Lexiony

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Příspěvekod xslayer » 27 pro 2006 12:35

jo to se máš na co těšit my máme 550 a stou spotřebou taky nic valnýho ale 560 pry vezme víc to je jasné jinak máme 7,5lištu a v pšenic 7-8 se to plazí ta 3,5km/h píši ještě k předchozim dohadum k rychlosti

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 27 pro 2006 13:03

To Standa: Je mi jasný, že je ZODOSu. Škoda, myslel sem, že budete službařit Okrouhlickejm. JJ,byl sem tě s tou 860 fotit tenkrát v Lučici a pak sem tě loni fotil s 870 u Vadína. Letos to nějak vůbec neklaplo, řezačky, takže tě fotil jen brácha ve Šmolovech myslim.
Jinak zpět k tématu. Přeju, ať se s Lexem daří. Jinak tam se docela roztrh pytel s lexema 560, což? Roman koupil, viz štědrodení aktualizace, a pelhřimovskej výkup jich taky pár má. Já fotil jejich dvě,ale maj tušim minimálně eště jednu, ne?

Příspěvky: 83
Registrován: 20 říj 2006 19:11
Bydliště: Okrouhlice - Havlíčkobrodsko

Příspěvekod Kucirek Standa » 27 pro 2006 20:34

To Jirka: S 870kou jezdí kolega.Jo,brácha mě fotil v Kochánově.Fotky jsou super. Pelhřimáci se letos zbavili starejch a vzali 3 nový. Děkuju za přání,doufám že bude šlapat jako hodinky.
Naposledy upravil Kucirek Standa dne 26 dub 2009 12:37, celkově upraveno 1

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 27 pro 2006 20:38

Jsem zvědav na 600ku v Březnici to bude na táborsku největší mašina

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 27 pro 2006 21:06

No Březnice mě zajímá čim dál víc. To co sem tam fotil je bomba a když bude i Lexík. :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 28 pro 2006 18:11

To budeš mít v létě ideální podmínky-Lexion,odváží mu Fastracky atd...

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 28 pro 2006 18:21

no dyk se mi už sbíhaj sliny. K tomu ten Fendtík. Mňam. :wink:

Příspěvky: 16
Registrován: 29 říj 2006 12:19
Bydliště: Okolí Prahy

Příspěvekod Milan Šváb » 28 pro 2006 18:25

Chci se zeptat znáte někdo podrobněji 530 a 540.Který sních je podle vás lepší.Já bych volil asi 530 bude tam už asi velký cenoví rozdíl oproti 540. Já osobně jsem řídil 430 v kukuřici s 6 řádkem a rychlost kolem 6 km/h s výnosem 10 t/HA ale nebyl proněj problem 8 km/h při stejných ztrátách a kvalitě strniště.Jinak na ní mají 6,60 m lištu a když dělájí s 460 která má 7,50 m tak to dělá na den 5 HA navíc oprotí 430.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 02 úno 2007 18:20
Bydliště: Kletečná u Pelhřimova

lexion

Příspěvekod luba29 » 02 úno 2007 18:37

fugas kup si 580 a poseč si jednou trávu na semeno a uvidíšů.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 18 úno 2007 19:53

Aktivni kombajneri se mozna memu dotazu zasmejou, ale tato vec me napadla a zajimalo by me jak to je. Jak je to s pouzivanim Laser pilotu v noci? Vim ze to pracuje na principu odrazu paprsku od strniste a porostu, jenze funguje to i v noci? Kdy jsou uplne jine svetelne podminky... A co systemy jinych znacek, New holland, John Deere, Case, jak to je u nich?

Příspěvky: 60
Registrován: 17 bře 2006 16:50

Příspěvekod honzabru » 18 úno 2007 22:31

Tak ten paprsek je rozhodně v jiném světelném spektru než běžné denní světlo. Tuším že je infračervený a v noci funguje úplně stejně jako ve dne. Je to spejný jako sonar u ponorky, tam ti taky tma nevadí...:-) Jinak jestli je tu nějaký technik claas, tak mě možná opraví o jaký paprsek se přesně jedná...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 19 úno 2007 10:07

Nejsem technik od Claase :P :wink: , ale je to infračervené laserové záření na frekvenci 60 MHz.Jinak v noci funguje Laserpilot v pohodě pouze, pokud nezůstává prach u země...to si totiž jede kam chce.Když prach zůstává, je lepší ho vypnout a jet na ruku (pokud máte odsávání prachu na šikmém dopravníku-jinak vidíte stejně prd a je lepší to zabalit nebo trefíte nějakou skruž nebo sloup :lol: ).

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 06 bře 2007 20:37

Chcem sa spýtať čo si myslíte o tom dať za 570 9metrovú lištu.
http://www.schlepperonline.com/hp/Bilde ... /index.htm
Týmto to vyzerá že to nerobí problém. čo si o tom myslíte?
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 07 bře 2007 09:55

Proč ne. Motor na to má, akorát mlácení a síta je trochu menší než u 580 či 600... Jede ale asi na doraz. Je to i prodejní argument Claasu, že prý má být výkon stejný jako u 480 II :lol: :lol: :lol: Tak jim to tam nějaký východoněmecký soudruh uvěřil. Je to stejné jako mega 208 s lištou 7,5 m. Moc jich nebylo, ale občas se nějaká našla. Většina co se objevuje 570 je s 7,5 m....
Jinak už jsem viděl prototyp lišty 11m vario. Jezdí jich zatím ve zkouškách asi 8 kousků.Koncem týdne jedu do Německa tam, kde ji mají, tak to zkusím vyfotit.

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 07 bře 2007 22:40

Aké mala technické parametre 480 II?
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Příspěvekod VonVagel » 08 bře 2007 09:11

To Polci: udajne jsou rotory uplne stejne jako u 580 a 600, je jen uzsi a oproti 580 ma JETSTREAM

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 10 bře 2007 13:07

480 II, Motor CAT C12 412 koní, šířka bubnu 1700 mm, průměr 600 mm, plocha sít 5,8 m2.
570 má šířku jako Lexion 530 a menší, takže jako 5 vejřaska a tu plochu sít a mlácení tam nikde ani v nejlepší vůli nepřidáte... Rotory mají 570/580 i 600 stejné.
Jinak JetStream 580 nemá a má stále psanou plochu sít 5,8 m2 jako staré 480...

Příspěvky: 26
Registrován: 05 dub 2007 19:55

volant

Příspěvekod mac » 27 kvě 2007 21:42

Cau panove,
poradi me nekdo, jak v Lexiku rady 400 starsi verze zvysit vysku volantu??. Nemuzu na to nejak dojit... Prijde me, ze vyssi lide maji problemy, kdyz se jeste sedacka nafoukne a zvedne mirne po nastartovani... U novejsich verzi je stredova matice, ktera se jen povoli. Ale napr u 480ky ?. Nerikejte me, ze masiny r.v 2000 nemaji takovou drobnost :/ Na volantu mam packu, ale ta nic nedela ( nemyslim paku na ovladani sklopeni volantu ... ) :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 28 kvě 2007 08:25

Zdar. Jestli myslíš tu páčku na pravé starně sloupku, tak ta by to přesně měla odjistit :oops: . Zatlačíš nahoru a volant je odjištěnej. Akorát tady netaháš jen věnec jako u novějších, ale celý sloupek. Snad k tomu máte návod k obsluze a tam je to i popsaný...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 28 kvě 2007 09:13

Trošku odbočím od tematu nastavení volantu. :wink: Letošní rok se u nás v okolí Claasu poměrně zadařilo a nově zde letos přibude 7 Lexionů a to 4x 550, 1x 560 a 2x 570. A to vše v okruhu do 25 km zhruba.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 28 kvě 2007 11:44

Tady u nás je to mrtvé. Akorát my 1x 550, jinak o ničem v okruhu 30 km nevím...Ale celkově se prý Claasu v kombajnech v republice zadařilo velice...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 208
Registrován: 02 úno 2007 18:20
Bydliště: Kletečná u Pelhřimova

Příspěvekod luba29 » 28 kvě 2007 13:14

u nas taky uz se nám veze 550 :D :D

Příspěvky: 26
Registrován: 05 dub 2007 19:55

Příspěvekod mac » 29 kvě 2007 08:44

Polci:
dik, jak tam tedka nekdy pojedu, tak to zkusim. Ja to zkousel, ale nic se nehybalo, nic to nedelalo, tak jsem si rekl, ze to nejaky vul asi uz pokazil. Manual k tomu mam, ale jeste jsem nemel cas ho cely procitat... :roll: :?

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 30 kvě 2007 11:53

Na webe som našiel Claas LEXION 580R ktorý sa predáva v Austrálií, tu je odkaz na prospekt:
http://www.claas.com/countries/generato ... =en_AU.pdf
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 30 kvě 2007 20:22

Jak sem JARO dával ten prospekt o Claasu, tak na 4. nebo na 5. straně je vyfocenej kombajn z lištou, která vypadá, že de nějak složit. Nevíte,jestli jsou i takovýhle lišty někde u nás v Česku?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 31 kvě 2007 10:31

To nebude složitelná asi. Chodíš li někdy po stránkách s foty amerických mlátiček, všimni si že mají přihaněče děleny ve větších záběrech. Nechtěl bych chytračit ale myslím si že na 10-12m v kuse je to dost. Moje doměnka.
Ale Claas vyráběl, snad vyrábí ještě skládací lišty. Nikdy sem ji ale neviděl v akci. O tom budou vědět víc jiní :D

Příspěvky: 130
Registrován: 27 bře 2006 17:02
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod JARO » 31 kvě 2007 12:20

To Jan Sedlák máš asi pravdu, oni to nakladaju celé na kamion aspoň čo som videl. Inak niekde som to videl aj ťahané na voziku za kombajnom a tiež to tam bolo v celku.
CLAAS je specialista na sklizeň

Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 01 čer 2006 15:31
Bydliště: Východní Čechy

Příspěvekod john » 31 kvě 2007 15:39

Aha, tak já jsem myslel, že to jde složit. Asi máte pravdu.

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 31 kvě 2007 22:00

Měl bych dotaz jak řešíte podvozky lišty na Lexe. Kupujete hotový, vyrábíte sami? Nevíte kdo v ČR je vyrábí?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 01 čer 2007 16:36

Ty široké americké lišty na Claase vyrábí nějaká firma přímo v Americe. Ten přiháněč je dle mého dělený, protože pohon z jedné strany by ten materiál asi nevydržel a i materiál na přiháněči by asi dostával zabrat, hydraulické válce by museli být větší atd... Tak si asi spočítali, že je telší to rozdělit na dva s menší váhou, jednodušším pohonem a menšími písty.
Skládací lišta byla u Claase 4,5 m a teď je 4,5 m Classic a 5,4 m Vario. V ČR vím o jednom kousku 4,5 m Classic která jezdí v okolí Prahy na Lexionu 440. Jsou s tím u nás velké problémy - každý rok se musí dělat čepy a porovnat ten skládací mechanismus. Kříží se to při skládání i rozkládání.Na dopravě to dostává pěkně zabrat od výmolů a i přední náprava není právě v pokodě. Je to velká páka. Moc bych to nedoporučoval.
to václav: Vozík na Lexe vem raději originál, nemáš pak starosti s přihlášením. Stojí sice okolo 140 tis, ale pak si za to dáš nějaký žebřiňák, něco se stane a je problém na světě. Všichni od toho pak dají ruce pryč. Takto máš alespoň záruku, ře je to atestované. Jinak co vím, tak něco snad dělá pan Hejtmánek u Znojma. Ale ten snad adaptuje 4 kolové podvozky z Fortschrittů...

PředchozíDalší

Zpět na CLAAS

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků