nasazení př. vozů
Příspěvků: 78
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Re: nasazení př. vozů
Bylo to pro Martina Hrušku, ale jen takovou připomínku. Pokud tedy jezdíte ve službách to když jede někdo před Vámi pomaleji, tak ho obsekáváte?
Nebo si každý načínáte svoji líchu? To pak jezdíte vysypat k odvozcům na souvrati třeba 400 m? Nebo jezdí odvozci k vám a pak se motají zase líchou k výjezdu? Když jsou nedosypaní, tak jedou k tomu pomalejšímu do vedleší líchy?
Beru to brždění, polud by jezdila na poli třeba 512 s JD STS, ale to už se moc často nevidí. U službařů se povětšinou snaží podniky vyhnout jejich "hemžení" na jednom poli. Alespoň se předejde dohadům o hektary atd.
Při práci s překládacím vozem je právě důležité, aby se ty stroje, pokud je to možné, držely za sebou - jako onen vlak . Pokud jsou stejně výkonné a mají stejné lišty, tak by to neměl být problém. I kombinace (550 7,5 m a 580 9 m se dá v obilí udělat).Pak může vůz o odjemu cca 25 m2 zvládnout 3-4 kombajny (kubatury Lexion 460) při výnosu 6 t/ha. A je poměrně jedno, zda je to pole dlouhé 1 km. Dá se to i domluvit po vysílačkách. Vždy se sype zhruba ve stejném místě, takže už tam poblíž "číhá" a jede u prvního, když má 70%. U 3. je plný a musí rychle frčet vysypat. Takže ne, že se bude courat po poli 5 km/h a dojede na konec stejně jako kombajn. Je důležité, aby u toho i ti lidé přemýšleli a nejdůležitější článek je u toho řidič překládáku. U nás jsme měli velké štěstí.
Proto jsme i zastánci silnějšího traktoru do překládáku. Prodejci říkají, že to utáhne 160 koní, ale pokud to potřebuje rychle odjet, je lepší nějaký koník navíc...
Máme poměrně výhodu, že většinou jezdíme na poli sami a nikdo se nám tam neplete. U jednoho podniku je logistika z 90 % přes kamióny, takže tam si nedovedu představit, že bych je jezdil nasýpat k silnici třeba 1,5 km...Každý však má jiné podmínky a je jasné, že někomu se překládák nevyplatí či pro něj není potřebný.
Nebo si každý načínáte svoji líchu? To pak jezdíte vysypat k odvozcům na souvrati třeba 400 m? Nebo jezdí odvozci k vám a pak se motají zase líchou k výjezdu? Když jsou nedosypaní, tak jedou k tomu pomalejšímu do vedleší líchy?
Beru to brždění, polud by jezdila na poli třeba 512 s JD STS, ale to už se moc často nevidí. U službařů se povětšinou snaží podniky vyhnout jejich "hemžení" na jednom poli. Alespoň se předejde dohadům o hektary atd.
Při práci s překládacím vozem je právě důležité, aby se ty stroje, pokud je to možné, držely za sebou - jako onen vlak . Pokud jsou stejně výkonné a mají stejné lišty, tak by to neměl být problém. I kombinace (550 7,5 m a 580 9 m se dá v obilí udělat).Pak může vůz o odjemu cca 25 m2 zvládnout 3-4 kombajny (kubatury Lexion 460) při výnosu 6 t/ha. A je poměrně jedno, zda je to pole dlouhé 1 km. Dá se to i domluvit po vysílačkách. Vždy se sype zhruba ve stejném místě, takže už tam poblíž "číhá" a jede u prvního, když má 70%. U 3. je plný a musí rychle frčet vysypat. Takže ne, že se bude courat po poli 5 km/h a dojede na konec stejně jako kombajn. Je důležité, aby u toho i ti lidé přemýšleli a nejdůležitější článek je u toho řidič překládáku. U nás jsme měli velké štěstí.
Proto jsme i zastánci silnějšího traktoru do překládáku. Prodejci říkají, že to utáhne 160 koní, ale pokud to potřebuje rychle odjet, je lepší nějaký koník navíc...
Máme poměrně výhodu, že většinou jezdíme na poli sami a nikdo se nám tam neplete. U jednoho podniku je logistika z 90 % přes kamióny, takže tam si nedovedu představit, že bych je jezdil nasýpat k silnici třeba 1,5 km...Každý však má jiné podmínky a je jasné, že někomu se překládák nevyplatí či pro něj není potřebný.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: nasazení př. vozů
Nejlepší je odpověď praktika, za což Polcimu děkuju. Někdy je opravdu dobré si to vyzkoušet, nebo se jet do nějakého podobného podniku podívat. Řada z kolegů bere tyto diskuze tak, že jsem prodejce a ten si bude pořád "mlét tu svou".
Pokusím se přidat něco z dnešního dne. Byl jsem na dnu otevřených dveří firmy Agroservis Jas vKOlíně a potkal dva zákazníky Annaburgeru. Firma Agropodnik Mstětice má výměnný systém HTS 20.79 se zadním šnekem, dva vlastní Lexiony a několik sedlových alu van za náklaďáky Volvo, V loňském roce poprvé použily tento typ překládání, což je určitá alternativa překládacího vozu. Maximální spokojenost s výkonem u dvou kombajnů, jen je korba Annaburgeru o objemu 24 m3 a oni mají náklaďáky s objemem 35 m3. Vše je v pořádku jen nesedí objem na jedno vysýpání, Do budoucna to vyřešíme jinak ,ale taky praktický poznatek o tom, že je ideální z 25 m3 vozu vypraždňovat do 50 m3 vany.
Druhý příklad je man Starý, který má překládací nástavbu HTS 20.79 na podvozku Multi Land Plus (podobná verze o stejném objemu jako má Polci) dříve jezdil pro výkup. Speciálně v zrnové kukuřici byl rozdíl ve výkonu dvou kombajnů a překládacího vozu a dvou kombajnů jezdících na kraj pole. To se pak odrazilo ve výdělku kombajnérů, protože výkon v kukuřici je enormní s překládacím vozem.
Pan Starý mi ppotvrdil, že zvýšení výkonu o 25% sedí. Nyní dělá služby s jedním kombajnem a vyvážecím vozem.
Ještě jedna poznámka k citaci Doc.Syrového. Řada těchto nosností neodpovídá realitě ,protože na poli občas nakládá například Annaburger o objemu 25 m3 20 tun a model 22 t (28 m3) plných 23 t. V propozicích je uvedeno 14 t, to možná myslel jednonápravový vůz, ale i ten o objemu 21 m3 má nosnost 16-17 t. Pak jsou ale ta čísla hrubě zkreslená.
Pokusím se přidat něco z dnešního dne. Byl jsem na dnu otevřených dveří firmy Agroservis Jas vKOlíně a potkal dva zákazníky Annaburgeru. Firma Agropodnik Mstětice má výměnný systém HTS 20.79 se zadním šnekem, dva vlastní Lexiony a několik sedlových alu van za náklaďáky Volvo, V loňském roce poprvé použily tento typ překládání, což je určitá alternativa překládacího vozu. Maximální spokojenost s výkonem u dvou kombajnů, jen je korba Annaburgeru o objemu 24 m3 a oni mají náklaďáky s objemem 35 m3. Vše je v pořádku jen nesedí objem na jedno vysýpání, Do budoucna to vyřešíme jinak ,ale taky praktický poznatek o tom, že je ideální z 25 m3 vozu vypraždňovat do 50 m3 vany.
Druhý příklad je man Starý, který má překládací nástavbu HTS 20.79 na podvozku Multi Land Plus (podobná verze o stejném objemu jako má Polci) dříve jezdil pro výkup. Speciálně v zrnové kukuřici byl rozdíl ve výkonu dvou kombajnů a překládacího vozu a dvou kombajnů jezdících na kraj pole. To se pak odrazilo ve výdělku kombajnérů, protože výkon v kukuřici je enormní s překládacím vozem.
Pan Starý mi ppotvrdil, že zvýšení výkonu o 25% sedí. Nyní dělá služby s jedním kombajnem a vyvážecím vozem.
Ještě jedna poznámka k citaci Doc.Syrového. Řada těchto nosností neodpovídá realitě ,protože na poli občas nakládá například Annaburger o objemu 25 m3 20 tun a model 22 t (28 m3) plných 23 t. V propozicích je uvedeno 14 t, to možná myslel jednonápravový vůz, ale i ten o objemu 21 m3 má nosnost 16-17 t. Pak jsou ale ta čísla hrubě zkreslená.
Re: nasazení př. vozů
Neobvyklé/zbytečné použití překládacích vozů:
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NTIzWDE0MTRYMTU4MDU=#skok
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NTIzWDE0MTRYMTU4MDU=#skok
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: nasazení př. vozů
Jednak již tady proběhla k této fotce diskuze jak to bylo. Právě toto je kouzelné, že z fotky nevidíš jaké podmínky byly při odvozu a při organizaci linky. Fotky jsou z Chomutovska,ktede firma Agroslužby Polcar sklízela obilí na "klíč" ( léto 2007),ale překládací vůz byl v majetku anglického farmáře se sídlem v Německu. Zrovna v ten den přijel na kontrolu, navíc nás tenkrát zlobila váha, takže jsme hodně stáli a "vážili" a k tomu ještě obilí vozili těmito kamiony z Chomutova až do Děčína.Kdo to zná, je to minimálně obrátka 2,5 hodiny. Proto kombajn dojel na kraj a doplnil obilí.
Fotka je to netradiční, ale bez znalosti toho co se tenkrát stalo to vypadá opravdu neprakticky a komicky, to uznávám.
Fotka je to netradiční, ale bez znalosti toho co se tenkrát stalo to vypadá opravdu neprakticky a komicky, to uznávám.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: nasazení př. vozů
Tak proč jsi dal odkaz na tuto fotku, když to víš, že se to takto nepoužívá?
Re: nasazení př. vozů
Nevim jen tak nikde tu nebyla a narazil jsem na ni náhodou vypadala humorně,klidně z toho kombajnu to mohly vysypat rovnou do kamionu je tam vedle něho ještě dostatek místa.
Re: nasazení př. vozů
Opravdu je velmi homorná. Stejně, jako ten podnik, co se sekalo. Ten je tak humorný, že jde v dubnu do konkurzu... Humorné bylo i to, když se tam 2 hodiny čekalo. Ještě humornější by bylo, kdyby ten pásák bez brzd couvl s tou rourou dozadu a urval výsypník na kombajnu, když by se to sypalo kombajnem z druhé strany do kamiónu . Ono tam tu rouru od vyvážáku z toho kombajnu totiž nevidíte. Za roh vidí málo řidičů. Když stojím takto, tak vidím tem komín před sebou... Někdy dříve myslet a pak psát
Re: nasazení př. vozů
rád by som dal aj ja jeden poznatok z praxe.
jeden hospodár mi ukazoval GPS mapy od claas lexion. kombajn na 12ha poli stál 55 min koli vysýpaniu. ked ukázal mapu z celého dňa kombajn stál približne 3 hodiny čo je v jeho podmienkach 12 ha strata potenciónálu kombajnu/deň. a prekladací voz je rozhodnutý kúpiť aj keď nemá velké výmeri na to je tiež jednoduchý argument na súvrati prestane sýpať otočia sa a idú dalej.
Další podnik ktorí prekladací voz už má. kombajny sú stále pri sebe čo skráti zbytočné prejazdy jeden vysype a za ním hneď druhý. kapacita vozu umožní vyprázdniť obidva kombajny. prekladací voz 25 000L a dva kombajny 2400L tam je aj rezerva na prejazd kým kombajn vysípa. po prečotoch dva kombajny denne robia priemerne o 24-26 ha viac čo im ušetrilo jeden kombajn ktorí je oveľa vyššia investícia. tie vozi fungujú. v tomto podniku použili jednoduchý sedliacky rozum a dobrí systém logistiky aj personálu.
další príklad pri kukurici kde kombajny vysýpajú do šrotovníka a stoja pri každom vysýpaný aj 10 min. čo je asi čas plnenia kombajnu. nebolo by jednoduchšie mať na poli jeden kombajn , ktorí stále pracuje a od neho odváža jeden prekladací voz?? alebo dva kombajny a jeden stále stojí pri šrotovníku?
chce to len trošku počítať a pracovať zo systémom.
jeden hospodár mi ukazoval GPS mapy od claas lexion. kombajn na 12ha poli stál 55 min koli vysýpaniu. ked ukázal mapu z celého dňa kombajn stál približne 3 hodiny čo je v jeho podmienkach 12 ha strata potenciónálu kombajnu/deň. a prekladací voz je rozhodnutý kúpiť aj keď nemá velké výmeri na to je tiež jednoduchý argument na súvrati prestane sýpať otočia sa a idú dalej.
Další podnik ktorí prekladací voz už má. kombajny sú stále pri sebe čo skráti zbytočné prejazdy jeden vysype a za ním hneď druhý. kapacita vozu umožní vyprázdniť obidva kombajny. prekladací voz 25 000L a dva kombajny 2400L tam je aj rezerva na prejazd kým kombajn vysípa. po prečotoch dva kombajny denne robia priemerne o 24-26 ha viac čo im ušetrilo jeden kombajn ktorí je oveľa vyššia investícia. tie vozi fungujú. v tomto podniku použili jednoduchý sedliacky rozum a dobrí systém logistiky aj personálu.
další príklad pri kukurici kde kombajny vysýpajú do šrotovníka a stoja pri každom vysýpaný aj 10 min. čo je asi čas plnenia kombajnu. nebolo by jednoduchšie mať na poli jeden kombajn , ktorí stále pracuje a od neho odváža jeden prekladací voz?? alebo dva kombajny a jeden stále stojí pri šrotovníku?
chce to len trošku počítať a pracovať zo systémom.
Fórum je názor nás všetkých...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Re: nasazení př. vozů
U vlhké kukuřice platí, že překládací vůz u jednoho výkonného kombajnu zvýší výrazně výkonnost . Platí to jak pro šrotování na kraji pole, tak i pro odvoz. Výkonné překládací vozy s vhodným odvozem by asi zvádly 2 mlátičky v kukuřici. Pro obilí platí 2-4 mlátičky.
Zajímal by mne praktický názor ještě někoho kdo s vozy kŕomně Polciho jezdí.
Zajímal by mne praktický názor ještě někoho kdo s vozy kŕomně Polciho jezdí.
Re: nasazení př. vozů
dám jeden príklad ku te kukurici.
u nás má jeden podnik 3 kusy kombajnov JD 9640 a jeden šrotovník romil ktorí je vždy na poli pri kombajnoch.
ked zberajú tak vždy dva kombajny stoja pri šrotovníku a jeden kosí. dva sú v poli vždy len chvíľu je to koli kapacite šrotovníka. denná výkonnosť kombajnov v kukurici cca 9 ton/ha je 10ha. to je fakt málo. raz sa stalo že pracoval len jeden a spravil asi 19 ha za deň, lebo pri šrotovníku mu nikto nezavadzal.brzdil ho iba čas vyprázdňovania asi 7min čo je skoro čas plnenia kombajnu na poli. ked som to všetko prepočítaval keby tam bol aj prekladací voz tak spravý výkon blížiaci sa ku 30 ha. a to jeden kombajn bez problémov.
u nás má jeden podnik 3 kusy kombajnov JD 9640 a jeden šrotovník romil ktorí je vždy na poli pri kombajnoch.
ked zberajú tak vždy dva kombajny stoja pri šrotovníku a jeden kosí. dva sú v poli vždy len chvíľu je to koli kapacite šrotovníka. denná výkonnosť kombajnov v kukurici cca 9 ton/ha je 10ha. to je fakt málo. raz sa stalo že pracoval len jeden a spravil asi 19 ha za deň, lebo pri šrotovníku mu nikto nezavadzal.brzdil ho iba čas vyprázdňovania asi 7min čo je skoro čas plnenia kombajnu na poli. ked som to všetko prepočítaval keby tam bol aj prekladací voz tak spravý výkon blížiaci sa ku 30 ha. a to jeden kombajn bez problémov.
- Kucirek Standa
- Příspěvky: 83
- Registrován: 20 říj 2006 19:11
- Bydliště: Okrouhlice - Havlíčkobrodsko
Re: nasazení př. vozů
Loni jsme přijeli na slovensku do podniku (2krát Lex 560 a Fendt 927 s tridemem Annaburger s překládacím čelem) měli jsme jet do řepky, ráno přišli agronomové (nebo co to bylo za exoty ) a řekli že překladák bude odvážet ječmen od jiných kombajnů rovnou na silo. Takže shodit kardan, elektriku a olej, překolíkovat na vysejpání do boku a sbohem překladáčku Dva dny trvalo než vedení české a slovenské dojednalo jak to bude fungovat. Ono totiž těm dvoum pánům nešlo pod vousy že by tak velkej vůz měl otálet na poli... Hlavní agronom kterej věděl k čemu překladák slouží a objednal ho byl totiž tři dny mimo a tak si tihle poskoci dělali co se jim zlíbilo, no hrůza ,jak se říká když narazíš na blbce... Celé tři týdny se na poli snažili dělat všechno pro to aby to nefungovalo tak jak má...
Re: nasazení př. vozů
Stando.. v tom podniku sa moc nenahádaš..ani nevysvetlíš nič..oni ti len pekne "zaspievajú" aby si došiel a potom už budú s tebou zametať
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt
Re: nasazení př. vozů
toto je tiež jeden z problémov. ako píšete. Personál čo si nepripustí nič nové a pri tom to aj skúšali samozrejme to fungovalo, ale je to zdanlivo rátanie a organizovanie naviac takže nakoniec aj tak všetko funguje po starom. A potom sa čudujeme že je všetko v krachu.
Fórum je názor nás všetkých...
Re: nasazení př. vozů
Zajímavý překládací vůz http://www.youtube.com/watch?v=PfSkXk6p ... re=related
- Still Alive
- Příspěvky: 27
- Registrován: 02 črc 2008 16:26
Re: nasazení př. vozů
pfernet píše:Zajímavý překládací vůz http://www.youtube.com/watch?v=PfSkXk6p ... re=related
Vypadá to jak bunkr za 49, taky to moc nefunguje.
Slovy klasika: "Šnek nenahradíš."
Ve vidlích je síla.
Re: nasazení př. vozů
Zaujímalo by ma aký máte názor na prekladacie vozy na pásových podvozkoch, napr. ich využitie v našich podmienkach (cr, sk).
Re: nasazení př. vozů
Podla mňa by využitie bolo, hlavne na podmáčaných poliach, ale pr. voz na pásoch je zvyčajne širší a preto papiere naň no neviem ako sú vyriešené.
Niekto nám to asi objasní.
Niekto nám to asi objasní.
Příspěvků: 78
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků