 lis 2005 01:10
- Bydliště: Boskovštejn 6
riderstan píše:už to není jen předělaný RENAULT, je to traktor vytvořený od prvního šrobku CLAASem je to fakt žihadlo no uvidím jestli se šéfstvo slituje......i když ta valtra taky není špatná
Ty Claasy jsou pořád Renaulty vyráběné v jejich fabrice. Možná je tam pár dílů Claas ale jinak je to zbytek Francouzská výroba
Sice to sem nepatří ale ještě k tomu CLAASU, ten nový ARES je sice postaven na platformě RENAULT, ale jinak ať už motor nebo převodovka je koncepce CLAAS
...
...
Naposledy upravil riderstan dne 19 úno 2007 19:16, celkově upraveno 1
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jo ten mám taky. Co říkáš na tu ukázku převodovky, vysvětloval to tam ten konstrukter docela dobře vymyšleny na opravu a taky hodinářská práce
Jo, to mi rikali taky, ze vlastne kdyz opravujes prevodovku, tak ji vlastne vezmes celou a vymenis, nevymenujes dily, a ze to je prave kompaktni,aby se to dalo takhle vyjmout a nemusel si rozdelavat celej traktor. Ten model byl peknej, je moc dobre, ze tam takhle nektery modely delaj, aby ukazali jak chodi a funguje to, co bezne pri praci nevidis (stejne tak STS). Ne ze by sem to z toho uz naplno chapal, je to preci jenom sila ta prevodovka, ale libilo se mi, ze tam muzes tim joystickem tuknout doleva (myslim), a traktor ti plynule zastavi a rozjede se na druhou stranu, to me dostalo. Urcite se to bude dat nejak nastavit a definovat podminky, treba jakou rychlosti zpet se to rozjede a pod, a to pak musi byt radost. Urcite je to setrnejsi nez reverz. To jejich Vario je uplne nekde jinde nez ostatni plynuly prevodovky od konkurence, taky to delaj uz dlouho. Rikal sem si ale, ze ta prevodovka je celkem mala,a pak mi rekli ze to je ze sedmistovek, ne z devitistovek. Taky mi rikali, ze na ten Fendt 936 by se 4 roky nemelo sahnout, co se tyka oprav, proste by to melo makat na udrzbu a bezny servisni ukony. Jasny ze to beru s velkou rezervou,ale jestli na tom vychytaj mouchy, tak ty dalsi serie jestli budou takhle slapat,tak to bude neco.Tem nemcum bych to i veril, ze jsou toho schopny
to Jan Sedlák: ten reverz je fakt vymakanej, a je to tak na všech Varií od FENDTa, a předvolit si ty rychlosti taky můžeš a navíc agresivitu zastavování a opětovnýho rozjíždění. Je to třeba dobrý při práci s čelním nakladačem, nastavíš si rychlosti a pak už jenom ťukneš joystickem doleva a reverzuješ.
Jo jo, ten člověk se jmenuje pan Honzek a měl to vymyšlený už na konci 70-tých let, ale tehdy ještě nebyly dost dimenzované hydrostaty, aby to vydržely a tak to začali dělat až v 90-tých letech. Zpočátku (96-97) se převodovky vyměńovali jak o závod, ale teď už drží. Vyměňují je raději celé, protože kdyby se v tom někdo začal vrtat mimo továrnu, asi by to nedopadlo dobře
Asi o tom víte, ale kdyby ne, tak abyste to nepropásli. 5. května maj agromexáci den otevřenejch dveří a měly by tam bejt i jízdy s 936, jedete někdo? Já bohužel ne, páč je to pátek, ale pokud ste o tom nevěděli, douf, že tam někdo zajedete a budete vyprávět. Ale budou to jen jízdy po areálu, nečekejte žádny tahový zkoušky na poli.
Stáhli ste si už nový videa z FENDTáckejch stránek? Jestli ne a máte zájem, tak tady je odkaz http://www.fendt.com/index.php?id=54032 ... 7dfc61&l=1
Paráda jak ta 936ka letí po té štráse!
Paráda jak ta 936ka letí po té štráse!
Příspěvků: 147
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků