John Deer a Fendt
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Jana Sedláka: Ten Fastrac patří firmě Annaburger a my jsme ho používali na společných předváděních s německým řidičem. Takže tady nemůžu sloužit z vlastní zkušenosti.
Na druhou stranu se v praxi dostávám do určitých situacích, kdy musím řešit výkon traktoru ve spojení například s rozmetadlem hnoje.
Nedávno jsme měli jeden problém u zákazníka, který má vlastní Fastrac 185 k a koupil si Fendt 818 Vario i když zkoušel i typ 916.
Tyto traktory zkoušel agregovat s výměnným systémem HTS 22.79 s novou plechovou nástavbou rozmetadla. Podotýkám, že je to službař, který jezdí prakticky 7 dní v týdnu a 150 dní minimálně rozmetá komposty.
V kopci mu Fendt při plném naložení rozmetadla a konstantních otáčkách na vývodové hřídeli snižoval rychlost až se zastavil.
S předváděcím řidičem firmy Fendt jsme na jednom poli provedli test, kdy jsme jednou zapřáhli Fendt 818 a jednou Fastrac. Se stejným naložním v kopci jel Fendt o 2 km/h rychleji, přičemž Fastrac dával při plné rychlosti při rozmetání max. 60 l oleje/min,Fendt pak 102 l/min. To je dáno rozdílem v konstrukci čerpadel u obou traktorů.
Jinak s plným nákladem jel Fendt 6 km/h, fastac asi 4 km/h.
Tím chci říci, že pokud jsou extrémní podmínky, tak 818 je pořád o něco modernější traktor než Fastrac a má lepší vlastnosti.
Zákazník zkoušel CVX 190, to nevyjelo ani do půli kopce a zastavilo se.
Je třeba podotknout, že jsme při testu na rozmetadlo dávali 25 t starých řizků, které leželi rok na hnojišti.
Důležitá je asi taky spotřeba, která vychází taky u 818 výhodněji. Zákazník zkoušel následně i model 920 a ten bral o hodně více.
U traktorů Fendt jsou pokud vím tři možnosti jízdy - na pedál, ten jsem zkoušel s překládacím vozem a bylo to super, na páku ta se doporučuje na poli, nebo na tempomat, což je dobré při aplikačních pracech s cisternou nebo rozmetadlem.
Pokud příjdou tyto určité problémy, je třeba u Fendta sednout a programovat nastavení traktoru podle konkrétních podmínek a to je trochu problém pro většinu traktoristů. Trochu problém je asi ale také v síti prodejců této značky v ČRa ve vysvětlování možností traktoru.
Když sleduju tuhle diskuzi ,tak se mi zdá, že srovnáváte něco co pořádně zatím není v praxi, protože jak nová řada Fendt i John Deere je relativně nová, takže s ní vlastně málokdo má praktické zkušenosti.
Zkuste se spíše zaměřit na doposud prodávané modely těchto značek.
Jinak k modelu John Deere 7720-7920. Když jsem byl na prodejních dnech u prodejců John Deere ,tak se všichni kasali jak je to dobrý traktor, ale v Německu se moc dobře neprodával (minimálně né jako protivník 818).
Takže krok s řadou 7930 je asi správný, protože proti Fendtu jim v kategorii do 200 k ujížděl vlak.
V jednom z posledních porovnání traktorů jsem četl trendovou záležitost, která souvisí i s reakcí na 818. Tenhle traktor je silný a lehký, proto má také nejmenší spotřebu. To byl důvod ,proč přišla nová řada traktorů John Deere, která je podstatně menší než řada 7020.
Nejaké omluvy o traktorech z USA zde neobstojí. v obchodě se občas kradou i myšlenky.
Na druhou stranu se v praxi dostávám do určitých situacích, kdy musím řešit výkon traktoru ve spojení například s rozmetadlem hnoje.
Nedávno jsme měli jeden problém u zákazníka, který má vlastní Fastrac 185 k a koupil si Fendt 818 Vario i když zkoušel i typ 916.
Tyto traktory zkoušel agregovat s výměnným systémem HTS 22.79 s novou plechovou nástavbou rozmetadla. Podotýkám, že je to službař, který jezdí prakticky 7 dní v týdnu a 150 dní minimálně rozmetá komposty.
V kopci mu Fendt při plném naložení rozmetadla a konstantních otáčkách na vývodové hřídeli snižoval rychlost až se zastavil.
S předváděcím řidičem firmy Fendt jsme na jednom poli provedli test, kdy jsme jednou zapřáhli Fendt 818 a jednou Fastrac. Se stejným naložním v kopci jel Fendt o 2 km/h rychleji, přičemž Fastrac dával při plné rychlosti při rozmetání max. 60 l oleje/min,Fendt pak 102 l/min. To je dáno rozdílem v konstrukci čerpadel u obou traktorů.
Jinak s plným nákladem jel Fendt 6 km/h, fastac asi 4 km/h.
Tím chci říci, že pokud jsou extrémní podmínky, tak 818 je pořád o něco modernější traktor než Fastrac a má lepší vlastnosti.
Zákazník zkoušel CVX 190, to nevyjelo ani do půli kopce a zastavilo se.
Je třeba podotknout, že jsme při testu na rozmetadlo dávali 25 t starých řizků, které leželi rok na hnojišti.
Důležitá je asi taky spotřeba, která vychází taky u 818 výhodněji. Zákazník zkoušel následně i model 920 a ten bral o hodně více.
U traktorů Fendt jsou pokud vím tři možnosti jízdy - na pedál, ten jsem zkoušel s překládacím vozem a bylo to super, na páku ta se doporučuje na poli, nebo na tempomat, což je dobré při aplikačních pracech s cisternou nebo rozmetadlem.
Pokud příjdou tyto určité problémy, je třeba u Fendta sednout a programovat nastavení traktoru podle konkrétních podmínek a to je trochu problém pro většinu traktoristů. Trochu problém je asi ale také v síti prodejců této značky v ČRa ve vysvětlování možností traktoru.
Když sleduju tuhle diskuzi ,tak se mi zdá, že srovnáváte něco co pořádně zatím není v praxi, protože jak nová řada Fendt i John Deere je relativně nová, takže s ní vlastně málokdo má praktické zkušenosti.
Zkuste se spíše zaměřit na doposud prodávané modely těchto značek.
Jinak k modelu John Deere 7720-7920. Když jsem byl na prodejních dnech u prodejců John Deere ,tak se všichni kasali jak je to dobrý traktor, ale v Německu se moc dobře neprodával (minimálně né jako protivník 818).
Takže krok s řadou 7930 je asi správný, protože proti Fendtu jim v kategorii do 200 k ujížděl vlak.
V jednom z posledních porovnání traktorů jsem četl trendovou záležitost, která souvisí i s reakcí na 818. Tenhle traktor je silný a lehký, proto má také nejmenší spotřebu. To byl důvod ,proč přišla nová řada traktorů John Deere, která je podstatně menší než řada 7020.
Nejaké omluvy o traktorech z USA zde neobstojí. v obchodě se občas kradou i myšlenky.
za FENDTa 936Vario PROFI chcou 194.402,- Ojro
Ale je to voškubaný, nejsou tam třeba pracovní světla na A-sloupku ani vzadu na blatníku, maják, rádio, sedačka je tam taky ta nejnižší řada, samozdřějmě chybí závaží, a taky bych na ty koně nasadil aji širší pneu jak 600 dopředu a 710 dozadu. Ale na to se v ČR moc nehraje, jak to tak pozoruju.

Ale je to voškubaný, nejsou tam třeba pracovní světla na A-sloupku ani vzadu na blatníku, maják, rádio, sedačka je tam taky ta nejnižší řada, samozdřějmě chybí závaží, a taky bych na ty koně nasadil aji širší pneu jak 600 dopředu a 710 dozadu. Ale na to se v ČR moc nehraje, jak to tak pozoruju.
U nás na vesnici v podniku maj 924 a 920 oba ty novější, TMS. Když jsem se bavil co jezdí s tou 920, tak říkal, že se mu s Johnem 7920, co byl u nich na zkoušku, jezdilo o hodně líp. A prej byl lepší v tahu v Horsch Teranno FX5 než ta 920. kvůli lepší rozložení hmotnosti. Ale vzal se Fendt kvůli otočnému řízení do trojkombinace Pottinger. A u Johna si cenil vosího pasu, lepší výhled do předu, u Fendta je tam strašně širokej čumák a nevidíš skoro přední kola. Ani s jedním jsem nejezdil, protože do DRUŽSTVA moc nechodím, nemám na ně čas. Doma je dost práce se Zetorama. Ale až budeme kupovat novej traktor tak jedině a pouze JD. Přece je to jenom stabilák. A přikláním se k názoru, že těch 360 koní nikde nevyužije. Ani 350 k ten JD 8530. Smysl má klasickej traktor do 300 koní, podle mě, pak je lepší pásák nebo kloubák. Ale je to jen můj názor
Podle mě ještě hraje roly motor u těch největších řad koně dobrý ale 9 l motor je v tahu víc než 7.3 to je jen vyhnany a krouťák je krouták. Podle toho co my říkaly z brna koně se špatně měří a nejsou zas tak rozhodující spíš kroutící moment to je ta síla co umí táhnout teda ve spojení s převodovkou a koly na podložku já bych bral fenda jako unyverzal a JD taky jako unyverzal ve spojení s dobrym tahem do těžkejch podminek
Myslím že nejde o výkon ale o spotřebu. Když budu slaby motor tahat na doraz tak bude cucat, než když do toho dáte motor který bude silnější a pojede v nižších otáčkách kde je spotřeba nižší tak to není zrovna nejšpatější. A navíc je lepší mít vždycky větší zálohu výkonu když pochybí. Když pojede do kopce nebude muset kvaltovat dolů a nepotáhne se jak šnek. A myslím že tam už moc velký cenový rozdíl nebude.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
To se tu rozběhla ohnivá diskuse...
Myslím, že to co napsal Karel výše platí beze zbytku. 818 má sice výborné hodnoty spotřeby v dopravě, ale v polních pracech na tom je lépe 7820 či 7920... Jde o to, co od něj očekáváte. Fendt se také pro těžší polní práce musí výrazně dotížit. Prodeje v Německu už také nejsou Fendtu tak nakloněné.... JD tam začíná zvyšovat náskok čím dál víc. Ve východních spolkových zemích je to ještě výraznější. A příchodem nových řad se to pro JD jistě nesníží. Nejsem zastánce JD, ale i prodejní čísla u nás hovoří jasně JD přes 550 x Fendt něco přes 80
Je to sice fajn, že 936 jezdí 65 km/h, ale znamená to, že za to bude muset majitel zřejmě zakoupit do dopravy i odpovídající přípojné vozidlo... Těch 360 koní i přes speciálně vyvynuté pneumatiky bude jen těžko přenášet na podložku. Do dopravy bude 936 asi ekonomická sebevražda při ceně těch pneumatik. Na konci roku 2007 až jich tu pár bude jezdit budeme chytřejší.
Už uživatelé starší řady 900 vědí, jak "ekonomická" je v dopravě... Traktor přes 250 koní dle mého názoru není do dopravy. Když neberu špičky v rozmetání hnoje do kopce atd.
U řady 700/800 TMS je využití v dopravě o dost lepší. To musí mít pan Hruška vyzkoušené.
Je opravdu lepší zde diskutovat o strojích, které jsou už alespoň trochu v praxi, než nové řady JD či Fendta.
Pan Hruška ví o traktorech Fendt o hodně více než většina prodejců a dokáže fundovaně poradit i když jejich prodejce není. To však vychází s toho, že se snaží být u předváděcích akcí přítomen. Bohužel většina prodejců viděla ten traktor akorát na dvoře
. Taková informační schopnost Fendtu bohužel moc neprospěje.



Je to sice fajn, že 936 jezdí 65 km/h, ale znamená to, že za to bude muset majitel zřejmě zakoupit do dopravy i odpovídající přípojné vozidlo... Těch 360 koní i přes speciálně vyvynuté pneumatiky bude jen těžko přenášet na podložku. Do dopravy bude 936 asi ekonomická sebevražda při ceně těch pneumatik. Na konci roku 2007 až jich tu pár bude jezdit budeme chytřejší.
Už uživatelé starší řady 900 vědí, jak "ekonomická" je v dopravě... Traktor přes 250 koní dle mého názoru není do dopravy. Když neberu špičky v rozmetání hnoje do kopce atd.
U řady 700/800 TMS je využití v dopravě o dost lepší. To musí mít pan Hruška vyzkoušené.
Je opravdu lepší zde diskutovat o strojích, které jsou už alespoň trochu v praxi, než nové řady JD či Fendta.
Pan Hruška ví o traktorech Fendt o hodně více než většina prodejců a dokáže fundovaně poradit i když jejich prodejce není. To však vychází s toho, že se snaží být u předváděcích akcí přítomen. Bohužel většina prodejců viděla ten traktor akorát na dvoře

Naposledy upravil Polci dne 06 led 2007 12:40, celkově upraveno 1
Karel píše:Myslím že nejde o výkon ale o spotřebu. Když budu slaby motor tahat na doraz tak bude cucat, než když do toho dáte motor který bude silnější a pojede v nižších otáčkách kde je spotřeba nižší tak to není zrovna nejšpatější. A navíc je lepší mít vždycky větší zálohu výkonu když pochybí. Když pojede do kopce nebude muset kvaltovat dolů a nepotáhne se jak šnek. A myslím že tam už moc velký cenový rozdíl nebude.
Plně souhlasím ale musí řidič vědět aby motor nepřetáčel a nastavil si ho dobře a ještě ten motor déle vydrží
Včera jsem byl u Marka, prodejce JD a nabízel nám John Deere 6420 SE, má to 110 koní, za 1100 000 Kč, to je docela solidní cena, Zetor se prostě nevyplatí kupovat, myslím řadu Forterra, mžná kvůli ceně ND. Ale novej traktor by se neměl sypat.. Možná by se vyplatila koupit ve třídě okolo 80 koní protože je za 800 000. ¨
Ale ten JD, dobrej motor, převodovka nesrovnatelně lepší, má 4 stupňovej násobič. reverz pod zatížením, to se už s Forterrou nedá srovnávat. A je to John Deere
Ale ten JD, dobrej motor, převodovka nesrovnatelně lepší, má 4 stupňovej násobič. reverz pod zatížením, to se už s Forterrou nedá srovnávat. A je to John Deere
- Lukas Marek
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24 pro 2006 12:44
- Bydliště: Jizni Morava
Tak super, strasne se tesim na vysledky tveho mereni. V cem jste to zkouseli? Pluh, podryvak, diskac? A na jeke pude? A vubec jaka byla metodika mereni? Vytycili jste si nejaky usek a pak dolivali naftu do plna?
A jake jste vlastne merili stroje a s jakou vybavou? 8030 uz neni problem na polich v CR zahlidnout, ale nove Fendty? To byl asi problem je tam dostat, ne? Tak uz se tesim, jak to dopadlo. Ac jsem priznivce JD, tak tusim ze F vyhral. Trosku me to mrzi, ale jsem rad, ze to neni tvrzeni jedna pani povidala....ale objektivni namereny hodnoty.
A jake jste vlastne merili stroje a s jakou vybavou? 8030 uz neni problem na polich v CR zahlidnout, ale nove Fendty? To byl asi problem je tam dostat, ne? Tak uz se tesim, jak to dopadlo. Ac jsem priznivce JD, tak tusim ze F vyhral. Trosku me to mrzi, ale jsem rad, ze to neni tvrzeni jedna pani povidala....ale objektivni namereny hodnoty.
to Honza K: To jste zkoušeli na stejném poli za stejných podmínek se stejným nářadím...? Takovéto výstřely co jsi tu napsal bych se seriózně napsat neodvážil... Je možné, že Fendt 930 Vario měl fajn spotřebu, ale že by se JD ve stejné třídě byl zas o tolik horší...
Překládal jsem srovnávací test z Profi u traktorů třídy 300 koní a moc velký rozdíl mezi 930 a JD 8420 ve spotřebě nebyl.... Šlo spíše o to v jakém režimu - pole a těžká práce byl JD lepší, doprava a lehčí práce zase Fendt...Tak jde o to na co to budeš používat... Doprava s 930 je ale ekonomická šílenost
Překládal jsem srovnávací test z Profi u traktorů třídy 300 koní a moc velký rozdíl mezi 930 a JD 8420 ve spotřebě nebyl.... Šlo spíše o to v jakém režimu - pole a těžká práce byl JD lepší, doprava a lehčí práce zase Fendt...Tak jde o to na co to budeš používat... Doprava s 930 je ale ekonomická šílenost

Tak vim o jednom pripadu, kdy se testovaly Case Magnum, Fendt 930 Vario a JD 8520 s desetiradlicnym pluhem. Neslo o oficialni test, jen si zajemce zkousel, ktery traktor je do jeho pluhu nejlepsi. Spotrebu mel Fendt nejhorsi. S pluhem mel velke problemy. Zajemce si nakonec vybral JD 8520 a je nadmiru spokojen. Je test a test, na papire neco vypada jinak nez ve skutecnosti. Netvrdim tim, ze JD je nej, ale tohle se stalo, takhle to dopadlo.
samozdřejmně nejlepší je všechno si prubnout přímo v praxiZetor píše:Tak vim o jednom pripadu, kdy se testovaly Case Magnum, Fendt 930 Vario a JD 8520 s desetiradlicnym pluhem. Neslo o oficialni test, jen si zajemce zkousel, ktery traktor je do jeho pluhu nejlepsi. Spotrebu mel Fendt nejhorsi. S pluhem mel velke problemy. Zajemce si nakonec vybral JD 8520 a je nadmiru spokojen. Je test a test, na papire neco vypada jinak nez ve skutecnosti. Netvrdim tim, ze JD je nej, ale tohle se stalo, takhle to dopadlo.
Tak sem si našel test traktorů FENDT Favorit 926 Vario a JOHN DEERE 8420 PowerShift (JD s vario převodovkou bohužel netestovali) na stránkách německé zkušebny DLG a vypsal pár dat z měření.
Tahový výkon FENDT / JOHN DEERE:
při max. výkonu 167,7 kW / 184,5 kW
při rychlosti 11,9 km/h / 11,6 km/h
a otáčkách 1909 min-1 / 2000 min-1
při spotřebě 278 g/kWh / 270 g/kWh
Tahový výkon FENDT / JOHN DEERE:
při jmenovytých otáčkách 157,2 kW / 162,8 kW
při rychlosti 11,4 km/h / 13,0 km/h
a otáčkách 2250 min-1 / 2200 min-1
při spotřebě 286 g/kWh / 287 g/kWh
Ten výkon u FENDTu při max. výkonu se mi nějak nezdá, kvůli tabulce co je v testu uvedena také (no taky trošku proto že jsem pro FENDT
), ale věřim že se "soudruzi" nespletli. Pokud tedy porovnám naměřený hodnoty tak je podle mě JD lepší, hlavně s tou spotřebou mě překvapil.
tady jsou odkazy:
FENDT http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren ... arioii.pdf
JOHN DEERE http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren ... t_2004.pdf
Tahový výkon FENDT / JOHN DEERE:
při max. výkonu 167,7 kW / 184,5 kW
při rychlosti 11,9 km/h / 11,6 km/h
a otáčkách 1909 min-1 / 2000 min-1
při spotřebě 278 g/kWh / 270 g/kWh
Tahový výkon FENDT / JOHN DEERE:
při jmenovytých otáčkách 157,2 kW / 162,8 kW
při rychlosti 11,4 km/h / 13,0 km/h
a otáčkách 2250 min-1 / 2200 min-1
při spotřebě 286 g/kWh / 287 g/kWh
Ten výkon u FENDTu při max. výkonu se mi nějak nezdá, kvůli tabulce co je v testu uvedena také (no taky trošku proto že jsem pro FENDT

tady jsou odkazy:
FENDT http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren ... arioii.pdf
JOHN DEERE http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren ... t_2004.pdf
Ano je to zaujímavé, niečo to hovorí ale treba sa opýtať ešte na niečo. Aký mali traktory preklz pre tých hodnotách. Dovolím si tvrdiť je to trochu neobjektívne (je mi jedno kdo bol lepší
), Fendt je o 3 tony ! ľahší takže si viem dobre predstaviť ako to poskakovalo a výkon išiel dole, tým išla merná spotreba značne hore. Aj pneu má dobré tak na dopravu. Mať tak testy kde sú doťažené a vybavené prebližne rovnako. Typické výsledky keď sa porovnáva traktor vybavený do dopravy s traktorom vybaveným do poľa.

- Lukas Marek
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24 pro 2006 12:44
- Bydliště: Jizni Morava
Nedovedu si predstavit takovou situaci, ze inzenyri od fendtu (nebo od jakekoliv jine znacky) pristavi traktor, do zkusebny, aby ho zmerili na tahovy vykon a neudelali proto vsechno, aby ten stroj dosahl co nejlepsi vysledku. Logicky bych rekl, ze kazda firma udela vse proto, aby dosahli toho nejlepsiho mozneho vysledku. Takove nazory, jako ze nebyl dotizeny proste neberu nebo nemel to a ono a byl hendikepovan tim a tim...proste dosahl toho nej vysledku a tecka. Priznam se, ze muj dotaz byl tak trosku provokativni. Nejvic co mi na techto debatach vadi, je takovy ten styl-jedna pani povidala napr.ja sem slysel, ze JD chlasta a ma neuveritelne velkou spotrebu atd. Mi nevadi, ze v nejakym testu JD prohraje, ale aspon je to objektivne namereny za danych podminek na danym miste. Pokud to ma byt seriozni debata, tak to tady nemuzu prece napsat. Ja povazuju fendta za nejuspornejsi traktor v lehcich polnich pracech a v doprave. JD zase verim v tezke polarine. Tomu taky odpovida namerena spotreba treba v DLG testech g/kWh, ktera u JD vubec nevypada spatne, dokonce je nekdy lepsi . U powershiftovych prevodovek je obvykle vysoka spotreba litru za hodinu. To jeste neni problem, problem je v tom, ze traktor za tu hodinu musi vykonat moc prace napr.zorat hodne hektaru, aby vysledna spotreba l/ha byla OK. Toto nekdy muze byt problem, zvlast, kdyz neni obsluha nestoji za nic a je ji to jedno. V tomto si myslim ze ma fendt vyhodu. Tam ridic nemusi premyslet jak ma jet, vario ho proste nepusti. Toto by mohla u JD resit prevodovka autopowr.
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
To Martin Hruška: Sice tě neznám, ale toho Fendta si moc bereš. Otevři oči a podívej se po krásných strojích John Deere. Jsem pouze fanoušek, ale s tím, že JD dohání Fendta a kategoricky nesouhlasím. Kdo přišel první se 4 ventilovou technikou u traktorů? Kdo přišel s commonrailem u traktorů? Kdo přišel s EGR ventilem u traktorů? Kdo má v současné době jako jedninný turbo s variabilní geometrií lopatek (pominu-li Claase, který má JD motory)? A to jsem pouze u motoru. To nemluvím ani o rozložení hmotnosti, místa v kabině, jednoduchosti ovládání stroje jako celek, a hlavně to zpracování. Zmínil si se, že je to 818, ta, podle mých názorů, není srovnatelná co se týče poměr/hmotnost k traktorům 7020 nb. 7030. Dneska přišel JD s nějakou meziřadou 7430 a 7530, tuším, že je z Mannheimu, to je přesně konkurenční model k 800 řadě Fendta.
Prostě je třeba otevřít oči
Zatím zdar a zase někdy
Prostě je třeba otevřít oči

Zatím zdar a zase někdy
Lukas Marek napísal :Nedovedu si predstavit takovou situaci, ze inzenyri od fendtu (nebo od jakekoliv jine znacky) pristavi traktor, do zkusebny, aby ho zmerili na tahovy vykon a neudelali proto vsechno, aby ten stroj dosahl co nejlepsi vysledku. Logicky bych rekl, ze kazda firma udela vse proto, aby dosahli toho nejlepsiho mozneho vysledku. Takove nazory, jako ze nebyl dotizeny proste neberu nebo nemel to a ono a byl hendikepovan tim a tim...proste dosahl toho nej vysledku a tecka.
Pre seriozne porovnanie sa VŽDY robí skúška s traktorom bez a s traktorom so závažím. Tu nie je ani graf ťahovej sily, preklzu, rýchlosti, výkonu a spotreby. Potom by bolo o čom. Ale nie je. Tečka.
Bezpredmetný test pre porovnanie.
Deere81: To či má ten alebo henten traktor variabilné turbo, 24 ventilov, alebo neviem čo na tom nezáleží keď má dobrú charakteristiku a splna normy je to jedno ako je vybavený. Čím menej tým lepšie. Rozložiť hmotnosť ide keď máš ľahší traktor a únosné nápravy čo má hodne traktorov v tejto triede. Inak v 1998 mal SAME motory s 3-ventilmi na valec. Deutz od roku 1995 má v motoroch vysokotlaké vstrekovanie.
Mne sa zdá že tie oči treba otvoriť u každého.
Je úplne jedno akej farby je traktor hlavne aby splnal to čo sa od neho očakáva.
Lenže s takýmto prístupom by si ako predajca u Danhel-a asi skoro skončil.
Pre seriozne porovnanie sa VŽDY robí skúška s traktorom bez a s traktorom so závažím. Tu nie je ani graf ťahovej sily, preklzu, rýchlosti, výkonu a spotreby. Potom by bolo o čom. Ale nie je. Tečka.

Deere81: To či má ten alebo henten traktor variabilné turbo, 24 ventilov, alebo neviem čo na tom nezáleží keď má dobrú charakteristiku a splna normy je to jedno ako je vybavený. Čím menej tým lepšie. Rozložiť hmotnosť ide keď máš ľahší traktor a únosné nápravy čo má hodne traktorov v tejto triede. Inak v 1998 mal SAME motory s 3-ventilmi na valec. Deutz od roku 1995 má v motoroch vysokotlaké vstrekovanie.
Mne sa zdá že tie oči treba otvoriť u každého.

Je úplne jedno akej farby je traktor hlavne aby splnal to čo sa od neho očakáva.

Lenže s takýmto prístupom by si ako predajca u Danhel-a asi skoro skončil.

Deere81 píše:To Martin Hruška: Sice tě neznám, ale toho Fendta si moc bereš. Otevři oči a podívej se po krásných strojích John Deere. Jsem pouze fanoušek, ale s tím, že JD dohání Fendta a kategoricky nesouhlasím. Kdo přišel první se 4 ventilovou technikou u traktorů? Kdo přišel s commonrailem u traktorů? Kdo přišel s EGR ventilem u traktorů? Kdo má v současné době jako jedninný turbo s variabilní geometrií lopatek (pominu-li Claase, který má JD motory)? A to jsem pouze u motoru. To nemluvím ani o rozložení hmotnosti, místa v kabině, jednoduchosti ovládání stroje jako celek, a hlavně to zpracování. Zmínil si se, že je to 818, ta, podle mých názorů, není srovnatelná co se týče poměr/hmotnost k traktorům 7020 nb. 7030. Dneska přišel JD s nějakou meziřadou 7430 a 7530, tuším, že je z Mannheimu, to je přesně konkurenční model k 800 řadě Fendta.
Prostě je třeba otevřít oči![]()
Zatím zdar a zase někdy
Myslím si, že právě pan Hruška je jeden z lidí tady na fóru, kteří mají nejlepší rozhled v daném oboru. A pokud něco tvrdí má to pravděpodobně potvrzené nejen z firemních materiálů, ale i z praxe. Pokud máš také podobné poznatky poděl se s námi o ně. Nepopírám, že je JD v mnoha ohledech průkopník nových technických trendů a nechci ani tvrdit Fendt je lepší, ale trochu mi připadá jako bys to měl naučený z prospektu nebo odposlouchaný z předváděček a to bez urážky. A co hlavní : jako fanoušek JD nechápu, jak nemůžeš kategoricky nesouhlasit s tím, že JD dohání Fendta, jak jsi napsal. Tak to jsi buď špatný fanoušek, nebo při čtení nedáváš pozor co čteš (což se občas stává i mě

vasek píše:Deere81 píše:To Martin Hruška: Sice tě neznám, ale toho Fendta si moc bereš. Otevři oči a podívej se po krásných strojích John Deere. Jsem pouze fanoušek, ale s tím, že JD dohání Fendta a kategoricky nesouhlasím. Kdo přišel první se 4 ventilovou technikou u traktorů? Kdo přišel s commonrailem u traktorů? Kdo přišel s EGR ventilem u traktorů? Kdo má v současné době jako jedninný turbo s variabilní geometrií lopatek (pominu-li Claase, který má JD motory)? A to jsem pouze u motoru. To nemluvím ani o rozložení hmotnosti, místa v kabině, jednoduchosti ovládání stroje jako celek, a hlavně to zpracování. Zmínil si se, že je to 818, ta, podle mých názorů, není srovnatelná co se týče poměr/hmotnost k traktorům 7020 nb. 7030. Dneska přišel JD s nějakou meziřadou 7430 a 7530, tuším, že je z Mannheimu, to je přesně konkurenční model k 800 řadě Fendta.
Prostě je třeba otevřít oči![]()
Zatím zdar a zase někdy
Myslím si, že právě pan Hruška je jeden z lidí tady na fóru, kteří mají nejlepší rozhled v daném oboru. A pokud něco tvrdí má to pravděpodobně potvrzené nejen z firemních materiálů, ale i z praxe. Pokud máš také podobné poznatky poděl se s námi o ně. Nepopírám, že je JD v mnoha ohledech průkopník nových technických trendů a nechci ani tvrdit Fendt je lepší, ale trochu mi připadá jako bys to měl naučený z prospektu nebo odposlouchaný z předváděček a to bez urážky. A co hlavní : jako fanoušek JD nechápu, jak nemůžeš kategoricky nesouhlasit s tím, že JD dohání Fendta, jak jsi napsal. Tak to jsi buď špatný fanoušek, nebo při čtení nedáváš pozor co čteš (což se občas stává i mě) a nebo jsem z toho jelen a nedává mi to smysl. Narážím tím zřejmě na tvoji citaci článku pana Hrušky z 25.12.06 čas 2:01. A jestli se pletu budu rád, že mě ty, nebo někdo jiný vyvede z omylu a budu mít jasno.
Ještě jedna upráva. Má slova byla určena pro Deere81.
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Omluva
Včera jsem se zaregistroval (tj. 2.1.07) a dnes (3.1.07) jste mne velice rychle odhalili.
Přiznávám, že mé příspěvky byli na začátek velice odvážné. Omlouvám se za ně a zárověň věřím, že jako spřízněná duše firmy John Deere, budu moci reagovat na vaše dotazy a zároveň vás možná trošku využiji k podaní zkušeností s některými konkurenčními značkami. Ještě jednou se omlouvám a zdravím Marek

- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Vysvětlení
A co se týká ataku Martina Hrušky, tak to je jen klukovina z mé strany. Martina znám osobně velice dobře a je to osobnost s velkými zkušenostmi ze zemědělské praxe, zejmnéna co se týče dopravní techniky.
Ale i přes to koukám, jak je JD vs. Fendt ožehavé téma.
Věřím, že jsem podal dostačující vysvětlení a budu vás zde moci i na dále navštěvovat a dělit se s vámi se svými zkušenostmi.
S pozdravem Marek

Ale i přes to koukám, jak je JD vs. Fendt ožehavé téma.
Věřím, že jsem podal dostačující vysvětlení a budu vás zde moci i na dále navštěvovat a dělit se s vámi se svými zkušenostmi.
S pozdravem Marek

- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Stepan píše:za FENDTa 936Vario PROFI chcou 194.402,- Ojro![]()
Ale je to voškubaný, nejsou tam třeba pracovní světla na A-sloupku ani vzadu na blatníku, maják, rádio, sedačka je tam taky ta nejnižší řada, samozdřějmě chybí závaží, a taky bych na ty koně nasadil aji širší pneu jak 600 dopředu a 710 dozadu. Ale na to se v ČR moc nehraje, jak to tak pozoruju.
Reaguji později, ale přece

No tak voškubany, jak se to veme, ale 360ti koňovej traktor bude hlavně do pole a tak zavaži to chce určitě (a neni zrovna levny), pracovni světla taky a bez rádia bych tam asi taky za chvilu umřel, na FENDT konfigurator tady link už je, tak se muže každej podivat co tam klucí němečtí dali ve standartu.
A když už teda vime cenu FENDTíku tak by mě zajimala cena JD 8530 v základu. Dík.
A když už teda vime cenu FENDTíku tak by mě zajimala cena JD 8530 v základu. Dík.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků