John Deer a Fendt

Příspěvky: 4
Registrován: 23 pro 2006 13:51
Bydliště: Petrovice u Nového Bydžova

John Deer a Fendt

Příspěvekod Honza K. » 24 pro 2006 17:32

Čau lidi, zajímalo by mě, kteří z vás si myslí, že John Deer je lepší než Fendt??
Naposledy upravil Honza K. dne 31 pro 2006 18:09, celkově upraveno 1

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 24 pro 2006 18:19

No ti co jezdí s John Deere a nikdy neskusili Fendt.

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 24 pro 2006 19:17

A naopak.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 350
Registrován: 13 lis 2005 10:08
Bydliště: Valašsko

Příspěvekod Karel » 24 pro 2006 19:25

Hoši prosimvás co to je za vlákna? Sám za sebe si myslím že je to čím dál horší. TO same třeba kolik utáhne nevim kery krystal. Já sem jel s obuma dvuma a nedá se říct kerý by byl lepší
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 24 pro 2006 21:47

Tohle mi prostě nedá.. Z těchto dvou značek nejde říct který je lepší.
Pokud někdo fandí těmto dvoum tak musí mít obě značky...
Hlavně menší řady 6030/7030 a Fendt 700/800...

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 24 pro 2006 22:18

Tahle otázka se mi opravdu nezdá šťastně položená, beru to jako vánoční žert ale jezdil jsem dva roky s 4755, čtyři 8400 a teď čtyři s 924 a nemůžu říct co je lepší. Všechno má svoje.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 24 pro 2006 22:40

Akorát poslední dobu se mi hodně líbí nová řada Fendt 900. Vzhledově je to hezký traktor. Akorát co mi tam trochu vadí je motor Deutz.. Ale parametrově je to téměř stejny s JD 8030. Akorát že 8030ky budou mít jednodušší "vario" převodovku, Fendt bude zas lepší na práce s vývodovým hřídelem.. Těžko si vybrat.

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 25 pro 2006 09:52

Taky se musim pridat k nazoru,ze je to tak trochu zvlastni tema, ale ruku na srdce, takovych temat je tu spousta. JD a Fendt povazuju za to nejlepsi co je momentalne na trhu a to temer ve vsech radach. A ac mi to nekteri neodpusti, tak se mi zda, ze svym konkurentum tak trochu odskakuji. Pokusim se o hodnoceni tech nejsilnejsich rad. Drive to byl problem. Pripadalo mi, ze pokud to nekdo srovnava, tak srovnava neporovnatelny, jako napr. VW passat a VW transporter. Obe masinou jsou sice traktory, ale kazdy je pouzitelny na neco jinyho. Nove rady F900 a JD 8030 se mi porovnavaji o neco lip. A protoze sem fanda JD dovolim si tvrdit, ze v JD 8030 je pouzita o neco lepsi technologie nez u F (napr.motor, prevodovka, nebo sat.navigace). Ted cekam, ze me vsichni ukamenujou za toto tvrzeni. Ne ale opravdu,se mi zda ze JD udelal opravdu velky jeleni skok a rada 8030 stoji za povsimnuti. Jsem pripraven jednotlivy skupiny traktoru rozebrat a diskutovat o nich. Je mi jasny, ze priznivce Fendtu nikdy "nepredelam". A ani me nikdo nepresvedci, ze JD nestoji za nic, ale mozna oba stroje lepe pozname budeme sve protivniky vice respektovat. Mimochodem novy Fendt 900 je i pro me nejkrasnejsi traktor na trhu.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 25 pro 2006 11:55

Fendt měl už u řady 900 TMS. Vlastně řídící systém, monitor v kabině a možnost komunikace nářadí a traktoru ISO Bus. Tohle JD neměl ale doplnil to nyní. Trochu by mě ale zajímaly názory na převodovky, ať u Fendtu a nová u JD. Právě JD "vario" se mi zdá jednodušš, tudíž by mohla teoreticky být na tom mohla být líp s výdrží.

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 25 pro 2006 12:57

No to je prave to, ze predchozi rady se blbe porovnavali. U novych rad se trosku da porovnavat. JD se stal diky napr odpruzene naprave (kterou driv nemival), odpruzene aktivni sedacce a vario prevodovce mnohem mnohem univerzalnejsim traktorem. A to prave vnimam strasne pozitivne. V nove rade zustalo to dobry ze starych 8000/8010 a 8020-tj. mimoradna tahova sila, spolehlivost (teda snad?), jednoduchost a nenarocnost jak na obsluhu, tak na udrzbu. JD je neporovnatelne jednodussi a nabizi mnohem min moznosti nastaveni. Napr souvratova automatika je hodne jednoducha. To co nabizi F je mimoradne propracovana vec. Nebo nastaveni varia a tempomatu, okruhu hydrauliky-to je super, navic vario terminal proste snad nema chybu. V tomto smeru JD fendta trosku dohani, napr novy barevny monitor Green Star II, tak to je taky bomba. Je otazka jak si s tim vsim poradi traktoristi, kterym v jzd prodali starou ST180 a maji dostat tyto traktory...? V cem si myslim, ze ma JD navrh je motor-kroutici momenty (a to nejen uctyhodne hodnoty ale to hlavne pri jakych otackach jsou dosazeny), variabilni turbo, novy pohon ventilatoru, (recirkulace ma i fendt) a pozor neuveritelne nizka spotreba! Tak a ted konecne cekam, ze me vsichni ukamenujou. Trosku se o to zajimam a na netu jsem nasel stranku s nebraska testema, tam je to cerny na bilym. Prevodovka by mela mit vyssi ucinnost, protoze pri jizde dochazi k prerazeni az 4 rychlosti (fendt 1) a tudiz ve 4 bodech se ucinnost bude blizit powershiftu.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 25 pro 2006 13:31

Spotřeba těžko říct.. To bude Fendt pořád nejlepší ale když u JD chceš a trochu máš o to zájem tak dokážeš jezdit s nízkou spotřebou. U převodovek zatím nebyl u řad 7020 a 6020 problém tak by mohla vypadat nadějně i v 8030. Ukáže čas. Fendt má svoji jedinečnou konstrukci. Právě mě zajímala poruchovost u Fendtu a spolehlivost. Chtěl jsem aby se tu o tom diskutovalo ale zatím nic. A těch pár 900k ktery u nás jezdí tak se sesypala převodovka u jednoho po 3500mth...

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 25 pro 2006 13:45

Schválne som si pozrel čo namerali na 8430 v Nebrasce. Jediné čo je zaujímavé je veľkosť max. momentu, inak nič. Chýba priebeh momentu ten by bol zaujímavejší. Taký max. moment pri 1400/min je aj tak na dve veci.
Účinnosť prevodovky je veľmi podobná tej s powershiftom a to deklaruje aj Fendt. To ostatné je pre porovnanie nepoužiteľné nie sú hodnoty pre porovnanie.
Spoľahlivosť sa ukáže tak za tri roky, potom sa dá o tom baviť.
Jediné je isté , JD má traktor schopný konkurovať veľkým Fendtom.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 25 pro 2006 14:06

Súhlasim s tebou Miro a to v plnej miere....časom sa ukáže spolahlivost.
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 172
Registrován: 10 pro 2006 19:52
Bydliště: Dolní Dunajovice

Příspěvekod Metalica » 25 pro 2006 14:57

Ale JOhn Deere 8030 má maximum točivýho momenta už v 1600ot/min, ne?? je to psaný aj v prospektu aj v MZ 1/2006.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 25 pro 2006 15:01

Rád bych se zapojil do této diskuze jako uživatel traktoru Fendt Vario 818. Traktor jsem si vybíral po náležité úvaze a po zhodnocení praktických zkušeností řady zákazníků u nás i v Německu.
Fendt s Vario převodovkou je Fendt a všichni se snaží ho v tomto dohnat.

Před asi 3 měsíci se v odborném tisku v Německu objevil článek nadepsaný " John Deere 7930 - lovec 818". Když jsem pak nový traktor viděl zvenku i zevnitř, tak v řadě věcí přebírá koncepci Fendtu. Kabina je světlá jako u 818, monitor ISO bus podobný, traktor kratší a lehčí.

Když se podíváte na model John Deere 7820 a srovnáte ho s Fendt 818, tak vidíte rozdíl velký traktor,těžký se slabým motoremx lehký a výkoný traktor. Proto má 818 nejnižší spotřebu ve své třídě.

Podotýkám neprodávám traktory,každý měsíc čtu 8 odborných časopisů o technice v Německu, jezdím do východního Německa a dikutuju s praktiky.

Fendt 818 byl řadu let nejprodávanějším traktorem v Německu v kategorii do 200 k. Jasný důvod na koho má John Deere útočit.

K řadě 8030 jenom to. Ta původní řada 8000 a dál byla velmi dobrá do pole ,ale velmi špatná do dopravy. V této oblasti asi John Deere pracuje dál ,ale na řadu 900 z hlediska universality a parametrů mít nebude.
Jen rychlost 65 km/h je jedna z věcí, kde se výrazně odlišuje.

Neznám do podrobna parametry obou stroj (řad) ,ale je evidentní ,že John Deere dohání Fendt a né naopak. Většinou, když se bere jako vzor nějaká firma, asi není špatná.

Malá poznámky. Měl jsem na dvoře dva dny 936 na předvádění . Podotýkám, že se jednalo o jednodušší verzi né Profi. Když můj kolega, který jezdí s 818 viděl o kolik elektroniky je tam navíc, tak zíral.

Každopádně Fendt má u této zcela nové řady 900 (myslím novou řadu s novými motory) s vario převodovkou podstatně větší zkušenosti.
Pokud jde o universální traktor ,s využitím také v dopravě, tak u mne vítězí.

Jen jedna perlička nakonec. Byli jsme letos s naším Fendtem na několika předváděních John Deere prodejců, kteří prodávají Annaburgera. U naší 818 se tvořila téměř vždy skupina traktoristů ,kteří jezdí traktory John Deere a všichni traktor přímo hltali.

Fendt je na nastavení parametrů a ovládání asi složitější než John Deere.

Jinak poznámka kolegy Lukáše Marka mi trochu zavání blízkosti k argumentaci prodejcům firmy John Deer.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 25 pro 2006 15:33

No jako zastánce JD musím říct,že u Fendta mi nehraje jedna věc,360 koní a 65 km/h rychlost,nevím totiž jak využít 360 koní v dopravě,jasné přišli na trh a v německu jsou Sigy,ale i tak a navíc když už by byl nasazen v poli ve zpracování,tak jak přenese 360 koní na podložku,nevím,já jsem jak už nás mladý kluky někdo ukamenoval,ve většině teoretik,proto vám praktikům do toho nechci zasahovat,ale názor ještě říci můžu,firmy jdou pořád s výkonem nahoru,víš a víš u klasického traktora,to už by se asi vyplatilo jít do kloubového tahače nebo pásáku,ale těch 65 km/h to prostě ne,v dopravě ještě možná jakž takž bych Fendta viděl,ale do pole bych ho nechtěl,jednoznačně polní tahače pochází z Ameriky,když už bych teoreticky 936tku dal do pole tak při transportu jet s nářadím 65 kmh nemůže,když ho zase dám do dopravy nevyužije podle mého 360 koní

Uživatelský avatar
Příspěvky: 448
Registrován: 28 led 2006 23:06
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod riderstan » 25 pro 2006 15:48

Klidně bych ho do pole použil a s přehledem, léta vývoje jsou znát, tak jak Johndeere se snaží ze svých traktorů siláků udělal univerzály tak Fendt umí a podle mě dělá traktory klidně i do těžkých prací...

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 25 pro 2006 16:26

Model 936 jsem použil jen jako "vlajkovou loď", kterou mi firma RCG-Agromex půjčila na Den otevřených dveří. i když traktory neprodávám, tak jsem chtěl zájemcům umožnit svést se s takovýmto traktorem. k mému udivení se toho lidi trochu báli.

Asi 20 km od nás je velmi dobrý podnik, který má 924 a samé John Deery(možná jeden New Holland). S Fendtem nechce nikdo z traktoristů co jezdí s Johnem jezdit. proč ptám se? Je to proto, že s normálním traktorem firmy John Deere se rozjede skoro každý, protože John Deere pokračuje v tradici ovládání traktorů od jednoho modelu ke druhému.

U Fendtu by musel chvíli sedět, studovat manuál, s někým se poradit a přeprogramovat si traktor podle práce, kterou děláte.

V tom je zásadní rozdíl v koncepci.

Jinak řada 900 jsou taky menší traktory. V ČR máme rychlost 40 km/h, možná již brzy budeme mít u traktorů běžně schválenou rychlost 50 km/h. Někteří již dnes mají u Fendtu odblokovanou 50 km/h.

Pokud myslivec honí zvěř ,kdo je v čele?

Faktem je že s Vario konceptem firmy Fendt se porovnávají všechny firmy.
Množství udělaných převodovek a náskok v elektronice ale dává této značce určitý náskok. To je můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 25 pro 2006 16:43

V jednoduchosti je síla já když seděl ve fendu a měl nastavit vnější hydrauliku tak jsem musel jít přes haldu kroků než jsem ji nastavil /např průtok oleje/ není jednoduší potenciometr který mám hned po ruce.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 25 pro 2006 17:09

no na to jsem zapomněl,ovládání,když jsem na techagru seděl v 936tce,málem jsem se zhrozil,když si vzpomenu,že jsem v únoru v agrotecu jezdil s TM,sice o dost slabší,jiná výkonová třída,ale TG není o moc složitější,samo že v polu nastavit různý věci je složitější,ale myslím jen rozjezd a jízda po silnici,na TM mi udělal minutovou instruktáž a jel jsem,na Fendtovi bych potřeboval asi čtvrt hoďky,když jsem to viděl ten joistyck,nevím,pomáhal jsem nastavovat zadní TBZ u JD 7820,nedokážu si to představit na Fendtovi,asi to dobudoucna fakt vypadá,že na to bude potřeba vysoká škola,neberte to tak,že tu kritizuju Fendta,ale prostě mi to tak připadá a jak psal Libor "v jednoduchosti je síla"

Příspěvky: 31
Registrován: 24 pro 2006 12:44
Bydliště: Jizni Morava

Příspěvekod Lukas Marek » 25 pro 2006 17:09

Na par veci musim reagovat. Ano mam hodne blizko k prodejcum John Deere. Mam tam hodne znamich a kamaradu. Zrejme proto jsem vyrazne pro zelene naladen. Argument, ze ridici JD nechteji ridit JD ale fendta mi pripada hodne scestny. Naprosto verim ze to tak je a taky par takovych podniku znam. Ale proc? U podniku ktery znam ja je to tak ze tam vlastni JD 8000/8010, bez odpruzenek a jakychkoliv podobnych prvku. Navic rok vyroby techto traktoru je rok 1995-2000. A ted do toho prijde novy odpruzeny komfortni fendt s 50km/h. Dalsi vec na kterou chci reagovat. Traktory JD, ktere se vyrabeji v Nemecku jsou naprosto srovnatelny s fendtem. Nova rada 6030 fendta prekonava-muj nazor. Rada 7020 neni pro evropu moc vhodna-je tezka, draha atd. Proto vznikl model 7530 jako protikonkurent variu 818. Vzdy se tvrdi, ze nejlepsi moznou variantou do dopravy je vario. Ja si to nemyslim. Rozhodne se nejlip ovlada. Ale takove prevodovky se 4-6rychlostmi pod zatizenim a 40km/h pri snizenych otackach taky nejsou spatny. Ty ztraty na prevodech totiz jsou a napr v kopci nejsou zanedbatelne. Co se tyce 300konovych masin, tak jen toto. Ano 936 je super univerzelni, ale nemyslim si, ze vetsi podniky si budou kupovat 936 jen na to, ze bude jezdit s navesem. V cem bude JD 8530 horsi kdyz potahne 3osak naves nez 936? Oba pojedou 40 pro 1500 otackach. Ne urcite bude fendt malinko uspornejsi, protoze JD je prece jenom tezsi. V poli si dovedu tvrdit, ze JD bude uspornejsi.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 25 pro 2006 17:28

Chtěl bych se zeptat pan Hrušky na jednu věc. Používaly jste dřív jako předváděcí traktor Fastrac 3185. Nyní máte Fendt 818. Výkonem motoru byly tyto traktory téměř stejné. Rozdíl je v převodovce. Jaký máte názor na tento tahač ve srovnání s Fendtem 818. Nechci tím poukazovat na nevýhody toho či onoho ale máte zkušenosti s obojím a pohled ze strany uživatele nikoli prodejce traktoru. Znám pár uživatelů Fastracu kteří tvrdí jen že jsou nejrychlejší.. nej ...

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Příspěvekod Martin Hruška » 25 pro 2006 17:46

S tím traktoristou jsem to myslel opačně. S Fendtem nidko nechce jezdit protože by museli chvíli studovat návod k obsluze nebo že by se museli ptát kolegy. Navíc skupina traktoristů po 50 letech má obecně k elektronice "trochu odpor".

U nové řady Fendtu 900 si myslím je třeba důkladné zaškolení a řidič mezi 20-50 roky. Samozřejmně snaha dále se vzdélávat.

Kolega, který dělá u firmy krampe a 8 let prodával značku Fendt mi vyprávěl příběh kdy zaškoloval 70-ti letého farmáře na Fendt 716.
Nejdříve zalepil všechny kontrolky a tlačítka až na jednu. Po týdnu přijel a vysvětloval dále.

To si myslím ,že je také postup u traktoru jakým je Fendt. Náš řidič se učil od kolegy, který to okoukal u řidičů na servisu, kdy jezdil s Annaburgerm .Několikrát se svezl s traktorem a šel dál.

Jinak k výkonu traktoru . Neexistuje jen nějaká vlečka na převoz senáže nebo obilí.
Moderní rozmetadla,cisterny a výměnné systémy mají příkony 70-90 l oleje/min, Load senzing hydrauliku, jezdí nejen po rovině, ale taky v kopci. Přitom chcete s traktorem jet 6-10 km/hod.
V rozmetadle je 25 t hnoje a vůz váží dalších 10 t. To je normální praxe, když se podáváte na moderní trendy v traktorové dopravě.
Vario převodovka má tu možnost, že si nastavíte otáčky vývodového hřídele na 1000 ot , nastavíte tempomat na 7 km/h , nastavíte otáčky motoru na 1790 ot a motor se sám reguluje. Pokud to neutáhne, tak si traktor ubírá rychlost a motor je chráněn. Kvůli tomu potřebuju o několik koní navíc.
Pokud jste viděli pneu na novém modelu 936, tak zjistíte, že jsou největší jaké na trhu lze dostat. Je trochu problém na asfaltu přenést výkon traktoru na silnici.
Fendt testoval nový model na jedné stavbě v ČR s návěsem Krampe.
V plném zatížení jezdili i 70 km/h.
Vysoké výkony motorů jsou dělány proto ,aby zákazník měl rezervu výkonu. Ta se projeví v extrémní situaci na spotřebě a na poruchách.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 25 pro 2006 19:04

Já myslím pokud nastavím otáčky vývodáku na 1000 tak je motor dána pokud chci mít 1000 tak se motor nesmí hnout nebo má vário i na vývodák?
Další taková maličkost CVX se rozjíždí podle toho jak rychle nabo jak pomalu šlapu na pedál jednoduše u Fenda další knoflik na 4 druhy jízdy.

Ale já bych to tak nehodnotil každý má své V Bohuňovicích maji JD s Horchem a že je to špatná kombinace a proto koupily Fenda a nakonec toho JD daly spátky do Horche a Fenda do dopravy

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 25 pro 2006 19:24

Oni ho ještě mají v Bohuňovicích? Myslel sem že ho už prodaly...

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 25 pro 2006 19:59

Nemyslím si,že toto téma je divný.Naopak.John Deere a Fendt udávají trendy v této kategorii.Je docela zajímavé sledovat tuhle bitvu techniky.Z pohledu vývoje mi připadá,že nová řada 900 tu už minimálně 2 roky měla být. Náskok který Fendt měl a to hlavně díky variu a odpružené nápravě je pryč.Fandím Fendu,ale musím uznat,že John Deere udělal velký pokrok.Z tohoto pohledu je tu ještě jedna důležitá věc:řada 8030 má na trhu časový náskok=náskok i ve vývoji.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 25 pro 2006 20:29

Kolik je cena za novou 936, ve verzi profi, přibližně... jenom orientačně..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 03 dub 2006 18:03

Příspěvekod lukas....1 » 25 pro 2006 20:55

Když se tu mluví o cenách zemědělskejch strojů tak obecně prodejci zem.techniky jsou dost nesdílní v cenách strojů na int. stránkách. Nevim proč to nefunguje jako u prodejců aut kde je konfigurátor a sám si zvolím typ a výbavu a samozřejmě se mi nakonec zobrazí cena vysněného stroje :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 163
Registrován: 24 úno 2006 19:49
Bydliště: Kobylnice (okr. BRNO)

Příspěvekod Stepan » 25 pro 2006 21:15

Tak jestli sníš o FENDTovi, můžeš začít konfigurovat.
http://www.fendt.com/index.php?id=f1028 ... 279989&l=1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 100
Registrován: 03 dub 2006 18:03

Příspěvekod lukas....1 » 25 pro 2006 21:17

Já sem spokojenej s Johnama :D

Další

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník