Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvky: 10
Registrován: 11 říj 2010 21:59

Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod soptik74 » 25 říj 2010 09:20

Zdravím, chci se zeptat zda se dá zavařit prasklý blok motoru.Je tam asi 10cm prasklina a jestly to mužu zavařit na traktoru nebo to musim rozebrat.budem to vařit elektrodou na litinu děkuji . :wink:

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Lnena » 26 říj 2010 08:34

Blok bych vyměnil. Pokud chceš risknout svaření, pak je elektroda ten nejhorší způsob, zvlášť, pokud to nebudeš vařit ve vodorovné poloze. Pokud se motor rozdělá, můžeš zjistit, že nemá jen jedinnou prasklinku, můžeš si ho navíc natočit a vařil bych ho alespoň COčkem. JEstli nemáš peníze, chápu, že to chceš zkusit vařit. Koneckonců celý zetor super málem nemá hodnotu nového motoru. Tady se podobně poničené supry rozebírají na ND, ND prodáš celkem dobře, protože se špatně shání. Zbytek se zaveze do šrotu a za utržené peníze s nějakým příplatkem se koupí jiný stroj. Už v okolí takhle dopadly dva. Osobně bych pak doporučil nějakého majora. Od 3011 do 7745, supra spolehlivě nahradí 5011, možná i 4011 a nejsou zas o tolik dražší. Rozdíl se ale brzy dožene v úspoře nafty a náhradní díly jsou také mnohem dostupnější. Sice jsou lehčí, což je nevýhoda do lesa, ale zase velká výhoda na pole.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Lnena » 26 říj 2010 08:42

Ale jestli jsi přesvědčený, že vevnitř je motor OK a má opravdu jen vnější prasklinku, traktor není příliš namáhaný, za zkoušku nic nedáš. Ale s elektrodou bych to ani nezkoušel. Někde ve vsi určitě bude CO, ne?
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 26 říj 2010 08:49

zavarit to jde spravoval jsem uz takhle nekolik motoru a nemel jsem problemy nesmi to byt do mazaciho kanalu tam by to neslo delal jsem to elektrodami na litinu bez predehrevu a vzdy jen po malych kouskach na skode 30 jsem dokonce dodaval kus bloku ,ktery tam chybel udelal jsem ho z bocniho vicka co je u klikovky abych dodrzel stejny material pokud muzes tak traktor naklon co nejvic to pujde aby jsi se priblizil k vodorovne poloze misto svaru na konci praskliny vyvrtat malym vrtackem a prasklinu vybrousit vyvarit a znovu castecne vybroust pak uz varit na konecnou housenku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod farmářJH » 26 říj 2010 13:25

COčkem ale začni vařit ještě před koncem praskliny a skonči za ní. A když říkám vařit, tak vařit a ne lepit.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod bold » 26 říj 2010 17:35

farmářJH píše:COčkem ale začni vařit ještě před koncem praskliny a skonči za ní. A když říkám vařit, tak vařit a ne lepit.

Konce praskliny se vyplatí odvrtat, tak dokonale to neprovaříš aby to nepokračovalo dál.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 26 říj 2010 19:46

ja to varim elektrodama E-S 716

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod miki » 26 říj 2010 20:09

Vykašli se na vaření. navrtat dírky a zatemovat. Vaření je to nejhorší. Jinak se to řešilo na na foru: prasklý blok motoru perkins na kombajnu
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 26 říj 2010 21:30

vareni je to nejhorsi jen pro toho kdo to neumi ale to je jen muj nazor tak me neberte vazne je jsem se zivil svarenim jen 30let

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod miki » 27 říj 2010 07:35

slava píše:vareni je to nejhorsi jen pro toho kdo to neumi ale to je jen muj nazor tak me neberte vazne je jsem se zivil svarenim jen 30let

Kolik motorů ti prasklo než jsi se to naučil? Kolik motorů přežilo dva roky provozu. Záleží také na místě na motoru, kde je prasklina, jaká je tam koncentrace napětí atd. Samozřejmě že svařit jde všechno, ale jaká je potom životnost to je druhá otázka. Nechci Tě podceňovat, ale ani Ty neuděláš homogenní svár v litině.
Jinak motor musíš beztak odmontovat a případně rozdělat. Nech si ho potom opravit v odborné dílně.Je několik firem, které ti blok opraví bez problémů a relativně pár korun. Ono vařit litinu pokud s tím nemáš nějaké ty zkušenosti je problém.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 27 říj 2010 07:55

miki nepraskl m i ani jeden a to od toho prvniho skoda 30 ,ktery mel vyvaleny blok od mrazu a chybel mu tam kus asi 7x15 cm uplynulo jiz 16 let a stale spolehlive drzi ono neni problem prosakujici blok utesnit jsou ruzne zpusoby temovani za pouzit sroubku nebo lepidlo nebo preplatovani da se i utesnit prostredkem na chladice ale to vse neresi ze tam ta prasklina zustava a je oslabena pevnost bloku ja jsem pro zavareni pokud je to mozne a za tim si stojim ale je treba dodrzet urcity postup aby se nenadelalo vic skody jak uzitku .ja si napriklad i svaruju pera do kultivatoru a bylo dost skeptiku ktery tomu neverily a kdyz jsem je presvedcoval co svarene pera vydrzi tak jsem ulomil dalsi dve novy a ty svarene vydrzely takze je to jen o postupu a volbe pridavneho materialu ostatni se da naucit

Příspěvky: 2
Registrován: 28 říj 2011 11:53

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod petras » 28 říj 2011 12:54

Už je asi pozdě a blok je zavařený, ale přidám svojí zkušenost.
Mě prasknul blok mezi válcema a na boku za čerpadlem, sháněl jsem, kdo by mi ho zavařil, většina od toho dávala ruce pryč (a to i ti kteří vaří 30 let)
Pokud by to mělo vydržet, tak blok odstrojit zavařit v peci a pomalu nechat chladnout, potom znovu obrobit a nastrojit, pokusy s ohřátím autogenem nebrat, je to risk.
Vyřešil jsem to metodou metalock dělá to Agromotor Velké Meziříčí. Blok stáhnou praskliny zasponkují a díru zatemujou.
Tímto způsobem dělají i chybějící kusy bloku.
Svářeč, který se svářením živí už hodně dlouho mi na to řekl. Pokud to já pokazím už to nikdo nespraví, pokud to pokazí oni, já to možná spravím. Žádné odstrojování, chlapík přijel na místo a byl za cca 2 hodiny hotov. Cena ve srovnání s profesionální opravou svářením nesrovnatelná. A pokud najdete člověka, který to udělá jako melouch, ještě nižší. Používá nářadí na vzduch, takže je podmínkou mít na místě dobrý kompresor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod bold » 30 říj 2011 20:01

Pokud mají nějaké stránky tak sem dej odkaz, určitě to pomůže více lidem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet


Příspěvky: 2
Registrován: 28 říj 2011 11:53

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod petras » 01 lis 2011 12:56

Dodám ještě stránky, kde celou metodu popisují podrobně http://www.metalock.cz/
Mě oprava mezi válcema u supra vyšla na 3000,- Kč jednalo se o tři praskliny, plus dovoz a odvoz operatéra. Zajistí si i vlastní odvoz, ale to je samozřejmě o něco dražší. Z pochopitelných důvodů nebudu uvádět kontakt. U jiných strojů se dá dostat o nějakou tu stovku níže, záleží, kde se prasklina nachází.

Příspěvky: 2
Registrován: 29 kvě 2012 19:55

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod majky97 » 04 čer 2012 15:20

Čau lidi to co tady vsichni pisete je nesmysl blok svarit sice de ale blok mena stalou teplotu jednou ma 60 pak 80 pak zase 40 stupnu a tim padem se ten svar celej sloupne.
:lol: :lol: :lol: :lol: lol

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 04 čer 2012 17:37

takze kdyz u elektrody E-S 716 je napsano ze je zejmena na opravy bloku motoru tak je to nesmysl? svaroval jsem snima i zahradni gril ten take meni teplotu a drzi perfektne a tech par motoru se mi asi povedlo jen nahodou

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod bold » 05 čer 2012 07:38

majky97 píše:Čau lidi to co tady vsichni pisete je nesmysl blok svarit sice de ale blok mena stalou teplotu jednou ma 60 pak 80 pak zase 40 stupnu a tim padem se ten svar celej sloupne.
:lol: :lol: :lol: :lol: lol

takže napřed bych to trošku poopravil blok se pohybuje v rozmezí teplot -25 až +100. Dále bych uvedl že skoro žádný svařovaný materiál nemá stálou teplotu, ale ještě jsem neviděl "sloupnutý svár" u správně provedeného svařování. To že dnes svařuje kdokoliv (vždyť to je toho-koupím svářečku, nějaké elektrody, a ono to půjde) vede právě k praskajícím svarům. Důvody lze najít tady http://u12133.fsid.cvut.cz/podklady/TE1 ... ola_sv.pdf
Návodů jak svařit litinový blok je spousta např tady http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php? ... 2008010302
Tudíž to co se tady píše nejsou nesmysly, ale dobře míněné rady od lidí, kteří o tom něco ví. :lol: :lol: :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod poulm » 05 čer 2012 08:49

Poslední dobou s oblibou na podobné závady používám již dnes dobře koupitelné dvousložkové lepidlo,lidově zvané jako "tekutý kov". Je jich hodně druhů,tudíž se dá vybrat to nejvhodnější podle daného problému.
Použil jsem to už na mnoho různých oprav a zatím téměř vše vždy to pomohlo.Vymázaval jsem s tím vytlučené domečky ložisek na mlátičce,hřídele,kapající nádrže a mnoho dalšího.Nyný jsem s tím naposledy lepil i prasklý blok motoru z Ify a zatím to drží již víc než rok.Nejduležitější je příprava podkladu a pokud se udělá dobře,tak s tím nikdy není problém.
Takže prasklý blok bych nejdříve zkusil řešit tímto.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 05 čer 2012 10:10

ano tekuty kov je vyborna vec a take jsem ho jiz nekolikrat pouzil i na blok kde byla jen prosakujici prasklinka velka vyhoda je ze se nemusi blok pokladat do vodorovne polohy a neni potreba temer zadne technicke vybaveni jen odvrtani vybrouseni a odmasteni zvladne to i bezny kutil ale nekdy se tim svareni nahradit neda ozbvlaste pokud se jedna o roztrzeni mrazem nebo tam kde je ulomena cast ktera ma neco drzet napr. rozlomeny sverak

Příspěvky: 187
Registrován: 18 kvě 2012 19:46

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Vašek » 06 čer 2012 19:01

Ahoj všem.. prosím prosím poradte mi jak mám zeštelovat čerpadlo s motorem.. Děkujíí

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 06 čer 2012 20:33

cerpadlo ma na spojce rysku tu nastavit aby se kryla s ryskou na skrini cerpadla to je pocatek vstriku prvniho valce motor ma na setrvacniku rysky oznacene O to je mrtva poloha pistu v horni uvrati a pak ma rysku oznacene 17 to je pocatek vstriku tuto rysku nastavit tak aby se kryla s ryskou na motorove skrini /prilozi se pravitko/a zaroven musi byt zavrene oba ventily u 1 valce /staci sundat vicko zvedatek/ kdyz nejsou tak otocit o 1 otacku klikovym hridelem v teto poloze namontovat cerpadlo na hnane a hmaci spojce jsou znacky O ty musi sedet k sobe pak podle zvuku jemne doladit na spojce

Příspěvky: 187
Registrován: 18 kvě 2012 19:46

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Vašek » 09 čer 2012 07:43

slava píše:cerpadlo ma na spojce rysku tu nastavit aby se kryla s ryskou na skrini cerpadla to je pocatek vstriku prvniho valce motor ma na setrvacniku rysky oznacene O to je mrtva poloha pistu v horni uvrati a pak ma rysku oznacene 17 to je pocatek vstriku tuto rysku nastavit tak aby se kryla s ryskou na motorove skrini /prilozi se pravitko/a zaroven musi byt zavrene oba ventily u 1 valce /staci sundat vicko zvedatek/ kdyz nejsou tak otocit o 1 otacku klikovym hridelem v teto poloze namontovat cerpadlo na hnane a hmaci spojce jsou znacky O ty musi sedet k sobe pak podle zvuku jemne doladit na spojce


Díky moc

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod bold » 09 čer 2012 09:43

ještě bych to upřesnil. 1válec musí být v okamžiku vstřiku (stříhá 4 válec-zavírá výfukový otvírá sací.) Jakmile je to na značkách vstřiku (ve směru otáček motoru je to ta první značka) namontovat čerpadlo rovněž na značky. dotáhnout, připojit palivové potrubí, odvzdušnit. Nastavit plnou dodávku paliva, nejlépe i startovací dávku (cucák) protočit motor aby se odvzdušnilo čerpadlo (nafta jde z vysokotlaké části) Namontovat kapiláru na první vstřikovací segment, protočením motoru dostat palivo do skleněné části. Nastavit motor opět na okamžik vstřiku, povolit vstřikovací čerpadlo, natočit na doraz po směru otáčení (nejlépe před zaplněním kapiláry) a pomalým pootáčením proti otáčení motoru nastavit okamžik vstřiku (pohne se kapalina ve skleněné části). dotáhnout a mělo by to být OK. Je to zdlouhavější ale kdo nemá cvik v nastavování motoru podle zvuku je to asi jednodužší možnost.
Kapiláru lze udělat použitím kousku staré vstřikovací trubky a spodní části hustoměru na elektrolit.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 09 čer 2012 10:44

ja bych zase upresnil ze se nenataci cerpadlo ale nataci se serizovaci spojka pred cerpadlem

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod bold » 09 čer 2012 13:04

jasně- sorry. super má poněkud jinak čerpadlo jak UŘ-I. Jsem si to neuvědomil. :D :D
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 187
Registrován: 18 kvě 2012 19:46

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Vašek » 26 srp 2012 11:06

Hele a ještě to musím oddělat ten celej kryt za chladičem abych nastavil ten setrvačník??

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 26 srp 2012 11:37

proc ? setrvacnik je na opacnem konci motoru jak je chladic

Příspěvky: 187
Registrován: 18 kvě 2012 19:46

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod Vašek » 09 zář 2012 16:00

jj měl jsem špatný info.. Ale na ktere straně motoru mám nastavit ten setrvačník na tu rysku

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Zetor Super 50 prasklý blok

Příspěvekod slava » 09 zář 2012 19:08

na leve strane , protiryska je na prirube motoru neni vyrazena ale je vystoupla je v urovni stredu okenka

Další

Zpět na Veteráni (Z 15 - Z 50)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník