Nákladní automobily x traktorové návěsy
Příspěvků: 77
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Tady je otázka jestli se bere Fastrac jako traktor, nebo už jako něco jinýho. Kdyby jako traktor, tak to zapomeňte na 2,5 násobek váhy. Traktory nad 40km/h to maj 1,5 násobek, takže fastrac by tah tak 16-18 tun, a to byste museli dát závaží i do kabiny. a zase je další inteligentní vyhláška, která říká, že na tridem u nás můžeš naložit jen 24 tun. A abyste to mohli tahat 40 a víc, tak potřebujete 16 tunovej traktor, a nevim o žádnym kerej by tolik vážil, a nebyl pásák nebo kloubák. Takže to je opravdu povedená vyhláška, jako většina. Jinak osobně bych za 30 tunovej návěs Fastraca moc nedával, protože to váží tak kolem osmi tun. A na silnici to sice nemusí bejt špatný, ale někde v poli to musí bejt zajímavý, kort na svahu. A souprava se kterou se na poli moc otáčet nemůžete, je vám zase trochu na větší prd. Vim že u vás v polabí a na moravě tyhle problémy odpadaj, ale jinde je možná vyjde líp ten trambus. A další věc je s Fastrakem jezdit 200 km, to už bych to taky radši dal na ten náklaďák.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Na větší vzdálenosti jedině nákladní auto. Co se týká tonáže a Fastraca, bavil jsem se o tom s prodejcem Bergmannu, říkal že nejvhodnější budě za to bude normální návěs s tandemovým podvozkem, tonáž 18 - 20 tun. Jinak že to je o hubu a měl by taky strach s tym jezdit. Tak nevím j eden říká že v pohodě, druhý zas ne. Osobně bych měl asi strach s tímhle jet někde a 30 tun za krkem.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Když ser podívám na ten návěs a fastrac před tym tak bych měl fakt strach to rozjet někde na vesnických cestách. Tak leda na dálnici nebo normální široké cestě. Jednou tady vozili s Fastracama do cukrovaru, měli ještě tokáčsky modry návěsy, pak jezdili z Olomouce po dálnici, toho jednoho chytli ve Vyšovicích jel 60 a změřili ho
Samotného by mě zajímal ten nejrychlesjší traktor, ale když to pánové nechtějí říct, co se dá dělat. Jinak jsem měl možnost se svézt s NH TM 190+ Annaburger 20.79. Po silnici 50km/h a bez uzamcené řiditelné nápravy ani ránu a vyjeté koleje musel ubrat. Jinak automatická převodovka v TM nic moc, do kopce žádná rychlost. Po rovině jede vše, to jo, ale někde s tím manévrovat?
Své místo má určitě obojí, co se týká nákladů, tak cca 40 tisíc silniční daně za soupravu a dalších 40 za pojištění je hodně, ale pokud je souprava využitá tak tohle dělá míň než 1Kč na kilometr, zato spotřeba je někde úplně jinde než u traktorů a náklady na PHM mají podstatně větší vliv. Nehledě na možnost větší tonáže. Ale auta mají zcela zásadní nedostatek a to nutnost STK každý rok což znamená po pár letech provozu 2-4 týdny na dílně kdy se nejezdí. Zlaté 4 roky u traktorů. I když tam to asi vzhledem k rostoucí rychlosti traktorů taky brzo krouhnou. A dále ten úhlavní nepřítel tachograf - s traktorem si můžete jezdit směny jak dlouhé chcete. Samozřejmě na větší vzdálenosti teda auto, ale je otázka co je větší vzdálenost, taky jsme občas s Fastracama při dvousměnném provozu najeli za den přes 500 km ale to je extrém...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Blokování řiditelné nápravy
Chtěl bych reagovat na příšpěvek kolegy Klona. Každý návěs s náběžně řízenou nápravou je třeba na silnici zablokovat. Je to dáno konstrukcí nápravy, která je při řízení v poloze plovoucí hydrauliky. Pokud máte návěs s parabelickým odpružením náprav je třeba nápravu zablokovat již od rychlosti 10 km/h. U Annaburgu je to třeba od 25 km/h nahoru.
Pokud to neuděláte, můžete skončit ve škarpě.
Pokud se nechcete zatěžovat zablokováním nápravy existuje za příplatek nuceně řiditelná náprava. Tu doporučuji u tridemů. Ti kteří s třínápravovými vozy mají zkušenost vědí o čem mluvím.
Jinak vedle nákladního automobilu a rychlých nosičů Fastrac existuje nyní v Německu ještě jedna alternativa. Dnes jsem měl ve firmě návštěvu z Německa od firmy MAN a jednoho prodejce MAN z východního Německa.
Tato firma upravuje speciální zemědělské verze MANu pro tahání samosběracích vozů a další dopravní techniky za traktory.
Vozy mají v Německu široké nízkotlaké pneu, rychlost 60-90 km/h podle schválení, náhon 4 x 4 , některé verze i vývodový hřídel vzadu a také jednu výhodu 280 - 400 koní motory. Spotřeba je stejná jako u nákladních aut, tedy nižší než u traktoru. Nevýhodou je tachograf. V Německu jsou ale tyto stroje zařazeny do zvláštní skupiny samochodné zemědělské stroje a osvobozeny od silniční daně a některé i od mýtného.
Určitě se něco podobného objeví brzo i u nás.
První podvozek MAN pod rozmetadlo Gustrower bude pracovat na jaře v ACHP Mstětice u Prahy.
Budu se snažit o těchto zemědělských verzích nosiče MAN zjistit více.
Pokud to neuděláte, můžete skončit ve škarpě.
Pokud se nechcete zatěžovat zablokováním nápravy existuje za příplatek nuceně řiditelná náprava. Tu doporučuji u tridemů. Ti kteří s třínápravovými vozy mají zkušenost vědí o čem mluvím.
Jinak vedle nákladního automobilu a rychlých nosičů Fastrac existuje nyní v Německu ještě jedna alternativa. Dnes jsem měl ve firmě návštěvu z Německa od firmy MAN a jednoho prodejce MAN z východního Německa.
Tato firma upravuje speciální zemědělské verze MANu pro tahání samosběracích vozů a další dopravní techniky za traktory.
Vozy mají v Německu široké nízkotlaké pneu, rychlost 60-90 km/h podle schválení, náhon 4 x 4 , některé verze i vývodový hřídel vzadu a také jednu výhodu 280 - 400 koní motory. Spotřeba je stejná jako u nákladních aut, tedy nižší než u traktoru. Nevýhodou je tachograf. V Německu jsou ale tyto stroje zařazeny do zvláštní skupiny samochodné zemědělské stroje a osvobozeny od silniční daně a některé i od mýtného.
Určitě se něco podobného objeví brzo i u nás.
První podvozek MAN pod rozmetadlo Gustrower bude pracovat na jaře v ACHP Mstětice u Prahy.
Budu se snažit o těchto zemědělských verzích nosiče MAN zjistit více.
Chtěl bych se zepatat kolik vychazi spotřeba na km u moderniho nákladního automobilu který se nepoužívá v dálníčním provozu a traktoru s návěsem? a zda někdno ví kolik jsou celkové náklady na jeden km. Co mám zkušenost tak traktory s navěsy 13t a 18t spotřebově a rychlostně byli na tom lépe než matesy a liazky s vleky a to i na vzdálenost 30 km.
Více semi zamlouvá traktorová doprava ať už je to kvůli silniční daňi, utužení půdy, tachogafu, terení průchodnosti.
Více semi zamlouvá traktorová doprava ať už je to kvůli silniční daňi, utužení půdy, tachogafu, terení průchodnosti.
Jezdím s DAFem a vychází mi spotřeba okolo 32l/100km, takže si myslím, že ta spotřeba 38-40 je asi odpovídající, hlavně na MANa, ten má pověst trrošku žravějšího auta. U takových aut je potřeba nešetřit na výkonu, a taky záleží, jak je při tom honí. Tady v okolí jezdí "nejmenovaná" firma na svozu řepy taky na MANech, ti nakládají 35 a více!!!!!! tun a plyn ubere akorát když nakládá, a jejich spotřeba se blíží k 50l/100km!
S těma nákladníma autama v zemědělství bude čím dál větší problém, protože jsou pořád tvrdší předpisy, všechno se musí zakládat x let, pořád se musí něco hlídat (doba řízení, denní odpočinek, týdenní volno a další). Je to sice pro bezpečnost, ale je to strašně moc starostí, a navíc auto by mělo za rok ujet aspoň 80 tis. km aby se vyplatilo.
S těma nákladníma autama v zemědělství bude čím dál větší problém, protože jsou pořád tvrdší předpisy, všechno se musí zakládat x let, pořád se musí něco hlídat (doba řízení, denní odpočinek, týdenní volno a další). Je to sice pro bezpečnost, ale je to strašně moc starostí, a navíc auto by mělo za rok ujet aspoň 80 tis. km aby se vyplatilo.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Souprava traktoru Case 7250 s tridemem Annaburgr měla spotřebu 75-80l/100km.
Pište sem názory na tohle téma...
Pište sem názory na tohle téma...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Rád bych přidal k tomuto tématu jeden postřeh. Je třeba odlišovat vnitropodnikovou dopravu a aplikaci hnojiv, kde podniky musí koukat jednak na spotřebu a jednak na tlak na půdu. Nákladní auta mají pneu s plnícím tlakem 8-9 bar, traktorové návěsy moderní konstrukce pracují u radiálních gum s tlakem 2,0 - 4,0 baru.
Pro aplikátory kejdy, které by se měly pohybovat na jaře v porostu obilovin platí max. tak 1,5 bar !!!!!
Pro tlak na půdu platí -tlak v pneu x 1,4
Když se podívate do praxe ,tak u cukrovky odvážejí od sklizeče cukrovku traktorové návěsy na složiště a teprve potom nákladní auta.
U sklizně obilí se čím dál tím více prosazuje trend překládacích vozů a opět do velkokapacitních nákladních vozů.
Ve větších podnicích se již jedná o agrologistiku s určitými zásadami jako v průmyslu.
Traktory a některé traktorové návěsy jsou v poslední době čím dál víc vidět s hydropneumatickým odpružením, které je do pole velmi vhodné.
Pokud pustíte silniční verzi nákladního auta do pole, brzdo vám něco odejde, navíc s pneu ,které má nevjede z 80% případů do pole.
Pokud použijete nákladní auto na silnici, pak má asi o 50% nižší spotřebu než traktor s návěsem. Zase závisí na typu traktoru a obutí traktoru a vleku.
Zcela novou alternativou , kterou jsem již jednou zmiňoval je verze , která vznikla u MANu a která je založena na náhradě traktoru pomocí tahače 4 x 4 s výkony motoru 240-280 k. Nákladní auto je speciálně upraveno pro nasazení větších a širších gum, může mít náhonový kardan a kouli nebo závěs vzadu na tahání zemědělských návěsů.
Spotřeba by měla být jako u nákladního auta,rychlost jako u nákladního auta, cena nižší než u srovnatelných traktorů.
Čekám na fotky a základní data. Až je dostanu objeví se na našich stránkách.
Tuto alternativu využívá v současnosti několik podniků služeb v Německu.
Pokud jde o aplikační techniku na minerální hnojiva, řada agropodniků v bývalé NDR nahradila náklaďák IFA podvozkem 4 x 4 od MANu nebo Iveca.
Zde také platí, že autostojí podstatně méně než podvozek Rogátoru nebo Dammantracu.
Pro aplikátory kejdy, které by se měly pohybovat na jaře v porostu obilovin platí max. tak 1,5 bar !!!!!
Pro tlak na půdu platí -tlak v pneu x 1,4
Když se podívate do praxe ,tak u cukrovky odvážejí od sklizeče cukrovku traktorové návěsy na složiště a teprve potom nákladní auta.
U sklizně obilí se čím dál tím více prosazuje trend překládacích vozů a opět do velkokapacitních nákladních vozů.
Ve větších podnicích se již jedná o agrologistiku s určitými zásadami jako v průmyslu.
Traktory a některé traktorové návěsy jsou v poslední době čím dál víc vidět s hydropneumatickým odpružením, které je do pole velmi vhodné.
Pokud pustíte silniční verzi nákladního auta do pole, brzdo vám něco odejde, navíc s pneu ,které má nevjede z 80% případů do pole.
Pokud použijete nákladní auto na silnici, pak má asi o 50% nižší spotřebu než traktor s návěsem. Zase závisí na typu traktoru a obutí traktoru a vleku.
Zcela novou alternativou , kterou jsem již jednou zmiňoval je verze , která vznikla u MANu a která je založena na náhradě traktoru pomocí tahače 4 x 4 s výkony motoru 240-280 k. Nákladní auto je speciálně upraveno pro nasazení větších a širších gum, může mít náhonový kardan a kouli nebo závěs vzadu na tahání zemědělských návěsů.
Spotřeba by měla být jako u nákladního auta,rychlost jako u nákladního auta, cena nižší než u srovnatelných traktorů.
Čekám na fotky a základní data. Až je dostanu objeví se na našich stránkách.
Tuto alternativu využívá v současnosti několik podniků služeb v Německu.
Pokud jde o aplikační techniku na minerální hnojiva, řada agropodniků v bývalé NDR nahradila náklaďák IFA podvozkem 4 x 4 od MANu nebo Iveca.
Zde také platí, že autostojí podstatně méně než podvozek Rogátoru nebo Dammantracu.
nákladáky X traktor s návěsem...
No já to vidim tak, že nákladák mit tak jeden a jinak lítat s traktorama.... je to dnes už jen o trochu pomalejší než nákladáky.....
Nákladák má nevýhody v tom že: silniční daň je darda pro kasu, na technickou a emise každej rok- to taky něco stojí.., spotřeba- těch matesů, liaz apod.. není zas tak malá, stasky, tachograf apod "píčovinky".
No traktor je lacinější na provoz a využitelnější -technická na 4roky,návěs taky, silniční daň..to někdo neplatí vůbec.. a využije se hlavně traktor i pro jiný práce..., dnes maj traktory klounejch cizích značek EKO provoz pro dopravu, takže mates a liazka apod sou přítěží pro spotřebu nafty v podniku....
Takže závěrem asi tak.. nákladák je dobrý mit (např, V3S-do terénu), ale jinak např do velkýho podniku na odvoz od kombajnu nebo od řezačky to chce traktory s návěsy...vždyt dnes jede všechno nový 40km/h a fastrack valí po záruce 72km/h a MF a fendt s váriem 50km/h a Case též 50km/h i když nejedou na plnej tak je to stejně rychlý do kopce ba i rychlejší jsou s 20t návěsem než mates s 80q řezanky a mates jede i s rizikem že si může snadno lehnout v zatáčkách--i to u nás bylo....liaz se skutálel z cesty na louku ..... a všecko vysypal...a nástavbu zmordoval...
Nákladák má nevýhody v tom že: silniční daň je darda pro kasu, na technickou a emise každej rok- to taky něco stojí.., spotřeba- těch matesů, liaz apod.. není zas tak malá, stasky, tachograf apod "píčovinky".
No traktor je lacinější na provoz a využitelnější -technická na 4roky,návěs taky, silniční daň..to někdo neplatí vůbec.. a využije se hlavně traktor i pro jiný práce..., dnes maj traktory klounejch cizích značek EKO provoz pro dopravu, takže mates a liazka apod sou přítěží pro spotřebu nafty v podniku....
Takže závěrem asi tak.. nákladák je dobrý mit (např, V3S-do terénu), ale jinak např do velkýho podniku na odvoz od kombajnu nebo od řezačky to chce traktory s návěsy...vždyt dnes jede všechno nový 40km/h a fastrack valí po záruce 72km/h a MF a fendt s váriem 50km/h a Case též 50km/h i když nejedou na plnej tak je to stejně rychlý do kopce ba i rychlejší jsou s 20t návěsem než mates s 80q řezanky a mates jede i s rizikem že si může snadno lehnout v zatáčkách--i to u nás bylo....liaz se skutálel z cesty na louku ..... a všecko vysypal...a nástavbu zmordoval...
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Přestože se nepohybuji v oblasti automobilové dopravy tudíž nemám přehled o cenách, nabídce a poptávce, mám jednu otázku. Pokud budu mít v podniku automobil s vlekem (Mercedes, Man) bude ekonomicky zajímavy využití soupravy při smluvních přepravách komodit nebo materiálů pod vytěžovací firmou celoročně a vyplatí se takto provoz soupravy? Vím že bude záležet na cenách a nákladech ktery tu neuvádím ale z pohledu někoho kdo má v tomhle přehled trochu víc.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Já se taky nepohybuju v oblasti kamionové dopravy,takže to berte jako můj názor z podnikání. Záleží asi na míře využití danného auta. Zda seženu pro auto využití ve svém podniku ,případně zda pro něj najdu práci po celý rok.
Při přetlaku spedicí o tom dost pochybuji.
Když vidím, jaký zájem mají spedice a podniky o řepnou kampaň tak se ptám, proč nevyužít spedice ve spojení s překládacím vozem .
Vše je o nákladech na převezení 1 tuny.
U nás mi v zemědělství chybí větší spolupráce podniků ve využití mechanizace a chybějící obor služeb v některých oblastech (aplikace minerálních hnojiv, aplikace kejdy, atd).
Ještě jednu věc jsem nezmínil většina nástaveb nákladních aut je dělána tak max. na převoz obilí, písku a cukrové řepy. Neviděl jsem nikde sklopku na siláže a senáže a to je také problém využití.
Jinak na delší trasy má nákladní auto své místo. U podniků jako jsou Rostěnice, Višňové, Jevišovice má své jasné místo.
U menších podniků je otázka zda je to ekonomické a zda není levnější si nasmlouvat spedici.
Nakonec. Pomalu končí éra lehkých automobilů Liaz , které se pohybovali po poli. Zde existují pro zemědělství jen dvě auta ,která mají vše potřebné pro zemědělství (pohony) a hmotnost - MAN a Iveco.
Při přetlaku spedicí o tom dost pochybuji.
Když vidím, jaký zájem mají spedice a podniky o řepnou kampaň tak se ptám, proč nevyužít spedice ve spojení s překládacím vozem .
Vše je o nákladech na převezení 1 tuny.
U nás mi v zemědělství chybí větší spolupráce podniků ve využití mechanizace a chybějící obor služeb v některých oblastech (aplikace minerálních hnojiv, aplikace kejdy, atd).
Ještě jednu věc jsem nezmínil většina nástaveb nákladních aut je dělána tak max. na převoz obilí, písku a cukrové řepy. Neviděl jsem nikde sklopku na siláže a senáže a to je také problém využití.
Jinak na delší trasy má nákladní auto své místo. U podniků jako jsou Rostěnice, Višňové, Jevišovice má své jasné místo.
U menších podniků je otázka zda je to ekonomické a zda není levnější si nasmlouvat spedici.
Nakonec. Pomalu končí éra lehkých automobilů Liaz , které se pohybovali po poli. Zde existují pro zemědělství jen dvě auta ,která mají vše potřebné pro zemědělství (pohony) a hmotnost - MAN a Iveco.
Ještě mě napadá v souvislosti s nákl. autama do zemědělství MB Unimog. Celková hmotnost až 15tun a max. rychlost 85km/h !!!
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... lture.html
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... lture.html
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
MB Unimogje super auto pro zemědělství, ale obávám se, že jeho cena odradí každého. Stojí totiž to co dva nosiče MAN 4 x 4.
Čtyřkolka MAN s celkovou hmotností kolem 18 tun se pohybuje okolo 75 000 - 80 000 Euro.
Čtyřkolka MAN s celkovou hmotností kolem 18 tun se pohybuje okolo 75 000 - 80 000 Euro.
Není zač.
Nevím jestli jste tím "Váš názor" myslel mě nebo všechny, ale pokud mám mluvit za sebe, tak bych tuhle koncepci viděl převážně do dopravy, ta rychlost je pro tohle nasazení předurčující. Jak je na té fotce s tim sběrákem to je taky podle mě vhodný, vůbec když by jezdil na vetší vzdálenost, nebo s nádstavbou na aplikaci hnojiv, pro tyhle práce jsem tomu nakloněn.
Ale kdybych třeba jako soukromník kupoval jeden "tahač" jak do pole tak zárověň i do dopravy, určitě bych sáhl po traktoru. Do polních prací si auto, které to přece jen je, nedovedu dost dobře představit, ikdyž auto vážící až 18 tun.
Auto je na silnici a do pole traktor. Tohle myslim vystihuje můj názor dokonale.
Takže do velkýho podniku bych o této alternativě do dopravy určitě uvažoval, ale jako soukromnik bych tohle řešení jako nosnej prvek svýho podnikání s největší pravděpodobností nechtěl.
Nevím jestli jste tím "Váš názor" myslel mě nebo všechny, ale pokud mám mluvit za sebe, tak bych tuhle koncepci viděl převážně do dopravy, ta rychlost je pro tohle nasazení předurčující. Jak je na té fotce s tim sběrákem to je taky podle mě vhodný, vůbec když by jezdil na vetší vzdálenost, nebo s nádstavbou na aplikaci hnojiv, pro tyhle práce jsem tomu nakloněn.
Ale kdybych třeba jako soukromník kupoval jeden "tahač" jak do pole tak zárověň i do dopravy, určitě bych sáhl po traktoru. Do polních prací si auto, které to přece jen je, nedovedu dost dobře představit, ikdyž auto vážící až 18 tun.
Auto je na silnici a do pole traktor. Tohle myslim vystihuje můj názor dokonale.
Takže do velkýho podniku bych o této alternativě do dopravy určitě uvažoval, ale jako soukromnik bych tohle řešení jako nosnej prvek svýho podnikání s největší pravděpodobností nechtěl.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Samozřejmně, že mně zajímal taky tvůj názor Štěpáne.
Tahle rubrika je o tom zda traktor nebo nákladní auto. U malých a středně velkých farem je polní universální traktor s nářadím a vlekem jednoznačně první volba.
Polní universální traktor je k nenahrazení. má však také svá omezení
například v dopravě. Trendem v dopravě jsou neustále větší vozy s větší dopravní rychlostí. Když se podíváš ,kolik stojí nový Fendt 936 , tak pro někoho, kdo chce v dopravě jezdit rychle a s 280 k pod kapotou a nechce zaplatit tolik peněz, existuje určitá alternativa. V Německu je tato věc zatím otázkou několika službařů, kteří mají zkušenosti s bývalou IFOu nebo mají kamionový park (odvoz minerálních hnojiv, vápna, obilí). Každá věc je určitou skupinou lidí pojímána různě.
Proto mne zajímá názor všech účastníků Farmwebu.
Tahle mašina asi cílí do oblasti Fastraku, který je často na Farmwebu diskutován. Z pohledu možností a ceny ji vidím jako určitou alternativu pro službaře, kteří jezdí s senážním vozem, lisem na hranaté balíky, návěsem , cisternou atd.
Je to dáno také konstrukční rychlostí, která se blíží k 80-90 km/h.
Druhou alternativou takovéhoto podvozku je náhrada samochodů na aplikaci hnojiv. Takovýto podvozek má ještě větší kola a větší nosnost ,přičemž je taky delší. Co jsem slyšel připravuje se v Sasku jeden podvozek s velkou aplikační cisternou na pole.
Úpravou těchto sériových podvozků se zabývá několik firem v Německu.
Vše se dělá na speciální objednávku.
Tahle rubrika je o tom zda traktor nebo nákladní auto. U malých a středně velkých farem je polní universální traktor s nářadím a vlekem jednoznačně první volba.
Polní universální traktor je k nenahrazení. má však také svá omezení
například v dopravě. Trendem v dopravě jsou neustále větší vozy s větší dopravní rychlostí. Když se podíváš ,kolik stojí nový Fendt 936 , tak pro někoho, kdo chce v dopravě jezdit rychle a s 280 k pod kapotou a nechce zaplatit tolik peněz, existuje určitá alternativa. V Německu je tato věc zatím otázkou několika službařů, kteří mají zkušenosti s bývalou IFOu nebo mají kamionový park (odvoz minerálních hnojiv, vápna, obilí). Každá věc je určitou skupinou lidí pojímána různě.
Proto mne zajímá názor všech účastníků Farmwebu.
Tahle mašina asi cílí do oblasti Fastraku, který je často na Farmwebu diskutován. Z pohledu možností a ceny ji vidím jako určitou alternativu pro službaře, kteří jezdí s senážním vozem, lisem na hranaté balíky, návěsem , cisternou atd.
Je to dáno také konstrukční rychlostí, která se blíží k 80-90 km/h.
Druhou alternativou takovéhoto podvozku je náhrada samochodů na aplikaci hnojiv. Takovýto podvozek má ještě větší kola a větší nosnost ,přičemž je taky delší. Co jsem slyšel připravuje se v Sasku jeden podvozek s velkou aplikační cisternou na pole.
Úpravou těchto sériových podvozků se zabývá několik firem v Německu.
Vše se dělá na speciální objednávku.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Trochu je to myšlenka jako u Unimogu. Tohle má větší prostor pro nástavby. Viděl bych především využití hlavně pro nástavby pro větší podniky nebo pro Achp., aplikace prumyslovych hnojiv, vápnění, zásobní hnojení, postřikovač nebo aplikátor kapalných hnojiv. Neznám parametry a rozměry ložné plochy a něchtěl bych uvádět fantasticky představy ale možnost s cisternou a kejdovačem příp. rozmetadlo hnoje?
A pokud jsme dobře pochopil pro dopravu s vlastní nástavbou a návěsem.
A ještě jedna otázečka, možná to tu bylo už rozvedeny, ale silniční daň se bude platit...?
A pokud jsme dobře pochopil pro dopravu s vlastní nástavbou a návěsem.
A ještě jedna otázečka, možná to tu bylo už rozvedeny, ale silniční daň se bude platit...?
Jen by mě zajímalo co to dokáže. Secí mašinu, šesterák pluh nebo žací trojkombinaci do toho nedám že . Jako určitě v tom vidím úsporu času a nafty. Třeba mít to s velkou nastavbou na prum. hnojiva tak v tom vidím obrovskou úsporu času oproti standartnímu rozmetadlu do TBZ na traktor. Nebo do toho sběráku to hodnotím velmi kladně . A jo sem pro. Sem zvědavý na poznatky z praxe.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
Já osobně jsem zastánce Fastraku. Je to dáno asi tím, že v našem družstvu dopravu právě tak vyřešili, a čím víc to vidím, tím víc se mi to líbí. Navíc si myslím, že Fastrac je pro družstvo všestranější, ale vždy záleží na dopravní vzálenosti. Největší problém ale je TACHOGRAF, který tam určitě je. Od července příštího roku je opět o dvě hodiny delší doba denního odpočinku, a to se družstvu určitě hodit nebude. Takže pro službaře, kteří se zabývají dopravou nebo aplikací prům. hnojiv určitě ano, ale pro družstvo si myslím, že spíš ne.
Příspěvků: 77
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků