Poruchy JCB Fastrac
Příspěvků: 30
• Stránka 1 z 1
Re: Poruchy JCB Fastrac
Tento dotaz mi připoměl jednu zajimavou příhodu ze žní. Sklízeli jsme na Slovensku poblíž Malacek a jedna nejmenovaná firma zabývající se službami provozovala několik JCB v okolí. V tomto podniku jeden Fastrac oral strniště na řepku a po jednom dni se porouchal. Co se s ním stalo jsme se nikdy nedozvěděli protože se to stalo pozdě odpoledne a když jsme se večer vrátili na dvůr stály před dílnou 2 servisní vozy a možná byl ještě jeden uvnitř,celou noc se tam spravovalo, ale co, to nevíme protože se tam tajnůstkáři tvrdě zamkli.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: Poruchy JCB Fastrac
Na nešem faktstrachu se proinvestovalo jen za opravy za 2 roky "jen" přes půl milionu, a to je to jen provozuschopný, ne v rychtiku...je to 185-65, nejhorší je, a mrzí mě že to musim říct, že servisáci to pěkně o..bávaj, dali jsme do opravy fastraka s utrženým kardanem, nikde nic nesyčelo, apod., po návratu nejde přepínat malá-velká, na zpátečku někde pod kabinou funí vzduch, při výměně řemene na dobíjení nechali starou kladku, i když do fakturace uvedli vše nové...prostě servis k nezaplacení.
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
o bohužel nejsem sám s těmihle zkušenostmi, u spřáteleného podniku ho tam měli taky, i když jiný typ, nešla řadit 3, ani domů z toho servisu nedojeli...
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
Musíte chlapi vědět, kde servisovat, servis TOKO není žádný zázrak a k tomu jsou opravdu drazí, náš fastrac 185-65 byl koupený z Německa přes TOKO, takže servis chilku oni, ale potom se přešlo k servisu deutz-fahr, tam tomu chlapi rozumí a opravdu umí. Z nejzávažnějších závad u nás je to kompletní výměna hlavy a zadního diferenciálu, potom už to byly většinou prkotiny, ale hlavně už jsou to starší stroje, proto potřebují kvalitní péči, hlavně mazat...
Re: Poruchy JCB Fastrac
My máme 4 mašiny a na každom je alebo bolo niečo a to má najstarší asi 4 roky. Na najmladšom (3-ročný 3170) odišlo vstrekovacie čerpadlo....úplne zodrané (ževraj od vody v nafte). Na jednom V-tyč. A na dalšom je toho viac ale to by bolo nadlho. Proti servisákom som nie, ale niekde musí byť chyba a zdá sa mi to divné že je na každom niečo, viem že údržbu treba robiť a to aj robíme, ale poruchy takého typu neviem či majú čosi spoločné s údržbou.
A prejsť k iným servisákom možno nieje problém, ale skôr je problém so súčiastkami kedže nepasuje v podstate nič (skrutky, matky, vazelína,...)
A prejsť k iným servisákom možno nieje problém, ale skôr je problém so súčiastkami kedže nepasuje v podstate nič (skrutky, matky, vazelína,...)
Re: Poruchy JCB Fastrac
většinu šroubů a matek je možno sehnat ve spojovacích materiálech, jejich JCB vazelínu nebrat, i obyčejná nejlevnější Mogulka vydrží mnohem víc... Jinak taky přemejšlíme o jiným servisu, přeci jen jsou věci, do kterých není radno se hrabat jen tak... jinak co jde, a na co jsou ochotný nám díly dodat si děláme sami..
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
Zdravím tu všechny,jsem tu nový.Nevím jestli jste všichni objektivní při psaní takových verdiktů.Já jsem z opačné strany.Joko servisák JCB se musím ohradit proti tomu,že v Toku nerozumí Fasracům.Vím,že asi všichni servisáci nejsou nejlepší,ale co můžu říct za centrální servis Toko,tak je na velmi dobré úrovni.Takže nehažte všechny servisáky do stejného pytle.A k těm co tady mají zkušenosti s 185-65 a podobnými,bych chtěl vzkázat,že ty stroje to už mají za sebou.Už jsou za horizontem.A přál bych vám na nich něco opravovat.............
Cena za servis?Pokud je to autorizovaný servis,tak si nikdo nemyslíte,že to bude dělat za dvě stovky za hodinu?To si muže účtovat nějaký strýc v garáži.Rád bych věděl co je pro dotyčného opravdu drahý servis.
A k těm poruchám.Myslím si,že to není tak poruchový stroj.Samozřejmě mluvím o novějších strojích.A ty zmiňované matky a šrouby jsou ve většině případu v metrických závitech,takže nevím v čem vidíte problém.Těžko muže někdo soudit,když tomu sám nerozumí.
Cena za servis?Pokud je to autorizovaný servis,tak si nikdo nemyslíte,že to bude dělat za dvě stovky za hodinu?To si muže účtovat nějaký strýc v garáži.Rád bych věděl co je pro dotyčného opravdu drahý servis.
A k těm poruchám.Myslím si,že to není tak poruchový stroj.Samozřejmě mluvím o novějších strojích.A ty zmiňované matky a šrouby jsou ve většině případu v metrických závitech,takže nevím v čem vidíte problém.Těžko muže někdo soudit,když tomu sám nerozumí.
Re: Poruchy JCB Fastrac
S tými skrutkami a pod. som myslel, že je to jediné čo pasuje a to je vše. Ja mám skúsenosť len s radou 3000 a tie poruchy čo máme nesúvisia so servisákmi (možno niektoré, ale to sem nebudem pliesť). Keď je tu servisák, tak by som sa ho rád čosi opýtal, na kolkých mašinách menil výfukové potrubie z dôvodu prasknutia. Na 2 mašinách sa nám to stalo po skončení záruky a na jednej zas po roku. Kde je teda chyba? Neviem teraz presne kto povedal že je to zapríčinené chybou obsluhy, keď vypína motor hneď po záťaži a nepočká pár minút. Berem ked je mašina v záťaži (orba, podmietka) a hneď na úvrati zhasne motor, to asi nik. A vždy sa to stalo niekomu inému a skúseným traktoristom. Neviem ako to je u iných značiek, či iných typov JCB, ale na nové mašiny a pri takomto využití ako máme je to dosť. Či je servis drahý?.....čo je dnes lacné....
- Richter Jaroslav
- Příspěvky: 18
- Registrován: 09 dub 2007 17:50
Re: Poruchy JCB Fastrac
Jezdím s 825Otkou a i tady je výfuk bolavé místo. Poprve se vyměnil nějak do jednoho tis.Mth a před koncem záruky praskl opět. Servis to nafotil, opravil s tím, že nám dodají nový,to bylo koncem sezony a na jaře skončil servisák a nebyla ani dokumentace. Tak stále jazdím s opraveným /buď chválou, že dobře/,již druhým rokem celkem již 3100Mth. A jaké máte zkušenosti s těsností motoru(vany)??????......
Re: Poruchy JCB Fastrac
No k těm výfukům.U nás co jsem viděl tak je jen jeden na garanci.Já osobně jsem ještě výfuk na Fastracu neměnil.Nejčastěji co vím ,tak rachotí krycí mřížka výfuku.Ale opravy výfuku ala autogen a cočko si řeší obsluha sama.
A k té vaně na 8250.Motory QSC od Cumminsu na toto docela trpí.V serii je tam jen tmel.Když se to opravuje,tak tam dáváme normální těsnění a tmel.Další náchylné místo na únik oleje je vystup kliky z prs a samotné prsa.
A k té vaně na 8250.Motory QSC od Cumminsu na toto docela trpí.V serii je tam jen tmel.Když se to opravuje,tak tam dáváme normální těsnění a tmel.Další náchylné místo na únik oleje je vystup kliky z prs a samotné prsa.
- Richter Jaroslav
- Příspěvky: 18
- Registrován: 09 dub 2007 17:50
Re: Poruchy JCB Fastrac
K výfukům.. jistě teď už si to řešíme sami tím cočkem, ale proč tenkrát, když byla mašina v záruce!? Mimochodem vylomil se celý spodní držák, díra v průměru
skoro deset cm.
skoro deset cm.
Re: Poruchy JCB Fastrac
Tak s tím jsem se ještě nesetkal.Buď je to poddimenzované nebo vada materiálu.
- fastrac8250v
- Příspěvky: 7
- Registrován: 11 led 2009 23:07
- Bydliště: Nitra,Slovensko.
Re: Poruchy JCB Fastrac
Jazdím s novým modelom 8250-tky,má už niekto skúsenosti s poruchami u týchto strojov? Hlavne ma zaujíma radar.
Re: Poruchy JCB Fastrac
No moc servisních poruch jsme ještě neměly.A ten radar bude chtít vyměnit celý radar v garanci.
Re: Poruchy JCB Fastrac
No napřed jsem se chtěl zdržet, ale nakonec mi to nedá, neb vidím, že spousta závad se opakuje... Dost záleží na řadě Fastraců - prvních typu 150T atd. bylo v ČR asi jen pár kusů, ty nechme stranou (v SRN jich jezdí ještě celkem dost), následující 185-65 má dostatečně zkaženou pověst (byť zřejmě ze značné části tlačením na používání k ne zcela vhodným účelům)u nás jsme ji naštěstí neměli, řada 1000 byla na našem trhu známý propadák, ale pak se od typu 3185 myslím kvalita dost zvedla. U nás máme natočeno s Fastracama celkem kolem 120 tisíc mth (jen na typech 3185 a 3220)a většina závad co se snažím evidovat jsou konstrukční záležitosti. Samozřejmě má vliv péče o každý jednotlivý kus, ale většinou co se vysype na 2, je jasné, že časem bude na všech. Závady bych rozdělil do několika skupin - jasně poddimenzované záležitosti, které mohou být celkem finančně nenáročné, ale otravné - stále opakované poruchy alternátorů (řešíme uhlíky z Favorita ), vypalující se spínače všech světel (zjevně se nepočítalo s celodenním svícením - náhradové spínače z Avie už drží), praskající pružiny spojkového pedálu, přetěsnění všech van, ale i finančně náročnější věci - podávací palivová čerpadla a zmiňované výfukové svody - praskají vždy ve stejném místě na čtyřsvodovém kuse (kdysi jsem myslel že to může být wapkováním horkého motoru ale to jsem už vyloučil)- z prasklého kusu jsme udělali přípravek a na něm další prasklé svody svařujeme(pokud kus neuletí), někdy to vydrží ještě dlouho, někdy chvíli. Výše uvedené závady se řeší na všech traktorech, většinou opakovaně.Pak další závady, také častější (když vynechám běžné věci, které se stávají na každém stroji - čidla klimatizace, ventily přepouštěčů vzduchu atd.), tak občas uletí vrtule a vezme většinou i chladič a saharu, netěsnosti pojišťovacích ventilů na hydr. rozvaděčích, těsnění kompresorů, V-tyče (znatelně dříve na traktorech, které tahají vleky v horním závěsu), v poslední době řešíme na většině traktorů postupně komplet přetěsnění motoru kvůli prolínáním oleje ven.
Ze zásadnějších závad které také postihly několik strojů pak snad ještě párkrát těsnění pod hlavou, někdy vstřikovací čerpadlo, vodní pumpy, zlomený hřídel mezi motorem a spojkou. Z těch méně příjemných pak 1 ojnice, tuším dvě hlavy motoru, dvakrát zadní diferák a jednou popraskaný obal zadní nápravy.
I když to teď možná vypadá hrůzostrašně, tak na to množství hodin a práce a tvrdé nasazení to považuji za přiměřené. Cena dílů je značně vysoká jak už bylo zmíněno, ale dodání je velmi rychlé (snad nepamatuji, že by traktor někdy strávil na dílně víc jak 2 dny pokud se spěchá) a servis- z mého pohledu- špičkový. Záleží na každém konkrétním servisákovi (většinou pracují na soukromo, nikoli jako anonymní firemní servisáci) ale u nás si nemůžem stěžovat...
Ze zásadnějších závad které také postihly několik strojů pak snad ještě párkrát těsnění pod hlavou, někdy vstřikovací čerpadlo, vodní pumpy, zlomený hřídel mezi motorem a spojkou. Z těch méně příjemných pak 1 ojnice, tuším dvě hlavy motoru, dvakrát zadní diferák a jednou popraskaný obal zadní nápravy.
I když to teď možná vypadá hrůzostrašně, tak na to množství hodin a práce a tvrdé nasazení to považuji za přiměřené. Cena dílů je značně vysoká jak už bylo zmíněno, ale dodání je velmi rychlé (snad nepamatuji, že by traktor někdy strávil na dílně víc jak 2 dny pokud se spěchá) a servis- z mého pohledu- špičkový. Záleží na každém konkrétním servisákovi (většinou pracují na soukromo, nikoli jako anonymní firemní servisáci) ale u nás si nemůžem stěžovat...
Re: Poruchy JCB Fastrac
Pokud jde o radar - jedna z příčin když se povede zapadnou s traktorem o řidič se snaží vyjet dozadu.Může dojít k poškození kabeláže nebo dokonce radaru.Radar není nejnižší bod traktoru ale za určitých okolností se tomu předejít prostě nedá.Samozdřejmě se ale může jednat i o vnitřní vadu a pak nezbude než radar nechat vyměnit.Diagnostika se provádí přes PC tak i když výměnu zvládne každý, najít příčinu raděj nechte na servisu.Ze zkušeností se dá říct že pokud se na přístrojovce nezobrazuje aktuální rychlost stroje do 40km může jít o závadu v radaru protože právě do této rychlosti je rychlost snímána z něj.Nad 40km je snímána na výstupu z převodovky.
Re: Poruchy JCB Fastrac
Vítám tady PepuO. Pan Chomyz má docela velký přehled a mnoho zkušeností s Fastracy.A hlavně dokáže byt i přes závady pořád objetivní.Pořád jsou to jenom stroje.K těm servisákům.Já jsem třeba zaměstnanec a určitě se noschovávám za firmu.Za svoji práci si stojím a zodpovídám si za ni.
Re: Poruchy JCB Fastrac
Odkud prosímtě jsi? že bych vedení přemluvil, dát to k vám... bohužel náš nejbližší sevis na Fastraka je spolihlivej jak výrobky z číny, můžu se spolehnout že se to rozbije..A pokud jim tam dám traktor v pořádku ("relativně"), a traktor se mi vrátí v ještě horším stavu než jsem ho tam odvezl, promiň... ale na tom nevím co řešit. Nechci je pomlouvat, ale 1/4 věcí co měli opravit opravili napůl, a zbývající 3/4 vůbec neřešili, i když zaplatit si je nechali...
Altík zrovna řeším taky, za 13 000 novej, vydržel jestli 5 mth...jinak to poddimenzování materiálů, říkal nám to i starej servisák, co nám k nám jezdil, moc šikovnej chlap kterej věděl co kam jak, a hlavně proč... že třeba konkrétně u naší 185 bylo "véčko" slabý, hned ho měnil za novější zesílené, a je klid.
Bohužel stroj je už dost jetý, snad nikdo se na tom nepodepsal kladně, a já to odskákal s tim, že ho dávám jakž takž dokopy,takže od základních funkčních věcí se prokousávám postupně dál. Nejhorší zjištění bylo asi na kanále, když jsem viděl, co kde odkud všude teče...snad jedinný spoj není ani trochu suchý.. a navrch elektrika, nevim co se s nim dělo, ale půlka věcí je spojovaná čokoládama, pokud tam teda zrovna ty věci jsou..a pokud ano, tak se musí různýmy fígly na to, jak je zapínat, či přepínat..
Altík zrovna řeším taky, za 13 000 novej, vydržel jestli 5 mth...jinak to poddimenzování materiálů, říkal nám to i starej servisák, co nám k nám jezdil, moc šikovnej chlap kterej věděl co kam jak, a hlavně proč... že třeba konkrétně u naší 185 bylo "véčko" slabý, hned ho měnil za novější zesílené, a je klid.
Bohužel stroj je už dost jetý, snad nikdo se na tom nepodepsal kladně, a já to odskákal s tim, že ho dávám jakž takž dokopy,takže od základních funkčních věcí se prokousávám postupně dál. Nejhorší zjištění bylo asi na kanále, když jsem viděl, co kde odkud všude teče...snad jedinný spoj není ani trochu suchý.. a navrch elektrika, nevim co se s nim dělo, ale půlka věcí je spojovaná čokoládama, pokud tam teda zrovna ty věci jsou..a pokud ano, tak se musí různýmy fígly na to, jak je zapínat, či přepínat..
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
My jsme z centrály Toko v Rudicích okres Uherské Hradiště.Ale máme střediska po celé ČR a SR.Stačí si vybrat středisko,které bude nejblíž.Odkud jste?
Re: Poruchy JCB Fastrac
Nejblíž máte pana Svorčíka v Bukově,okres Rakovník,číslo na něj je 724638202
Re: Poruchy JCB Fastrac
Tak zrovna to jsou ti mantáci co mi celou mašinu roz....
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
P. Beran jsem myslel že už skončil,ne? aspoň teda tak mi to bylo řečeno, to je špílmachr na Fastraka...přesně ten jak jsem psal co ví co kam a proč... pokud to teda je ten samej kterýho myslim já...
Když motor vrčí a kola se točí, neznamená že máša je na cajku...
Re: Poruchy JCB Fastrac
Zdar chlapy.
Potřeboval bych poradit. Máme taky fastraka a teď se nám zadřely 2 vstřikovací trysky. Nevíte, kde je nějak dobře sehnat? Nějak je nemůžem nikde dohonit... Dík moc!
Potřeboval bych poradit. Máme taky fastraka a teď se nám zadřely 2 vstřikovací trysky. Nevíte, kde je nějak dobře sehnat? Nějak je nemůžem nikde dohonit... Dík moc!
Re: Poruchy JCB Fastrac
Dovolím si opět otevřít toto téma, chctěl bych se zeptat, máte někdo zkušenosti s typy 8250 či 72x0? Do budoucna se uvažuje o novém koníku především do dopravy, zajímaly by mne Vaše postřehy z praxe, co zlobí a na co si dát pozor apod. díky...
Re: Poruchy JCB Fastrac
Obsluhoval jsem 5 let Fastraca 3220 najel 23000Mth bez velkýžch zavažních poruch ted obvsluhuji Fastrac 3185 21000Mth bez velkých oprav tento fastrac je o rok starší.Nemohu si stěžovat na náš servis
Re: Poruchy JCB Fastrac
zdravim mam prozbu najde se nekdo kdo mi poradi mam teleskopicky nakladac jcb a zespod tece olej nevim od kad poradi nekdo?
Příspěvků: 30
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků