Traktor dymi

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 13 kvě 2012 17:19

Zdravím. Ja taký problém. Pri záťaži mi traktor dosť dymí na čierno. Je to 5245 a stačí že je len trochu zaťažený a začne dymiť na čierno. Po naštartovaní za studena zasa má taký biely dym, ale to iba dokým sa zahreje.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Traktor dymi

Příspěvekod bold » 13 kvě 2012 23:52

nech udělat čerpadlo, možná mu někdo přidal.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Traktor dymi

Příspěvekod slava » 14 kvě 2012 09:09

nejdrive mas napsat jak to zacalo a co tomu predchazelo :vymena cerpadla ,prehrati, nejaka oprava a pod.

Příspěvky: 39
Registrován: 27 bře 2012 19:42

Re: Traktor dymi

Příspěvekod vesan » 14 kvě 2012 09:36

nám to dělalo čerpadlo, nebo také vzduch (byla roztržená hadice) a nebo jednou když nám to při zátěži dýmylo, tak jsme museli udělat komplet nové válce

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 14 kvě 2012 14:07

slava píše:nejdrive mas napsat jak to zacalo a co tomu predchazelo :vymena cerpadla ,prehrati, nejaka oprava a pod.

No tak robi to odvtedy ako sme ho kupili. Tajze ako to zacalo by som aj ja rad vedel..:)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 14 kvě 2012 14:08

No tak zatial som vycistil vzduchovy filter..a bol v nom riadny sajrajt..na spodku oleja bola asi 1cm vrstva blata.no tak uvidime ci to pomoze alebo nie.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Traktor dymi

Příspěvekod slava » 14 kvě 2012 15:44

v prve rade bych zkontroloval vstriky nastaveni a take jestli jsou tam spravne trysky potom nechat zkontrolovat cerpadlo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 14 kvě 2012 19:51

slava píše:v prve rade bych zkontroloval vstriky nastaveni a take jestli jsou tam spravne trysky potom nechat zkontrolovat cerpadlo

Tie vstreky staci iba vysroubovat a vytiahnut?

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Traktor dymi

Příspěvekod slava » 14 kvě 2012 20:27

tak na tenhle dotaz mohu uz rict jen jedno sverte to nekomu kdo o tom alespon neco vi

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Re: Traktor dymi

Příspěvekod Ondřej Novák » 14 kvě 2012 21:54

Když traktor dýmí, tak to znamená dobrou zprávu: MOTOR ŽIJE
Až přestane bude zle :lol: :lol: :lol:
Když osladit, tak Crystalem...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 07:27

slava píše:tak na tenhle dotaz mohu uz rict jen jedno sverte to nekomu kdo o tom alespon neco vi

Ja sa to praveze chcem naucit a nie davat to niekomu robit...vy ste vedeli hned vsetko robit okolo traktora..nemuseli ste sa to naucit?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Traktor dymi

Příspěvekod bold » 15 kvě 2012 08:56

lucas2288 píše:
slava píše:tak na tenhle dotaz mohu uz rict jen jedno sverte to nekomu kdo o tom alespon neco vi

Ja sa to praveze chcem naucit a nie davat to niekomu robit...vy ste vedeli hned vsetko robit okolo traktora..nemuseli ste sa to naucit?

No...jak bych to kulantně napsal.. Žádný učený z nebe nespadl. Každý se něco musel naučit. Někteří chodili i 3 roky do školy aby získali "papír" opravňující podobné operace provádět. Netvrdím že podobné práce nelze provádět bez vyučení ale každopádně je potřeba se aspoň chvilku někomu dívat pod ruce a posléze to může člověk provést sám.
Osobně ač vyučen a praxi majíc, zakoupil jsem dílenských příruček a katalogů N.D. Všeobecné věci se dělají bezproblémově, ovšem je dobré občas nahlédnout i do knih a mírně doplnit vzdělání. Toliko můj názor na laické opravy.
nyní k problematice: Vytažení vstřikovačů se provede povolením dvou matic M8, demontáží vysokotlakého potrubí. Občas bývá problém s vytažením vstřikovače vlivem usazeného karbonu na vstřikovací trysce, při použití nepřiměřeného násilí, lze špičku ulomit (pak následuje sundání hlavy) po demontáži je třeba vstřikovač očistit (ocelový kartáč) a přeskoušet (většinou na NC 250 nebo NC251) Předpokládám však spíše nutnost přeskoušení vstřikovacího čerpadla, což lze provést taky. Demontáž se provede povolením 3 kusů matic M10, odpojením vysokotlakého potrubí, odpojením ovládacího táhla, odpojením naftového potrubí. Pak je potřeba použít stolici Motorpal NC 106, Nc 108, NC 128 nebo další. Popis seřízení sem dávat nebudu, neboť je poněkud rozsáhlý. Většinou se seřizuje čerpadlo amatérsky způsobem: Franto urvi tu plombu, podej mně šroubovák já mu přidám. I takový zásah je možný, ovšem dochází ve většině případů ke zvýšení spotřeby, černému kouři, a v neposlední řadě dochází k přetěžování motoru a zkrácení životnosti.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Traktor dymi

Příspěvekod poulm » 15 kvě 2012 11:08

lucas2288 píše:No tak zatial som vycistil vzduchovy filter..a bol v nom riadny sajrajt..na spodku oleja bola asi 1cm vrstva blata.no tak uvidime ci to pomoze alebo nie.


Jenom vyměnit olej někdy nestačí,jak jsou na tom ty drátěné vložky ve filtru,nejsou zanesené olejem a špínou? Nebo tam už máš ty kokosové? Kouří ti ten motor,ikdyž sundáš hadici od filtru a necháš ho nasávat přímo? Kouří ti v celém rozsahu zatížení motoru,nebo jenom na maximální výkon resp. plnou dodávku paliva? Resp. když jedeš volně po silnici bez větší zátěže,kouří také?
Jde ti kouř z trubky od odvětrávání skříně motoru? Ubývá ti oleje v motoru,popř. jak často ho dolíváš?
Jezdíš na normální čistou naftu?
Jak ten kouř vypadá,jakou má barvu,jak se mění od studeného motoru po zahřátí na provozní teplotu?Jak vypadá kouř bezprostředně po startu? Jak to startuje v zimě za mrazu?
Jak jede motor na volnoběh,kolísají otáčky,nebo jde nepravidelně,vynechává některý válec? Prská ti z komína olej nebo nafta?
Když je motor zahřátý,jak dlouho staruje,chytne ihned po protočení?Jak dlouho točíš a startuješ,když je studený?


Všechny tyhle otázky je potřeba vědět,to vše zjistíš bez jakékoli větší montáže,z toho se pak dá něco usuzovat a zjiš´tovat diagnozu.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Traktor dymi

Příspěvekod slava » 15 kvě 2012 11:45

kdyz jsem napsal zkontrolovat vstriky nastaveni tak jsem nemel na mysli jen odsroubovani a vytazeni ale samozrejmne NASTAVENI vstrikovaciho tlaku a kontrola spravnosti osazeni tryskama ktere tam maji byt ale podle reakce jsem usoudil ze o tom nic nevite proto jsem rekl sverit to nekomu kdo o tom aspon neco vi a ve vasem zajmu je se mu divat pod ruku tim se da nejvic naucit samozrejmne to co radi poulm jak diagnostikovat zavadu je zaklad ale bez zakladnich znalosti je to o nicem tak proto je potreba si k tomu nekoho zkusenejsiho prizvat i ja jsem nevedel hned vsechno a nevim dodnes stale se ucim ale pozadat nekoho o pomoc je vzdy lepsi nez udelat nejakou zbytecnou skodu z neznalosti

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 13:45

poulm píše:
lucas2288 píše:No tak zatial som vycistil vzduchovy filter..a bol v nom riadny sajrajt..na spodku oleja bola asi 1cm vrstva blata.no tak uvidime ci to pomoze alebo nie.


Jenom vyměnit olej někdy nestačí,jak jsou na tom ty drátěné vložky ve filtru,nejsou zanesené olejem a špínou? Nebo tam už máš ty kokosové? Kouří ti ten motor,ikdyž sundáš hadici od filtru a necháš ho nasávat přímo? Kouří ti v celém rozsahu zatížení motoru,nebo jenom na maximální výkon resp. plnou dodávku paliva? Resp. když jedeš volně po silnici bez větší zátěže,kouří také?
Jde ti kouř z trubky od odvětrávání skříně motoru? Ubývá ti oleje v motoru,popř. jak často ho dolíváš?
Jezdíš na normální čistou naftu?
Jak ten kouř vypadá,jakou má barvu,jak se mění od studeného motoru po zahřátí na provozní teplotu?Jak vypadá kouř bezprostředně po startu? Jak to startuje v zimě za mrazu?
Jak jede motor na volnoběh,kolísají otáčky,nebo jde nepravidelně,vynechává některý válec? Prská ti z komína olej nebo nafta?
Když je motor zahřátý,jak dlouho staruje,chytne ihned po protočení?Jak dlouho točíš a startuješ,když je studený?


Všechny tyhle otázky je potřeba vědět,to vše zjistíš bez jakékoli větší montáže,z toho se pak dá něco usuzovat a zjiš´tovat diagnozu.


Noo takze...filter som komplet cely vycistil..aj tie vlozky som preplachoval v nafte. Ale v tej spodnej bolo dosť veľa humusu tak som objednal novu. A to koleno davať dole som neskusal. Ale budem musiet. A Dymi to v celom rozsahu. Napr pri obre dymi na cierno skoro cely cas. Až keď uberiem plyn tak vtedy prestane dymyť a v doprave tak ked idem po rovinke na 5 tak vtedy nedymi ale akonahle je mensie stupanie tak vtedy to zacne a je citit aj ze trochu slabsie taha (to sice neviem ci to je len preto ze to je 5245 a predsa len je ten motor slabsi). Pri starte je dym biely ked sa zahreje tak sa straca. A v zime bez ohrevu chyta trochu dlhsie, niekedy je potrebne viac krat ho tocit. Ale napr teraz stal celu zimu bez startovania, na jar som nalial teplu vodu do chladica a chytil hneď. Na volnobeh ide motor kludne, nevynechava, otacky nekolísajú.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 13:51

slava píše:kdyz jsem napsal zkontrolovat vstriky nastaveni tak jsem nemel na mysli jen odsroubovani a vytazeni ale samozrejmne NASTAVENI vstrikovaciho tlaku a kontrola spravnosti osazeni tryskama ktere tam maji byt ale podle reakce jsem usoudil ze o tom nic nevite proto jsem rekl sverit to nekomu kdo o tom aspon neco vi a ve vasem zajmu je se mu divat pod ruku tim se da nejvic naucit samozrejmne to co radi poulm jak diagnostikovat zavadu je zaklad ale bez zakladnich znalosti je to o nicem tak proto je potreba si k tomu nekoho zkusenejsiho prizvat i ja jsem nevedel hned vsechno a nevim dodnes stale se ucim ale pozadat nekoho o pomoc je vzdy lepsi nez udelat nejakou zbytecnou skodu z neznalosti


Tak neviem toho vela o tom ale viem ze je to potrebne nastavovat a skusat tlak, a tiez ze cerpadlo musi ist na stolicu. No a tak mam aj prirucky ale tak lepsie je ten postup pocut od niekoho kto to robil ako si to len precitat v prirucke. Taktiez v prirucke sa nepise ze treba dat pozor na ulomenie atd. ako ste mi povedali vy. A tak dakujem vam za vsetky rady.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 13:53

poulm píše:
lucas2288 píše:No tak zatial som vycistil vzduchovy filter..a bol v nom riadny sajrajt..na spodku oleja bola asi 1cm vrstva blata.no tak uvidime ci to pomoze alebo nie.


Jenom vyměnit olej někdy nestačí,jak jsou na tom ty drátěné vložky ve filtru,nejsou zanesené olejem a špínou? Nebo tam už máš ty kokosové? Kouří ti ten motor,ikdyž sundáš hadici od filtru a necháš ho nasávat přímo? Kouří ti v celém rozsahu zatížení motoru,nebo jenom na maximální výkon resp. plnou dodávku paliva? Resp. když jedeš volně po silnici bez větší zátěže,kouří také?
Jde ti kouř z trubky od odvětrávání skříně motoru? Ubývá ti oleje v motoru,popř. jak často ho dolíváš?
Jezdíš na normální čistou naftu?
Jak ten kouř vypadá,jakou má barvu,jak se mění od studeného motoru po zahřátí na provozní teplotu?Jak vypadá kouř bezprostředně po startu? Jak to startuje v zimě za mrazu?
Jak jede motor na volnoběh,kolísají otáčky,nebo jde nepravidelně,vynechává některý válec? Prská ti z komína olej nebo nafta?
Když je motor zahřátý,jak dlouho staruje,chytne ihned po protočení?Jak dlouho točíš a startuješ,když je studený?


Všechny tyhle otázky je potřeba vědět,to vše zjistíš bez jakékoli větší montáže,z toho se pak dá něco usuzovat a zjiš´tovat diagnozu.


A myslim ze z tej trubky na odvetravanie som postrehol trocha dymu. Ale niesom si isty to budem musiet este skontrolovat.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Traktor dymi

Příspěvekod poulm » 15 kvě 2012 13:58

Když je v zahřátém stavu,kouří na volnoběh? Co to odvětrání skříně?Co s tou spotřebou oleje?

Asi bych taky začal těmi vstřikovači,nech je u nějakého čerpadláře skontrolovat nebo rovnou vyměnit trysky,to je vždy dobrá investice,a nejlépe překontrolovat a správně nastavit i vstřikovací čerpadlo.
Když budeš mít ty vstřikovače dole,tak nech někoho pro jistotu i proměřit kompresní tlaky.
Nejspíš budou ještě optimální. Vše to nasvědčuje tomu,že je přidané na čerpadle.Mnozí se tím snaží ty tříválce nadopovat,aby to víc táhlo,ale nemá to žádný význam,protože tam jde moc nafty,která stejně neshoří,protože má málo vzduchu a napak ještě může výkon klesat,protože dochází k nedokonalému a špatnému hoření.Kurví to celý motor bez kloudného výsledku.
Pak dej vědět co jsi pořešil.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 14:57

poulm píše:Když je v zahřátém stavu,kouří na volnoběh? Co to odvětrání skříně?Co s tou spotřebou oleje?

Asi bych taky začal těmi vstřikovači,nech je u nějakého čerpadláře skontrolovat nebo rovnou vyměnit trysky,to je vždy dobrá investice,a nejlépe překontrolovat a správně nastavit i vstřikovací čerpadlo.
Když budeš mít ty vstřikovače dole,tak nech někoho pro jistotu i proměřit kompresní tlaky.
Nejspíš budou ještě optimální. Vše to nasvědčuje tomu,že je přidané na čerpadle.Mnozí se tím snaží ty tříválce nadopovat,aby to víc táhlo,ale nemá to žádný význam,protože tam jde moc nafty,která stejně neshoří,protože má málo vzduchu a napak ještě může výkon klesat,protože dochází k nedokonalému a špatnému hoření.Kurví to celý motor bez kloudného výsledku.
Pak dej vědět co jsi pořešil.


Nie nie, ked sa zahreje tak na volnobeh nedymi, a z odvetravania sa mi zda ze raz isiel troxku dym...ale nie som si isty ci to robi vzdy...budem to musiet skontrolovat. A olej myslim ze nezerie, lebo stratil sa mi olej, ale to mi tiekol z cerpadla jak je ta packa na pridavanie plynu tam bol stvrdnuty semering. No a aj ohladom toho by som mal otazku. Je potrebne doliat olej aj do cerpadla. Lebo sme mali Zetora 3011 a tam sa mi zda ze otec niekedy lial do cerpadla ked kolisali otazky a tu som ohladom toho v prirucke nenasiel nic. No a tak tie trysky skusim asi pomenit ze co to spravi. Tak dakujem zatial za rady

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Traktor dymi

Příspěvekod bold » 15 kvě 2012 19:05

5245 by měl mít mazání přímo od motoru, tudíž není potřeba dolévat olej.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 22 dub 2012 16:20

Re: Traktor dymi

Příspěvekod lucas2288 » 15 kvě 2012 19:12

bold píše:5245 by měl mít mazání přímo od motoru, tudíž není potřeba dolévat olej.

No fajn tak olej sa mi musel stracat stamadial. Dik za odpoved..:)

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků