přední náprava na6945
Příspěvků: 37
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
přední náprava na6945
scháním nový nebo i starší přední disk kola (přední hvězdici) v katakogu je to číslo67453211.ulomil jsem si to jelito, není to ještě někde ve skladu za rozumnou cenu? díky 

Re: přední náprava na6945
Kúpiš ho v každej predajni ND Zetor... Kľudne môžeš pýtať aj na 7245, 7745... Je to to isté... http://www.agroservishlucin.cz/5211-774 ... index.html
Re: přední náprava na6945
tekli mi simerinky a tak jsem to chtěl rozebrat, tak jsem mezi brejle a tu hvězdici ,podotýkám ze dvou stran nacpal hevery a jak jsem to ztahoval a poťukával ,tak asi jsem jedním táhnul moc a prasklo to, no ale už jsem si koupil "k vánocům" novou tak to pomalu dávám do hromady ale zjistil jsem že teče olej z tý pravý nohavice a nevím jak mám tu poloosu vytáhnout abych tam mohl dát novej simerink nevíte náhodou jak? 

Re: přední náprava na6945
to by prece melo jit vytahnout kdyz se vymontuji rejdova loziska mozna je tam jeste nejaky pojistny krouzek ten ale bude urcite videt
Re: přední náprava na6945
slava píše:to by prece melo jit vytahnout kdyz se vymontuji rejdova loziska mozna je tam jeste nejaky pojistny krouzek ten ale bude urcite videt
pokiaľ viem tak poloos zaisťuje segerova podložka.
No tak to si dal fakt vynikajúci vianočný darček. Na uspokojenie nie si jediný, komu sa to podarilo takto kvalitne stiahnuť. Čo narobiš liatina je liatina, kamoš ma na to urobený prípravok ale používa len jeden hever aby to rovnomerne šlo dole.
Re: přední náprava na6945
Poloosa je v nápravě zajištěná segerovkou-někdy jde ven docela blbě, pak už jí vytáhneš ven. Určitě na poloose gufero vyjelo drážku tak to stoč jinak to poteče zas.
Když stahneš hvězici tak se na gufera v koncáku nedostaneš musí se sundat ty rejdový ložiska - spodní bude vyrezlý. Ale to už asi víš. Když je to rozebraný tak bych
kouk i na kříže.
Když stahneš hvězici tak se na gufera v koncáku nedostaneš musí se sundat ty rejdový ložiska - spodní bude vyrezlý. Ale to už asi víš. Když je to rozebraný tak bych
kouk i na kříže.
Re: přední náprava na6945
Ten olej tek kolem poloosy nebo kolem hvězdy? Jestli kolem hvězdy tak musí samozřejmě hvězda dolů.
Jeden kolega má tu hvězdu svařovanou a jezdí v lese tak jestli to není zdeformovaný tak je to možnost.
Jeden kolega má tu hvězdu svařovanou a jezdí v lese tak jestli to není zdeformovaný tak je to možnost.
Re: přední náprava na6945
Podle toho, jak a kde to prasklo, třeba to půjde svařit. Můžu taky vypomoci dílenskou příručkou 5211-7245, jestli chceš.
Ocelák a Konkor, nejlepší kámoši!
Re: přední náprava na6945
tak už jezdim a ještě jsem se chtěl zeptat na rozdíly mezi6945a na6245 ten se přeci vyráběl až po 69tce ale nevím který je vlastně slabší ?
můžete mi to někdo objasnit?

Re: přední náprava na6945
nevím jestli nekecám ale 69 má vrtání 102mm a 62 100mm
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
Kdysi mne napadla myšlenka,na kolik jsou rozdílné bloky motoru (6901-7201) oproti 7701,resp. jestli by do něj šla strčit klika ze 77,popř. písty.Vrtání 102mm má i 77ka,jen je tam rozdíl ve zdvihu.Když je větší ten zdvih,tak jsou i kratší ojnice,nebo jsou jen jinak vyrobené písty s posunutým čepem o 5mm?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: přední náprava na6945
jiná klika a blok, klika posazená o 5mm níž a má vyšší zalomení, rovněž o 5mm. Zbytek je skoro stejný. osobně mám sady vložek ze 63 v 70. Mají ale větší deflektor-problém při startu v zimě- má to menší kompresi. Po startu to nažene turbo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
A co tě k tomu vedlo tam dát větší deflektor?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: přední náprava na6945
turbo písty jsou jen s větším deflektorem. (to je ta díra uprostřed.
) bohužel....

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
deflektor je vystupek na na pistu ,ktery usmernuje proudeni u dvoutaktu pri vyplachu ale zde se jedna o spalovaci komoru v pistu coz je opak deflektoru
Re: přední náprava na6945
deflektor je vlastně usměrňovač toku. Možná jsem se mýlil ale deflektorem bývá nazývaný i ten otvor v pístu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
vzdyt je to jedno oba vime o co jde to ja jen aby rec nestala otvor v pistu je spravne spalovaci prostor v pistu ale i ten ma na dne vlastne deflektor to je ten vystupek jenom kdyz se zvetsi tak se zvysi komprese protoze tam pribude materialu a naopak kdyz se zvetsi otvor tak material ubude a koprese se zmensi ale v tomhle si urcite rozumime
Re: přední náprava na6945
já jsem o tom výstupku psát nechtěl, páč u některých pístů není. Ale s "deflektorem" jsem uspěl i u závěrečných, páč o čem chceš 20minut mluvit když máš otázku píst, pístní kroužky,pístní čep, zámky pístních kroužků
ale to je už poněkud hodně loňský sníh. Doby kdy jediným "počítačem" byl stroboskou a osciloskop jsou už dávno pryč.
Jinak ale víme oba o čem mluvíme. jen to vyjadřování je odlišné.
P.S. Každopádně netvrdím že deflektor je přesný název.




Jinak ale víme oba o čem mluvíme. jen to vyjadřování je odlišné.
P.S. Každopádně netvrdím že deflektor je přesný název.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
Blbě jsem se zeptal.
Chtěl jsem vědět,co tě vedlo měnit písty za jiné,jenom kvůli tomu turbu? To si myslím,že byly zbytečně vyhozené peníze.
Nicméně,hlavní je to,že ti to dobře slouží.
Ty máš daný samosvor i na Z7245?
Chtěl jsem vědět,co tě vedlo měnit písty za jiné,jenom kvůli tomu turbu? To si myslím,že byly zbytečně vyhozené peníze.
Nicméně,hlavní je to,že ti to dobře slouží.
Ty máš daný samosvor i na Z7245?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: přední náprava na6945
turbácké písty jsou poněku jiné, jsou tam větší tlaky a větší teploty. Opět budu teoretik(podloženo praxí na motorech liaz a jiných) ale mám pocit že turbo píst má větší skosení nahoře, lepší povrchovou úpravu a jiné. Samosvor mám jen na 16145 ale o montáži na 7045 uvažuju hodně.
sorry za zasírání vlákna
sorry za zasírání vlákna

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: přední náprava na6945
Prosím o radu začal mi týct olej z převodovky jak je vyvod kardanu na přední nahon.. A je tam taková "podložka" nevím jak to nazvat ze čtyřma šroubkama a mám ji na dvou mystech prasklou a je pod tím těsnění teče to kuli tomu nebo je pod tím ještě gufero?? a ještě jak se prosím vytahuje ten kardan ze skřině abych mohl "tu prasklou podložku" vyměnit.. Moc díky za radu..
Re: přední náprava na6945
jsou tam dve gufera 45-60-7 a jeden O krouzek 70x3 je potreba vypustit olej a odpojit kardan ten se odpoji u napravy pak vysroubovat dva nejdelsi srouby co drzi skrin ke prevodovce jsou to ty prvni od kardanu pak to jde vytahnout pokud ne tak sundat celou skrinku pohonu kdyz se vynda ten domecek ze skrinky tak je zapotrebi rozebrat kriz kloubu /pozor jsou tam jehlicky ty se pak zpatky lepi do vazeliny a nesmi se zamenit /aby se mohl sundat unasec a vymenit gufera O krouzek tesni valcovy domecek ve srince pohonu predni napravy tam to urcite nepotece ale je lepsi uz dat novy ten praskly dil nema na tesnost vliv je to jen kryti gufer da se tedy i svarit a nezapomenot zkontrolovat loziska pokud maji vuli je to duvod proc netesni gufera ale vetsinou se treba namota na unasec seno pri obraceni a to se dostane az pod gufera nebo je vule unasece na hrideli pak to take netesni je potreba aby se utahl na tvrdo
Re: přední náprava na6945
slava píše:jsou tam dve gufera 45-60-7 a jeden O krouzek 70x3 je potreba vypustit olej a odpojit kardan ten se odpoji u napravy pak vysroubovat dva nejdelsi srouby co drzi skrin ke prevodovce jsou to ty prvni od kardanu pak to jde vytahnout pokud ne tak sundat celou skrinku pohonu kdyz se vynda ten domecek ze skrinky tak je zapotrebi rozebrat kriz kloubu /pozor jsou tam jehlicky ty se pak zpatky lepi do vazeliny a nesmi se zamenit /aby se mohl sundat unasec a vymenit gufera O krouzek tesni valcovy domecek ve srince pohonu predni napravy tam to urcite nepotece ale je lepsi uz dat novy ten praskly dil nema na tesnost vliv je to jen kryti gufer da se tedy i svarit a nezapomenot zkontrolovat loziska pokud maji vuli je to duvod proc netesni gufera ale vetsinou se treba namota na unasec seno pri obraceni a to se dostane az pod gufera nebo je vule unasece na hrideli pak to take netesni je potreba aby se utahl na tvrdo
Moc díky.
- Michael Hille
- Příspěvky: 77
- Registrován: 26 srp 2012 21:13
Re: přední náprava na6945
Zdravím,mám jjednu otázku k přední nápravě na 6945.
Včera se se zetorem svážely balíky a chtěl jsem testnout přední náhon do kopce jelikož se dlouho nepoužíval. Po připnutí předku mi připadalo,že traktor táhne do leva. Sedl si za to kámoš a vyzkoušel to taky. Jak jsme stál venku,tak jsme si všiml,že se netočí hřídel pod traktorem,to tak má být????(že by byla uvnitř zapouzdřena ještě jedna hřídel hnací????),nebo se to má volně točit????
Jelikož nejsem opravář zem.techniky a na tomhle traktoru vypomáhám kamarádovi na farmě,nejsem si tím jistej.
Proto se tak blbě ptám...
A ještě jedna věc,kde sehnat manžety na přední nápravu???? Koukal jsme už na zetor-shop,monstrabrno,ale bez výsledku.
Pravá má bohužel dirku od nějaký větve či klacku jak se jezdilo a uniká olej z manžety. Naštěstí to je v p§lce obvodu,ale i tak to chce udělat.
Díky
Včera se se zetorem svážely balíky a chtěl jsem testnout přední náhon do kopce jelikož se dlouho nepoužíval. Po připnutí předku mi připadalo,že traktor táhne do leva. Sedl si za to kámoš a vyzkoušel to taky. Jak jsme stál venku,tak jsme si všiml,že se netočí hřídel pod traktorem,to tak má být????(že by byla uvnitř zapouzdřena ještě jedna hřídel hnací????),nebo se to má volně točit????
Jelikož nejsem opravář zem.techniky a na tomhle traktoru vypomáhám kamarádovi na farmě,nejsem si tím jistej.
Proto se tak blbě ptám...

A ještě jedna věc,kde sehnat manžety na přední nápravu???? Koukal jsme už na zetor-shop,monstrabrno,ale bez výsledku.
Pravá má bohužel dirku od nějaký větve či klacku jak se jezdilo a uniká olej z manžety. Naštěstí to je v p§lce obvodu,ale i tak to chce udělat.
Díky
Re: přední náprava na6945
Zetor 6945 na přední nápravě žádné manžety nemá, pokud tam je "manžetová" náprava z 5545,5745,5748 a netočí se kardan (hřídel mezi převodovkou a nápravou), je asi prasklá poloosa v nápravě, pokud jsou poloosy i diferenciál v nápravě v pořádku musí se při jízdě zmiňovaný kardan otáčet nezávisle na tom, zda je pohon přední nápravy v převodovce zapnut či ne.
Originál náprava 6945:

Náprava manžetová- na 6945 neoriginální:

Originál náprava 6945:

Náprava manžetová- na 6945 neoriginální:

Re: přední náprava na6945
jestli nekdo nabastlil na 69 lehkou napravu tak uz je mozna po smrti jinak ty manzety jsou stejne jako u pragy V3s v army schopu urcite budou jenom namatkou http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/ ... -Praga-V3S
- Michael Hille
- Příspěvky: 77
- Registrován: 26 srp 2012 21:13
Re: přední náprava na6945
Aha,děkuji za objasnění,bohužel to tu je asi jediná 69tka v okolí,takže nebylo kde pozjišťovat nějaké info. Takže 2 varianty,buď a nebo.... Co jsem se tak optával,tak náprava před nějakejma 2 lety ještě fungovala,připla se a držela,pak začala vypadávat za jízdy a naposled se táhlo připnutí muselo držet rukou,aby náhon fungoval.. Poté se pořídil novější stroj(Lambo R3 evo 100) a zetor zůstává jen na lehčí práci(obracení sena,vožení balíků na vleku apod.)
Pokud by tedy náprava byla úplně KO,kolik by vyšla výměna za těžkou????materiálově??,jak se pohybují ceny za nápravy????
Děkuji
Pokud by tedy náprava byla úplně KO,kolik by vyšla výměna za těžkou????materiálově??,jak se pohybují ceny za nápravy????
Děkuji
Příspěvků: 37
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků