Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 05 led 2012 16:58

ono je to složitější. Dvouokruhové brzdy jsou kouzelné :D Já vím o typech které fungují jak jsem psal já, ale už jsem byl poučen že jsou i typy které fungují jinak. U "mých" dvouokruhových jde o typ který je asi přechodový, tudíž lze zapojit i jako jednookruhový. Znám pouze starší typy, od náklaďáků jsem utekl někdy kolem roku 1995. A nové mně ještě pod ruku nepřišli. :roll:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 17
Registrován: 12 pro 2011 19:10

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod jano50 » 05 led 2012 21:05

ak ma venca pravdu tak som rad :D mam po probleme , tomi staci viviest jednu hadicu zo vzduchojema na cevenu koncovku (zasobovacju ) a namontovat za traktorovy brzdic este jeden comi bude robit opacne :-DDD

Příspěvky: 17
Registrován: 12 pro 2011 19:10

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod jano50 » 05 led 2012 21:11

to som velmy spokojny konecne dylema vyriesena :-DD

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 23 úno 2012 09:40

Na svůj traktor si letos uvažuji udělat tuto jednoduchou přestavbu na dvouhadicové brzdy jednoduchým vložením přívěsového brzdiče,předem omluvte můj amatérský náčrtek:
Přílohy
skf42b.jpg
skf42b.jpg (42.2 KiB) Zobrazeno 12030 krát
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 23 úno 2012 11:06

je to pěkné, bude to i funkční, ovšem je to zásah do konstrukce a ten musí posvětit výrobce
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 23 úno 2012 11:20

Tak samozřejmě,že je to takové klebeto samodomo,ale jde mi o tahání autovleku výhradně po poli na svoz obilí do přilehlé haly a podobné účely.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 3
Registrován: 13 kvě 2013 15:41

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod klepi » 13 kvě 2013 16:35

Zdravím, tak já mám jednookruhové na postaveném vleku teď jsem dojel na technickou před schválením a ouha vyhodili mě s tím že od roku 2007 se schvalují pouze systémy s dvouokruhovým. Tak jsem zakoupil vše potřebné dle dokumentace, ale jak to pozapojovat tam není, tudíž to nejsem schpen dát dohromady. Nepomůže mi někdo?
Přílohy
2013-05-13_.jpg
2013-05-13_.jpg (69.3 KiB) Zobrazeno 11787 krát

Příspěvky: 30
Registrován: 19 dub 2013 12:40

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod Heretique » 16 kvě 2013 15:03

A nemáš k tomu nejaký popisky ce je tam za ventily je tam zátěžák nebo ne a tak.

Příspěvky: 3
Registrován: 13 kvě 2013 15:41

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod klepi » 16 kvě 2013 15:42

Ahoj jen tohle...
Přílohy
2013-05-16_154014.jpg
2013-05-16_154014.jpg (59.35 KiB) Zobrazeno 11746 krát

Příspěvky: 30
Registrován: 19 dub 2013 12:40

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod Heretique » 19 kvě 2013 15:11

Záleží jak to máš na traktoru jestli tam máš dvě hubice nebo jen jednu.Kdyby jen jednu tak musíš druhou dodělat.Pokud obě tak bych to zapojil asi takto.
Plnění na brzdič přívěsu a pak dál na rozvaděč tím plníš vzduchojem, ovládání na dvoucestný ventil na ten je připojený regulátor tlaku z toho napojíš ovládací ventil na ten napojíš i vzduchojem a pak přes odfukovací ventil napojíš brzdový válec.Snad to tak bude správně.

Příspěvky: 3
Registrován: 13 kvě 2013 15:41

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod klepi » 21 kvě 2013 11:35

Souhlas to jako jo, ale nejhorší je že ta pozice 12 brzdič má hned 5 vstupů pro hadice a nevím kam co jak pozapojovat....

Příspěvky: 30
Registrován: 19 dub 2013 12:40

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod Heretique » 22 kvě 2013 13:31

klepi píše:Souhlas to jako jo, ale nejhorší je že ta pozice 12 brzdič má hned 5 vstupů pro hadice a nevím kam co jak pozapojovat....


Tak to nevím 1 by mělo být plnění , 1-2 výstup plnění, 4 ovládání, možná tam bude 4-1 asi jednohadicové plnění(ovládání) a možná 3 odfuk ale nevím neviděl jsem ho jen hádám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 16 čer 2013 12:03

takže... abych ze sebe opět udělal blba. Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil. Jak jsem měl tvrdý názor že dvouhadice bude fungovat na 100% tak se musím opravit. Bohužel jsem měl čest pouze se starým provedením dvouhadice-či co to bylo. Tam došlo v jedné hadici k propojení přívěsu podle starého způsobu (jednohadice) a druhá hadice byla propojena se vzduchojemem. Tudíž to všechno fungovalo bez problémů. Ovšem nyní jsem došel k závěru že existuje i jiný způsob zapojení a že budu muset nastudovat jak co a kde. Pořídil jsem 1010 a ejhe ono to moc brzdit nechce. takže pozišťuju prozkoumám a dám vědět jak překopat aby to brzdilo. Ony jsou tam ještě zátěžáky takže ta hromada trubek bude chvilku trvat :-)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 17 čer 2013 08:24

Ono ti nestačí dodělat jenom plnící hadici z Traktoru do vzduchojemu do vleku,potíž je v tom,že jednohadice na starých Zetorech funguje tak,že při brždění v ní klesá tlak vzduchu a při jízdě je pod plným provozním tlakem.
U autovleku je to obráceně,při jízdě je prázdaná a při brždění v ní roste tlak.
Nouzově se to dá udělat tak,že ten autovlek připojíš pouze plnící hadicí na Zetora co má starý jednookruh,mělo by to brzdit,ale skokově,pokud by ti to nešlo,tak je potřeba trochu zvednout tlak na kompresoru,protože autovleky běhají při 8-9Baru a traktor má do 6Baru,takže ti brzdič ve vleku nemusí zareagovat.
Jinak těch systémů bylo mnohem víc,záleží co tam máš ty.
Záleží co plánuješ,jestli koupíš nový traktor,tak to nech na dvou okruzích,pokud ne,tak vlek přetypuj na traktorový a překopej to na jeden okruh a máš klid,pak už to nikdo moc řešit nebude.
Ty zátěžáky při provozu za traktorem moc nepotřebuješ,je to hlavně kvůli nákladnímu autu,když jede rychle po prázdnu a pak někde intenzívně brzdí,aby to pak moc negumovalo a nežralo gumy.Při rychlosti 25km/h ti to zastaví na pár metrech.
Máš to i s origo papíry,co v nich je napsaný za systém brzd??
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 19 čer 2012 10:31
Bydliště: Havlíčkobrodsko

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod Martis » 17 čer 2013 09:40

Taky jsem před několika lety koupil autovlek s dvouokruhama a při zapojení jedné hadice mi brzdila jen jedna příslušná náprava (ale taky málo), pak jsem to předělal podle 9tunky, jen jsem to přehadicoval, přepouštěč a vše okolo jsem nechal původní, ještě něco zjednodušil a teď to brzdí parádně i na těch 6 Barech.
Ale na ten vlek nemám papíry, protože s tím po silnici nejezdím, ale to by bylo asi to jediné, čeho bych se při STK obával.
Samí vole, ale stádo nikde ...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 17 čer 2013 10:41

překopat to na jednohadici lze. ale jelikož plánuju nový traktor tak to musím přehodit a pak dát nazpět. :lol: :(
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 17 čer 2013 13:24

Tak jasně,dělej jak chceš,hlavně ať tě to někde z kopce nezaplácne. :roll:
Ono se to nezdá,ale dobře naložené už to může mít celkovou 20t a to pak poškube už i 161ku :!:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 17 čer 2013 15:38

jsou tam klasické ovládací ventily na jednookruh to půjde bez problémů, ovšem bez zátěžáků, takže budou jedovaté brzdy. No letošní žně přežiju a příští už snad bude dvouhadicový tahoun.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 18 čer 2013 08:53

Přeji ti,ať pořídíš dobře,vždy je to vážné rozhodnutí měnit traktor,každopádně můj názor znáš,tak ať se ti daří.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 20 čer 2013 17:34

takže...... :lol: Odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil. Vrhl jsem se na svůj vlek který odmíta brzdit. Jeden zátěžák mírně propouštěl takže výměna (cca 800 bez dph) a kontrola ventilů. Rozdělat promazat poskládat. Nyní brzdí jak strhaný i na tu jednu hadici. Takže platí co jsem povídal na začátku této diskuze. Plnící a ovládací hubice. Plnící vede k ventilům u vzduchojemů a plní vzduchojemy. Ovládací slouží k přímému propojení do brzdových válců (mezi tím je ventilů.....) Takže na plnící přehodit koncovku a ovládací nechat být.Nemusí se ani zaslepit. Důležité je ovšem funkčnost přepouštěcích ventilů.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod slava » 20 čer 2013 19:48

brzdi jak ztrhany tomu verim protože takto brzdi v rezimu odpojeni privesu od tazneho vozidla a ne v zavislosti na poloze pedalu brzd to znamena ze brzdi prazdny smykem az bude na snehu tak se to projevi

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 21 čer 2013 07:12

Musíš mít v noze ABS :D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 21 čer 2013 19:50

opět si dovolím nesouhlasit, Brzdí podle sešlápnutí pedálu, tak jak má!!!! čím víc sešlápnu pedál, tím víc dá tlaku do brzd (ovládací ventily to jinak ani neumí :-) )
Bavím se o vleku BSS 10.10 Ta druhá hadice je tam kvůli tomu že lze zabrzdit i přepuštěním tlaku z traktoru,třeba bez nafoukání vzduchojemů.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 22 čer 2013 08:50

To ano,ale bavíme se o tom,že když máš dvouhadicový vlek a jednohadicový traktor,tak lze brzdit i tak,že připojíš pouze plnící hadici k traktorU,který při brždění odfoukne vzduch z hadice a je to ten režim odpojení přívěsu,bohužel to má tendenci brzdit skokově.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 22 čer 2013 13:12

jednohadice... Vzduch plní přes ovládací ventil umístěný na vzduchojemu, při poklesu tlaku dochází k přepouštění tlakového vzduchu ze vzduchojemu do brzdových válců v přímé uměře úbytku tlaku je nárůst tlaku v brzdách. Předpokládám že tohle skokově asi nebrzdí? 8)
dvouhadice.. pokud pominu zátěžový ventil tak je to nemlich to samé, ovšem ve vedení k brzdovým válcům je třícestný ventil na který jde z jedné strany tlak od ovládacího ventilu na vzduchojemu (to je stejné jak u jednohadice) a z druhé strany tam jde tlak od brzd z traktoru, Který je vyšší tak ten jde do brzdových válců.
Pokud mám jen jednu hadici tak to funguje úplně stejně jako jednohadicový.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 22 čer 2013 16:09

Podívej,dík za vyčerpávající vysvětlení,ale tohle já vše vím.
Možná bude lepší,když si to vyzkoušíš sám. Klidně si puč někde klasický autovlek se dvěmi hadicemi (žlutá a červená),třeba i nějaký novější valní a ne jen starou 1010ku a připoj jej pouze plnící hadicí (červená koncovka) za klasický zetor co má jenom jednohadicový starý okruh a pak uvidíš sám.Brždění touhle plnící hadicí není a nemůže být proporciální, má to jen dvě polohy,max. zaberžeděno nebo odbržděno,eliminovat to jde pouze přerušovaným šlapáním po pedálu a využívat prodlevy brzd.,nic víc.
Systémy mohou být různé,co výrobce a značka,to jiná skladba systému a součástek,ale funkčně to zůstává pořád stejné.
Určitě je dobré mít Zetora doplněného i o tu ovládací hadici (žlutá),tak aby to fungovalo jak má, bohužel to není úplně levná záležitost,ty součástky do traktoru stojí nemálo,je potřeba do traktoru dodat tyto srandy:

Ovládací ventyl přívěsu s 2okruhovými brzdami,cena cca 6500kč bez DPH
Obrázek

plus další prkotiny k tomu a tak se to do 15tis tak tak vleze.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 22 čer 2013 19:29

nebyl účel někoho zvednout ze židle. :lol: je mně jasné že nejsi nějaký franta z dědiny který všude byl a všechno zná. Tvé názory jsou podložené zkušeností a nevaříš z vody. Proto jsem podotknul že jde o 1010 a ne o novinku :lol: A právě proto že jsem tu řešil 1010 tak jsem zvolil podrobnější popis aby i méně zdatní mohli něco pochytit. Dokonce jsem si vyfotil ten zátěžák kdyby byli nějaké nejasnosti :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod poulm » 23 čer 2013 08:34

Nedávno jsem řešil zátěžáky na jednom vleku 16.12, který je tahaný za tatrou.
Byly tam dodatečně dávány ke každé nápravě ty klasické staré mechanické, ale nefunguje to úplně optimálně.
Obrázek
Blbě se to nastavuje a dělá to potíže třeba v zatáčkách když se vlek naklápí, tak málo brzdí.
Přes zimu,když se s tím nejezdí,tak to zase zatuhne a zůstává to v odlehčené poloze a pořád jsou s tím nějaké potíže.
Dobré byly ty ruční pákové redukční ventily,občas se vyskytovaly na starších traktorových vlečkách,měl tři polohy "plný" "1/2" a "prázdný"
Po vyklopení nákladu se tak dal ubrat brzdný tlak a fungovalo to skvěle a šlo by to dát bez problémů i na autovlek.
Vypadá nějak takhle:
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Dvouhadicové (dvouokruhové) pneumatické brzdy na 5245

Příspěvekod bold » 23 čer 2013 09:30

tak přesně tyhle tam mám :-)
U traktoru by neměli být problémy, tolik se nehoupe. Přemýšlel jsem i o těch "starých" ventilech ale přední zátěžák byl vyměněný a zadní jsem vyměnil já, takže vyzkouším jak to bude fungovat. Vím že ty zátěžáky dělali čurbes i u firemních aut, obzvlášť nosiče kontejnerů byli problémové. Tím starým regulátorem mám osazeny dva vleky a je to fakt že v jednoduchosti je síla fungují bezvadně.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Předchozí

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník