Nákladní automobily se zem. nádstavbami
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nákladní automobily se zem. nádstavbami
Myslíte že má smysl používat náklaďáky se zemědělskými nádstavbami, rozmetadlo hnoje atd.? Neviděli ste někde nové podvozky s tímto výměnným systémem?
- přezrálej meloun
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
Co říkáte na tu nástavbu na hnuj na náklaďaky od ZDT nebo Fligel ten sem viděl jednou v Profi měla to 8 kolka Mercedes Actros.
trochu jsem zagooglil, co se týče nákladních aut pro zemědelství
http://www.hirl-technik.de/lkw_umbau.htm - Renault
http://www.agroliner.de/fahrzeugbau_lan ... =buhmann06 - MB Actros
http://www.hirl-technik.de/lkw_umbau.htm - Renault
http://www.agroliner.de/fahrzeugbau_lan ... =buhmann06 - MB Actros
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Nechci tady vystupovat jako všeználek, který všechno ví a zná. Protože se již nějaký rok pohybuju okolo zemědělské dopravy chtěl bych upozornit na jeden velký problém a to je tlak na půdu!!!!
Když hovořím o moderním nákladním autě na pole, pak myslím 14 t celkovou hmotnost vybavenou většími gumami například pro spojení s velkoplošným rozmetadlem minerálních hnojiv. To je v podstatě náhrada
známé IFY.
Pokud jde o tahače, což ukázal Jirka.K na příkladu Renaultu, tak to je poměrně nová oblast. Sám jsem zvědav jak se prosadí. V Německu jezdí jíž několik takovýchto tahačů MAN ,které tahají tandemy a tridemy.
Větší kategorie nákladních auta a speciálně kategorie výměnných systémů, jak to nazývá Jenda, narazí asi na legislativu.
Normální šířka je u aut schválena na 2,55 m. Pokud jdeš na větší šíři, pak
musíš mít speciál a snížení rychlosti a nadrozměr atd.
Pokud se budou ještě nějaký rok prohánět po polích Tatry nebo jiné náklaďáky se silničními pneu tak tam toho moc nebude růst.
Řada z vás má určitě zkušenost s oráním kolejí po Tatře. Zajímala by mne spotřeba v koleji a bez koleje?
Všechny ty Mercedesy a MANy s rozmetadly (Bergmann) jsou speciály,žádné výměnné systémy, Fliegel na Mercedesu byl předváděcí od fabriky.
Další věcí jsou vedlejší pohony pro nástavby a ty jsou nejlépe vyřešeny podle mých zkušeností u MANu.
Nákladní auto ano ,ale jako speciál a při dokonalém využití.
Pokud Iveco s 19 m3 cisternovou nástavbou z Annaburgu v Jevišovicích jezdí každý den,přinese určité množství peněz, pak se to může vyplatit.
To samé je i s přepravou obilí .Záleží na zakázce a množství a dlouhodobosti kontraktu.
Když hovořím o moderním nákladním autě na pole, pak myslím 14 t celkovou hmotnost vybavenou většími gumami například pro spojení s velkoplošným rozmetadlem minerálních hnojiv. To je v podstatě náhrada
známé IFY.
Pokud jde o tahače, což ukázal Jirka.K na příkladu Renaultu, tak to je poměrně nová oblast. Sám jsem zvědav jak se prosadí. V Německu jezdí jíž několik takovýchto tahačů MAN ,které tahají tandemy a tridemy.
Větší kategorie nákladních auta a speciálně kategorie výměnných systémů, jak to nazývá Jenda, narazí asi na legislativu.
Normální šířka je u aut schválena na 2,55 m. Pokud jdeš na větší šíři, pak
musíš mít speciál a snížení rychlosti a nadrozměr atd.
Pokud se budou ještě nějaký rok prohánět po polích Tatry nebo jiné náklaďáky se silničními pneu tak tam toho moc nebude růst.
Řada z vás má určitě zkušenost s oráním kolejí po Tatře. Zajímala by mne spotřeba v koleji a bez koleje?
Všechny ty Mercedesy a MANy s rozmetadly (Bergmann) jsou speciály,žádné výměnné systémy, Fliegel na Mercedesu byl předváděcí od fabriky.
Další věcí jsou vedlejší pohony pro nástavby a ty jsou nejlépe vyřešeny podle mých zkušeností u MANu.
Nákladní auto ano ,ale jako speciál a při dokonalém využití.
Pokud Iveco s 19 m3 cisternovou nástavbou z Annaburgu v Jevišovicích jezdí každý den,přinese určité množství peněz, pak se to může vyplatit.
To samé je i s přepravou obilí .Záleží na zakázce a množství a dlouhodobosti kontraktu.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Takže v případě úvahy o pořizování speciálu to možná povede k úvaze o pořízení samochodu s balonovými pneumatikami, dohušťováním a použitím více nástaveb. Dřívější Holmer Variant, Vredo aj. Daň bude nižší rychlost a možná cena kterou potom vyváží práce s kejdovačem, rozmetadlem eventuálně překladačem na řepu.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Přesně tak. Trendem bude dělená doprava a aplikace na poli.
A zase jsme u toho podstatného což jsou peníze, respektive náklady a využití.
Pokud budu mít tolik a tolik služeb můžu jít na samochod na poli. A zde je to individuální záležitost každého podnikatele, zda zvolí určité řešení podvozku typu Holmer, Claas,Vredo a další nebo zvolí nákladní automobil -speciál, blížící se spíše samochodu , ale s lepší spotřebou oproti
samochodům a někdy i cenou. Zapoměl jsem na AG-Chem s Terragatorem. Vím, že spousta lidí ve východním německu koupí radší podvozek jako MAN nebo Iveco podvozek s ohledem na cenu než Rogator, který je výrazně dražší. Mám na mysli rozmetadlo minerálních hnojiv nebo postřikovač (nástavbu).
Ohledně více nástaveb si nejsem jist, protože když děláš se samochodem kejdu musíš počítat s návratností peněz a vytížením minimálně 150000 m3 za rok . Pokud zvládneš 1000 m3 denně je to již 150 dní v roce.
Na to se často zapomíná !!!!!!
A zase jsme u toho podstatného což jsou peníze, respektive náklady a využití.
Pokud budu mít tolik a tolik služeb můžu jít na samochod na poli. A zde je to individuální záležitost každého podnikatele, zda zvolí určité řešení podvozku typu Holmer, Claas,Vredo a další nebo zvolí nákladní automobil -speciál, blížící se spíše samochodu , ale s lepší spotřebou oproti
samochodům a někdy i cenou. Zapoměl jsem na AG-Chem s Terragatorem. Vím, že spousta lidí ve východním německu koupí radší podvozek jako MAN nebo Iveco podvozek s ohledem na cenu než Rogator, který je výrazně dražší. Mám na mysli rozmetadlo minerálních hnojiv nebo postřikovač (nástavbu).
Ohledně více nástaveb si nejsem jist, protože když děláš se samochodem kejdu musíš počítat s návratností peněz a vytížením minimálně 150000 m3 za rok . Pokud zvládneš 1000 m3 denně je to již 150 dní v roce.
Na to se často zapomíná !!!!!!
http://www.tebbe-landmaschinen.de/info/sa3.html
Tohle je sice menší Mercedes 6x6 a nemá už dofuky pneumatik. Ale myslim, že tohle provedení by mohlo mít např. u službařů v ČR úspěch. Docela by mě zajímalo cenové porovnání např. s Tatrou TERRNo1
Přidávám linky na firmu, která se mimo jiné zabývá úpravami Tater na zemědělské nástavby:
s použitím mezirámu - http://www.korostenski.cz/VariantaA.htm
bez mezirámu 4x4 - http://www.korostenski.cz/VariantaB.htm
bez mezirámu 6x6 -
http://www.korostenski.cz/zemedelsky%20program.htm
Tohle je sice menší Mercedes 6x6 a nemá už dofuky pneumatik. Ale myslim, že tohle provedení by mohlo mít např. u službařů v ČR úspěch. Docela by mě zajímalo cenové porovnání např. s Tatrou TERRNo1
Přidávám linky na firmu, která se mimo jiné zabývá úpravami Tater na zemědělské nástavby:
s použitím mezirámu - http://www.korostenski.cz/VariantaA.htm
bez mezirámu 4x4 - http://www.korostenski.cz/VariantaB.htm
bez mezirámu 6x6 -
http://www.korostenski.cz/zemedelsky%20program.htm
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
http://www.tebbe-landmaschinen.de/
Myslím že tohle je ten stroj co pan Hruška zmiňoval. Podvozek z Iveca a kabina z Ropy.
Připomíná mi to samochody, kt. využívaly ACHP k aplikaci tekutých hnojiv.
Podvozek měl tři nápravy, byl to vlastně z Tatry, nástavba cisterna s rameny a kabina byl podobná té z ořezávače chrástu. Nejsem si jist ale vyráběl to podnik v tehdejším Gottwaldově. Nevím označení ale toho stroje.
Jinak upravy Tatry tuším využívá ZD Opařany na Táborsku. Myslím rám.
Myslím že tohle je ten stroj co pan Hruška zmiňoval. Podvozek z Iveca a kabina z Ropy.
Připomíná mi to samochody, kt. využívaly ACHP k aplikaci tekutých hnojiv.
Podvozek měl tři nápravy, byl to vlastně z Tatry, nástavba cisterna s rameny a kabina byl podobná té z ořezávače chrástu. Nejsem si jist ale vyráběl to podnik v tehdejším Gottwaldově. Nevím označení ale toho stroje.
Jinak upravy Tatry tuším využívá ZD Opařany na Táborsku. Myslím rám.
Nevíš o nějakém fotu té Tatry, jak popisuješ v posledním příspěvku?
Jinak na Klatovsku je podnik, který plánuje nahradit Liazky právě repas Tatrama 4x4 s rámem. Už tu byli měřit nástavby z trambusů, aby se pak na ty Tatry daly použít. Tušim, že to byla měřit nějaká firma z Kasejovic nebo Kralovic...
Jinak na Klatovsku je podnik, který plánuje nahradit Liazky právě repas Tatrama 4x4 s rámem. Už tu byli měřit nástavby z trambusů, aby se pak na ty Tatry daly použít. Tušim, že to byla měřit nějaká firma z Kasejovic nebo Kralovic...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Jendu: Ta fotka z titulu Tebbe je přesně to co jsem myslel. Většina těchto speciálů je ale originál, do kterého investuje soukromník, jako tenhle majitel.
Ještě jedna věc k nástavbě rozmetadla. Tebbe dodal jen rozmetadlo a můj kolega řešil veškeré ovládání přes elektrohydrauliku a elektroniku.
Když se podíváte na gumy pak to jsou 30,5". Takové se dávají na západě Německa na cisterny.
K těm Tatrám. Již několikrát jsem měl pro podniky dělat nabídku na velkoplošnou nástavbu na minerální hnojiva z Gustrowa na podvozek 4 x 4. Když si vezmete jak jsou ty Tatry obuté a kolik váží, tak vám výjde že s tím můžete dělat maximálně základní hnojení.
Lehký podvozek MAN,Iveco 4X4 váží podstatně méně a může jezdit s vhodnými gumami i při přihnojování.
K náhradě Liazky repasem Tatry. Kolikrát se těm praktikům divím co dělají. Půdní tlak nikoho nezajímá, jen si stěžují ,že mají malý výnos obilí nebo jiných plodin. To samé je ,když zaprží, tak se voda nevsakuje do půdy ,ale steče někam jinam.
Guma Tatry má 8-9 bar tlak, gumy traktorové techniky se foukají na 1,5 - 3 bary.
Chápu, že má každý trochu jiné podmínky, ale tahle věc bude trápit nastupující generaci agronomů a farmářů obecně.
Voda bude strategické zboží a půdní tlak s vodou jen tak mimochodem souvisí.
Ještě jedna věc k nástavbě rozmetadla. Tebbe dodal jen rozmetadlo a můj kolega řešil veškeré ovládání přes elektrohydrauliku a elektroniku.
Když se podíváte na gumy pak to jsou 30,5". Takové se dávají na západě Německa na cisterny.
K těm Tatrám. Již několikrát jsem měl pro podniky dělat nabídku na velkoplošnou nástavbu na minerální hnojiva z Gustrowa na podvozek 4 x 4. Když si vezmete jak jsou ty Tatry obuté a kolik váží, tak vám výjde že s tím můžete dělat maximálně základní hnojení.
Lehký podvozek MAN,Iveco 4X4 váží podstatně méně a může jezdit s vhodnými gumami i při přihnojování.
K náhradě Liazky repasem Tatry. Kolikrát se těm praktikům divím co dělají. Půdní tlak nikoho nezajímá, jen si stěžují ,že mají malý výnos obilí nebo jiných plodin. To samé je ,když zaprží, tak se voda nevsakuje do půdy ,ale steče někam jinam.
Guma Tatry má 8-9 bar tlak, gumy traktorové techniky se foukají na 1,5 - 3 bary.
Chápu, že má každý trochu jiné podmínky, ale tahle věc bude trápit nastupující generaci agronomů a farmářů obecně.
Voda bude strategické zboží a půdní tlak s vodou jen tak mimochodem souvisí.
- přezrálej meloun
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
Jirka K. píše:Nevíš o nějakém fotu té Tatry, jak popisuješ v posledním příspěvku?
Jinak na Klatovsku je podnik, který plánuje nahradit Liazky právě repas Tatrama 4x4 s rámem. Už tu byli měřit nástavby z trambusů, aby se pak na ty Tatry daly použít. Tušim, že to byla měřit nějaká firma z Kasejovic nebo Kralovic...
Tatra z Opařan je na starym webu v Jirkově galerii
Tatru 815 4x4 v zemědělské verzi na balonech a s delším rozvorem máme v podniku od r. 97. Úpravy pro zemědělství včetně mezirámu na nástavby z MTSP dělal prodejce Tatry z CB. Má to korbu 6m, RMA 8, bednu na senáž a kejdovač ACT 10, dělaný v ZDT přímo na míru. Mezirám se už leta nepoužívá, silážní korba a rozmetadlo má předělané úchyty na rozteče auta. Sníží se těžiště a usnadní výměna, díky vzduchovému odpružení a nástavbách na nohách není třeba jeřáb a výměnu zvládne sám řidič do hodiny.
Velká nevýhoda dnes je že tohle auto má užitečnou hmotnost jen 8 tun, takže na dopravu na větší vzdálennosti není rentabilní. Další problém je újezdnost na poli. Silniční pneu zvládnou jen sucho, do rozmetadla dává 15x21 z vojenských verzí ale s tím zase nejde jezdit po silnici. A 25 tun na 4 hubených kolech, to je zážitek po tom orat. Buď tvrdo nebo koleje. Můj názor je, že náklaďák patří na silnici a na poli nemá co dělat.
Velká nevýhoda dnes je že tohle auto má užitečnou hmotnost jen 8 tun, takže na dopravu na větší vzdálennosti není rentabilní. Další problém je újezdnost na poli. Silniční pneu zvládnou jen sucho, do rozmetadla dává 15x21 z vojenských verzí ale s tím zase nejde jezdit po silnici. A 25 tun na 4 hubených kolech, to je zážitek po tom orat. Buď tvrdo nebo koleje. Můj názor je, že náklaďák patří na silnici a na poli nemá co dělat.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Přesně tohle tato diskuze potřebuje. Praktické zkušenosti z pole nejen, že zde náklaďák jezdí, ale také jaké jsou koleje, jaké pneu se používají a jak to vypadá když kolej ořete nebo podmítáte.
Z doslechu se často od traktoristů , kteří orají dozvídám neskutečná čísla zvýšené spotřeby v koleji.
Z doslechu se často od traktoristů , kteří orají dozvídám neskutečná čísla zvýšené spotřeby v koleji.
Zase mi to nedá nepřipomenout tu "drobnou" nevýhodu aut každoroční technické a tachografy. Pokud vím tak zatím v ČR nejsou žádné výjimky pro zemědělské speciály v této oblasti - jak je schválen ten zemědělský MAN? Po pár letech ježdění v poli předpokládám značné investice do podvozku aby procházel každoročně na válcích v STK. A hlavně - ať to bude jakkoli upravený náklaďák jakékoli značky- dostane digi tachograf a už vidím jak to na službách po 9 hodinách zapíchne a dá si denní odpočinek a po pár dnech týdenní takže to nutně znamená co auto to 2 řidiči s digi kartou
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Zdravím Chomyze. Zákazník první vůz přivezl jako individuální dovoz a mám dojem, že je to samochodný zemědělský speciál. Na dálnici by zatím neměl platit mýtné.
Co vím tak si od prodejce vyžadoval potvrzení, že je to zemědělská verze.
Podnik, který stroj koupil dělá služby v okolí Prahy. Potřebuje mobilní a lehký samochod s nízkou spotřebou nafty.
Podnik má nasávací oblast asi 50 000 ha na které poskytuje služby.
Co vím tak si od prodejce vyžadoval potvrzení, že je to zemědělská verze.
Podnik, který stroj koupil dělá služby v okolí Prahy. Potřebuje mobilní a lehký samochod s nízkou spotřebou nafty.
Podnik má nasávací oblast asi 50 000 ha na které poskytuje služby.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Tuto adresu zde už vzpomínal Jirka K. Tyhle náklaďáky s 14 t celkové hmotnosti mají šanci v zemědělství nahradit IFU nebo s lepším obutím u cílené skupiny zákazníků nahradit rychlý traktor při tahání cisterny,senážního vozu.
Podotýkám s lepšími gumami, než jsou na těchto stránkách, kdy Renault tahá cisternu Zunhammer.
Marketingově řečeno míří to do skupiny JCB Fastrac, MB Unimog.
Bude ale taky záležet do jaké skupiny to u nás spadne. Zda to bude zemědělský speciál nebo nákladní auto.
Větší náklaďáky jen jako speciály na přesně definovaný účel nasazení.
Podotýkám s lepšími gumami, než jsou na těchto stránkách, kdy Renault tahá cisternu Zunhammer.
Marketingově řečeno míří to do skupiny JCB Fastrac, MB Unimog.
Bude ale taky záležet do jaké skupiny to u nás spadne. Zda to bude zemědělský speciál nebo nákladní auto.
Větší náklaďáky jen jako speciály na přesně definovaný účel nasazení.
Tak jsem to zjišťoval v těch Mstěticích a ten jejich Man je klasická N3 nosič zem. nástaveb čili kategorie jako Mates atd. Tedy každý rok STK, silniční daň, mýtné a samozřejmě digi tachograf. Čímž vůbec nechci říct že je to špatný koncept naopak, ale je třeba si toto uvědomit. Tedy že nelze s jedním řidičem jezdit 7 dní v týdnu 12 hodin denně tak jak se to běžně dělá. Jsem velmi zvědav, pokud se někdy v ČR objeví ten Man jako rychlý tahač, zda se podaří na něj dojednat nějakou výjimku. Moc tomu nevěřím, ale pokud jo tak by to byla bomba pro určité typy podniků a lokality.
Přišel jsem na další verzi nákladního auta MAN pro zemědělství. Bohužel cenu se mi nikde vypátrat nepodařilo.
http://mechanisatie.ziezo.biz/pmsclient ... TREKKERWEB
http://mechanisatie.ziezo.biz/pmsclient ... TREKKERWEB
Re: Nákladní automobily se zem. nádstavbami
a nevíte na jaký podvozek za traktor by pasovaly nástavby(RMA10) z agrotatry nebo něco doma vyrobeného
Příspěvků: 25
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků