Massey Ferguson řada 8400
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
Massey Ferguson řada 8400
Zdarec borci, jezdíte někdo s 8480tkou? Jak je na tom se spolehlivostí a na co si dát pozor při případný koupi? Co Dyna-VT prej ty poslední ročníky měli už komunikaci s motorem (něco jako TMS u Fendtu). Dá se to srovnat třeba s Fendtem myslím nastavení a ovládání. A ještě jedna věc má to společnou náplň hydraulika a převodovka nebo je to každý zvlášť.
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: Massey Ferguson řada 8400
U nás na podniku jednu máme. Traktor celkom dobrý, podľa vyjadrení mechanikov, ktorí k nám chodia, je náš kus asi najzachovalejšia 8480 na východe (okrem tej, ktorú má Karch, ale tá ma polovičný počet mth). Traktor má momentálne 4 roky a cca 7200 mth. Všetky MF84xx boli DynaVt, teda fendťácka prevodovka ml260, niečo ako TMS majú, ale ovládanie nie je tak premakané ako u Fendta, resp. je trošku jednoduchšie. Motor Sisu Diesel je vynikajúci.
Od začiatku boli problémy s kompresorom, v záruke sa vymenili 2, ten tretí je tam doteraz. Bohužiaľ, ani dobrá obsluha a pravidelný servis nezaručia bezporuchový chod traktora a začínajú sa objavovať nákladnejšie opravy- 6000mth tesnenie pod hlavou, 6400 mth výmena vstrekovačov, 6800 mth oprava zadného hydraulického rozvádzača. Okrem toho niekedy blbne klíma a ovládanie zadného TBZ a na odchode je už aj turbo, počítam že na jesenné orby sa bude musieť vymeniť Vraj máme šťastie, že na prevodovku sme ešte nemuseli ani siahnuť. Podotýkam, že na stroji sa od začiatku striedajú dvaja ľudia a traktor ide v sezóne na dve smeny všetky najťažšie ťahové práce- orba 8 radličný pluh, 3,8 m kultivátor Vaderstad Cultus, Carrier 650 a 6m súprava diskov+valce http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... &gal=27262 , niekedy jazdí v doprave s Jeantil GM 180 http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... 4NTg=#skok
Vo vedľajšom podniku majú 8480 o rok staršiu, má cca o 500 mth viac, ale ten traktor je ako dedinský bicykel- vystriedalo sa na ňom toľko ľudí, že ten traktor je v oveľa horšom stave ako náš, nehovoriac o množstve opráv, vrátane prevodovky. Záver: podľa mňa nemá význam kúpiť starší 300 koňový traktor (nad 6000 mth) ako hlavný ťahač na podnik- nevieš kto s ním jazdil, ako sa k nemu choval a môže sa stať, že z neho bude požierač peňazí. Jednu vec som pochopil- prečo niektoré podniky po 6000- 7000 mth traktor predajú a berú nový
Od začiatku boli problémy s kompresorom, v záruke sa vymenili 2, ten tretí je tam doteraz. Bohužiaľ, ani dobrá obsluha a pravidelný servis nezaručia bezporuchový chod traktora a začínajú sa objavovať nákladnejšie opravy- 6000mth tesnenie pod hlavou, 6400 mth výmena vstrekovačov, 6800 mth oprava zadného hydraulického rozvádzača. Okrem toho niekedy blbne klíma a ovládanie zadného TBZ a na odchode je už aj turbo, počítam že na jesenné orby sa bude musieť vymeniť Vraj máme šťastie, že na prevodovku sme ešte nemuseli ani siahnuť. Podotýkam, že na stroji sa od začiatku striedajú dvaja ľudia a traktor ide v sezóne na dve smeny všetky najťažšie ťahové práce- orba 8 radličný pluh, 3,8 m kultivátor Vaderstad Cultus, Carrier 650 a 6m súprava diskov+valce http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... &gal=27262 , niekedy jazdí v doprave s Jeantil GM 180 http://www.farmweb.cz/index.php?page=vi ... 4NTg=#skok
Vo vedľajšom podniku majú 8480 o rok staršiu, má cca o 500 mth viac, ale ten traktor je ako dedinský bicykel- vystriedalo sa na ňom toľko ľudí, že ten traktor je v oveľa horšom stave ako náš, nehovoriac o množstve opráv, vrátane prevodovky. Záver: podľa mňa nemá význam kúpiť starší 300 koňový traktor (nad 6000 mth) ako hlavný ťahač na podnik- nevieš kto s ním jazdil, ako sa k nemu choval a môže sa stať, že z neho bude požierač peňazí. Jednu vec som pochopil- prečo niektoré podniky po 6000- 7000 mth traktor predajú a berú nový
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: Massey Ferguson řada 8400
Napln hydraulila a prevodovka su oddelene ( pustit olej z externeho okruhu z rok odstaveneho naradia do Vario prevodovky by asi nebol dobry napad..).
TMS ako u Fendt s tym, ze zaroven sa menia otacky motoru aj prevodovy pomer u 8400 myslim este nebolo, to mas az rada 8600.
Moznosti ovladania su 3:
mod stanard : plynovy pedal ovlada otacky motory, rucny ovladac meni prevodovy pomer ( rychlost stroja )
mod pedal : plynovy pedal ovlada aj otacky motora aj meni prevodovy pomer. Proporcne meni s otackami motora aj rychlost v prevodovke. Je mozne zvolit Power - vyssie otacky pre tazsie prace a ECO, ked ta ista rychlost je pri nizsich otackach ( nepusti pri max rychlosti cez 1800 ot/min). Tu nie je TMS, ktore automaticky meni otacky motora podla potrieb prevodovky.
mod samochod : dobre pre frezu, lis a pod. Nastavia sa konstatne otacky motora, aby boli stale rovnake na vyvodaku a pojazd je ovladany iba pedalom. Da sa nastavit, kolko km/h je pri maximalne stlacenom pedale.
TMS ako u Fendt s tym, ze zaroven sa menia otacky motoru aj prevodovy pomer u 8400 myslim este nebolo, to mas az rada 8600.
Moznosti ovladania su 3:
mod stanard : plynovy pedal ovlada otacky motory, rucny ovladac meni prevodovy pomer ( rychlost stroja )
mod pedal : plynovy pedal ovlada aj otacky motora aj meni prevodovy pomer. Proporcne meni s otackami motora aj rychlost v prevodovke. Je mozne zvolit Power - vyssie otacky pre tazsie prace a ECO, ked ta ista rychlost je pri nizsich otackach ( nepusti pri max rychlosti cez 1800 ot/min). Tu nie je TMS, ktore automaticky meni otacky motora podla potrieb prevodovky.
mod samochod : dobre pre frezu, lis a pod. Nastavia sa konstatne otacky motora, aby boli stale rovnake na vyvodaku a pojazd je ovladany iba pedalom. Da sa nastavit, kolko km/h je pri maximalne stlacenom pedale.
Re: Massey Ferguson řada 8400
A jak se ten pedálový mód Eco Power přepíná? Mám manuál zatím v němčině tak trochu tápu.
Re: Massey Ferguson řada 8400
Stalcenim prepinaca pedal mode ( pod otocnym ovladacom SV1). Ak ho stlacis raz, prechadzas z toho zakladneho modu do pedal modu, na malom display vlavo pod palubkou mas pri ikone pedalu P. Ak znovu stlacis tlacitko, mas E, co je Eco ( do 1800 ot/min pri max rychlosti ). stlacanim prepinas nazad P / E, ak chces ist nazad do klasickeho ovladania samostatne motora a prevodovky, drzis tlacitko 2 sekundy.
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků