NAFTA
Příspěvků: 38
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
NAFTA
Chcel by som vediet ci zalezi na tom aku naftu tankovat do modernych masin.....je jasne ze musia byt uplne ciste bez akych kolvek ciastociek ale ci su niektore nafty lepsie a ine zas horsie...a ci by sa mohlo tankovat napr V-POWER DIESEL....meni to spotrebu??? alebo vykon??? alebo zivotnost toho stroja???
Nevím jak u nafty, ale řeknu to tak. Kamarádka motorkářka se jela ze svím přítelem projet. Natankovala na čerpačce Jett ujela 7 Km a zdechlo jí to. Přítel zajel pro transita, vodvezli to dom, vypustily nádrž, natankovali u Schell a ejhle zase to jelo. Co z toho plyne. Nechť si udělá úsudek každej sám.
karel
Tak takový příběh taky znám, známý natakoval u Shell, ujel 15 km a zdechlo to. Pak se podíval na paragon a viděl, že si do TDI šplouchnul Natural.
Kvalita benzínů a nafty je u jednotlivých čerpacích stanic asi rozdílná, ale že by to nejelo vůbec, mi připadá divný, pokud se tak nestane jako ve výše uvedeném příběhu. Do Golfa tankuju "zemědělskou naftu" a jezdí mi to taky, ikdyž prý nafta pro zemědělce má jiné parametry, než ta co se vozí k čerpačkám.
Kvalita benzínů a nafty je u jednotlivých čerpacích stanic asi rozdílná, ale že by to nejelo vůbec, mi připadá divný, pokud se tak nestane jako ve výše uvedeném příběhu. Do Golfa tankuju "zemědělskou naftu" a jezdí mi to taky, ikdyž prý nafta pro zemědělce má jiné parametry, než ta co se vozí k čerpačkám.
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Prísady do nafty sa dávajú úplne bežne, hlavne odkedy máme červenú nádheru v nádržiach.
U nás na družstve s tým začali odkedy bolo čerpadlo opakovane na výlete v nemecku. Odkedy sa tam pridávajú tieto veci tak je pokoj. Jeden chlap napr. dáva do starého Magnuma na každú nádrž polliterku M2T pre motorky. Tiež má pokoj od čerpadla. Niektoré stroje majú dokonca od výrobcu zakázané používať farbenú naftu ako máme u nás....... Najhoršia prísada je ale voda, ktorá sa dá nájsť na pumpách jednej značky a to majú nové motory radosť.
U nás na družstve s tým začali odkedy bolo čerpadlo opakovane na výlete v nemecku. Odkedy sa tam pridávajú tieto veci tak je pokoj. Jeden chlap napr. dáva do starého Magnuma na každú nádrž polliterku M2T pre motorky. Tiež má pokoj od čerpadla. Niektoré stroje majú dokonca od výrobcu zakázané používať farbenú naftu ako máme u nás....... Najhoršia prísada je ale voda, ktorá sa dá nájsť na pumpách jednej značky a to majú nové motory radosť.
maclos píše:TO LIBOR:::to aditivum to co je..
Různé druhy přísad přidávaných do ropných produktů. Používají se k dosažení a stabilizaci předepsaných parametrů (omezení pěnivosti, mazivost, úprava destilační křivky, prvky pro zlepšení spalování a emisí, ochrana ventilů motoru apod.
My kupujem 1 litr za 200kč na 600l nafty
To Miro: Co znamená ta "červená" nafta? U nás když je nafta obarvená na červeno, tak už to není nafta, ale ultra lehký topný olej, který je zbavený spotřební daně. Proto to obarvují, a pak s tím topíme v kancelářích.....
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
- lukas....1
- Příspěvky: 100
- Registrován: 03 dub 2006 18:03
S tou kvalitou nafty u různých čerpacích stanic je to dost ošidný. Loni v zimě když byly pořádný mrazy tak mi zamrzla nafta od Shellu ve filtru na naftu u Johna. Tak sem k němu dal přímotop a pak už rozmrz
Je to bežná nafta ktorá je ofarbená na červeno. Dá sa dostať len na poukaz, ktorý sa vydáva u colníkov. Jeden poukaz platí len pre jednu konkrétnu čerpačku a na obmedzené množstvo,ktoré sa nahlási pri žiadosti.Môže sa použiť len na poľnohosp. práce a len do strojov, ktoré sú na colnici nahlásené, takže pri službách je to samé papierovanie. A to nehovorím o kontrolách. To farbivo pochádza kdesi z Anglicka, samo o sebe nevadí, ale na to aby sa to nedalo len tak vyčistiť (farba sa odstráni po cca 40 výplachoch) tak je tam pridané niečo ako lepidlo a to vadí čerpadlám. Je zhruba o 5-6 Sk lacnejšie na liter, ale často rozmýšlam či to má vôbec význam tam dávať, keď za každú somarinu hrozia často až nenormálne pokuty.
Naposledy upravil Miro dne 08 úno 2008 10:11, celkově upraveno 2
Tak jestli to chápu dobře, tak u nás máme "zelenou naftu", která je pro zemědělce zbavená části spotřební daně. U vás máte červenou naftu pro zemědělce levnější, jenom to znečišťuje čerpadla.
Takže naše červená nafta na topení bude asi stejná jako vaše nafta pro zemědělce.
Zajímavé...
Takže naše červená nafta na topení bude asi stejná jako vaše nafta pro zemědělce.
Zajímavé...
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
ako ono je to pekne ze je CERVENA lacnejsia asi o tych 6 korun no ako pise miro niekedy je to na zamyslenie ci sa s tym vobec oplati babrat..myslim papierovacky a vybavovacky....tu u nas v jednom druzstve mali UNC a vzdy jazdilo na normalnu ZELENU naftu....cize namali to zaevidovane na colnici nebolo treba....ale prisiel novy zamestnanec nan a natankoval cervenu lebo nik mu nepovedal ze tam ma ist ZELENA....a tak to slo asi pol roka...zrazu im prisli len tak na kontrolu...a vsetko mali v poriadku len podla papierov zistili ze tam do nenahlaseneho stroja tankuju CERVENU...dostali peknu pokutu 500 000SK a to len za jeden maly stroj...pekne od nich
Na kúrenie je u nás tiež nejaká nafta (zelená?), tiež s menšou spotr. daňou.
Vstupom do únie nebola robota pre colnice tak im šupli toto a kontrolu liehu (to je tiež dobrá sranda pre obchody). V poslednej dobe ale colnice (vnútroštátne) dosť zredukovali takže je horšie vybavovanie, ale snáď už bude menej kontrol. Tú najvyššiu sadzbu na pokutu ako písal maclos, naštastie už znížili na "len" 100 tisíc......... ale aj tak pomýliš si bandasku, alebo máš "dobrého" suseda a hneď je problém. Za neskoré nahlásenie zmeny, je to od 2 do 5 tisíc namiesto 15, ale aj tak to dostane skoro každý, tých 15 dní na to nestačí.
Ten rozdiel v sadzbe dane bol na začiatku 8,50 teraz sa to pravidelne znižuje.
Vstupom do únie nebola robota pre colnice tak im šupli toto a kontrolu liehu (to je tiež dobrá sranda pre obchody). V poslednej dobe ale colnice (vnútroštátne) dosť zredukovali takže je horšie vybavovanie, ale snáď už bude menej kontrol. Tú najvyššiu sadzbu na pokutu ako písal maclos, naštastie už znížili na "len" 100 tisíc......... ale aj tak pomýliš si bandasku, alebo máš "dobrého" suseda a hneď je problém. Za neskoré nahlásenie zmeny, je to od 2 do 5 tisíc namiesto 15, ale aj tak to dostane skoro každý, tých 15 dní na to nestačí.
Ten rozdiel v sadzbe dane bol na začiatku 8,50 teraz sa to pravidelne znižuje.
Naposledy upravil Miro dne 23 lis 2007 20:06, celkově upraveno 1
- Ondřej Novák
- Příspěvky: 573
- Registrován: 26 pro 2006 22:54
- Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)
To Miro: Nevim jak je to u nas jestli se nafta na topeni (lehky topny olej) kvuli moznym danovym unikum nejak barvi... Ale to cemu se u nas rika zelena nafta je normalni nafta kterou si koupis na kterekoli cerpacce (musis na ni mit fakturu) a celnici ti z ni akorat vrati spotrebni dan. Mnozstvi je omezeno podle vymery a skladby pozemku ktere obhospodarujes. Tak musim uznat ze to tam chlapi nemate lehky...
Nevím jaká je skutečnost,ale jednu sezonu jsme s kombajnem byly na službách u HK.Několik dní jsme sekali,nebo přesněji obsekávali sklady spolěčnosti Čepro a pro PHM tam jezdili cisterny všech společností které provozují čerpací stanice a to i Shell. Těžko tam bude mít každá společnost svoji "nádrž".Nevím.
Petr
A to údajně tak je, bavil jsem se s řidičem cisterny, který PHM rozváží, a pro každou čerpací stanici se jezdí ve fabrice k jinému kohoutu, zrovna tak je i značka "zemědělská nafta" zvlášť.
Tahle jsem to slyšel já, tak nevím
Tahle jsem to slyšel já, tak nevím
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Tak to jo, my bereme naftu z Mimoně a mechanik od JD říkal, že tak kvalitní naftu dlouho neviděl, soudil podle výdrže čerpadla a podle odkalování nádrže. U řezačky projedu za rok min. deset tis. litrů a při odkalování vyteče tak deci vody.
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
TO SPETR
Neboj urcite si oni nezmylia tu CERVENU"zemědělskú" naftu...oni to musia davat do samostatnych cisterien...nieje sanca zeby to pouzivali aj na cervenu aj na normalnu...ako miro pisal...ked nalejes so nadrze tu cervenu tak ti tak zafarbi nadrz ze ked ju 30 krat preplachas na farbe to uz nebude vidno ale testami to zistia....napr. my chodime v zime odhrnat cesty s dvoma traktormi....vzdy vopred musime na colnicu nahlasit aby prisli odobrat vzorky nafty...pridu zoberu odidu..a pootm ked skonci "odhrnacia sezona" a chceme prejst opet na polne prace a chceme jazdit na tu "akoze lacnejsiu naftu" tak opat ich musime zavolat opat zoberu vzorky a testuju a az potom ti dovolia prejst na tu cervenu.....keby ti zistili ze si tam mal co len kus tej cervenej kym si bol nahlaseny na normalnu, tak mastna pokuta by ta neminula...a davno su prec tie casy ze mu das flasku a caw podate si ruky a ahoj...to je statny organ a maju ta na haku maximalne ako sa da...len ta buzerovat a hrat len podla ich vymyslenych pravidlach
Neboj urcite si oni nezmylia tu CERVENU"zemědělskú" naftu...oni to musia davat do samostatnych cisterien...nieje sanca zeby to pouzivali aj na cervenu aj na normalnu...ako miro pisal...ked nalejes so nadrze tu cervenu tak ti tak zafarbi nadrz ze ked ju 30 krat preplachas na farbe to uz nebude vidno ale testami to zistia....napr. my chodime v zime odhrnat cesty s dvoma traktormi....vzdy vopred musime na colnicu nahlasit aby prisli odobrat vzorky nafty...pridu zoberu odidu..a pootm ked skonci "odhrnacia sezona" a chceme prejst opet na polne prace a chceme jazdit na tu "akoze lacnejsiu naftu" tak opat ich musime zavolat opat zoberu vzorky a testuju a az potom ti dovolia prejst na tu cervenu.....keby ti zistili ze si tam mal co len kus tej cervenej kym si bol nahlaseny na normalnu, tak mastna pokuta by ta neminula...a davno su prec tie casy ze mu das flasku a caw podate si ruky a ahoj...to je statny organ a maju ta na haku maximalne ako sa da...len ta buzerovat a hrat len podla ich vymyslenych pravidlach
Poukaz som dohodol že pošlú poštou, počítam že to zase zvrzali a čaká na colnici........
Či sa to oplatí, je otázne pre malých súkromníkov. Keď má ísť napr. 30 km na naftu, lebo bližšie nie je dodávateľ pre 100 litrov tak sa na to môže ......., mne to spraví dosť peňazí ten rozdiel, aj keď sa riskuje sem tam nejaká pokuta, inú možnosť aj tak nemám pretože za vlastné naftu kupovať nebudem a na podnikoch je skoro všade len červená. O tom koľko na rozdiele ušetrí podnik napr. s 1000 ha a spotrebou v pohode v stovkách tisíc litrov si vie spočítať každý sám aj keď sa občas nevyhne pokute. Najväčší problém okrem kontrol je to že keď je raz červená nafta v stroji tak už musí robiť len poľnohosp. práce, doviesť niekomu drevo alebo štrk s matesom nepripadá do úvahy, odhrnať sneh zrovna tak a iné práce.... A keďže ju môže predávať len podnik s povolením (vysoká zábezpeka na účet CÚ ), pri prácach ju nemôže družstvo predať, tak sa robia nájomné zmluvy, raz je cena bez nafty, inokedy sa zase upravuje (na desatiny haliera ) podľa aktuálnej spotreby tak je v tom dobrý hokej.
Či sa to oplatí, je otázne pre malých súkromníkov. Keď má ísť napr. 30 km na naftu, lebo bližšie nie je dodávateľ pre 100 litrov tak sa na to môže ......., mne to spraví dosť peňazí ten rozdiel, aj keď sa riskuje sem tam nejaká pokuta, inú možnosť aj tak nemám pretože za vlastné naftu kupovať nebudem a na podnikoch je skoro všade len červená. O tom koľko na rozdiele ušetrí podnik napr. s 1000 ha a spotrebou v pohode v stovkách tisíc litrov si vie spočítať každý sám aj keď sa občas nevyhne pokute. Najväčší problém okrem kontrol je to že keď je raz červená nafta v stroji tak už musí robiť len poľnohosp. práce, doviesť niekomu drevo alebo štrk s matesom nepripadá do úvahy, odhrnať sneh zrovna tak a iné práce.... A keďže ju môže predávať len podnik s povolením (vysoká zábezpeka na účet CÚ ), pri prácach ju nemôže družstvo predať, tak sa robia nájomné zmluvy, raz je cena bez nafty, inokedy sa zase upravuje (na desatiny haliera ) podľa aktuálnej spotreby tak je v tom dobrý hokej.
Čo si o tom myslíte??? Môže byť na tom niečo pravdy
http://www.automenu.sk/info-firma-61-Se ... 3%B4t.html
http://www.automenu.sk/info-firma-61-Se ... 3%B4t.html
Tu se clovek aspon pobavi. Zelena nafta, cervena nafta... Slovaci maji zelenou naftu cervenou a my mame zelenou naftu modrou nebo zlutou. Ja jeste sem tam jezdim na cernou naftu, ktera je levnejsi nekdy o osm, jindy o deset a kontroly se v tomhle pripade nemusim bat ja ale pumpar co mi to vydava. hehe
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě
Příspěvků: 38
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Zpět na Oleje, maziva, filtry, paliva....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků