CVT nebo Vario ?
Příspěvků: 124
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- přezrálej meloun
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
VonVagel píše:A z toho testu teda plyne ze CVT je lepsi? Ja bych si pockal az bude CVT prevodovka treba v novem Magnumu 335(doufam ze oznaceni je dobre) co mam mit kolem 370k...a pak bych to zacal porovnavat:)
Nechápu jak si z mýho příspěvku přišel na to že CVT je lepší, o tom sem vůbec nepsal, jen sem poukázal na to že těžký polní práce svědčí power shiftu, naopak lehčí práce, práce s půdními a lesnickýma frézama, doprava tak v tý je lepší plynulá převodovka
- přezrálej meloun
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
václav píše:Někdy změna barvy změní i názory.
Jen sem se chtěl zeptat co stalo s motorem na jednom vašem Fendtu, je to sice dýl ale je to zajímavý..............
Jan Sedlák píše:Byly tady popsány podrobně všechny principy fungování u všech bezstupňových převodovek, testy, uvádí se že plynulá převodovka má ztráty výkonu atd. Jsou tu lidé zasvěcení.
Udělal sem si názor na Power Shift a Auto Power u John Deera 8030 v tahových pracích.
Zajímá mě pořád jaká je životnost Vario převodovky u traktoru Fendt řady 900. Starší, novější .... Kdy traktor chodí v tvrdém tahu (naplno orba, podmítka, podrývání, těžká nářadí na zpracování půdy, těžké secí kombinace). To mě zajímá víc než testy a ztráty někde na hydraulice oproti té nebo tam té značce.
Fendt udáva životnosť minimálne 16 000 hod pri 90% zaťažení.
Nová vario prevodovka sa predáva za 10 000 euro.
Životnost vario převodovky Fendt závisí hodně na údržbě, šetření na olejích a filtrech. Dále na obsluze, neboť celý pohon je uložený v gumových blocích a při krajně nevhodném nastavení (hlavně jízda na druhý rychlostní stupeň v poli) se můžou poškodit. Nemá to vliv na životnost převodů ale při výměně se musí převodovka vyjmout a rozebrat.
Cena repase celé převodovky (včetně hydraulických komponentů, ve fabrice) je asi o polovinu nižší než u podzátěžové s turbospojkou.
Cena repase celé převodovky (včetně hydraulických komponentů, ve fabrice) je asi o polovinu nižší než u podzátěžové s turbospojkou.
václav píše:Životnost vario převodovky Fendt závisí hodně na údržbě, šetření na olejích a filtrech. Dále na obsluze, neboť celý pohon je uložený v gumových blocích a při krajně nevhodném nastavení (hlavně jízda na druhý rychlostní stupeň v poli) se můžou poškodit. Nemá to vliv na životnost převodů ale při výměně se musí převodovka vyjmout a rozebrat.
Cena repase celé převodovky (včetně hydraulických komponentů, ve fabrice) je asi o polovinu nižší než u podzátěžové s turbospojkou.
zaujimave, vo fabrike vraveli, ze prevodovky sa neopravuju
nechtěl jsem na toto téma reagovat,neboť některé příspěvky jsou jedna paní mi řekla,ale jen pro J.Sedláka,řada 900 a její životnost- je tu dost strojů,které mají přes 10 000 hodin a nejsou problémy.Ty,které znám jezdí převážně v orbě a všech těžších polních pracech.V období žní odváží s návěsy.Ročně natočí okolo 2500hodin.Vímjen o jednom problému,kdy se přehazovala převodovka,ale v záruce a bylo to u menší řady.Je pravda,že nová převodovka opravdu stojí 10 000Euro,čož není mnoho.Myslím si,že klasická převodovka by stala určitě víc,ale to nevím.Jinak tu má kolega novou 936,tak se uvidí.
Petr
Přesný čísla u těch repasí na vario nevím a asi se taky liší u různých prodejců ale mělo by se to pohybovat okolo 200 tisíc a pro servis se je to práce jen s vymontováním a zpětnou montáží. Repas turbomatika je přes 300 tisíc a práce na několik dní.
Dělali jsme si nabídku na GO převodovky JD 8400 a tam už to šlo ke 400 tisícům. Ostatně jen oprava po vysypaným ložisku na jedný hřídeli stála cca 150 tisíc. Nejlevnější byla výměna celé převodovky v záruce, pak ta nová se už rozebírala 3x za 6000 Mth a za prachy. U druhýho JD 8400 se zatim za 10000 Mth dělala jen jednou a to manžety na spojkách.
Dělali jsme si nabídku na GO převodovky JD 8400 a tam už to šlo ke 400 tisícům. Ostatně jen oprava po vysypaným ložisku na jedný hřídeli stála cca 150 tisíc. Nejlevnější byla výměna celé převodovky v záruce, pak ta nová se už rozebírala 3x za 6000 Mth a za prachy. U druhýho JD 8400 se zatim za 10000 Mth dělala jen jednou a to manžety na spojkách.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Ty čísla co tady dáváte jsou pořád ještě přijatelná cena a hlavně za Vario. Funk Power Shift výměna 800 tisíc.
Když si to srovnám tak.
Když si to srovnám tak.
- verek.caseih
- Příspěvky: 6
- Registrován: 13 led 2008 11:42
VonVagel píše:Jeste jeden maly podnet k zamysleni...porad tady nekdo pise o ztratach,velikosti atd...
Ptam se: Proc neni CVT prevodovka i v traktorech vyssich/nizssich vykonovych trid?
u Fendt 100k-360k
u CVT 170-200k
CVX je od 141 - 217 k (s navýšením)
Ale už se testuje CVT převodvka i s motorem o výkonu kolem 250 koní.je to jen otázka času.
Re: CVT nebo Vario ?
Já si myslim, že funkčně je určitě lepší vario od Fendta (agco) např. z těhle důvodů:
1) nepoměrně jednodušší konstrukce proti konkurenčním obcházečkám
2) je to opravdu vario a neřadí jako ostatní
3) třeba u Casu nejdou nastavit individuálně otáčky motoru a převodovky
4) na Nebrasce sem našel, že "vario" od Jelena dosahuje celkem o dost horších parametrů než semipowershift ve stejné mašině
5) otázka: proč třeba Case má vario jen do 217 koní?
1) nepoměrně jednodušší konstrukce proti konkurenčním obcházečkám
2) je to opravdu vario a neřadí jako ostatní
3) třeba u Casu nejdou nastavit individuálně otáčky motoru a převodovky
4) na Nebrasce sem našel, že "vario" od Jelena dosahuje celkem o dost horších parametrů než semipowershift ve stejné mašině
5) otázka: proč třeba Case má vario jen do 217 koní?
Re: CVT nebo Vario ?
nastavení otáček je jen o programu ne o převodovce asi to tam nechtějí přece nebudeme mít všechny traktory stejny jak by to vypadalo každý jde svou cestou. a U větších výkonů bych to taky bral to se mi zdá škoda že to zatim nedávají do MX ale už jsem to tady psal oni to v americe nepotřebujou ty vymoženosti se dělají jen kvůli nám Evropanům
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Jo v Americe asi vědi čim více elektromagnetických ventilů tím více problémů,tak proč si přidělávat starosti.



Re: CVT nebo Vario ?
to spetr: Pokud víš pouze o jedné výměně převodovky na řadě 900, tak je to fajn. Varia do roku 2001 měli zpočátku "úmrtnost" převodovek okolo 40%, u prvních řad z let 96-98 byly měněny skoro všechny...befehlem z fabriky. Jen tak pro rozšíření obzorů.
Vím o případech z Německa, kdy 2 kousky 936 šly na výměnu převodovky po 1850 a 2690 Mth.

Vím o případech z Německa, kdy 2 kousky 936 šly na výměnu převodovky po 1850 a 2690 Mth.
Re: CVT nebo Vario ?
Akorát pak nechápu, proč teda všichni začali zkoušet tvořit svoje "varia"Vaclav UPZT píše:Jo v Americe asi vědi čim více elektromagnetických ventilů tím více problémů,tak proč si přidělávat starosti.![]()


No olej se mění myslím každých 2000 mth, to mi tragédie nepřijde. Filtry asi častěji, hlavně vysokotlaké...václav píše:Životnost vario převodovky Fendt závisí hodně na údržbě, šetření na olejích a filtrech. Dále na obsluze, neboť celý pohon je uložený v gumových blocích a při krajně nevhodném nastavení (hlavně jízda na druhý rychlostní stupeň v poli) se můžou poškodit. Nemá to vliv na životnost převodů ale při výměně se musí převodovka vyjmout a rozebrat.
Cena repase celé převodovky (včetně hydraulických komponentů, ve fabrice) je asi o polovinu nižší než u podzátěžové s turbospojkou.
Hlavně ale nechápu, že mluvíte o variu a zároveň o převodových stupních...
Liborovi: Mluvil jsem o nevýhodách konkurenčních várií a tohle jako dost podstatnou nevýhodu beru... Protože to je jedna z výhod proti klasické převodovce.
Polci: Ohánět se čísly, který sou v tuhle dobu 5 a více let stará mi přijde jako hledání jakýhokoli, klidně i hloupýho argumentu...
Re: CVT nebo Vario ?
Cecka píše:No olej se mění myslím každých 2000 mth, to mi tragédie nepřijde. Filtry asi častěji, hlavně vysokotlaké...
No neviem neviem....neverím že olej vo vario prevodovke vydrží 2000mth, keď v klasických prevodovkách (semipowrshift) sa mení po každých 1500mth

Re: CVT nebo Vario ?
to Cecka: Reagoval jsem na někoho, kdo tvrdil, že viděl pouze jednu výměnu variopřevodovky a to ještě v záruce... a ne u řady 900. Tato řada se dělá od roku 1996, to však je jistě znalcům Fendta známo. Byly tam těžké porodní bolesti, to jistě znalci také ví... Dokonce je tu 930, která má od roku 2005 již 3 převodovku...
Proto trochu nechápu to, co bylo napsáno o hloupém argumentu. Prostě se variopřevodovky mění, měnily a měnit budou...jako každá technika.Dle mých (možná ne tak aktuálních) info zatím Fendt repase mimo fabriku nepovolil, bude se vždy posílat do Německa. Je to také dobře, protože kdyby se povolili, aby se v ní vrtali zdejší servisáci....

Proto trochu nechápu to, co bylo napsáno o hloupém argumentu. Prostě se variopřevodovky mění, měnily a měnit budou...jako každá technika.Dle mých (možná ne tak aktuálních) info zatím Fendt repase mimo fabriku nepovolil, bude se vždy posílat do Německa. Je to také dobře, protože kdyby se povolili, aby se v ní vrtali zdejší servisáci....



Re: CVT nebo Vario ?
To je sice pravda, ale reagoval ste na to, kolik bylo oprav na váriích DO ROKU 2001.
A já prostě tvrdím, že v tomhle ohledu takhle stará data nemají absolutně žádnou průkaznou hodnotu...
Slovo "hloupý" sem použil zbytečně a za to se vám omlouvám.
A já prostě tvrdím, že v tomhle ohledu takhle stará data nemají absolutně žádnou průkaznou hodnotu...
Slovo "hloupý" sem použil zbytečně a za to se vám omlouvám.
Re: CVT nebo Vario ?
Ale olej v klasickym powershiftu je přeci mnohem víc zanášený pevnýma částicema. Kdežto ve váriu je ne. Samozřejmě ve váriu je namáhaný taky, ale jinak a to už je pak o použití správného oleje, který je určený pro tenhle druh použití.maclos píše:Cecka píše:No olej se mění myslím každých 2000 mth, to mi tragédie nepřijde. Filtry asi častěji, hlavně vysokotlaké...
No neviem neviem....neverím že olej vo vario prevodovke vydrží 2000mth, keď v klasických prevodovkách (semipowrshift) sa mení po každých 1500mth
Re: CVT nebo Vario ?
jedna vec je konstrukce prevodovky: Vario od Fendt ma minimum (3) soukolí ve stalem zaberu a jeden splanetový prevod, to znamena minimum třecich ploch kovových čístí, minimální znecistení oleje casticemi vzniklých oterem (např. JD IVT ma 5 soukoli ve stalem zaberu!+ 3 planetove prevody+ xy lamelove brzdy a spojky )
a druhá, mnohem duležitejsi, je konstrukce prevodovky a hydrauliky, u F jsozu oba tyto celky oddeleny a NEDOCHAZI k michani olejů. Pak se pro hydrauliku i pro prevodovku voli oleje, které svými vlastnostmi vyhovují daným prac podmínkám v prevodovce nebo v hydraulice (nedelá se kompromis mezi hydr. a př. olejem). Do náplne hydrauliky vnikají necistoty pri pripojování nářadí, nekdy vice, nekdy mene, zalezi na pracovní morálce obsluhy, ale tomuto znecistení se nikdo nevyhne. Tyto necistoty zustavaji u Fendta pouze v hydraulice, kde se samozrejmě chytaji ve fitru, ale do prevodovky se v zadnem pripade nedostanou.
zivotnost Varia:
v CR se pohybuji traktory Fendt s Variem které maji hrubo pres 25 000 Mth a o prevodovce u nich nikdo neví. Jiste jsou i traktory F kde problemy byly, je to stale jen stroj.
V připade poruchy el. casti ovladavi prevodovky se da prevodovka ovladat z mista obsluhy pomocí nástavce, ktarý nasadí na po sejmutí krytu na krokový motor, kterým přímo ovládá a dávkuje Vario prevodovku, V tomto ovladani muze stroj klidne stale pracovat na poli nebo muze dojet na stredisko. Traktor je stale funkční a pohyblivý.
Při oprave prevodovky se jedná o výmenu, stara ven,nova dovnitř, pro trochu šikovneho servisaka prace na 1 den.
Kazdy kdo videl ruzne typy "vario" převodovky na vlastní oči musi uznat jednoduchost konstrukce Varia od Fendt, konkurenti hledaji trochu jinou cestu, složitější, komplikovanější, protože Vario je chráněno patentem.
Hlavne Fendt ma trochu vetsi zkusenosti s "vario" převodovkama
a druhá, mnohem duležitejsi, je konstrukce prevodovky a hydrauliky, u F jsozu oba tyto celky oddeleny a NEDOCHAZI k michani olejů. Pak se pro hydrauliku i pro prevodovku voli oleje, které svými vlastnostmi vyhovují daným prac podmínkám v prevodovce nebo v hydraulice (nedelá se kompromis mezi hydr. a př. olejem). Do náplne hydrauliky vnikají necistoty pri pripojování nářadí, nekdy vice, nekdy mene, zalezi na pracovní morálce obsluhy, ale tomuto znecistení se nikdo nevyhne. Tyto necistoty zustavaji u Fendta pouze v hydraulice, kde se samozrejmě chytaji ve fitru, ale do prevodovky se v zadnem pripade nedostanou.
zivotnost Varia:
v CR se pohybuji traktory Fendt s Variem které maji hrubo pres 25 000 Mth a o prevodovce u nich nikdo neví. Jiste jsou i traktory F kde problemy byly, je to stale jen stroj.
V připade poruchy el. casti ovladavi prevodovky se da prevodovka ovladat z mista obsluhy pomocí nástavce, ktarý nasadí na po sejmutí krytu na krokový motor, kterým přímo ovládá a dávkuje Vario prevodovku, V tomto ovladani muze stroj klidne stale pracovat na poli nebo muze dojet na stredisko. Traktor je stale funkční a pohyblivý.
Při oprave prevodovky se jedná o výmenu, stara ven,nova dovnitř, pro trochu šikovneho servisaka prace na 1 den.
Kazdy kdo videl ruzne typy "vario" převodovky na vlastní oči musi uznat jednoduchost konstrukce Varia od Fendt, konkurenti hledaji trochu jinou cestu, složitější, komplikovanější, protože Vario je chráněno patentem.
Hlavne Fendt ma trochu vetsi zkusenosti s "vario" převodovkama
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Cecka píše:Akorát pak nechápu, proč teda všichni začali zkoušet tvořit svoje "varia"Vaclav UPZT píše:Jo v Americe asi vědi čim více elektromagnetických ventilů tím více problémů,tak proč si přidělávat starosti.![]()
![]()
Poptávka po variích prostě je a spíš si myslím, že to půjde ještě nahoru (jen domněnka).
No olej se mění myslím každých 2000 mth, to mi tragédie nepřijde. Filtry asi častěji, hlavně vysokotlaké...václav píše:Životnost vario převodovky Fendt závisí hodně na údržbě, šetření na olejích a filtrech. Dále na obsluze, neboť celý pohon je uložený v gumových blocích a při krajně nevhodném nastavení (hlavně jízda na druhý rychlostní stupeň v poli) se můžou poškodit. Nemá to vliv na životnost převodů ale při výměně se musí převodovka vyjmout a rozebrat.
Cena repase celé převodovky (včetně hydraulických komponentů, ve fabrice) je asi o polovinu nižší než u podzátěžové s turbospojkou.
Hlavně ale nechápu, že mluvíte o variu a zároveň o převodových stupních...
Liborovi: Mluvil jsem o nevýhodách konkurenčních várií a tohle jako dost podstatnou nevýhodu beru... Protože to je jedna z výhod proti klasické převodovce.
Polci: Ohánět se čísly, který sou v tuhle dobu 5 a více let stará mi přijde jako hledání jakýhokoli, klidně i hloupýho argumentu...
Dobrý obchodní tah,stejně většina zákazníků využívá tak 40% toho co traktor teoreticky umí.
Plno funkcí je podobně jako na mobilu(víš že je tam máš


Mě je to stejně jedno co si kdo koupí aspoň je co opravovat.


Dle mých zkušeností.Pokud si nekoupíte zrovna nějakej sobotní nebo svátkovej stroj,tak pak už záleží v 90% na obsluze.
Ještě by jste neměli sami dolívat do těchto převodovek olej,moc jim neprospějete.
Re: CVT nebo Vario ?
je tady někdo kdo je jezdí s převodovkou CVT(CVX).rád bych nějaké informace z praxe.Dík
- Vaclav UPZT
- Příspěvky: 123
- Registrován: 25 říj 2007 15:51
Re: CVT nebo Vario ?
Polci píše:to Cecka: Reagoval jsem na někoho, kdo tvrdil, že viděl pouze jednu výměnu variopřevodovky a to ještě v záruce... a ne u řady 900. Tato řada se dělá od roku 1996, to však je jistě znalcům Fendta známo. Byly tam těžké porodní bolesti, to jistě znalci také ví... Dokonce je tu 930, která má od roku 2005 již 3 převodovku...
Proto trochu nechápu to, co bylo napsáno o hloupém argumentu. Prostě se variopřevodovky mění, měnily a měnit budou...jako každá technika.Dle mých (možná ne tak aktuálních) info zatím Fendt repase mimo fabriku nepovolil, bude se vždy posílat do Německa. Je to také dobře, protože kdyby se povolili, aby se v ní vrtali zdejší servisáci....![]()
![]()
Problém všech vario převodovek bývá v opotřebení jedné kuličky(ovládání tlaků),která se přirozeně trpí provozním opotřebením a někdy dosáhne takové hodnoty že nelze její krok el.cestou zkalibrovat,proto musí převodovka ven a kulička vyměnit.to je "nejčastější "porucha.Může se vyskytnout v 300Mh jako v 8000Mh.
To že se do těchto převodovek "nehrabou"čeští servizáci není jejich neznalostí,ale servisní přípravky a jiné nutné vybavení dílen a to ne jen v ČR,ale i SRN je tak drahé a četnost poruch tak malá , že by se oprava velice prodražila.
Je daleko levnější opravy těchto převodovek dělat ve výrobním závodě.Pokud se nejedná o výše velice stručně popsanou poruchu ovládání. To jen na doplnění Vašeho příspěvku.
Re: CVT nebo Vario ?
maclos píše:Cecka píše:No olej se mění myslím každých 2000 mth, to mi tragédie nepřijde. Filtry asi častěji, hlavně vysokotlaké...
No neviem neviem....neverím že olej vo vario prevodovke vydrží 2000mth, keď v klasických prevodovkách (semipowrshift) sa mení po každých 1500mth
Já u svýho 924 měním olej v převodovce po 2000 Mth, stejně tak vysokotlaký filtr. Traktor má 7500 Mth. Používám ESSO Unifarm cca 60 litrů.
Fendt má narozdíl od poverschivtů oddělenou náplň převodovky a hydrauliky a tak nedochází k znečištění oleje od hydrauliky.
Re: CVT nebo Vario ?
václav píše:Já u svýho 924 měním olej v převodovce po 2000 Mth, stejně tak vysokotlaký filtr. Traktor má 7500 Mth. Používám ESSO Unifarm cca 60 litrů.
Fendt má narozdíl od poverschivtů oddělenou náplň převodovky a hydrauliky a tak nedochází k znečištění oleje od hydrauliky.
Inak toto nechápem, prečo to tak nemôžu robiť všetci....je to tak jednoduché a hlavne účelné...to som nevedel že to má aj Fendt....vedel som len o DF.
Příspěvků: 124
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník