Zetor 7341
Příspěvků: 26
• Stránka 1 z 1
Zetor 7341
Zdravím,
Pořídíl jsem si nový traktor (zetor 7341) a chtěl bych se zeptat na pár drobností.Máte někso zkušenost s tímhle strojem?
Mě se osobně zdá, že po motorické stránce, je to takové "lenošnější" ve srovnání např,. se zetorem 7245.Možná je to jen první pocit.
A druhá věc je ta, že při řazení převodových stupňů, je to někdy problém tam ten rychlostní stupeň zařadit, "neškrčí" to, ale nejde tam zařadit.
Nevíte někdo, čím to může být?
díky
Pořídíl jsem si nový traktor (zetor 7341) a chtěl bych se zeptat na pár drobností.Máte někso zkušenost s tímhle strojem?
Mě se osobně zdá, že po motorické stránce, je to takové "lenošnější" ve srovnání např,. se zetorem 7245.Možná je to jen první pocit.
A druhá věc je ta, že při řazení převodových stupňů, je to někdy problém tam ten rychlostní stupeň zařadit, "neškrčí" to, ale nejde tam zařadit.
Nevíte někdo, čím to může být?
díky

Re: Zetor 7341
no zrovna s tímhle typem moc zkušenosti nemám ,ale sem tam jezdím s 8441 a je to to samé špatně tam jdou někdy rychlosti ,čekal sem že se to časem vychodí ,ale pořád nic .Dávám to za vinu převedení řadící páky přes mechanizmus řazení ,ještě když jedu na plnou 5ku tak řadicí páka strašně drnčí že ji musím držet.(ptali sme se servisáka jak to bylo nové a to se prý vychodí a na drnčící páku řekl vyskakuje nevyskakuje tak co chceš )víc sloužit nemůžu.
Re: Zetor 7341
Tak to že by mě drnčela řadící páka, to ne.A ani že by to mělo moc velkou vůli se šíct nedá, traktor má najeto 1200Mth.
A jak je u té 84 "živej" motor?Třeba u té 73 mi přijde, když řadím ze 4 na 5 tak že ten přechod je takový pomalý, a že dlouho trvá než se to na tu 5 rozjede a dostane do otáček.
A jak je u té 84 "živej" motor?Třeba u té 73 mi přijde, když řadím ze 4 na 5 tak že ten přechod je takový pomalý, a že dlouho trvá než se to na tu 5 rozjede a dostane do otáček.
Re: Zetor 7341
no ze začátku to byla hrůza a teď už trochu ožil (asi 900mth) když na něho šlapeš tak se to dá (na 77 to nemá dokud nezabere turbo tak není moc ochotný ),k převodovce oproti 77 hrůza ,1,2,3 pomalé a pak přijde skok a 4,5 ,zase oproti 77 kde mezi rychlostmi je přibližně stejný skok tak na proximě mezi 3 a 4 je velký a trvá to než to roztáhne to samé 5ka.Spíš mě zaráží že na té 7341 je motor líný když je to teoreticky 77turbo(pokud se nemýlím) leda že by byl špatně zajetý.
Re: Zetor 7341
jo jo je to tak, je tam 77 turbo.No nevím, možná se mě to jen zdá, že je to lenošný( neměl sem moc s čím to porovnat) ale asi je to daný tím, že je tam rychlejší převodovka.Ale tak máme to doma zhruba měsíc, a moc jsme s tím ještě nejezdili, tak až se s tím víc skamarádím, tak uvidím jak to bude chodit. Ale jinak, co se týče komfortu, pohodlí vs 7045 tak je to teda nesrovnatelný,
Jo, a ještě jedna věc, když jedu na 5 na čtři čtvrtě plynu, tak to krásně jede, a jak tomu dám plnej, tak se to rozskáče, a pořád to skáče) i prázdnej traktor). Pomohlo by, kdyby se zepředu sundalo závaží?
Jo, a ještě jedna věc, když jedu na 5 na čtři čtvrtě plynu, tak to krásně jede, a jak tomu dám plnej, tak se to rozskáče, a pořád to skáče) i prázdnej traktor). Pomohlo by, kdyby se zepředu sundalo závaží?
Re: Zetor 7341
nevím jaké je rozložení váhy na 7341 ,ale na 8441 jsem ještě přidal na předek závaží tak to skáče míň a taky jsem upustil kola z výroby byly moc nafoukané ,ale jak říkaš na plnou 5ku to skáče na to si musíš zvyknout naučit se stím jezdit jinak třeba Johndeere 6320 (bez odpružené nápravy )na plný plyn taky skáče to samé NH atd. prostě 40km/hod bez odpružení je už poznat ,trochu to zmírní radiální pneumatiky ,ale já mám ještě z výroby diagonálky mitas které se sjíždí před očima.
Re: Zetor 7341
Díky za objasnění situace.Tlak v pneumatikách zkusím přeměřit, a uvidím, jestli je to přehuštěné nebo ne.Zase někdo říkal, že když se to odlehči, tak že se to tolik nerozskáče, tak nevím.A co se týká násobiče, tak asi častý používání zkracuje životnost spojky pokud se nepletu?
Re: Zetor 7341
a ještě bych měl dotaz k turbu.Mě se zdá, jako by to turbo moc nezabíralo, pozná se to nějak?
Když se tomuz přidá, tak by mělo být slyšet, jak to tak trošku píská, nebo ne?
A pozná se vůbec nějak, když je vadný?
Když se tomuz přidá, tak by mělo být slyšet, jak to tak trošku píská, nebo ne?
A pozná se vůbec nějak, když je vadný?
Re: Zetor 7341
no musíš si uvědomit že to je násobič jenom na překonání krátkodobé zátěže ne na trvalé používání ,tento násobič přenáší výkon přes náhonovou lamelu takže vůbec není dobré ho používat pokud máš ještě nějaký stroj zapnutý na náhon ,spojku bys měl mít v keramice takže by měla něco vydržet, co se týká turba pokud by nefungovalo jak má mělo by to jít poznat (nadměrná kouřivost jinak takhle těžko říct),popřípadě změřit tlak kolik dává s uvedenými hodnoty, ale řeknu ti že na 8441 to turbo taky není slyšet že by pískalo tak to ne nebo jenom minimálně.Spíš bys měl myslet na to že je to turbo motor takže po startu nechat chvílí běžet promazat turbo dále když dáš motoru do těla tak než ho zastavíš zase nechat chvíli bežet motor ve vyšších otáčkách než je volnoběch aby se schladilo .
Re: Zetor 7341
Taky sem kdysi sedlal 7341 radit na nem slo nejdriv hodne z tuha ale casem sem se do toho dostal a mozna se to i trochu ochodilo a radilo se paradne. Nekdy se stalo ze pri jizde po silnici vyskocila 5 ale s pribyvajicim vekem vyskakovala min a min. Vykon motoru me prisel nedostatecny hlavne v doprave na poli uz to celkem slo. Zrejmene to bylo velkym prevodovym skokem mezi 4 a 5. At ti slouzi
Re: Zetor 7341
Tak, že bych používal ten násobič s nějakým nářadím, to ne.Jen mě jde o to, třeba s přívěsem na silnici, do kopce atd.
Tak co se týče toho turba, tak tyhle základní věci vím, po nastartování a před vypnutím, to nechat běžet.
A že by to mělo teda nějakou kouřivost, to se říct nedá, i v plným zatížení z výfuku nejsou patrný nějaký černý nebo tmavý oblaka dýmu.
Tak co se týče toho turba, tak tyhle základní věci vím, po nastartování a před vypnutím, to nechat běžet.
A že by to mělo teda nějakou kouřivost, to se říct nedá, i v plným zatížení z výfuku nejsou patrný nějaký černý nebo tmavý oblaka dýmu.
Re: Zetor 7341
Jestli to nebude tím,že je tam menší předvstřik,než u 7745turbo.Je to kvůli emisím.
Co se týče převodovky,tak jsou tam jiné synchrony,než u starších typů,proto tam jde těžko řadit.
Co se týče převodovky,tak jsou tam jiné synchrony,než u starších typů,proto tam jde těžko řadit.
Re: Zetor 7341
bob píše:Jestli to nebude tím,že je tam menší předvstřik,než u 7745turbo.Je to kvůli emisím.
Co se týče převodovky,tak jsou tam jiné synchrony,než u starších typů,proto tam jde těžko řadit.
Jaký vliv má předvstřik na emise? a proč se montují jiné synchrony když jde pak hůř řadit-prosím o vysvětlení- děkuji.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7341
bold píše:bob píše:Jestli to nebude tím,že je tam menší předvstřik,než u 7745turbo.Je to kvůli emisím.
Co se týče převodovky,tak jsou tam jiné synchrony,než u starších typů,proto tam jde těžko řadit.
Jaký vliv má předvstřik na emise? a proč se montují jiné synchrony když jde pak hůř řadit-prosím o vysvětlení- děkuji.
Tak nato se musíš zeptat "odborníků"v Zetoru.Jejich modernizace vedou spíš k horšímu.
U 7341 je předvstřik 15(EKO motor) u 7745 asi 25st.(nevím úplně přesně),menší předvstřik vede k lepšímu spálení paliva,motor nekouří ale taky je v nižších otáčkách lenošnej.
Synchrony jsou tam jiný-robustnější než u 7745.Zetor zrušil synchronizační brzdičku,která pomáhala zastavit kola v převodovce při řazení.Teď to všechno dělá synchron,takže při zahřátém oleji to jde podstatně hůř.
Re: Zetor 7341
No nevim, jsem ze staré školy. pokud má shořet 10 gramů paliva tak je snad úplně jedno kdy shoří. Je fakt že není úplně jedno jak shoří. Jde spíš o to že množství paliva se snižuje (nebo se zvýší množství vzduchu) motor pak míň kouří. Každé posunutí předvstřiku má velký vliv na výkon.
Porovnání výkonu mezi motorem 6901 a 7001 (traktor 7011 a 7211) je takové- motor ze 70 má větší výkon (víc paliva) ale motor ze 72 ho dožene na lepším rozložení spotřeby.
U naftových motorů jde hlavně o dokonalé hoření a tím jdou emise dolů. Tudíž dochází ke zmenšování poměru paliva ve vzduchu.Taky nastupují drobné úpravy v motoru (deflektory v pístech,jiné trysky, lepší čerpadla, turbodmychadla, mezichladiče)
To že motor nehulí zabezpečuje korektor na čerpadle-nedá plnou dodávku paliva pokud není zabezpečen dostatečný přísun vzduchu.( někdo byl zvyklý na čerpadlo kde byla přehnaná max dodávka tím motor hulil jak prokoplé kamna a měl maximální možný výkon. Po přesednutí do novějšího stroje má pocit že výkon není to co znal-ten výkon tam jen ovšem chce prostě své podmínky.)
Synchronizace slouží ke srovnání otáček hřídelí v převodovce. I když je v převodovce tak doporučuju vyšlapovat dvakrát pedál spojky a používat meziplyn. Těžko jde řadit proto, jelikož synchronizace musí zbrzdit masu železa nacházející se na hřídeli a k tomuto potřebuje čas. Proto se zdá že jde těžko řadit tak je to z důvodu toho času který potřebuje brzděná synchronizace k tomu aby srovnala otáčky hřídelí. Pokud při zasouvání rychlostních stupňů páka nevybruje,popřípadě nejdou zuby na zuby tak je synchronizace O.K. Opět opakuju zkuste řadit stejně jak s převodovkou nesynchonizovanou a uvidíte. Jednak by mělo jít řadit jak v osobáku a taky se dost podstatně zmenší opotřebení synchronizačních kroužků
Porovnání výkonu mezi motorem 6901 a 7001 (traktor 7011 a 7211) je takové- motor ze 70 má větší výkon (víc paliva) ale motor ze 72 ho dožene na lepším rozložení spotřeby.
U naftových motorů jde hlavně o dokonalé hoření a tím jdou emise dolů. Tudíž dochází ke zmenšování poměru paliva ve vzduchu.Taky nastupují drobné úpravy v motoru (deflektory v pístech,jiné trysky, lepší čerpadla, turbodmychadla, mezichladiče)
To že motor nehulí zabezpečuje korektor na čerpadle-nedá plnou dodávku paliva pokud není zabezpečen dostatečný přísun vzduchu.( někdo byl zvyklý na čerpadlo kde byla přehnaná max dodávka tím motor hulil jak prokoplé kamna a měl maximální možný výkon. Po přesednutí do novějšího stroje má pocit že výkon není to co znal-ten výkon tam jen ovšem chce prostě své podmínky.)
Synchronizace slouží ke srovnání otáček hřídelí v převodovce. I když je v převodovce tak doporučuju vyšlapovat dvakrát pedál spojky a používat meziplyn. Těžko jde řadit proto, jelikož synchronizace musí zbrzdit masu železa nacházející se na hřídeli a k tomuto potřebuje čas. Proto se zdá že jde těžko řadit tak je to z důvodu toho času který potřebuje brzděná synchronizace k tomu aby srovnala otáčky hřídelí. Pokud při zasouvání rychlostních stupňů páka nevybruje,popřípadě nejdou zuby na zuby tak je synchronizace O.K. Opět opakuju zkuste řadit stejně jak s převodovkou nesynchonizovanou a uvidíte. Jednak by mělo jít řadit jak v osobáku a taky se dost podstatně zmenší opotřebení synchronizačních kroužků
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7341
Chlapi, diky za takovej podrobnej popis a vysvetleni.Ten vykon, se tak mozna jevi jen na prvni pohled, ale skutecnost je takova, ze ten motor tu silu opravdu ma.
Re: Zetor 7341
bob píše: Tak nato se musíš zeptat "odborníků"v Zetoru.Jejich modernizace vedou spíš k horšímu.
U 7341 je předvstřik 15(EKO motor) u 7745 asi 25st.(nevím úplně přesně),menší předvstřik vede k lepšímu spálení paliva,motor nekouří ale taky je v nižších otáčkách lenošnej.
Synchrony jsou tam jiný-robustnější než u 7745.Zetor zrušil synchronizační brzdičku,která pomáhala zastavit kola v převodovce při řazení.Teď to všechno dělá synchron,takže při zahřátém oleji to jde podstatně hůř.
Tvoje informácie sú tak trochu protichodné, lebo menší predvstrek má význam práve pri menších otáčkach. Preto majú niektoré motory odstredivú reguláciu predvstreku, ktorá zabezpečuje malý predvstrek pri štartovaní (ľahší štart) a zvyšovanie predvstreku s rastúcimi otáčkami (zabezpečuje vyšší výkon), je to preto, lebo rýchlosť horenia paliva nie je závislá od otáčok. Ideálny predstih zabezpečuje minimálne emisie a maximálny výkon pre daný režim motora.
Re: Zetor 7341
CBS píše:bob píše: Tak nato se musíš zeptat "odborníků"v Zetoru.Jejich modernizace vedou spíš k horšímu.
U 7341 je předvstřik 15(EKO motor) u 7745 asi 25st.(nevím úplně přesně),menší předvstřik vede k lepšímu spálení paliva,motor nekouří ale taky je v nižších otáčkách lenošnej.
Synchrony jsou tam jiný-robustnější než u 7745.Zetor zrušil synchronizační brzdičku,která pomáhala zastavit kola v převodovce při řazení.Teď to všechno dělá synchron,takže při zahřátém oleji to jde podstatně hůř.
Tvoje informácie sú tak trochu protichodné, lebo menší predvstrek má význam práve pri menších otáčkach. Preto majú niektoré motory odstredivú reguláciu predvstreku, ktorá zabezpečuje malý predvstrek pri štartovaní (ľahší štart) a zvyšovanie predvstreku s rastúcimi otáčkami (zabezpečuje vyšší výkon), je to preto, lebo rýchlosť horenia paliva nie je závislá od otáčok. Ideálny predstih zabezpečuje minimálne emisie a maximálny výkon pre daný režim motora.
Ještě k tomu předvstřiku-novější čerpadla mají na pístku tzv. startovací hranu, což je vlastně mírně strhlá hrana pístku (jen v jedné části) a právě tato hrana se natočí při startu směrem ke kanálku, tudíž pístek zavře tento kanálek (vstup nafty) později a tím je dosažen menší předvstřik.Bavíme se o čerpadlech s konstantním začátkem vstřiku.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7341
JEste bych mel jeden dotaz.Kdyz jedu nejakou delsi streku po silnici[cca 20km] tak po jizde jsou predni naboje dost teplne, ze se na nic neda skoro udrzet ruka.Je to normalni stav ze je ten olej tak zahraty nebo to znaci nejakou poruchu?nevite nekdo?DIky
Re: Zetor 7341
rada píše:JEste bych mel jeden dotaz.Kdyz jedu nejakou delsi streku po silnici[cca 20km] tak po jizde jsou predni naboje dost teplne, ze se na nic neda skoro udrzet ruka.Je to normalni stav ze je ten olej tak zahraty nebo to znaci nejakou poruchu?nevite nekdo?DIky
Předpokládám že jde o hnanou přední nápravu a o teplotu kolových redukcí. Pokud to můžu posuzovat podle svých strojů tak teplota kolových redukcí je taková že jde udržet ruka na kterékoliv části přední nápravy. Záleží ovšem na okolních podmínkách. Pokud je vrchol žní,teploty kolem 35 stupňů a rožhavená cesta tak je jasné že bude teplota trochu vyšší.
Hlavně záleží na rovnoměrnosti teploty,pokud je teplota vyšší v části kde jsou ložiska tak se můžou přidírat-což je ovšem velmi nepravděpodobné-pokud je tam ovšem olej. Pokud si nejsi jistý tak sundej magnetickou zátku a prozkoumej usazeniny. Pokud je tam je drobný šum tak je to OK. Pokud tam najdeš kousky kovu tak bude někde problém.
Přidírání ložisek či jiný začínající problém je většinou doprovázen zvýšenou hlučností.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 7341
Přesně tak, jde o přední hnanou nápravu.Pokud to mám srovat se svým traktorem Z 7045 vs. 7341 tak co se týče teploty na předních redukcích tak je to nesrovnatelné, možná tam může hrárt určitou roli i to, že 7341 má vyšší pojezdovou rychlost, tudíš dochází k větším rychlostem i v předních ložiskách.Jinak hlučnost to nejeví žádnou.A ty kousky kovu, ty by byly patrné když se odšroubuje vypouštěcí šroub?Mám pocit, že to tam magnety nemá.
Re: Zetor 7341
rada píše:JEste bych mel jeden dotaz.Kdyz jedu nejakou delsi streku po silnici[cca 20km] tak po jizde jsou predni naboje dost teplne, ze se na nic neda skoro udrzet ruka.Je to normalni stav ze je ten olej tak zahraty nebo to znaci nejakou poruchu?nevite nekdo?DIky
Nejde o žádnou poruchu,je to zcela normální.Nápravy Carraro mají v koncových převodech brzdy,od nich se olej značně zahřívá.
Schválně se zkus podívat v okolí na jiné novější Zetory,bude to ůplně stejné.Tyto nápravy mají také větší odpor pokud je olej hustý,to poznáš hlavně v zimě.
Až se budeš dívat na olej,tak si prvně natoč zátky nahoru,jinak tě to pěkně postříká(koncáky nemají odvzdušňovák-je tam velkej tlak,hlavně po jízdě).
Re: Zetor 7341
Díky za vysvětlení.Právě sem si nedokázal moc vysvětlit, ten markantní rozdíl ve srovnání s 7045. Ale je to zřejmě daný těma brzdama.
A s tou výměnou- to mám nejprve povolit vypouštěcí šroub aby byl otočený do vrchu ,vyšroubovat a potom otočit koly aby se otočil dolů a vypustit olej.
A s tou výměnou- to mám nejprve povolit vypouštěcí šroub aby byl otočený do vrchu ,vyšroubovat a potom otočit koly aby se otočil dolů a vypustit olej.
Re: Zetor 7341
http://www.ulozto.cz/6640371/zetor-supe ... log-nd-zip 3 minuty hledání.... a forum to stačí napsat jednou 

Příspěvků: 26
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník