Traktory Deutz-Fahr
Příspěvků: 138
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Na určenie Mk pri určitých otáčkach potrebuješ poznať zálohu, alebo ešte lepšie otáčkovú charakt. motora.
Podľa zálohy Mk môžeš určiť Fh menovitú a Fh maximálnu a bude to približne rozdiel v pomere zálohy Mk. Takže určiš správanie sa traktoru alebo motora pod záťažou. Ale na to je lepšia ťahová charakteristika.
Fhmax=(Mkm*(1+X/100)*i*účinosť)/r-Fv
kde Mkm je Mk pri menovitých otáčkach
X - záloha Mk (označuje sa inak)
VIacej napr. J.Semetko a kol : Mobilné energetické prostriedky 3.
Podľa zálohy Mk môžeš určiť Fh menovitú a Fh maximálnu a bude to približne rozdiel v pomere zálohy Mk. Takže určiš správanie sa traktoru alebo motora pod záťažou. Ale na to je lepšia ťahová charakteristika.
Fhmax=(Mkm*(1+X/100)*i*účinosť)/r-Fv
kde Mkm je Mk pri menovitých otáčkach
X - záloha Mk (označuje sa inak)
VIacej napr. J.Semetko a kol : Mobilné energetické prostriedky 3.
- Honza 2
Z krouticího momentu se vypočítává výkon. Dívejte se na hodnotu MK max při nějakých otáčkách. Většinou to je při 1400. Tam až můžou jít otáčky motoru a v tom bodě je ještě spotřeba. Tak si srovnáte parametry motorů. Ale na spotřebu se nedívejte, ta je měrná. Neměla by být větší než 220 g/kwh. V praxi to znamená že mám traktor, za ním podrývák a jedu 9 km. Nastane situace kdy se dostanu do kopce, jdou dolů otáčky a neřadím. Otáčky můžu nechat až k 1400 a tam je největší MK motoru, z toho vypočítám zálohu. Vyjedu na kopec, jedu z kopce a otáčky mám 1800 a neřadím. mám max výkon v koních nebo nejmenší spotřebu. Pokud řeknete že jedu pod otáčkami může se hřát voda, ano v podstatě jo ale tyto motory mají chlazení jako papi hrnec a jsou na tohle stavěné. Pokud tyto parametry u motoru nemám tak dobré, vyvážím je převodovkou, buď vario nebo PowerShift. Ale vždy je dobré znát hodnotu nejmenší spotřeby při otáčkách a tak jet. Lépe řečeno- dávit ten traktor.
- Návštěvník
Vidim, ze debata se trosku odklonila. Nicmene mam doma dva traktory Deutz-Fahr, jeden dva a pul roku Agrotron 135 MK3 a druhy rok Agrotron 100. Oba s odpruzenou napravou, u 135 je kabina odpruzena pneumaticky u 100 na tlumicich. V nektere diskuzi jsem slysel nazor, ze to jsou italove. Italskeho na Agrotronech neni, krom nekterych plastu a nejake kabelaze nic. Motor Deutz, pouzivany i v mnoha stavebnich strojich a ve ctyr ventilove podobe i u Fendta, prevodovka ZF, coz nemusim ani zminovat a hydraulika jak jinak Bosh. U mych obou traktoru jsem se zatim nesetkal s poruchou, krom par banalit. Co je na techto traktorech nejuzasnejsi, tak vyhled a perfektni ergonomie kabiny, vcetne vytapeni reseneho odspodu, jako v automobilech. Tyto traktory doporucuji pro soukromniky, kteri v traktorech sami travi dlouhe hodiny. Spotreba? 135 - maximalni dosazena spotreba 20 l/hod, ale da se dostat i pod 15 l, 100 - maximalni 13 l/hod, ale bezne i 6 l. Dalsi zkusenosti ci dotazy vam rad napisu.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Nám má dojít nová řada Agrotronu tuším 110K. je teď půjčený 130MK3. kabina nemá chybu, výhled, pohodlí, možná by mohla být větší:-) ne je to vydařeny prostředí pro řdiče. přístup, udržba, vše dobře vyřešené.
je hodně majitelů Deutz Fahru co jsou nadmíru spokojení. Přesně jak to bylo řečeny, pro soukromníky co tráví v traktoru dlouhé dny.
jediné co mě vadí tak trochu u 265, je že motor nemá dostatečnou zálohu výkonu, kde 260ps jd en a 265. Ale jinak je to rozumný traktor za rozumnou cenu.
je hodně majitelů Deutz Fahru co jsou nadmíru spokojení. Přesně jak to bylo řečeny, pro soukromníky co tráví v traktoru dlouhé dny.
jediné co mě vadí tak trochu u 265, je že motor nemá dostatečnou zálohu výkonu, kde 260ps jd en a 265. Ale jinak je to rozumný traktor za rozumnou cenu.
Traktory Deutz Fahr asi zůstanou v ČR spíš super traktorama pro soukromníky. Z větších podniků kromě už výše jmenovaných mají ještě Říčany Agrotron 200 a Agrotron 150, v pár dalších jezdí velké traktory 235/265. V první pol. 90. let si DF neudělal nejlepší reputaci typy 6.81 s poruchovými převodovkami, díru do světa neudělal ani velký typ 8.31 a než se vyladily mouchy prvních sérií Agrotronů tak už karty na českém trhu byly rozdány. Ale jejich prodejní síť se rozšiřuje tak snad počty těchto designově i technicky zajímavých traktorů porostou.
Ďalší dotaz za milion
Nič v zlom ale to nejde povedať len tak že Deutz-a alebo NH alebo JD alebo hocičo.
To musí každý poskúšať, ujasniť si čo od traktora chce aké má nároky, finančné možnosti, dostupnosť servisu, kvalitu predajcu (firmy), referencie a tak.
A keď sa jedná o DF Agrotron 6-valec MKIII tak zatiaľ mám len výborné referencie. Najstarší má cez dva roky a cez 2000 Mth. Bez problémov. Ostatný majú menej a sú tiež spokojný. Od doby Agrotrona 200 sa hodne kvalita zlepšila. Ale môj osobný názor je že akokoľvek načipovaný DF nad 200 koní nie je vhodnejší na pole od typicky poľných traktorov - ťahačov.
Nič v zlom ale to nejde povedať len tak že Deutz-a alebo NH alebo JD alebo hocičo.
To musí každý poskúšať, ujasniť si čo od traktora chce aké má nároky, finančné možnosti, dostupnosť servisu, kvalitu predajcu (firmy), referencie a tak.
A keď sa jedná o DF Agrotron 6-valec MKIII tak zatiaľ mám len výborné referencie. Najstarší má cez dva roky a cez 2000 Mth. Bez problémov. Ostatný majú menej a sú tiež spokojný. Od doby Agrotrona 200 sa hodne kvalita zlepšila. Ale môj osobný názor je že akokoľvek načipovaný DF nad 200 koní nie je vhodnejší na pole od typicky poľných traktorov - ťahačov.
Příspěvků: 138
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Zpět na Deutz-Fahr, Same, Lamborghini
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků