Nový Fendt
Příspěvků: 143
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Traktrorfanatik
- Příspěvky: 26
- Registrován: 03 kvě 2006 10:37
Pan Honzek
Pan Honzek stál u zrodu Vario převodovky traktorů Fendt. Jeho tým ji celou vymyslel a ověřil. Prototyp traktorů Favorit Vario 926 se zkoušel v ČR a po odzkoušení se vrátil do továrny k rozebrání.
Pan Honzek také vymyslel Trisixe. Takže to je pán pro Fendta k nezaplacení. Jo zlatý český ručičky (i hlavičky)
Pan Honzek také vymyslel Trisixe. Takže to je pán pro Fendta k nezaplacení. Jo zlatý český ručičky (i hlavičky)
Petr
- přezrálej meloun
- Příspěvky: 209
- Registrován: 18 kvě 2006 19:07
- Bydliště: Doma
pan Honzek se ale inspiroval při vymíšlení trisixe jinde . Jinak tenhle koncept jako úplně první představil Valmet už před x lety
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
http://www.youtube.com/watch?v=1XhYj2H0 ... re=related
Jak je to vlastně s Trisixem a PB, Fendtem a Farmou Dvořák? PB vznikla v Čechách, majitel má na to patent, testuje to, pořád vyvíjí, spolupracuje s Terexem a najednou přijde Fendt s něčím dá se říct stejným akorát ve větším. Pořád mě to vrtá hlavou a možná by to někdo mohl vědět. Třeba i SZ.
Jak je to vlastně s Trisixem a PB, Fendtem a Farmou Dvořák? PB vznikla v Čechách, majitel má na to patent, testuje to, pořád vyvíjí, spolupracuje s Terexem a najednou přijde Fendt s něčím dá se říct stejným akorát ve větším. Pořád mě to vrtá hlavou a možná by to někdo mohl vědět. Třeba i SZ.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To sem z toho zase jelen. Dycky sem myslel že třínápravová konstrukce PB 400 je patentovaná a nechali si ji patentovat ihned co otestovaly první prototyp. Tohle bude asi tajemny jako hrad v Karpatech.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jestli sem to za ty tři roky co se tom píše, vykládá dobře pochopil, sestavil konstrukci traktoru se třemi nápravami, otestoval ji a jelikož se to osvědčilo, měly dobry výsledky tahových zkoušek tak si nechal konstrukci třínápravového podvozku traktoru patentovat. Další fakt je že Fendt ten patent chtěl koupit. Ale neprodaly jim to.
Re: Nový Fendt
Co já jsem slyšel pánové, tak to má opravdu tatrovácké nápravy a ještě jeden poznatek, Trisix byl testován na tatrováckém polygonu a pak byl slavnostně odvezen na výstavu do Hanoveru
Re: Nový Fendt
Tak k téhle diskusi...co já vím, tak těžko může mít Dvořák patent na tři nápravy, když už v na konci šedesátých let jezdil třínápravový Valmet..dokonce i JD testoval tří nápravový traktor. Dost těžko může nekdo získat patent jen na to, že něco má tři nápravy. To by pak mohli dát patent i na to, že má auto čtyři kola ))). Nejlepši by bylo zeptat se Dvořáka přímo, ale zase by to byla jednostranná odpověď. Jinak na výstavě Honzek byl a sám říkal, že se ta šestikolka testovala u nás a bude se tu testovat i dál. A je to jen studie. Design dělal jeden německý vysokoškolák v rámci diplomky. Třeba bude nakonec vypadat úplně jinak. A co se týká ještě PB, tak si někdo těžko může dát patentovat něco, co vůbec není dopracováno a vymyšleno. Podvozek PB je z Tatry, motor nemá vymyšleny emise a nesplňuje žádné normy, celý traktor je nestandardní a vůbec jej nelze postavit na značky. Tak na co byste dali ten patent? A Dvořák prýá měl možnost se na vývoji Trisixu podílet, ale odmítl to. Takže okopírovali, neokopírovali, je to úplně jedno, protože každý traktor jde svou cestou...
Re: Nový Fendt
Přééésně Trisix má ještě před sebou tak minimálně 3 roky práce, takže výsledek (jestli bude) je ještě daleko za obzorem
Jinak já si myslim, že bude mít problém s utužením půdy, protože ta hmotnost je vysoká a plochu pásů to prostě nemá...
Každopádně je to zajímavá investice a sem zvědavej, kam až to dotáhnou
Jinak já si myslim, že bude mít problém s utužením půdy, protože ta hmotnost je vysoká a plochu pásů to prostě nemá...
Každopádně je to zajímavá investice a sem zvědavej, kam až to dotáhnou
Re: Nový Fendt
Kde?
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Nový Fendt
no nebolo by na škodu niečo sem hodiť o TRISIX - e a aj nejaké foto. Mňa to moc zaujíma
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt
Re: Nový Fendt
http://www.daliborkahanek.wz.cz/trisix.htm
Přihodil jsem na Internet ještě nějaké fotky od TRISIXE v ČR
Přihodil jsem na Internet ještě nějaké fotky od TRISIXE v ČR
Re: Nový Fendt
zaujalo ma uloženie piestov na ovládanie predného závesu. Nebude to nejako "oslabené" ten výkon zdvihu ?
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt
Re: Nový Fendt
Určitě NE, mi to připadá že využivají páky lépe než obyčejné čelní zvedaní.
Mě se na nim líbi ty tři nápravy, prý je to dokonce mnohem lepší než pásové Challengery
Mě se na nim líbi ty tři nápravy, prý je to dokonce mnohem lepší než pásové Challengery
Re: Nový Fendt
To je celkem duleziote KDE? Tak to napis...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Nový Fendt
Slíbil jsem že to nepovím, můžu jen ukázat nějaké fotky. Ale já si myslím že nebude dlouho čekat a začne se vyrábět seriově, obvzlášť když má tak dobré trakční schopnosti
Re: Nový Fendt
Tie "vývody" za kabínou nad blatníkmi sú akože nalievacie otvory, alebo ako to mam chápať?
... Fendt je Fendt
Re: Nový Fendt
Nevím, co přesně to je, ale určitě to nejsou vika od nádrže. Soudě i podle jiných fotek co mám doma
Re: Nový Fendt
Krátce o Fendt Vario Trisix:
- jsou-li kola stejně velká a odvalují-li se v jedněch kolejích, klesá jejich valivý odpor
- styčná plocha se zvyšuje o 70 % oproti kolovým traktorům pracujícím bez dovojmontáže
- silový tok se přenáší přes 2 Vario převodovky, jednu pro obě přední nápravy, druhou pro zadní nápravu
- modifikovaný závěs z Varia 936 má zdvihovou sílu 12 tun
- čelní závěs má nosnost 5,5 t
- výkon motoru MAN o objemu 12,5 litru je 370 kW/ 500 koní, resp. max. 400 kW/ 540 koní
- 2 spojené nádrže pojmou 1350 l paliva, středová plošina mezi nimi může nést zásobník osiva nebo mít zakomponovánu točnu pro návěsy
- pracovní komfort je o poznání lepší, než u pásových traktorů
- kabina je prostorná, vychází z Varia 900, má 1 kameru vpředu, 2 kamery vzadu, 1 monitor ukazuje oblast před a druhý oblast za traktorem
- i když je pravda, že traktor je nový a tím ještě neověřený
- cena ještě nebyla stanovena, ale bude nižší než za pásový traktor.
- jsou-li kola stejně velká a odvalují-li se v jedněch kolejích, klesá jejich valivý odpor
- styčná plocha se zvyšuje o 70 % oproti kolovým traktorům pracujícím bez dovojmontáže
- silový tok se přenáší přes 2 Vario převodovky, jednu pro obě přední nápravy, druhou pro zadní nápravu
- modifikovaný závěs z Varia 936 má zdvihovou sílu 12 tun
- čelní závěs má nosnost 5,5 t
- výkon motoru MAN o objemu 12,5 litru je 370 kW/ 500 koní, resp. max. 400 kW/ 540 koní
- 2 spojené nádrže pojmou 1350 l paliva, středová plošina mezi nimi může nést zásobník osiva nebo mít zakomponovánu točnu pro návěsy
- pracovní komfort je o poznání lepší, než u pásových traktorů
- kabina je prostorná, vychází z Varia 900, má 1 kameru vpředu, 2 kamery vzadu, 1 monitor ukazuje oblast před a druhý oblast za traktorem
- i když je pravda, že traktor je nový a tím ještě neověřený
- cena ještě nebyla stanovena, ale bude nižší než za pásový traktor.
- Honza Sedlák
- Příspěvky: 94
- Registrován: 03 bře 2008 13:04
Re: Nový Fendt
Dalibor píše:Krátce o Fendt Vario Trisix:
- i když je pravda, že traktor je nový a tím ještě neověřený
- cena ještě nebyla stanovena, ale bude nižší než za pásový traktor.
Kolik byste odhadovaly cenu? Jenom tak ze srandy. Když sem to viděl na fotkách tak sem si řekl že to bude jednou asi hodně moc drahy.
Re: Nový Fendt
To jo no Přece nevěříte tomu, že kola budou mít styčnou plochu větší než pásy... Nebo tedy v čem myslíte, že sou lepší? Kolama tu plochu prostě nezíská... Určitě se styčná plocha zvětšila - šesti koly, ale že to je lepší než pásy uvěřim, až mi někdo ukáže prokluz za shodnejch podmínek...Dalibor píše:Určitě NE, mi to připadá že využivají páky lépe než obyčejné čelní zvedaní.
Mě se na nim líbi ty tři nápravy, prý je to dokonce mnohem lepší než pásové Challengery
Re: Nový Fendt
Pásy mají sice velkou styčnou plochu, a tím i mnohem menší tlak na půdu. A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy. Kolový traktor se zapře o jeden vrozek pneu mnohem větší silou než pás. A VELKOU nevýhodou pásových traktoru, jako jssou třeby challengery je ta že oni táhnou vší svou silou pouze při jízdě scela rovno, do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat a tím se jeho trakční schopnosti snižují na méně než na polovinu, nemluvě o ztraceném výkonu, který je k zatočení zapotřebí. K dobrým trakčním schopnostem nestačí jenom mít velkou styčnou plochu, ale nalést správný kompromis mezi styčnou plochou a nátlakem na půdu, což řeší právě Fendt Trisix. Tyto Informece mám z firmy kde je více než 5 největších pásových Challengerů. nejsou s nima moc spokojeni.
Re: Nový Fendt
Pár postřehů ode mě:Dalibor píše:Pásy mají sice velkou styčnou plochu, a tím i mnohem menší tlak na půdu. A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy. Kolový traktor se zapře o jeden vrozek pneu mnohem větší silou než pás. A VELKOU nevýhodou pásových traktoru, jako jssou třeby challengery je ta že oni táhnou vší svou silou pouze při jízdě scela rovno, do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat a tím se jeho trakční schopnosti snižují na méně než na polovinu, nemluvě o ztraceném výkonu, který je k zatočení zapotřebí. K dobrým trakčním schopnostem nestačí jenom mít velkou styčnou plochu, ale nalést správný kompromis mezi styčnou plochou a nátlakem na půdu, což řeší právě Fendt Trisix. Tyto Informece mám z firmy kde je více než 5 největších pásových Challengerů. nejsou s nima moc spokojeni.
1) A to je ta nevýhoda pasových traktorů, oni se mohou opřít jen o malou vrstu půdy.
Myslím že hodnoty prokluzu pásů kolem 1-2% sou dostatečným důkazem toho, že tohle je s prominutím absolutní nesmysl...
Tím by postrádalo smysl i používání širších pneu atd... a to nejen na poli!
2) A VELKOU nevýhodou pásových traktorů - do zatáček musí jeden jejich pás podhrabovat.
Tím myslíte to, že se vždy oba pásy "točí" stejně rychle? To by pak nemělo smysl vůbec u nás pásy používat.
Nebo mluvíte o vyhazování na souvrati? Když se pásák otáčí stejně jako kolák, tak taky nemáte pravdu.
Pásy vs. kola je jednoduchá fyzika, dobře odpužené pásy, dobré řízení apod. a kola zkrátka nemohou konkurovat (mluvím samozřejmě pouze o práci na poli).
Re: Nový Fendt
S tim prokluzem nevim:) U nas vpodniku meli kdysi pasoveho chalengera a meli celkem dost problem kdyz oral a jezdil po ranu kdyz byla rosa/mokro na poli kde bylo "zelene hnojeni"...tam mu to klouzalo:) Ale jinak spokojenost:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/
Re: Nový Fendt
myslím že všichni shodnem že ve většíně podmínek jsou pásy lepší než kolové traktory s přední hnanou nápravou a uzávěrkou na obě nápravy, ale jednoducho geometrii tahových sil si lehce spočítáme, že pásové traktory typu Challenger při maximálním zatížením motoru (táhnou něco co má vysoký odpor) se jejich těžiště přesouvá směrem k zadním pohoným kolům, což znamená že traktor má tendenci se lehce stavět na zadní, čímž se velice hodně odlehčí přední část traktoru-podvozku, no a traktor pohání spíš jen zadní část podvozku. trisix má pro tento jev velice jednoduchý fígl, a to odpružení náprav, trisix se snaží tlačit všemi koly stejným tlakem což pasaky neumí (kdyby Challenger neměl ve předu těžké závaži tak při maximalním zatížení traktoru možná až poskakoval předek, a všechen výkon se přenášel na vzorekpásu, který by byl zrovna pod zadním kolem. Jinými slovy pasák typu Challenger bez velkého předního závaží s maximálním zatížením se rovná stejně těžkému traktoru se stejným počtem koňi a se stejným zatížením s pohonem pouze na zadní nápravu
Tak prosím nepište že pásový podvozek pro tak silé traktory je lepším, než tři-nápravový s odpružením každého kola zvlášť.
Jestli to někoho nepřesvědčilo, tak je mi to jedno, ale kdyby měl někdo zájem tak velicé rád si na tuhle problematiku s každým popovídam.
Tak prosím nepište že pásový podvozek pro tak silé traktory je lepším, než tři-nápravový s odpružením každého kola zvlášť.
Jestli to někoho nepřesvědčilo, tak je mi to jedno, ale kdyby měl někdo zájem tak velicé rád si na tuhle problematiku s každým popovídam.
Příspěvků: 143
• Stránka 3 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků