Bizoni

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Bizoni

Příspěvekod OŤAS » 01 čer 2006 22:05

Mně by zajímalo jestli ještě někde jezdí, jestli má někdo z vás s nima zkušenosti a jaký je vlastně jejich prapůvod než je začali licenčně prznit soudruzi z PLR.

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 19 čer 2006 18:57

Netušim odkud jsou.Nedaleko od nás ho má jeden soukromník.My jsme jich měli asi 8 něž jsme je prodali do Polska.

Příspěvky: 49
Registrován: 09 kvě 2006 20:43
Bydliště: náchodsko-trutnovsko

Příspěvekod vvv » 23 čer 2006 12:44

My jsme měli supra a ten stal pěkně za houno,furt rozsypaná spojka třeba 9x do sezony hrůza.Ale zas velký plus že měl široký přední kola že podle lesa jel furt oproti E 512. S tou spojkou mohls ji pouštět jak úpomalu jsi chtěl ale vždycky zabral tak že se postavil na přední ale s tim se nedalo nic udělat. No prostě patří už do železa...

Příspěvky: 66
Registrován: 30 bře 2006 11:16
Bydliště: Ústecký kraj

Příspěvekod SID » 23 čer 2006 15:28

No je pravda že všech 8 nikdy nejezdilo najednou.Vždycky alespoň u jednoho stála pojízdná dílna :D :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2006 15:13
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Pája » 08 zář 2006 20:25

Když jsme je měli, tak podle všech pamětníků to byla SK4, akorát hranatější a s motorem Leyland. Ale jinak to bylo úplně to samo. A proč tu ty krámy byly? Kdo tenkrát chtěl koupit E 516 B, tak za každou musel koupit dva Bizony! U nás koupily tři, tak tu bylo šest Bizonů.

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

To Paja : tak to jsou trochu keci!!

Příspěvekod schejbic » 17 zář 2006 04:01

U nás v té nejvyšší slávě bylo 5 x E 512, 2 x 516 B a nakonec 1 x E 517. A žádný BIZON. V sousedním družstvu zase měli jen 2 x E 512 a pak mraky Bizonů. A jakej to byl stroj? - takovej jakej k němu měla přístup obsluha - pokud byl řidič lempl a stral na údržbu tak věčně stál. Pokud ale měl něco v hlavě a nebyl to jen " VOLANTÍK " tak sklízel. A tak to bylo, je a bude. Pokud toho Bizona nebo jakou koliv jinou starší mlátičku měl letos malej soukromník doma, byl určitě rád. Protože těch pár hektárků v těch několika dnech kdy bylo pěkný počasí sklidil. Takže mu to určitě nestačílo vyklíčot v klasech jako některým větším ZD a Z. společnostem.[/b]

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Příspěvekod Jenda » 17 zář 2006 11:17

no to je pravda unás jse poslední týdem dávali dohromady narychlo 3 516ky aby se to sklidilo a dva kombajny přijeli na pomoc,celkem nás bylo 9.no prostě to počasí nám nepřálo,máme velké výměry ve 4 kombajnech sme nestíhali.

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Příspěvekod Jenda » 17 zář 2006 11:20

Jo jinak Bizona sem nikdy neviděl,ale zajímalo by mě jak to vypadá?jáký to mělo záběr a tak?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2006 15:13
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Pája » 17 zář 2006 13:42

To schejbic: Kecy to nejsou, ale asi záleželo kolik se toho mělo koupit, a kdy.
Ale bylo to tak, jak jsem napsal. Jen nevím jestli se původně nemělo koupit 6 pětstšestnáctek. Další rok se kupovala 1 E-517, a už přišla jenom ona.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 67
Registrován: 13 srp 2006 15:13
Bydliště: Olomoucko

Příspěvekod Pája » 17 zář 2006 14:17

To Jenda:Byly dva typy Bizon Super a Rekord. U nás byl Super, ten měl záběr 4,2m, motor licenčně vzráběný Leyland o výkonu 77kW, objem bunkru 2,5m3, hmotnost 7470kg. Rekord měl silnější motor 88kW(turbo) a troch jiné tvary.

Příspěvky: 3
Registrován: 17 lis 2006 16:08
Bydliště: Kraków/Polska

Bizon

Příspěvekod maskinbladet » 17 lis 2006 16:20

Ja som z Polska i ciekawi mnie ako to na Czechach se Bizony pracuja,ile est tych maszyn i w jakich rejonach? :) W latach 1983-1989 bardzo duzo Bizonow wyexportownao na Czechoslowacje,moj kolega sprowadzil nawet takiego niedawno spod Praga.

Mam nadzieje ze mnie rozumiecie. Polski jazyk som podobny do czeski i slovacki.Moze troche sie naucze porozumiec z Wami.

P.S. Neonek7 zabral zdjecia z waszego forum http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=347191

Zdravim
.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 18 lis 2006 14:03

Nevíte někdo kam dovezly Bizony Giganty, typ Z060? Řek bych že to na svou dobu kdy to vyšlo, 1976, nebyl špatnej kombajn. Výkonově zkoro srovnatelnej s E516.
Podařilo se mi na to zehnat prospekt a tam má takovou zvláštní palubní desku, s ukazatelem z leddiod :D V osmdesátých letech, nějak kolem roku 1986-87 ka nám dovezly zlepšený Z080, ale ty už se moc neuchytily, už byly docela zastaralé. Jinak k nám se Bizoni dovážely už nějak od začátku 70tých let, Z050 Super, Z056(teď nevím jestli tenhle model byl rekord nebo super),Z060 Gigant, možná i první verze Z040. Slyšel jsem že ty Leylandy byly prej dobrý. Viděl jsem jednoho soukromníka jak to používá, konkrétně Z050 Super. Po revoluci to sem dováželo Polagro. Nevíte jestli sem někdy dovezly typ BS110?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 lis 2006 17:57

Jestli to byl BS 110 nevím ale ještě někdy kolem roku 93 nebo 94 si pamatuji že se tu objevil Bizon tuším Dinamic. Modrá barva, kabina podobná Sampo kabině, motor 150 koní. Parametry obdobny tehdejšímu typu Sampa. Dováželo to zmíněny Polagro.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 18 lis 2006 21:01

Co jsem viděl, tak poslední Supry a eště nějakej silnější typ se dělal už se zaoblenou kabinou, vypadalo to dobře na první pohled, zevnitř jsem to neviděl, nevíte jestli to sem dovezly. Bylo jich teda málo, tak nevím.

Příspěvky: 3
Registrován: 17 lis 2006 16:08
Bydliště: Kraków/Polska

Příspěvekod maskinbladet » 18 lis 2006 22:56

Bizon BS Z110 zaczeli produkowac od okolo 1987 roku (z poczatku bylo ich malo bo od 1987-1991r wyprodukowali okolo 70 sztuk).Dopiero w polowie roku 1994 wprowadzono kolor modry- w BS Z110,Sampo,Rekord Z058.Duzo modeli BS Z110 trafilo na export do Danii czy Bialorusi.

To Jan Sedlak: Duzo co rok ma Twoj bizon do koszenia hektarow? Nie narzekasz na jakies awarie podczas pracy? Jak jest z czesciami zamiennymi do Bizonow w Czechach,latwy jest do nich dostep?

Pozdrowienia z Polski
TOMASZ
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bizon BS Z110 were introduced to production in 1987 (but in the first years of production there were not very many of it,for example in years 1987-1991 only about 70 of this machines were sold).In mid-year of 1994 red colour was replaced by blue,and all another models like Sampo and Rekord Z058 were painted in blue.Many of Bizon's BS Z110 were exported to many countries (Belarus,Danemark)

To Jan Sedlak: How many hectares you harvest in this year? How is your Bizon (I see your photos of it in gallery) working? In Czech Republic there aren't any problems with spare parts to BIZON?

Best regards from Poland TOMASZ
.

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 18 lis 2006 23:59

To asi už těžko. Co si pamatuji tak v roce 94 nebo 95 netvrdím jistě že to bylo tam stopro ale něco si pamatuji že to bylo v Lysicích nebo v čechách ukázka mlátiček a zpracování slámy a tam byl předvedený asi poslední Bizon ten co jsem zmínil. To bylo co vím asi tak poslední a pak už se tu víc neukázaly nikde. A v současné době v Polsku s Bizonem by měl spolupracovat New Holland, nebo dokonce továrnu koupili.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 19 lis 2006 00:06

Však jo, newholland tam děla typ TC a ty Bizoni Super a Dynamic se tam dělaly eště roku 2000. Měly uvnitř už ten žlutej joystick od newhollanda a volant taky.

Příspěvky: 8
Registrován: 10 led 2008 15:58
Bydliště: Poděbrady

Příspěvekod Vlastik » 13 led 2008 22:57

No to u nás v kolchozu máme asi tři a ještě letos sme s jednim sekali!
Vlastik Br.

Příspěvky: 25
Registrován: 10 led 2008 11:00

Příspěvekod ErroRiq » 17 led 2008 00:57

my mame doma bizona BS 5110 (v polsku BS Z110) uz 12 rokov a v podstate sme s nim spokojni.. ma to 5m listu vykon 180 koni ZTS18345 motor, mlati prekvapujuco velmi cisto...zaujimavostou na nom su vytriasadla, ktore nie su klasicke tangencialne ale su tam bubny ako mal claas commandor..slamu z tohto kombajna si nevieme vynachvalit..kedze je trochu viac "pomackana" a polamana lepsie saje vlhko a tak isto sa s nou lepsie manipuluje..ci uz pri vymetani hnoja alebo nakladani klasickou st180..avsak na druhej strane sa horsie zbiera a lisuje..najvacsim nedostatkom celeho kombajna ja nekvalitny material..plechy hniju jedna radost a celkovo ocel je velmi makka..casto sa nam lamali kolesa na zadnej naprave..museli sme ju vymenit za upravenu z e516..tak isto pneumatiky Stomil stoja za houby..dalsim problemom su na slovensku nezohnatelne a pomerne drahe nahradne diely..treba pre nich chodit do polska..inac ma to pocitatlo hektarov, hydrostaticky pohon, pomerne velky zasobnik 50q obilia, repkovy adaper a aj elektronicky je na tom na svoju dobu a cenu pomerne slusne..v lete chyba klima ale dymove okna robia svoje takze sa v nom da vydzat..btw..je modrej farby 8) ak chcete este nejake info rad poskytnem

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 17 led 2008 12:39

to maskinbladet
BS 5110 se u nás testovalo v roce 1989. Mám od toho podrobné testovací listiny, tak jestli chceš se na něco zeptat? Jak se sem BSka dovážely potom to fakt nevím. Testovalo se u nás taky Z043 a další. Taky znám z okolí jednoho fungujícího Bizona, teda viděl jsem ho naposledy tak před 3 nebo 4 rokama. Byl to Super Z056.
Jo a nevíš něco o těch úplně prvních BSkách z roku 1987?? Viděl jsem že byly dokonce bez kabiny.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 18 led 2008 08:36

michal.Š píše:to maskinbladet
BS 5110 se u nás testovalo v roce 1989. Mám od toho podrobné testovací listiny, tak jestli chceš se na něco zeptat? Jak se sem BSka dovážely potom to fakt nevím. Testovalo se u nás taky Z043 a další. Taky znám z okolí jednoho fungujícího Bizona, teda viděl jsem ho naposledy tak před 3 nebo 4 rokama. Byl to Super Z056.
Jo a nevíš něco o těch úplně prvních BSkách z roku 1987?? Viděl jsem že byly dokonce bez kabiny.


Bizon s kabinou bola pre väčšinu poliakov len rarita.....veď skoro každá Z056 SUPER bola bez kabíny....len potom začali dávať ale od ktorého roku, to ozaj neviem.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 18 led 2008 19:58

Kabiny se dávaly už od typu Z043.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 19 led 2008 12:01

To je síce pekné, ale choď do Poľska a sprav si štatistiku, že ktorý bizóni kabínu majú a ktorý nie :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Příspěvekod lukasbranka1 » 19 led 2008 18:09

ja videl bisona jen jednou a to na slovensku a jeste nekolik 512 bison mel skvely zvuk motoru na poli jsem ho bohuzel nevidel mlatili vzdycky nekde jinde nez ja a to bylo mozna dobre nevim jak bysme se doplnovali ja jezdim JD 9880sts

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 19 led 2008 20:45

to maclos
Vím jak to mají poláci. Buď na to neměly prachy nebo nevím.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Příspěvekod zemědělec » 19 led 2008 21:55

Měl jsem Bizona z056, dostal sem ho na restituce, rádi se ho zbavili. No ta kabina je tam jak obývák na výšku 190cm, ale mizerná filtrace. Funguje tak půl hodiny než se zanese prachem,pak si najde někde díru a kabina je zbytečná.Jinak motor byl suprovej úspornej a bez závad.Hodně špatný brzdy mimo ruční, ta mě vždycky podržela. Ložiska a hlavně hřídele byly snad z bláta.Proti E512 byl dobrej přihaněč,celej v hydraulice a skvěle se s tím vysekávaly ležáky( i s kamením). Před deseti lety sem ho pustil do Polska, snad tam ještě jezdí.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 19 led 2008 22:57

Bizon má skvělej zvuk, slyšel jsem ho, šlo o Z056. Prej ty motory byly z nějakejch bagrů. Každopádně to byl licenční anglickej Leyland.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 20 led 2008 10:20

Šoda, už si nepamätám značku toho motora, ale viem že to bol 6valec u Z056SUPER bez turba, a u Z058REKORD s turbom.....zvuk a spotreba jedna báseň, nevýhoda na tom kombajne bola strašne malá priechodnosť hmoty, plechy neskutočne rýchlo podliehali korózii, kabína stála za fajku močky ale inak svoju robotu spravil.....a najlepšia vec na celom kombajne bola to, že strašne parádne čistil.....z neho šlo hotové osivo :wink:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 20 led 2008 11:07

Tak som sa pohrabal v literatúre a pridám niečo k tým motorom.
Sú to skutočne licenčné anglické Leylandy.
Z056Super mal SW400/R3, atmosferický, výkon 73,5 kW/2200 ot/min,
Z058Rekord bol s motorm 6 CT-107/R4, preplňovaný (turbo), výkon 91,9 kW/2200 ot/min.
Obidva boli radové šesťvalce, 6,54 litra, zdvih 120,65 mm, vrtanie 107,19 mm

Příspěvky: 87
Registrován: 09 pro 2007 12:33

Příspěvekod PISKUNK563 » 21 led 2008 20:27

Jeden Bizon má nedaleko jeden polosoukromník. Na vsi ho měl taky jeden, ale přijeli Poláci, vyměnili za F 514, něco jim doplácel, nevim to je tak 9 let. Poláci tady odevšad tahaj Forschritty a jiný a tahaj to do Polska.,
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310

Další

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků