Manitou MLT 845 120 LSU
Příspěvků: 72
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Ono je to v podstatě jedno, jestli je to zelený, červený či modrý... všechny ty manipulátory jsou dělaný na stejný brďo. Když si člověk veme, tak všechno je tam ,,na tvrdo" a pak ty čepy trpí jak blázen. Ale jak poslouchám, že Manitou i už od začátku nechce startovat v mrazu...to koukám. Máme MF manipulátor a tam stačí chvilku podržet žhavení a i v -20°C naskočí na brnk
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Ono to zrovna jedno není, jestli je to zelený, červený či modrý. Kvalitní manipulátory do zemědělství jsou Manitou a JCB. Merlo, Dieci, NH to je druhá né-li třetí liga. Náš již druhý Manitou je vybavený reverzem lopatek na chladiči, ale i tak se musí minimálně jednou za týden vyfoukat pořádně kompresor, filtry denně v sezóně. Tady to praskání hlav a těsnění je všechno způsobeno tím, že se to několikrát dost přehřálo. Náš Manitou je nejvíc vytížený parávě v těch nejteplejších a nejprašnějších dnech v létě a s chlazením problémy nejsou. To samé jsou čepy a uložení např. pístnic, nápravy, atd. Ty Francouzi tam ty mazničky necpali zbytečně, takže v sezóně minimálně jednou týdně mazat všechno a poctivě. První Manitou když šel pryč měl přes 5000 mth a byl ve velmi dobrém stavu. Když k nám přijede servisák od Moreau Agri a vypráví, jak probíhá v některých podnicích údržba, tak se nedivím, že s těma mašinama máte takové problémy. Manipulátor je straně choulostivý na údržbu a ta, když se zanedbá, tak to stroj okamžitě v podobě poruch vrací.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Jenom jednou týdně? Není to málo? To my mažeme nápravy a rameno každé ráno před prácí či po práci. Myslel jsem to tak, že na každým se ti po určité době vymlátí rameno, čepy, ložisky atd...pak jen už je to rozděleno dle servisu...bud ti to spraví a nemáš zase na tom x motohodin problém, nebo se ti to ser.. a ....
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Zatím to vychází zhruba jednou za týden, důležitou roli hraje dost kvalitní vazelína od SHELLU a taky to, že má Manitou teprve něco přes 1000 mth.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
riderstan píše:Ono to zrovna jedno není, jestli je to zelený, červený či modrý. Kvalitní manipulátory do zemědělství jsou Manitou a JCB. Merlo, Dieci, NH to je druhá né-li třetí liga. Náš již druhý Manitou je vybavený reverzem lopatek na chladiči, ale i tak se musí minimálně jednou za týden vyfoukat pořádně kompresor, filtry denně v sezóně. Tady to praskání hlav a těsnění je všechno způsobeno tím, že se to několikrát dost přehřálo. Náš Manitou je nejvíc vytížený parávě v těch nejteplejších a nejprašnějších dnech v létě a s chlazením problémy nejsou. To samé jsou čepy a uložení např. pístnic, nápravy, atd. Ty Francouzi tam ty mazničky necpali zbytečně, takže v sezóně minimálně jednou týdně mazat všechno a poctivě. První Manitou když šel pryč měl přes 5000 mth a byl ve velmi dobrém stavu. Když k nám přijede servisák od Moreau Agri a vypráví, jak probíhá v některých podnicích údržba, tak se nedivím, že s těma mašinama máte takové problémy. Manipulátor je straně choulostivý na údržbu a ta, když se zanedbá, tak to stroj okamžitě v podobě poruch vrací.
Merlo podle mne není zrovna druhá liga je uplně na stejné úrovni jako Manitou. K těm lepším by jsem ještě započítal JLG (CAT,Deutz-Fahr) Reverz lopatek na chldič jde dát na každý stroj, ale největší problém je velký střed - menší účinnost.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Merlo není v žádném případě na stejné úrovni. Ať už kvalitou zpracování nebo množstvím poruch. Dá se říct, že CAT je taky dost dobrý, ale patří spíš mezi stavební manipulátory.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Ahoj prosim je videt ze se asi vyznas v manipulacni technice.chtel bych se zeptat jestli nevis kde sehnat nejaky materialy ohledne manipulacni techniky jako celku.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Packard: můžu znát další osud problémového motoru, našlo se řešení, nebo závada?
U těchto zástaveb motorů hrozně záleží na průchodnosti chladiče. Vzhledem k obtížnějšímu přístupu při čištění, dochází cca po 2 sezónách ke snížení jeho průchodnosti a ideálním řešením je demontáž a důkladné vyčištění venku.
Hlavně se nesmí v létě jezdit na čistou vodu, pak je zanesený celý vnitřek motoru, někdy pomůže chemie na rozpouštění usazenin.
Motory jako takové jsou spolehlivé, ale nesmí se dopustit jejich přehřátí, pak jde do kytek vodní pumpa, těsnění pod hlavou (při výměně vždy zkontrolovat rovinu hlavy i bloku), důležitý je i stav víčka chladiče a samožřejmě napnutý řemen ventilátoru chladiče.
Správná obsluha dokáže i z jindy spolehlivého stroje udělat kůlničku na dříví v krátkém čase. Ideální recept na to, je co nejvíce řidičů na jedné mašině, to se pak pokazí i volant ...
U těchto zástaveb motorů hrozně záleží na průchodnosti chladiče. Vzhledem k obtížnějšímu přístupu při čištění, dochází cca po 2 sezónách ke snížení jeho průchodnosti a ideálním řešením je demontáž a důkladné vyčištění venku.
Hlavně se nesmí v létě jezdit na čistou vodu, pak je zanesený celý vnitřek motoru, někdy pomůže chemie na rozpouštění usazenin.
Motory jako takové jsou spolehlivé, ale nesmí se dopustit jejich přehřátí, pak jde do kytek vodní pumpa, těsnění pod hlavou (při výměně vždy zkontrolovat rovinu hlavy i bloku), důležitý je i stav víčka chladiče a samožřejmě napnutý řemen ventilátoru chladiče.
Správná obsluha dokáže i z jindy spolehlivého stroje udělat kůlničku na dříví v krátkém čase. Ideální recept na to, je co nejvíce řidičů na jedné mašině, to se pak pokazí i volant ...
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
M.Z. píše:Packard: můžu znát další osud problémového motoru, našlo se řešení, nebo závada?
U těchto zástaveb motorů hrozně záleží na průchodnosti chladiče. Vzhledem k obtížnějšímu přístupu při čištění, dochází cca po 2 sezónách ke snížení jeho průchodnosti a ideálním řešením je demontáž a důkladné vyčištění venku.
Hlavně se nesmí v létě jezdit na čistou vodu, pak je zanesený celý vnitřek motoru, někdy pomůže chemie na rozpouštění usazenin.
Motory jako takové jsou spolehlivé, ale nesmí se dopustit jejich přehřátí, pak jde do kytek vodní pumpa, těsnění pod hlavou (při výměně vždy zkontrolovat rovinu hlavy i bloku), důležitý je i stav víčka chladiče a samožřejmě napnutý řemen ventilátoru chladiče.
Správná obsluha dokáže i z jindy spolehlivého stroje udělat kůlničku na dříví v krátkém čase. Ideální recept na to, je co nejvíce řidičů na jedné mašině, to se pak pokazí i volant ...
Tak to je přesně jak píšeš, plný souhlas...
Už si přesně nepamatuju, jak to opravili v zimě, ale pak ještě jednou nám přijeli vyměnit těsnění pod hlavou...
V současné době to maká, i chladí... Celý problém je v tom, že chladič má malou účinnost, a když se zanese, stačí chvíle nepozornosti a je to v řiti... S narůstajícím počtem obsluh klesá úměrně doba jeho života
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Problém s přehříváním jsme řešili teď i u našeho 845, i když se chladiče poctivě vyfoukaly, nepomáhalo to. Technik určil že by to vypadalo na problematickou membránovou vodní pumpu, po výměně se stav nezlepšil a než se pustilo do sundání hlavy, ještě jsme preventivně vyndali vodní chladič a i když vypadal průchozí tak po řádném prostříkání vodou a profoukání vzduchem je přehřívání odstraněno. Aspoň na čas, chladič je hodně silný a vyfoukáním se všechny nečistoty nedaří odstranit.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Tak tohle měl technik udělat jako první, osobně nepamatuju, aby byla příčinou přehřívání vodní pumpa, začné téct, až následkem přehřátí motoru, ale nezpůsobuje přehřívání.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
M.Z. píše:Tak tohle měl technik udělat jako první, osobně nepamatuju, aby byla příčinou přehřívání vodní pumpa, začné téct, až následkem přehřátí motoru, ale nezpůsobuje přehřívání.
Nám odešla vodní pumpa na 741 a netekla,prostě chvíli po nastartování teploměr na doraz a blikala kontrolka s tím příjemným pípáním,jinak celkem pravidelně nám odchází termostat.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Tak jsem zjistil čerstvé info:
V lednu se dělala GO motoru v Meziříčí, když to naši chlapi v dílně namontovali a nechali trochu proběhnout, tak při první jízdě nové těsnění vylítlo, to právě přijeli hned druhý den znova vyměnit.
Aktuálně to vypadá tak, že se tradiční problém vyházené chladící kapaliny vrací...
Dám zase vědět...
V lednu se dělala GO motoru v Meziříčí, když to naši chlapi v dílně namontovali a nechali trochu proběhnout, tak při první jízdě nové těsnění vylítlo, to právě přijeli hned druhý den znova vyměnit.
Aktuálně to vypadá tak, že se tradiční problém vyházené chladící kapaliny vrací...
Dám zase vědět...
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
A je to zase venku.... Teda jako chladící kapalina, takže to máme zase v dílně a zítra přijede nějaký odborník
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
V pístech oťukaný ventily, jeden válec přidřený, profouklé těsnění, odvezli jsme to do Poděbrad...
Tohle je fakt už moc, asi by měl někdo těm našim řidičům (jestli se jim dá tak říci) nařídit denní foukání chladiče, jinak to asi dál nemůže jít. Patrně vina na obsluze, bohužel neprokazatelná...
Tohle je fakt už moc, asi by měl někdo těm našim řidičům (jestli se jim dá tak říci) nařídit denní foukání chladiče, jinak to asi dál nemůže jít. Patrně vina na obsluze, bohužel neprokazatelná...
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
vy tam nemáte budík teploty vody? Doufám, že jsou řidiči pojištění na škodu zaměstnavateli, nebo máte strojní pojistku, jinak ten provoz bude dost neekonomický...
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
MZ: Je tam akorád kontrolka, která se rozsvítí při přehřátí, klasickej teploměr tam neni.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
To vám, ale jde za pár korun domontovat, zejména po tolika problémech s přehříváním, možná se ta ivestice mohla 100x vrátit.
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Teploměr jsme si tam dali hned po prvním problému, protože zvukové znamení a kontrolka, která se rozsvítí tak na 120 stupních je docela pozdě... No a o řidičích a o vedoucích, no to je škoda mluvit....
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Namontovat CleanFix - reverz ventilatora na prefuknutie chladicov? JE tam aj automaticky mod, takze obsluha na to nesaha.
n
n
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
M.Z. píše:Do toho nikdo nechce investovat, je to balík.
... 1500 EUR ? .. co stoji a bude stat kazda oprava vcitane strateneho casu, znizeneho vykonu a pod?
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
V přepočtu to vyjde na 3200 €,ale pokud s tím jezdí hovado tak to není stejně nic platné
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Konečně nám to zase jezdí Nový blok a nová hlava, původní už nešlo dát dohromady, příliš unavený životem....
JD 6230 Premium, JD 9680i WTS, JD 6810 4x4, http://www.agro-bila.cz, http://www.sdh-vlcetin.cz
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
u nas mame taky 845 120 LSU taky to nemelo teplomer ten si obsluha dodelala a pri namontovani teplomeru bylo zjisteno ze se motor vubec neohrival , coz byla chyba termostatu ted uz ok stroj ma najeto neco okolo 4000mth a da se rist ze takovej prumer , jedna ukroucena kardanka , dva startery v cudu , hadice co sou v teleskopu ty dvojcata zacaly tect s zalisovani , blbla automaticka brzda ale tak dejme tomu je to jen stroj ale servis more agri nebo jak se to pise teda neee, ja osobne jezdim s JD a servis perfektni neda se srovnavat
John Deere 8335R
ex:John Deere 8400
ex:John Deere 8400
- nowakjan123
- Příspěvky: 15
- Registrován: 10 led 2011 19:22
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Nam na Manita namontovali ucinnejsi chladic (lepsi prutok i pruduch) a je po problemech..nastesti to bylo davno hlasene uz v zaruce,ze se prehriva,takze na naklady prodejce:) na prvni pohled vypada stejne jako ten puvodni,ale teplota ok:)
Re: Manitou MLT 845 120 LSU
Chtěl bych vědět jestli má někdo zkušennost s 845 i 741, chtěli by jsme k 845 ještě něco o trochu menšího a šikovnějšího. Nebo i 845 kontra Claas 7045, JCB 541, CAT 407.
Příspěvků: 72
• Stránka 2 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků