John Deer a Fendt
Já tedy nevím, ale Fendt se po celou dobu své působnosti drží traktoru jaku univerzální prostředek....zato Johndeere se z pozice velkého siláka přibližuje k univerzálnějšímu traktoru, ale i tak zústává rozhodně číslem jedna na poli...každý si sakra rozmyslí co si koupí, přece jenom rozdíl v nich je a je znatelný....
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Proč 4 nebo 5? Odkud máš tyto informace?
Řekl bych že daleko důležitější a rozhodující by byly názory z praxe než porovnávání parametrů které jsou téměř stejné a jeden traktor je horší díky tomu že má od dvě desetiny menší hodnotu oproti druhému. Myslím že pro některé lidi by bylo užitečnější jít pracovat do podniku který vlastní víc značedk traktorů, pořádně si zajezdit s JD, zajezdit si s Case a poznat lidi co dřív jezdily výhradně na Fendtech a dnes jezdí s Case či JD a pak by si takový člověk udělal sám úsudek co je lepší a došel by k jinému závěru než tady poněkud arogantněji argumentovat parametry. A můžet e mne třeba zabít, ukamenovat nebo smazat z tohoto tématu.
Řekl bych že daleko důležitější a rozhodující by byly názory z praxe než porovnávání parametrů které jsou téměř stejné a jeden traktor je horší díky tomu že má od dvě desetiny menší hodnotu oproti druhému. Myslím že pro některé lidi by bylo užitečnější jít pracovat do podniku který vlastní víc značedk traktorů, pořádně si zajezdit s JD, zajezdit si s Case a poznat lidi co dřív jezdily výhradně na Fendtech a dnes jezdí s Case či JD a pak by si takový člověk udělal sám úsudek co je lepší a došel by k jinému závěru než tady poněkud arogantněji argumentovat parametry. A můžet e mne třeba zabít, ukamenovat nebo smazat z tohoto tématu.
Ja si myslim, ze tu srovnavate nesrovnatelne. O cem se tu hadate, co je lepsi? A co to znamena byt lepsi? Jak se to pozna? To, ze nekdo si vyrabi svoje casti sam a nekdo si je necha vyrobit prece nic nerika, dulezity je jak to funguje, a kdyz to nekdo jinej umi vyrobit lip, tak proc se s tim patlat sam, kdyz treba ta kvalita tam nebude a jeste me to vyjde draz. A ze se neceho proda vice, to je prece jedno, jde o to, jak to funguje a slape. Rolls Royce taky asi vyrabi min aut nez skodovka. Oba traktory jsou postavene pro jine trhy, JD je do pole, Fendt univerzalni, jasny ze v americe moc Fendtu nebude, kdyz tam maj domaci firmy JD a Case, taky tam asi neresi dopravu traktorama, kdyz maj mezi mestama 300km. Je pravda, ze se tu JD celkem pomlouva, vice bych rek v mlatickach, ale zastavat se ho tim, ze hazim spinu na ostatni, tak to je ubohy a bohuzel i pristup nekterych prodejcu, kteri se tak degraduji. Ale nejen JD, prodejci Case se chopi kazde prilezitosti pomlouvat JD. Je to ubohy,protoze treba traktory JD se prodavaji temer samy a neni treba hazet spinu na konkurenci, jen to ale musite umet prodat. A ja osobne bych si stroj od takovyho povysenyho prodejce nekoupil. Zaplat panbuh, ze JD ma i jiny prodejce, ktery mu alespon v mych ocich zvedaji image (danhel). Myslim, ze dulezity je, co se konkretnimu zakaznikovi libi, co si zvoli, ze je v jeho podminkach nejlepsi. Jinak ja si myslim, ze spis JD dohani Fendta. A to nejsem Fendtak, podivejte na mou ikonku a do my galerie, ceho je tam nejvic. Ale je to muj nazor.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Musím souhlasit s Jendou Sedlákem. Já jezdím v práci se Subaru a těch se prodá v ČR taky jen 500 ks. Proto to ale není špatný auto. Důležitý je že s ním vjedu na polní cestu , jedu po poli nebo ve sněhu.
Důležitá je zkušenost s daným typem stroje, ve firmě máme 7 různých aut a každé je jiné. Každému vyhovuje něco jiného.
Uvítal bych zde opravdu praktické zkušenosti z podniků, kde mají dva podobné traktory se stejným výkonem od různých výrobců a používají je na danné operace. Né vše co se píše v tisku nebo na internetu je ze 100% pravda. Obchod je totiž obchod a zde se nehraje vždy zcela fér.
Zažívám to denodenně u konkurentů z oboru.
Důležitá je zkušenost s daným typem stroje, ve firmě máme 7 různých aut a každé je jiné. Každému vyhovuje něco jiného.
Uvítal bych zde opravdu praktické zkušenosti z podniků, kde mají dva podobné traktory se stejným výkonem od různých výrobců a používají je na danné operace. Né vše co se píše v tisku nebo na internetu je ze 100% pravda. Obchod je totiž obchod a zde se nehraje vždy zcela fér.
Zažívám to denodenně u konkurentů z oboru.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
A pokud jde o prodejce, myslím že jsou lepší prodejci a horší. Stejně tak i servis. Když jsem poslouchal loni prodejce Stromu na představení novinek a někdo se zetal který je nejlepší traktor tak nikdo ze stromáků neřekl že jsou oni nejlepší. Ani neházely špínu na konkurenci. Znám i prodejce Claasu a Fendta, neslyšel jsem od něho za celou dobu že by byly ostatní špatní. Je to hodně v lidech. A když jsem loni byl v podniku kde jezdilo vedle sebe několik JD, Case od nejstarších až po ty nejnovější, největší kloubáky JD a Case, nebyly až zas tak rozhodující parametry ktery vám ten horší prodejce vyjmenuje, ale to jaký mají servis, jaká je spolehlivost, komfort, přístup prodejce a servisu a výhody nevýhody, potom spotřeba.
Já si myslím ,že si fenťáci pofoukali bolístky ,plácají se po ramenou jak jsou dobří, ale k takové argumentaci jakou tady předvádějí se tady žádný fanda JD nesnížil, jeden fenťák vytahuje žlutý spodály, druhý říká jak všichni fendta dohání a když zjistíme ,že je smontován z nakoupených komponentů ,tak je to vlastně jedno hlavně ,že to jede, další začne vytahovat technické problémy JD, a vrcholem všeho je ,když někdo napíše něco v čem je JD lepší ,tak to připomíná aroganci prodejců JD jako kdyby ti ostatní a nejen fenťáci byli svatí.
co kdyby nám fandově fendta napsali jak jsou na tom u fendta s inteligentními systémy , jako je třeba využívání výnosových map, satelitní navigace, která je od ledna 2007 na traktorech JD 8030 propojena s ovládáním nářadí na souvradi ,takže obsluha může pouze kontrolovat stroj a stroj jezdí sám, kontrola parametrů stroje přes mobilní operátory z kanceláře a o tom dnešní zemědělství je nebo ne?
co kdyby nám fandově fendta napsali jak jsou na tom u fendta s inteligentními systémy , jako je třeba využívání výnosových map, satelitní navigace, která je od ledna 2007 na traktorech JD 8030 propojena s ovládáním nářadí na souvradi ,takže obsluha může pouze kontrolovat stroj a stroj jezdí sám, kontrola parametrů stroje přes mobilní operátory z kanceláře a o tom dnešní zemědělství je nebo ne?
- Marek Fikejs
-
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
MAREK píše:Já si myslím ,že si fenťáci pofoukali bolístky ,plácají se po ramenou jak jsou dobří, ale k takové argumentaci jakou tady předvádějí se tady žádný fanda JD nesnížil, jeden fenťák vytahuje žlutý spodály, druhý říká jak všichni fendta dohání a když zjistíme ,že je smontován z nakoupených komponentů ,tak je to vlastně jedno hlavně ,že to jede, další začne vytahovat technické problémy JD, a vrcholem všeho je ,když někdo napíše něco v čem je JD lepší ,tak to připomíná aroganci prodejců JD jako kdyby ti ostatní a nejen fenťáci byli svatí.
co kdyby nám fandově fendta napsali jak jsou na tom u fendta s inteligentními systémy , jako je třeba využívání výnosových map, satelitní navigace, která je od ledna 2007 na traktorech JD 8030 propojena s ovládáním nářadí na souvradi ,takže obsluha může pouze kontrolovat stroj a stroj jezdí sám, kontrola parametrů stroje přes mobilní operátory z kanceláře a o tom dnešní zemědělství je nebo ne?
Bavit se tady o aroganci prodejců JD je jako stejné se tady bavit o aroganci prodejců Fendta. Dále No comment, ale co se týče GPS technologi, tak to by stálo za to, pokud už není, udělat vlastní téma.
Nejhorší je když se tady zástupci obou stran chovají jak dva berani a třískaj do sebe palicema hlava nehlava. Obě dvě firmy jsou v něčem lepší a v něčem horší, tak snad kdyby se udělal krůček zpět, aby jsme se mohli bavit bez těch tahanic kdo vyrábí chytřejší nebo svalnatější traktory. Pamatujte moje babča vždycky říkala, že na hnoji se dva kohouti nesnesou. Pardon, ale už mě to nějak nebaví to ustavičné přetahování a špičkování. 

to MAREK: Tak to jsi to tu všem nandal
. Nezklamal jsi !!! Ve výnosových mapách a podobných technických inovacích je jistě osud nás všech, ale jen by mě zajímalo, kolik zemědělců to chce, potřebuje a dělá a je ochotno za to zaplatit ten pěkný balík... JD komu to nějakým způsobem funguje, ale udělat z toho jeden z hlavních prodejních argumentů...
Nám na strojích( strašný bílozelenočervený Claas Lexion) funguje tvorba výnosových map také bez problémů, ale hlavní argument při sjednávání slouvy o sklizni to rozhodně není, spíše takový doplněk... Až to bude opravdu potřeba a bude po tom masivní poptávka, myslím, že nejen Fendt ale i ostatní firmy na tom zapracují...




Fendt a GPS (okrem iného) :
http://www.fendt.com/index.php?id=6be93 ... 7dfe9d&l=2
Navádzanie nie je až taká bomba pokiaľ nie je korekčný signál. Na presné práce bez toho nepoužiteľné.
Niečo k MAREKovi : prosím ťa taký JD nemá dodávateľov ? Má a hromadu. Tak ako každý iný. Možno keby si vedel odkiaľ všade sa berú časti tak by si si to ani nekúpil. Napr. každý vraví na MF praskajú disky. Aké sú na rezačkách JD na 650/32? Také isté. To samé napr. u spojky lišty na STS a lineárnych eletromotor. Dánske. Drtiče - švédske Rekordy. Taký medzikruh na koleso na STS - na odliatku made in China. Alternátory - Magneton.Viem že to nie je o traktoroch tam je to menej viditeľné, ale je.
Prešiel som si aj tvoje argumenty a tiež nie sú zrovna presvedčivé (koľko toho JD vyrobí a pod.). Ani odkazu na tie krivky od motorov som sa nedočkal a tak som sa tešil.
Nechcem sa ťa týmto akokoľvek dotknúť, ale zamysli sa predtým než niečo napíšeš.
Inak je niečo na tom pravdy ako písal Vašek o tých kohútoch a napadlo ma že tam kde sa dvaja bijú vyhráva tretí.
http://www.fendt.com/index.php?id=6be93 ... 7dfe9d&l=2
Navádzanie nie je až taká bomba pokiaľ nie je korekčný signál. Na presné práce bez toho nepoužiteľné.
Niečo k MAREKovi : prosím ťa taký JD nemá dodávateľov ? Má a hromadu. Tak ako každý iný. Možno keby si vedel odkiaľ všade sa berú časti tak by si si to ani nekúpil. Napr. každý vraví na MF praskajú disky. Aké sú na rezačkách JD na 650/32? Také isté. To samé napr. u spojky lišty na STS a lineárnych eletromotor. Dánske. Drtiče - švédske Rekordy. Taký medzikruh na koleso na STS - na odliatku made in China. Alternátory - Magneton.Viem že to nie je o traktoroch tam je to menej viditeľné, ale je.
Prešiel som si aj tvoje argumenty a tiež nie sú zrovna presvedčivé (koľko toho JD vyrobí a pod.). Ani odkazu na tie krivky od motorov som sa nedočkal a tak som sa tešil.
Nechcem sa ťa týmto akokoľvek dotknúť, ale zamysli sa predtým než niečo napíšeš.
Inak je niečo na tom pravdy ako písal Vašek o tých kohútoch a napadlo ma že tam kde sa dvaja bijú vyhráva tretí.

No, takže nedělejte tady ze sebe mučeníky za zelenožlutou pravdu. Když tedy tato dikuze, dle vašic slov má jen teoretický charakter, když jsou to jen plky lidí, kteří vše viděli jen "z rychlíku", proč tedy nepřijdete s návrhem udělat srovnání. Proč nevyužít podnět z fora FarmWEBu a neuspořádat akci na poli. Jste prodejci, děláte různá show, proč nepostavit dva rovnocené traktory, ať to bude 8530 a 936 , nebo traktory, které si můžete již pučit v nějakém podniku, tedy třeba tady tak předtřásanou nějakou osmistovku Fendta a proti sedmitisícovku JD, nebo 930 a 8520 a udělat srovnávačku. V dopravě, na poli, v tahu. Posaďte do toho stálou obsluhu, ne nějakého šampona mezi prodejci. Chlapa, kterej s tim jezdí dennodenně. Budou stejné podmínky, stejné šance. Výsledkem jedna pravda. Ne akci, o kterou se pokouší PP, zapřáhnout pár traktorů do liazky s vlekem někde na Dni zemědělce. Udělejte test v okruhu na dopravu. Jistě by šlo se domluvit na nějakém návěsu, že? Udělejte testy s podrejvákem. Testy s rozmetadlem, cokoliv, i ty testy v tahu, spotřeby,.... A výsledkem budiž souhrný elaborát. Jedna pravda. Žádné teoretické dohady. Vím, všechno je o penězích, každopádně jste prodejci a děláte různá šou. Netvr´dte mi, že tohle nejde uspořádat. Ne žádný den pod patronací PP. VAŠÍ akci. Źádné špičkování a tahání špíny. Obejktivní test. Ať už pod patronací nějaké zem. univerzity, pana Bauera či kohokoliv či třeba jen pro FW. Všechno jde. I v čechách jezdí Fendti s autoguide a JD s Greenstar. Udělejte klidně test i v tomto. Nadávat si a tahat špínu jde také, ale tohle je konstruktivní řešení. A neříkejte mi, že vás to nezajímá, to byste se tu tak ohnivě nedohadovlai nad tím, když někdo založí takové vlákno. Bylo někdy v čechách něco takového uspořádáno? Takto pojato ne, co vím. (My žijeme v téhle době a na nás je psát historii. Myslím obrazně, smaozřejmě.Ale někdy je třeba přejít od řečí k činům.)
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jasně, nápad dobrej, uskutečnitelný taky.
Ale vzpomeňte si na test John Deere x New Holland 285. Byl uskutečněný díky zákazníkovi ZD Velké Němčice, pod dohledem doc. Bauera a přítomností Stromu a Agrotecu. Srovnání bezva, objektivní.
Názory? Na obě značky, prodejce - papír snese všechno, podplacená akce, výmysl toho či onoho prodejce ani to tak nebylo nakonec.
Co se týká GPS, nebudu tu nikoho urážet nebo napadat že nezná apod. ale jak to napsal Polci, má taky pravdu. To není o tom že to na Fendtu nefungujenebo takovy makovy, to je o něčem jiném. To že u JD tohle funguje jednoduše je pravda, zkusil jsem sám. Ale i ten arogantní nejlepší prodejce JD podle některých Vám řekne že jak to je s tímto systémem.
A ten kdo si myslí že to je věc pro každého ať jde do praxe a uvědomí si o čem to je.
Ale vzpomeňte si na test John Deere x New Holland 285. Byl uskutečněný díky zákazníkovi ZD Velké Němčice, pod dohledem doc. Bauera a přítomností Stromu a Agrotecu. Srovnání bezva, objektivní.
Názory? Na obě značky, prodejce - papír snese všechno, podplacená akce, výmysl toho či onoho prodejce ani to tak nebylo nakonec.
Co se týká GPS, nebudu tu nikoho urážet nebo napadat že nezná apod. ale jak to napsal Polci, má taky pravdu. To není o tom že to na Fendtu nefungujenebo takovy makovy, to je o něčem jiném. To že u JD tohle funguje jednoduše je pravda, zkusil jsem sám. Ale i ten arogantní nejlepší prodejce JD podle některých Vám řekne že jak to je s tímto systémem.
A ten kdo si myslí že to je věc pro každého ať jde do praxe a uvědomí si o čem to je.
Nemusí být jen papír výsledkem. Na FW je spousta výbornejch fotografů a kameramanů. Třeba natočení takového DVD i s názory zasvěcených by nebylo od věci. Veškeré grafy, testy. Tím nedělám tlačenku sobě ani Martinovi, jen navrhuju způsoby řešení. Jak říkám, vše je vždy jen o domluvě a možné je přeci všechno. Já netvrdím, že je tu realizovatelná třeba konfrontace 936 a 8530. Už jen proto, že tu zatim žádná 936 není a myslím, že nejlepší by bylo, aby s tím jeli obsluhy na traktor zvyklé, které z něj dokážou dostat maximum, pak to má smysl. Ale třeba srovnání střední třídy nebo i té 930 a 8520 není přeci od věci.
Už od začatku sem si myslel že je to zase jedno nesmyslne tema ale Jirka uhodil hřebík na hlavičku. Až ten test budete dělat řekněte mile rád se přijedu podívat. Ale osobně že by něco takového vzniklo nevěřím, bo si myslim že by se báli výsledku.
Řekl sem do žní, je po žních. Zítra s ním jedu naposled.
Teď k tomu dodám opravdu asi poslední věc. Vím, přemýšlím možná na etapy, ale snad výsledek dává nějaký smysl. Chci jen říct, že přeci není možné se něčeho bát, ne? Jistě, nebude jasným vítězem, tak naivní nejsem ani já. Ale budou fyzicky a fyzikálně potvrzeny a zdokumentovány jednotné a jesné přednosti toho a toho v tom a tom. Nic není v životě černobílé a ani v tomto to tak nebude, to je jasné. Každopádně nebudou to jen jak již zde bylo řečeno dohady či špičkování se. Budou jasné argumenty srovnané a hlavně získané ve stejných podmínkách. Toť můj pohled na věc.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
K posledním tématům přidám několik slov. Chtěl bych poprosit o trochu více úcty sami k sobě.
Problém GPS u nás naznačil Polci a má pravdu. Asi 4 roky dělám velkoplošná rozmetadla "od soudruhů z NDR", která umožňují dělenou aplikaci. Asi rok pracuju se soukromníkem z Německa, který patří v oboru GPS a zapojování elektroniky do strojů kabsolutní špičce takže o tom něco vím.
Problém je v tom, že u nás si pod pojmem DPS každý představí jen paraellní jízdy a navádění po pozemku. Ve skutečnosti je to o ekonomice, vyhodnocování dat, hnojení podle hnojných map atd. Na to potřebuješ kartotéku honů a další programy, které ale musí být kompatibilní.
Nyní k JD a GPS. Firma John Deere se v Evropě rozhodla spolupracovat s firmou Land data Eurosoft, která zpracovává věškeré programy vyhodnocení GPS. Její programy ale nejsou kompatibilní s jiným softwarem. To znamená jedno. Chceš-li pracovat s systémem, musíš mít vše od John Deere !!!!!
A jsme zase trochu u arogance.
Ostatní systémy jsou kompatibilní. Můj kolega má tu výhodu ,že je programátor a je schopen jednotlivé systémy propojovat. A od něj vím, že to není vůbec nic jednoduchého a né pro každého.
Podvědomí šéfů podniků u nás o této věci je mizivé.Jinak pokud by ale tuto věc využívali, měly by daleko větší přehled o ekonomice a nákladech.
Moderní programy kartotéky honů umožňují sledování nákladů na každou jednotku. To ale musí být v podniku zaměstán někdo, kdo tomu bude rozumět (mladý člověk) a bude mít osvíceného šéfa ,připraveného něco zaplatit !!!!!!!
Jinak GPS by si asi zasloužilo vlastní stránku.
K poznámce Jirky k předvádění. Jak znám podmínky, tak české zastoupení by asi bylo na tuto věc malé, druhá věc je zda se firmám chce se zůčastnit těchto testů obecně, navíc v ČR, kde chybí lidé na měření.
Již zmiňovaní odborníci v Brně pracují absolutně bez problémů za peníze firem tak jak to napsal Jan. Ani já bych k tomu měření neměl důvěru u nás v ČR.
Samozřejmně, že není problém dát na měření k dispozici návěs nebo rozmetadlo, ale moc tomu nevěřím, že by ty firmy do toho šly.
Problém GPS u nás naznačil Polci a má pravdu. Asi 4 roky dělám velkoplošná rozmetadla "od soudruhů z NDR", která umožňují dělenou aplikaci. Asi rok pracuju se soukromníkem z Německa, který patří v oboru GPS a zapojování elektroniky do strojů kabsolutní špičce takže o tom něco vím.
Problém je v tom, že u nás si pod pojmem DPS každý představí jen paraellní jízdy a navádění po pozemku. Ve skutečnosti je to o ekonomice, vyhodnocování dat, hnojení podle hnojných map atd. Na to potřebuješ kartotéku honů a další programy, které ale musí být kompatibilní.
Nyní k JD a GPS. Firma John Deere se v Evropě rozhodla spolupracovat s firmou Land data Eurosoft, která zpracovává věškeré programy vyhodnocení GPS. Její programy ale nejsou kompatibilní s jiným softwarem. To znamená jedno. Chceš-li pracovat s systémem, musíš mít vše od John Deere !!!!!
A jsme zase trochu u arogance.
Ostatní systémy jsou kompatibilní. Můj kolega má tu výhodu ,že je programátor a je schopen jednotlivé systémy propojovat. A od něj vím, že to není vůbec nic jednoduchého a né pro každého.
Podvědomí šéfů podniků u nás o této věci je mizivé.Jinak pokud by ale tuto věc využívali, měly by daleko větší přehled o ekonomice a nákladech.
Moderní programy kartotéky honů umožňují sledování nákladů na každou jednotku. To ale musí být v podniku zaměstán někdo, kdo tomu bude rozumět (mladý člověk) a bude mít osvíceného šéfa ,připraveného něco zaplatit !!!!!!!
Jinak GPS by si asi zasloužilo vlastní stránku.
K poznámce Jirky k předvádění. Jak znám podmínky, tak české zastoupení by asi bylo na tuto věc malé, druhá věc je zda se firmám chce se zůčastnit těchto testů obecně, navíc v ČR, kde chybí lidé na měření.
Již zmiňovaní odborníci v Brně pracují absolutně bez problémů za peníze firem tak jak to napsal Jan. Ani já bych k tomu měření neměl důvěru u nás v ČR.
Samozřejmně, že není problém dát na měření k dispozici návěs nebo rozmetadlo, ale moc tomu nevěřím, že by ty firmy do toho šly.
No dobře, eště něco napíšu.
I když sem sliboval, že už ne. K tomu co napsal pan Hruška. To byl jen návrh, jak efektivně završit tuto diskuzi, když tu prodejci JD ze sebe začali dělat mučedníky zavrhované všemi. Pro mě, jako fotografa by to bylo samozřejmě zajímavé, ale ani já nejsem natolik naivní a příliš nevěřím,že se čeští prodejci do něčeho takového pustí. Berte to jako návrh, který by ukončil tuto pro někoho jak píše nesmyslnou a zbytečnou, ale evidentně (vycházím z prudkého zájmu o toto vlákno) zajímavou dikuzi. Třeba někdo zvedne rukavici a pustí se do reálné konfrontace. Třeba ne. Třeba jo. Je to na vás, páni prodejci.

- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Jirko já bych to nevzdával. Třeba časem bude mít Farmweb větší sílu a další projekty. Vše je o penězích , o čtenářích (zákaznících)a o poptávce. Možná taky o zapálených lidech.
Jako v žádném případě sem nechtěl tím, že vstoupím do diskuze tu dikuzi zabít. To mě mrzí.
Ale k tématu. To srovnání už dělal, jak už napsal Martin Hruška, časopis Top Agrar. Ten sice nemám, ale z DVD k tomuto srovnávání, co sme viděli, vám sem dáme citaci, co na to říkali testovací jezdci. Překlad z němčiny udělal Štěpán.
JOHN DEERE 8530
- jmen./max. výkon: 320/350 PS
- objem motoru: 9 l
- převodovka: 40 km/h plynulá
- pohotovostní hmotnost: 11,1 + 3,6 tuny
- max. hmotnost: 18 tun
- cena testovaného traktoru: 224.000,- Euro
komentář:
Příjemná kabina s dobrým výhledem do boků, dozadu i dopředu, kde je dobrý výhled na přední kola. Velká plocha prosklení. Příjemné pracoviště, multifunkční loketní opěrka s nejdůležitějšími ovládacími funkcemi, což je na skoro všech JD přinejmenším podobné, takže, když mám doma JD tak s řízením tohoto modelu nebudu mít problém. Velice příjemný jízdní komfort, myslím, že jedna z nejlepších sedaček v testu (testovalo se totiž více traktorů, nejen JD a FENDT).
Zlepšený výhled dopředu, průměr otáčení 13,75 metru. Oproti předchozím řadám 8000 výrazné zlepšení pro nasazení v dopravě.
závěrečné hodnocení:
- neodpružená kabina
- pískot v převodovce
- cena
+ jednoduché a logické ovládání
+ ovládací prvky jako v nižších řadách
+ aktivní sedačka
Specialista pro pole, fit také na dopravu.
__________________________________________________________________________
FENDT 936 Vario Profi
- jmen./max. výkon: 330/360 PS
- objem motoru: 7,1 l
- převodovka: 60 km/h plynulá
- pohotovostní hmotnost: 10,9 + 3,7 tuny
- max. hmotnost: 16 tun (60 km/h verze)
- cena testovaného traktoru: 219.625,- Euro
komentář:
Dobrý výhled do stran, hodně prosklená a prosvětlená kabina, příjemné pracoviště. FENDT udělal s novou kabinou jasný krok v před, je zde více místa. U starších řad 900 byla právě kabina hodně kritizována. Skoro všechny ovládací prvky máme v loketní opěrce. Ostatní tlačítka dobře rozpoznatelná, a dobře udělaná pro denní údržbu. Vše viditelné při jednom pohledu do boku, vše v dosahu jedné ruky, bez nutnosti přehmatávání.
Největší průměr kol u standardních kolových traktorů přispívá k lepšímu tahu a nižšímu tlaku na půdu. Velký průměr otáčení 15,90 metru (pro srovnání CASE IH Steiger Quadtrac má 15,25 metru, JD 9020 16,00 metru).
Pasuje všude, na pole, velice dobře do dopravy. Jízda po silnici, skoro lepší jak s nákl. autem. Při 65 km/h se 40-ti tunami se člověk cítí tak jistý. Pokud jde o hodně univerzální nasazení v této výkonové třídě, pak je to určitě FENDT. Ať už jede člověk sólo nebo s plným návěsem po silnici, má tento FEDNT velice dobré jízdní vlastnosti.
závěrečné hodnocení:
- velký poloměr otáčení
- široká kapota
- cena
+ univerzální nasazení
+ 60 km/h
+ dobré jízdní vlastnosti
S touhle řadou udělal FENDT velký krok kupředu. Tahač pro profesionální nasazení.
V časopise bude asi víc, ale jak říkám, ten bohužel zatím neodebíráme.
Ale k tématu. To srovnání už dělal, jak už napsal Martin Hruška, časopis Top Agrar. Ten sice nemám, ale z DVD k tomuto srovnávání, co sme viděli, vám sem dáme citaci, co na to říkali testovací jezdci. Překlad z němčiny udělal Štěpán.
JOHN DEERE 8530
- jmen./max. výkon: 320/350 PS
- objem motoru: 9 l
- převodovka: 40 km/h plynulá
- pohotovostní hmotnost: 11,1 + 3,6 tuny
- max. hmotnost: 18 tun
- cena testovaného traktoru: 224.000,- Euro
komentář:
Příjemná kabina s dobrým výhledem do boků, dozadu i dopředu, kde je dobrý výhled na přední kola. Velká plocha prosklení. Příjemné pracoviště, multifunkční loketní opěrka s nejdůležitějšími ovládacími funkcemi, což je na skoro všech JD přinejmenším podobné, takže, když mám doma JD tak s řízením tohoto modelu nebudu mít problém. Velice příjemný jízdní komfort, myslím, že jedna z nejlepších sedaček v testu (testovalo se totiž více traktorů, nejen JD a FENDT).
Zlepšený výhled dopředu, průměr otáčení 13,75 metru. Oproti předchozím řadám 8000 výrazné zlepšení pro nasazení v dopravě.
závěrečné hodnocení:
- neodpružená kabina
- pískot v převodovce
- cena
+ jednoduché a logické ovládání
+ ovládací prvky jako v nižších řadách
+ aktivní sedačka
Specialista pro pole, fit také na dopravu.
__________________________________________________________________________
FENDT 936 Vario Profi
- jmen./max. výkon: 330/360 PS
- objem motoru: 7,1 l
- převodovka: 60 km/h plynulá
- pohotovostní hmotnost: 10,9 + 3,7 tuny
- max. hmotnost: 16 tun (60 km/h verze)
- cena testovaného traktoru: 219.625,- Euro
komentář:
Dobrý výhled do stran, hodně prosklená a prosvětlená kabina, příjemné pracoviště. FENDT udělal s novou kabinou jasný krok v před, je zde více místa. U starších řad 900 byla právě kabina hodně kritizována. Skoro všechny ovládací prvky máme v loketní opěrce. Ostatní tlačítka dobře rozpoznatelná, a dobře udělaná pro denní údržbu. Vše viditelné při jednom pohledu do boku, vše v dosahu jedné ruky, bez nutnosti přehmatávání.
Největší průměr kol u standardních kolových traktorů přispívá k lepšímu tahu a nižšímu tlaku na půdu. Velký průměr otáčení 15,90 metru (pro srovnání CASE IH Steiger Quadtrac má 15,25 metru, JD 9020 16,00 metru).
Pasuje všude, na pole, velice dobře do dopravy. Jízda po silnici, skoro lepší jak s nákl. autem. Při 65 km/h se 40-ti tunami se člověk cítí tak jistý. Pokud jde o hodně univerzální nasazení v této výkonové třídě, pak je to určitě FENDT. Ať už jede člověk sólo nebo s plným návěsem po silnici, má tento FEDNT velice dobré jízdní vlastnosti.
závěrečné hodnocení:
- velký poloměr otáčení
- široká kapota
- cena
+ univerzální nasazení
+ 60 km/h
+ dobré jízdní vlastnosti
S touhle řadou udělal FENDT velký krok kupředu. Tahač pro profesionální nasazení.
V časopise bude asi víc, ale jak říkám, ten bohužel zatím neodebíráme.
Za sebe musím říct, že mě taky mrzí, že tohle vlákno jaksi umřelo. Velice rád sem ho četl. Doufám, že vám pár informací napomůže ke znovuoživení tohoto zajímavě se vyvýjejícího vlákna.
Jen doufám že jsem v překladu neudělal nějakou závažnou chybu, nebo neco nepřeslech, trošku mi připadá že FENDTa vyzdvihují, ale snad je to jen tím že jsem nakloněn této značce. Proto budu jen rád když mě z tohoto dojmu vyvedete. Ať "vyhraje" lepší.
Jen doufám že jsem v překladu neudělal nějakou závažnou chybu, nebo neco nepřeslech, trošku mi připadá že FENDTa vyzdvihují, ale snad je to jen tím že jsem nakloněn této značce. Proto budu jen rád když mě z tohoto dojmu vyvedete. Ať "vyhraje" lepší.
Ako tu uz bolo povedane su to skoro vyrovnane stroje, keby som sa mal rozhodovat medzi týmito dvoma traktormi tak by uz len zalezalo na kvalite a dostupnosti servisu a na tom sktorým sa mi lepsie jazdi v danych podmienkach v ktorých ho budem chciet využívat...to je moj nazor!!!
CLAAS je specialista na sklizeň
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Stepana: Překlad je lepší než v tiskové podobě. Né vážně, tisková podoba byla asi trochu reklama na DVD o testu. Nebyl to klasický test ,ale porovnání největších sériových "exotů" na evropském trhu.
Sám jsme přemýšlel,že si DVD koupím.
K hodnocení jednu věc. Nezapomeňte, že Fendt má v Německu dlouhodobě jedno z nejlepších hodnocení image (vystupování na veřejnosti) mezi farmáři. To se spolu s technikou odráží taky v hodnocení novinářů.
Jedna věc nakonec. Ten Fendt je při své rychlosti pro řadu lidí opravdu něco vyjímečného.
Jinak za takovéto odborné informace děkuju, myslím si, že těm, kdo nemají možnost se dostat k časopisům z Německa to má co říct.
Sám jsme přemýšlel,že si DVD koupím.
K hodnocení jednu věc. Nezapomeňte, že Fendt má v Německu dlouhodobě jedno z nejlepších hodnocení image (vystupování na veřejnosti) mezi farmáři. To se spolu s technikou odráží taky v hodnocení novinářů.
Jedna věc nakonec. Ten Fendt je při své rychlosti pro řadu lidí opravdu něco vyjímečného.
Jinak za takovéto odborné informace děkuju, myslím si, že těm, kdo nemají možnost se dostat k časopisům z Německa to má co říct.
MAREK píše:DEERE je se svými asi 60 výrobními závody na celém světě firma ,která nemusí nikoho kopírovat , a už vůbec ne nějakého fenta ,který nemá ani svoji motorárnu. Deere vyrábí pro celý svět a nemůže se dívat jen dívat na maličkou Evropu , kde je taky jedna fabrička vyrábějící fenta, nebo už je to massey?
a k traktorové dopravě , vůbec neřešte jestli některý traktor veme o 5 litrů víc nebo míň. porovnejte si náklady s automobilovou dopravou,porovnejte spotřeby, ceny pneumatik a další a pak se můžete diskutovat dál
Nechápu co se tady pořád řeší. Na světě jsou dvě fabriky na traktory možná tři o kterých se dá hovořit. Zbytek jsou výrobny v jejich vlastnictví nebo licenci. Ještě donedávna jsem si myslel že to tak není a že pod každou značkou se skrývá jiná firma. Minulý týden jsme byli v Chebu, nechali jsme si tam spravovat převodovku na MF 3690 u jednoho týpka který pracoval v továrně na Massey a skládal převodovky

Smutný je fakt že totéž platí i v automobilovém průmyslu. Člověk aby měl strach důvěřovat jedné značce když pod kapotou má motor z úplně jiného auta

Každý správný ekologický zemědělec práškuje v noci 

- Octaviaman
- Příspěvky: 135
- Registrován: 11 pro 2006 19:11
- Bydliště: Mohelnicko
McCormick píše:MAREK píše:DEERE je se svými asi 60 výrobními závody na celém světě firma ,která nemusí nikoho kopírovat , a už vůbec ne nějakého fenta ,který nemá ani svoji motorárnu. Deere vyrábí pro celý svět a nemůže se dívat jen dívat na maličkou Evropu , kde je taky jedna fabrička vyrábějící fenta, nebo už je to massey?
a k traktorové dopravě , vůbec neřešte jestli některý traktor veme o 5 litrů víc nebo míň. porovnejte si náklady s automobilovou dopravou,porovnejte spotřeby, ceny pneumatik a další a pak se můžete diskutovat dál
Nechápu co se tady pořád řeší. Na světě jsou dvě fabriky na traktory možná tři o kterých se dá hovořit. Zbytek jsou výrobny v jejich vlastnictví nebo licenci. Ještě donedávna jsem si myslel že to tak není a že pod každou značkou se skrývá jiná firma. Minulý týden jsme byli v Chebu, nechali jsme si tam spravovat převodovku na MF 3690 u jednoho týpka který pracoval v továrně na Massey a skládal převodovky. Mimochodem teď dělá prodejce a servis právě značce MF možná ho někdo znáte. Od něj jsem se dozvěděl že firma MF koupila značku Fendt už před 5-ti lety což mě překvapilo. Totéž se dá říci o McCormicku, který patří CNH. Možná je to normální, ale pokud se vyrábí traktor který je poskládaný z několika značek(viz. Claas) je zbytečné porovnávat je mezi sebou. Ovšem nepíšu teď o John Deerovi ten je úplně někde jinde a myslím že jede v ryze vlastní režii.
Smutný je fakt že totéž platí i v automobilovém průmyslu. Člověk aby měl strach důvěřovat jedné značce když pod kapotou má motor z úplně jiného auta. Toť můj názor a čekám na kritiku...
O tom že JOHN DEERE jede pouze ve vlastní režii (tzn. výzkum, vývoj atd..) bych si nebyl tak jist. viz řada 2000 - 2700 z 90. let, která byla komplet pro USA produkovaná z komponentů ZETOR. Jen se vybrousili na odlitcích loga a dala se tomu zelená barva.My z maličké Evropy vůbec nevíme co se děje ve světě - např. v takové Jižní Americe, nebo Čině
Octaviaman
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků