Lexiony

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 28 pro 2006 18:21

no dyk se mi už sbíhaj sliny. K tomu ten Fendtík. Mňam. :wink:

Příspěvky: 16
Registrován: 29 říj 2006 12:19
Bydliště: Okolí Prahy

Příspěvekod Milan Šváb » 28 pro 2006 18:25

Chci se zeptat znáte někdo podrobněji 530 a 540.Který sních je podle vás lepší.Já bych volil asi 530 bude tam už asi velký cenoví rozdíl oproti 540. Já osobně jsem řídil 430 v kukuřici s 6 řádkem a rychlost kolem 6 km/h s výnosem 10 t/HA ale nebyl proněj problem 8 km/h při stejných ztrátách a kvalitě strniště.Jinak na ní mají 6,60 m lištu a když dělájí s 460 která má 7,50 m tak to dělá na den 5 HA navíc oprotí 430.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 02 úno 2007 18:20
Bydliště: Kletečná u Pelhřimova

lexion

Příspěvekod luba29 » 02 úno 2007 18:37

fugas kup si 580 a poseč si jednou trávu na semeno a uvidíšů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 18 úno 2007 19:53

Aktivni kombajneri se mozna memu dotazu zasmejou, ale tato vec me napadla a zajimalo by me jak to je. Jak je to s pouzivanim Laser pilotu v noci? Vim ze to pracuje na principu odrazu paprsku od strniste a porostu, jenze funguje to i v noci? Kdy jsou uplne jine svetelne podminky... A co systemy jinych znacek, New holland, John Deere, Case, jak to je u nich?

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 18 úno 2007 22:31

Tak ten paprsek je rozhodně v jiném světelném spektru než běžné denní světlo. Tuším že je infračervený a v noci funguje úplně stejně jako ve dne. Je to spejný jako sonar u ponorky, tam ti taky tma nevadí...:-) Jinak jestli je tu nějaký technik claas, tak mě možná opraví o jaký paprsek se přesně jedná...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 19 úno 2007 10:07

Nejsem technik od Claase :P :wink: , ale je to infračervené laserové záření na frekvenci 60 MHz.Jinak v noci funguje Laserpilot v pohodě pouze, pokud nezůstává prach u země...to si totiž jede kam chce.Když prach zůstává, je lepší ho vypnout a jet na ruku (pokud máte odsávání prachu na šikmém dopravníku-jinak vidíte stejně prd a je lepší to zabalit nebo trefíte nějakou skruž nebo sloup :lol: ).

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 06 bře 2007 20:37

Chcem sa spýtať čo si myslíte o tom dať za 570 9metrovú lištu.
http://www.schlepperonline.com/hp/Bilde ... /index.htm
Týmto to vyzerá že to nerobí problém. čo si o tom myslíte?
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 07 bře 2007 09:55

Proč ne. Motor na to má, akorát mlácení a síta je trochu menší než u 580 či 600... Jede ale asi na doraz. Je to i prodejní argument Claasu, že prý má být výkon stejný jako u 480 II :lol: :lol: :lol: Tak jim to tam nějaký východoněmecký soudruh uvěřil. Je to stejné jako mega 208 s lištou 7,5 m. Moc jich nebylo, ale občas se nějaká našla. Většina co se objevuje 570 je s 7,5 m....
Jinak už jsem viděl prototyp lišty 11m vario. Jezdí jich zatím ve zkouškách asi 8 kousků.Koncem týdne jedu do Německa tam, kde ji mají, tak to zkusím vyfotit.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 07 bře 2007 22:40

Aké mala technické parametre 480 II?
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 08 bře 2007 09:11

To Polci: udajne jsou rotory uplne stejne jako u 580 a 600, je jen uzsi a oproti 580 ma JETSTREAM

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 10 bře 2007 13:07

480 II, Motor CAT C12 412 koní, šířka bubnu 1700 mm, průměr 600 mm, plocha sít 5,8 m2.
570 má šířku jako Lexion 530 a menší, takže jako 5 vejřaska a tu plochu sít a mlácení tam nikde ani v nejlepší vůli nepřidáte... Rotory mají 570/580 i 600 stejné.
Jinak JetStream 580 nemá a má stále psanou plochu sít 5,8 m2 jako staré 480...

Příspěvky: 26
Registrován: 05 dub 2007 19:55

volant

Příspěvekod mac » 27 kvě 2007 21:42

Cau panove,
poradi me nekdo, jak v Lexiku rady 400 starsi verze zvysit vysku volantu??. Nemuzu na to nejak dojit... Prijde me, ze vyssi lide maji problemy, kdyz se jeste sedacka nafoukne a zvedne mirne po nastartovani... U novejsich verzi je stredova matice, ktera se jen povoli. Ale napr u 480ky ?. Nerikejte me, ze masiny r.v 2000 nemaji takovou drobnost :/ Na volantu mam packu, ale ta nic nedela ( nemyslim paku na ovladani sklopeni volantu ... ) :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 28 kvě 2007 08:25

Zdar. Jestli myslíš tu páčku na pravé starně sloupku, tak ta by to přesně měla odjistit :oops: . Zatlačíš nahoru a volant je odjištěnej. Akorát tady netaháš jen věnec jako u novějších, ale celý sloupek. Snad k tomu máte návod k obsluze a tam je to i popsaný...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 28 kvě 2007 09:13

Trošku odbočím od tematu nastavení volantu. :wink: Letošní rok se u nás v okolí Claasu poměrně zadařilo a nově zde letos přibude 7 Lexionů a to 4x 550, 1x 560 a 2x 570. A to vše v okruhu do 25 km zhruba.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 28 kvě 2007 11:44

Tady u nás je to mrtvé. Akorát my 1x 550, jinak o ničem v okruhu 30 km nevím...Ale celkově se prý Claasu v kombajnech v republice zadařilo velice...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 02 úno 2007 18:20
Bydliště: Kletečná u Pelhřimova

Příspěvekod luba29 » 28 kvě 2007 13:14

u nas taky uz se nám veze 550 :D :D

Příspěvky: 26
Registrován: 05 dub 2007 19:55

Příspěvekod mac » 29 kvě 2007 08:44

Polci:
dik, jak tam tedka nekdy pojedu, tak to zkusim. Ja to zkousel, ale nic se nehybalo, nic to nedelalo, tak jsem si rekl, ze to nejaky vul asi uz pokazil. Manual k tomu mam, ale jeste jsem nemel cas ho cely procitat... :roll: :?

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 30 kvě 2007 11:53

Na webe som našiel Claas LEXION 580R ktorý sa predáva v Austrálií, tu je odkaz na prospekt:
http://www.claas.com/countries/generato ... =en_AU.pdf
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 30 kvě 2007 20:22

Jak sem JARO dával ten prospekt o Claasu, tak na 4. nebo na 5. straně je vyfocenej kombajn z lištou, která vypadá, že de nějak složit. Nevíte,jestli jsou i takovýhle lišty někde u nás v Česku?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 kvě 2007 10:31

To nebude složitelná asi. Chodíš li někdy po stránkách s foty amerických mlátiček, všimni si že mají přihaněče děleny ve větších záběrech. Nechtěl bych chytračit ale myslím si že na 10-12m v kuse je to dost. Moje doměnka.
Ale Claas vyráběl, snad vyrábí ještě skládací lišty. Nikdy sem ji ale neviděl v akci. O tom budou vědět víc jiní :D

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 31 kvě 2007 12:20

To Jan Sedlák máš asi pravdu, oni to nakladaju celé na kamion aspoň čo som videl. Inak niekde som to videl aj ťahané na voziku za kombajnom a tiež to tam bolo v celku.
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 31 kvě 2007 15:39

Aha, tak já jsem myslel, že to jde složit. Asi máte pravdu.

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 31 kvě 2007 22:00

Měl bych dotaz jak řešíte podvozky lišty na Lexe. Kupujete hotový, vyrábíte sami? Nevíte kdo v ČR je vyrábí?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 01 čer 2007 16:36

Ty široké americké lišty na Claase vyrábí nějaká firma přímo v Americe. Ten přiháněč je dle mého dělený, protože pohon z jedné strany by ten materiál asi nevydržel a i materiál na přiháněči by asi dostával zabrat, hydraulické válce by museli být větší atd... Tak si asi spočítali, že je telší to rozdělit na dva s menší váhou, jednodušším pohonem a menšími písty.
Skládací lišta byla u Claase 4,5 m a teď je 4,5 m Classic a 5,4 m Vario. V ČR vím o jednom kousku 4,5 m Classic která jezdí v okolí Prahy na Lexionu 440. Jsou s tím u nás velké problémy - každý rok se musí dělat čepy a porovnat ten skládací mechanismus. Kříží se to při skládání i rozkládání.Na dopravě to dostává pěkně zabrat od výmolů a i přední náprava není právě v pokodě. Je to velká páka. Moc bych to nedoporučoval.
to václav: Vozík na Lexe vem raději originál, nemáš pak starosti s přihlášením. Stojí sice okolo 140 tis, ale pak si za to dáš nějaký žebřiňák, něco se stane a je problém na světě. Všichni od toho pak dají ruce pryč. Takto máš alespoň záruku, ře je to atestované. Jinak co vím, tak něco snad dělá pan Hejtmánek u Znojma. Ale ten snad adaptuje 4 kolové podvozky z Fortschrittů...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 02 čer 2007 10:37

Pokud myslíte tu lištu, jak se složí dopředu pře kombajn na dva kusy, tak ta určitě stojí v Modleticích v Agromexu, kdyby někdo měl zájem kouknout na to zblízka. Je to vidět i z dálnice, jestli to tam je furt. Asi zajímavý projekt, ale musí to bejt pěkná páka. Tak na německý silnice a německý počet hektarů za rok.

Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2006 19:11
Bydliště: Okrouhlice - Havlíčkobrodsko

Novej Lex

Příspěvekod Kucirek Standa » 04 čer 2007 09:46

Tak 560ka je doma :)
Naposledy upravil Kucirek Standa dne 10 srp 2009 23:07, celkově upraveno 1

Příspěvky: 24
Registrován: 30 lis 2006 21:48

Příspěvekod Mirin » 04 čer 2007 20:45

Rád bych se tady někoho kdo se vyzná zeptal,jaký je zhruba rozdíl ve výkonu mezi 600 a 570.A rozdíl v ceně.Je 600 opravdu tak super,že se jich tolik prodává?Nekupují se hlavně do řepky,kde mohou uplatnit tak výkoný motor?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 04 čer 2007 21:42

U nás v okolí letos vyjedou 2ks lex 570 a práce u těch majitelů by bylo možná i pro 2 6 stovky, ale ta cena je pořád silný argument. Ono přece jen dát 8 nebo 12 mega - záleží na výbavě u daného kousku je docela silný argument a i když to nemohu potvrdit z vlastní zkušenosti, nemyslím si, že by tam byl až tak velký výkonový rozdíl, aby se to zaplatilo. Ano máli na to někdo, nebo nechal li se někdo ukecat ať si to pořídí, ale aby po sezoně nezabrečel. Je to jen můj názor a jestli se pletu a´t mě někdo poučí. :wink:

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 14 črc 2007 23:23

Zdá sa že dávajú to nové chladenie aj na 570ku:
http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=448483
CLAAS je specialista na sklizeň

Příspěvky: 26
Registrován: 05 dub 2007 19:55

Příspěvekod mac » 10 srp 2007 20:31

ano, nove 500ky maji ten stejny carapak jak 600ka :shock: :D

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník