fortschritt e 512
- Smolík Petr
- Příspěvky: 46
- Registrován: 30 bře 2006 21:49
- Bydliště: Valašsko
Jezdíl sem s 512 a olej sa mosel do vstř.čerpadla dolévat tak každé tři dni jedenkrát sme zapoměli,jeli sme po silnici se stolem na předu v nejužším místě nam to zdechlo za nama kolona aut a další kombajny to byl cvrkot jak sme skákali po motoře a nalévali bylo to v kopci aspoň že to brzdilo Jinak stroje na tu dobu dobré pokud nepadal plocháč.Když si spomenu jak nás jelo po poli za sebů 12 to už neni ani pravda TO BYVALI ASPOŇ ŽNĚ.To už je dnes nostalgie.
Smolda
mame doma posledni model 512 myslim ze je to rok 87 nebo 88 ted nevim je zelena a mam i cast pristrojovky asi ze 14 pac je proste trosku jina nez maj jine dvanacky a jinak kdyz funguje vetrak ketrej tam ma maga vykon a filtr tak je v tej boude prijemne!! lespi jak v zetoru! koulpili jsme ji tenkrat od statku a ma ted asi 1800MTH pravidelna priprava na sezonu a no problemo s ni, teda az na jedno, je to asi 5 let zpatky nam vylitla klikovka ven nikdo nevi proc
zetor rulezzzzzzz
E 512 byla 1968-82 modrobílá, 83-84 zelenobílá (odstín zelené byl u těch prvních jinej a méně kvalitní, barevné rozložení bylo stejné jak u modrobílých), 84-88 nová zelenobílá, celkově nový odstín a nové rozložení barev, byla i celozelená na kterých ta barva byla spíš více hnědá než zelená, ty jsou nejhezčí, vzlášť když je to v kombinaci s černýma naháňkama a jinýma částma v černé barvě
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Má někdo zkušenosti s hydraulickým sklápěním komínu na E 512?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
to zemědělec
Jakou měla barvu, nebo spíš jak byla stará?
Jakou měla barvu, nebo spíš jak byla stará?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: fortschritt e 512
Pořád se rozhoduju nad koupí 514. ale pěkná je hodně v ceně. Ted sem našel pěknou 512 prý z roku 1989 barva Khaki. vypadá opravdu pěkně. Ale co myslíte vy. Opravdu pěkná 512 nebo horší 514.
Re: fortschritt e 512
Poslední E 512 sjela z výrobních pásů, v Singwitzu, v polovině roku 1988. Poté se výrobní linka začala chystat na plánovanou sérii E 524.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
kordl píše:Pořád se rozhoduju nad koupí 514. ale pěkná je hodně v ceně. Ted sem našel pěknou 512 prý z roku 1989 b
arva Khaki. vypadá opravdu pěkně. Ale co myslíte vy. Opravdu pěkná 512 nebo horší 514.
Zdravím, jezdil jsem s oběma a jsem jednoznačně pro 514.Navíc už hodně zlevnily a ten cenový rozdíl už není takový.Ale musím přiznat, že sám mám khaki 512 a výměnu za lepší pořád nějak odkládám
Re: fortschritt e 512
Tak jsou to stroje které už něco zažily a dnes vypovídají taky o tom jak se s nima zacházelo.Je rozdíl mezi kombajnem který jezdil na Hané kde jsou roviny a kámen nepotkáš a mezi kombajnem který sjezdil celou republiku včetně Slovenska a podhorských oblastí na Šumavě a Vysočině. Právě kopce se po letech na těchto strojích projevují v tom že rám už je unavený a kříží se což má za následek větší namáhání ložisek, hřídelů a vůbec extrémně namáhaných částí stroje. Já věřím tomu že kdyby se dala koupit fungl nová E 512 od téhož výrobce jako kdysi před 30-40 lety, tak to bude zase jeden z nejprodávanějších kombajnů, hlavně pro menší a střední farmáře.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
Dnes sme zahájili žatvu s E512 po tom, ako sme ju asi pred týždňom naštartovali po zime Najprv sme museli rozhýbať zaseknutý hrebeň vo vstrekovacom čerpadle a tiež tiahla spojky, doplnili oleja a premazali. Dnes sa do obeda ešte nedalo kosiť, tak sme čakaním na poli trocha utesnili nádrž montážnou penou a vymenili jedno zodraté púzdro na šneku, a potom sme sa pustili do pšenice
Re: fortschritt e 512
Na E 512 to bylo 4,2m a 5,6m. Na E 514 to bylo 3,6m, 4,2m, 4,8m, 5,6m. Nicméně na tu E 514 se vozila hlavně ta 4,2m.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: fortschritt e 512
Krásná modrobílá historie. http://www.youtube.com/watch?v=vv-zDOOQ ... r_embedded
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
Ahoj na co má tahle na boku tu vrtulku to tam je někde nějaký chladič?
http://www.youtube.com/watch?v=Z0W3Sdu8T1s&feature=fvw
a na co je klasnˇování? mělo by to být něco u mlátícího koše.
http://www.youtube.com/watch?v=Z0W3Sdu8T1s&feature=fvw
a na co je klasnˇování? mělo by to být něco u mlátícího koše.
Re: fortschritt e 512
Ta vrtulka je tam kvůli odmetání plev a prachu z hrubého síta před chladičem. Jde o tzv. dodosystém, protože si to tam dodělávali kombajnéři sami aby nemuseli ometat síta koštětem. Většinou se to řešilo různými ometáky z pryžových pásků a v tomto případě třeba vrtule která zvíří vzduch v prostoru nasávání vrtule do chladiče aby nedocházelo k již zmiňovanému usazování plev a rychlému zanášení chladiče prachem. Tyto ometáky se montovaly na předlohovou hřídel pohonu výtahů na které je i přetěžovací pojistná zubová spojka pro ochranu při zacpání výtahů zrní a klásků.
Klasňovací plechy vyplňují přední část mlátícího koše a používají se hlavně při výmlatu plodin které se hůř vydrolují z klásků, nebo pro ječmen aby se lépe ze zrn odlámaly ostiny. Při běžném výmlatu jsou v koši mezery a těmi hned od začátku propadává drobný omlat dolů na spádovou desku. Pokud se tyto mezery na začátku koše zakryjí dochází k intenzivnějšímu odrolu omlatu v úzké mezeře která se vytvoří mezi mlátícím bubnem a košem.
Klasňovací plechy vyplňují přední část mlátícího koše a používají se hlavně při výmlatu plodin které se hůř vydrolují z klásků, nebo pro ječmen aby se lépe ze zrn odlámaly ostiny. Při běžném výmlatu jsou v koši mezery a těmi hned od začátku propadává drobný omlat dolů na spádovou desku. Pokud se tyto mezery na začátku koše zakryjí dochází k intenzivnějšímu odrolu omlatu v úzké mezeře která se vytvoří mezi mlátícím bubnem a košem.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
OŤAS píše:Ta vrtulka je tam kvůli odmetání plev a prachu z hrubého síta před chladičem. Jde o tzv. dodosystém, protože si to tam dodělávali kombajnéři sami aby nemuseli ometat síta koštětem. Většinou se to řešilo různými ometáky z pryžových pásků a v tomto případě třeba vrtule která zvíří vzduch v prostoru nasávání vrtule do chladiče aby nedocházelo k již zmiňovanému usazování plev a rychlému zanášení chladiče prachem. Tyto ometáky se montovaly na předlohovou hřídel pohonu výtahů na které je i přetěžovací pojistná zubová spojka pro ochranu při zacpání výtahů zrní a klásků.
Klasňovací plechy vyplňují přední část mlátícího koše a používají se hlavně při výmlatu plodin které se hůř vydrolují z klásků, nebo pro ječmen aby se lépe ze zrn odlámaly ostiny. Při běžném výmlatu jsou v koši mezery a těmi hned od začátku propadává drobný omlat dolů na spádovou desku. Pokud se tyto mezery na začátku koše zakryjí dochází k intenzivnějšímu odrolu omlatu v úzké mezeře která se vytvoří mezi mlátícím bubnem a košem.
Ty vrtule tam jsou podle mě od výroby. Klasňovací plechy se používájí myslím jen na ozimý ječmen, na kterém osiny velice drží a špatně se lámou proto je tam ten klasňovací plech, který by je měl olámat. Pro další plodiny by se mel od táhnout od síta aby se zvýšila plocha sít pro separaci zrna,
Re: fortschritt e 512
Věř otasovi, ty vrtulky tam od výroby nejsou!! Je to DODO, na to německej mozek nikdy nepřišel, že se chladič může zanášet plevama...
Re: fortschritt e 512
Jeden z nejlepších systémů proti zanášení chladičů byl reverzní ofuk, který byl až na E 516, na ten ale taky nedošli přímo ve Fortschrittu .
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
stalinrio píše:Věř otasovi, ty vrtulky tam od výroby nejsou!! Je to DODO, na to německej mozek nikdy nepřišel, že se chladič může zanášet plevama...
To bys nevěřil ,ale německej mozek na to přišel akorát to vymysleli jinak přímo v návodu k obsluze je napsáno že při zanesení toho síta se mají na chvíli uzavřít žaluzie na chladiči a nečistoty odpadnou
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník