Fiatagri / Laverda
Příspěvků: 47
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
Vidím že sa našli aj skúsený Laverdisti, tak by som mal pár otázok :
Ako je na tom náhon na sita ? Videl som že je to len z jednej strany od šneku (asi kláskového). Nepraská takto skriňa, alebo netrpia príliš silentbloky ?
Čo tak sitá ? Nevšimol si niekto výrobcu ? Je to Grecav ? Nerozsýpajú sa lamely po 8-10 rokoch v obilí ?
A čo drevené ložiská na vytrasadlách ? Vydržia pár sezón, alebo ich pribrusujete pred sezónou ?
Viem že sa pýtam na dosť detaily, ale snáď by ste to vedeli a pomohli mi to objasniť.
Ako je na tom náhon na sita ? Videl som že je to len z jednej strany od šneku (asi kláskového). Nepraská takto skriňa, alebo netrpia príliš silentbloky ?
Čo tak sitá ? Nevšimol si niekto výrobcu ? Je to Grecav ? Nerozsýpajú sa lamely po 8-10 rokoch v obilí ?
A čo drevené ložiská na vytrasadlách ? Vydržia pár sezón, alebo ich pribrusujete pred sezónou ?
Viem že sa pýtam na dosť detaily, ale snáď by ste to vedeli a pomohli mi to objasniť.
drevene loziska pred sezonu vzdi cistime a vimezujeme vule jeste sme je nebrusili lameli se nam rosipat opravdu zacali pkut vim tak z nahonem na sita problem nebyl ostatni dotazi skusi zjistitMiro píše:Vidím že sa našli aj skúsený Laverdisti, tak by som mal pár otázok :
Ako je na tom náhon na sita ? Videl som že je to len z jednej strany od šneku (asi kláskového). Nepraská takto skriňa, alebo netrpia príliš silentbloky ?
Čo tak sitá ? Nevšimol si niekto výrobcu ? Je to Grecav ? Nerozsýpajú sa lamely po 8-10 rokoch v obilí ?
A čo drevené ložiská na vytrasadlách ? Vydržia pár sezón, alebo ich pribrusujete pred sezónou ?
Viem že sa pýtam na dosť detaily, ale snáď by ste to vedeli a pomohli mi to objasniť.
Tak co se týče sít, s těmi jsem si dosyta užil v loňské sezóně. Postupně mi začli při obědech a večeřích nosit lamely, bylo jich celkem asi šest až sedm, pořád jsem si říkal z kterého kombajnu jsou, jezdily jsme dva až najednou pomocník po příjezdu z večeře stál a do něčeho bušil pod kombajnem. Po příjezdu se mu povedlo vytahnout kus rámu sít, který se dostal pod šnek. Potom se mi jedna půlka celá rosypala Hodinka sváření a zase jsem jel dál... Co se týče pohonu, tam mi z neznámách příčin(nejspíš únava materiálu) praskl ten silný plech na kterám je silentblok od jedné kliky. Prasknul pouze jeden, takze asi nějaký jiný problé, je možné že se tam něco zaseklo. Opět drobná oprava a jelo se dál. A ložiska na vytřásadlech, před sezónou pouze překontrolovat vůle, případně dotáhnout, jinak zatím nic, jo vlastně mi prasky vpředu dva svorníky na jednom ložisku, krásná práce...
Re: Fiatagri / Laverda
Co se ji stalo a jak nakonec dopadla?
Chlapi co 624 integrale potrebuju naky info vykon motoru, denní ha vykon, spotřeby...a naky zakladni info jedu se na nakou podivat tak co mam sledovat a kam nejvic koukat přibral jsem hodne ha a cenově je to pro mě jedína varianta Forsroty nechci až ani videt. díky za každou reakci!
Chlapi co 624 integrale potrebuju naky info vykon motoru, denní ha vykon, spotřeby...a naky zakladni info jedu se na nakou podivat tak co mam sledovat a kam nejvic koukat přibral jsem hodne ha a cenově je to pro mě jedína varianta Forsroty nechci až ani videt. díky za každou reakci!
zetor rulezzzzzzz
Re: Fiatagri / Laverda
No tak to se nedivím že Fotschtrity nechceš, vidět, ale i tak je to dobrý stroj, ale má už své za sebou.
Co se týče Laverdy tak výkon motoru je u 624 cca 240hp, výkon hodně závisí na podmínkách, dělal jsemtřeba i 40ha denně, ale to už je extrém, normálně se nechá těch 25-30ha za rozumnou dobu, aby jsi v tom neseděl celý den. Co se spotřeby týče tak si myslím že je to nebál bych se říci nejméně žíznivá mlátička. Jezdil jsem kolem 12l/ha bez drcení a 14-15 s drcením, záleží samozřejmě na porostu, taky se mi stalo že jsem měl spotřebu kolem 18-19, ale to byl extrém a asi jednou za celou dobu co jsem s ní jezdil. Co se koupě týče, to je docela otázka, záleží na odpracovaných hektarech, každopádně na všech šnecích to poznáš. kontroloval bychstav zásobníku, optřebení mlatek, vynášek, podívat se na střásací desku, stav sít(aby nebyli rozlámané či se neuvolňovali), stav řetězu v šikmém dopravníku, funkčnost čidel a vlastně celé elektroniky, stav řemenů, ložiska vyřásadel a opotřebení kliky pod vytřásadly(aby náhodou jednoho krásného dne nepraskla a je vymalováno, případná netěsnost hydraulických rozvodů. Ložiska asi moc nepoznáš, ale z běhu mlátičky lze také hodně poznat, jak chod motoru tak celé mlátičky. Jsou to věci které jdou opravit, ale rozhodně by to mělo být úměrné ceně.
Co se týče Laverdy tak výkon motoru je u 624 cca 240hp, výkon hodně závisí na podmínkách, dělal jsemtřeba i 40ha denně, ale to už je extrém, normálně se nechá těch 25-30ha za rozumnou dobu, aby jsi v tom neseděl celý den. Co se spotřeby týče tak si myslím že je to nebál bych se říci nejméně žíznivá mlátička. Jezdil jsem kolem 12l/ha bez drcení a 14-15 s drcením, záleží samozřejmě na porostu, taky se mi stalo že jsem měl spotřebu kolem 18-19, ale to byl extrém a asi jednou za celou dobu co jsem s ní jezdil. Co se koupě týče, to je docela otázka, záleží na odpracovaných hektarech, každopádně na všech šnecích to poznáš. kontroloval bychstav zásobníku, optřebení mlatek, vynášek, podívat se na střásací desku, stav sít(aby nebyli rozlámané či se neuvolňovali), stav řetězu v šikmém dopravníku, funkčnost čidel a vlastně celé elektroniky, stav řemenů, ložiska vyřásadel a opotřebení kliky pod vytřásadly(aby náhodou jednoho krásného dne nepraskla a je vymalováno, případná netěsnost hydraulických rozvodů. Ložiska asi moc nepoznáš, ale z běhu mlátičky lze také hodně poznat, jak chod motoru tak celé mlátičky. Jsou to věci které jdou opravit, ale rozhodně by to mělo být úměrné ceně.
Re: Fiatagri / Laverda
Tak jsme začli s přípravou Laverdy na sezonu :
-nové mlatky mlátícího bubnu
-nová střasací deska
-výměna všech čidel + natažení nové elektroniky
-nová hřídel + řemenice na odmítacím bubnu
-výplet obil. koše,
-výměna ložisek v převodovce pojezdu
-přetěsnění hydrauliky
ještě nás čekájí řetězy v šikmém dopravníku a výměna kukuřičného koše za obilný, zadní pneu
a další potřebné věci (prsty, palce, žabky, ložiska drtiče, nože drtiče, filtry, kalibrace PC, ..., ..)
vloni dostala nové ložiska, přední kliku + ložiska vytřásadel (klika byla silně opotřebená), nové hydročerpadlo a přední pneu,.
-nové mlatky mlátícího bubnu
-nová střasací deska
-výměna všech čidel + natažení nové elektroniky
-nová hřídel + řemenice na odmítacím bubnu
-výplet obil. koše,
-výměna ložisek v převodovce pojezdu
-přetěsnění hydrauliky
ještě nás čekájí řetězy v šikmém dopravníku a výměna kukuřičného koše za obilný, zadní pneu
a další potřebné věci (prsty, palce, žabky, ložiska drtiče, nože drtiče, filtry, kalibrace PC, ..., ..)
vloni dostala nové ložiska, přední kliku + ložiska vytřásadel (klika byla silně opotřebená), nové hydročerpadlo a přední pneu,.
Re: Fiatagri / Laverda
No tak to je parádní GO, jen kdyby to dělalo více lidí, a kolik má ha? CO jsem jezdil po nějakých 12000 by taky potřebavala. Ale záleží jak se k tomu přistupuje. Tak hlavně aby jezdila bez problémů..
Re: Fiatagri / Laverda
Asi před měsícem jsme si dotahli do baráku L 626 I. Je to domaštěný, ale snad to dáme do pořádku časem. Je to r.v. 1996, motor cca 5000 MTh, první obsluha prasata. My se s tím sžíváme ( po e 516 docela změna), a současný problém jsou nahánky padající z levý strany dolů. Bylo nám řečeno, že v systému je vzduch, a musíme odvzdušnit levou pístnici - udělali jsme to, ale pomohlo to jenom chvíli. Pokud máte někdo radu, přispějte. Jinak by mne zajímalo,kolik vyšla příprava na sezonu "patrika.k". Zvláště by mne zajímala ta elektrika. Díky
Re: Fiatagri / Laverda
V neděli jsem se opět svezl s Laverdičkou, ale nějak nevěděla kdo v ní sedí a malinko zlobila. S tou pístnicí má taky problém, když se jezdí tak to není problém, jen když jede na volnoběh a nechájí se malinko zvedlé, klesne. Pomůže, když se podrží na doraze a písnice se srovnají. Mám takový pocit, že se to přetěsňovalo (válec), ale ani tak to nepomohlo. Dle mého je problém někde v tom ventilku, který to přepouští na té levé pístnici. Jestli jsem to dobře pochopil, tak by mělo stačit odvzdušnit pouze pravou pístnici(povolit hadici a necha vyběhnout vzduch), levá by se měla odvzdušnit ještě před tím. Potom bych nehledal problém v zavdušnění.
Re: Fiatagri / Laverda
Pár informací o nových mlátičkách Laverda: http://www.agromachinery.cz/post/laverd ... anced-332/
Re: Fiatagri / Laverda
Pred rokom som mal možnosť odviezť sa v Laverde M 306 a bol som z nej nadšený,malo to motor Sisu a v jačmeni to chodilo za 9l/ha,pšenica 11 a repka cca 15,všetko bez drvenia a bez prejazdov.Akurát si už nepamätám aký to malo žací stôl
Re: Fiatagri / Laverda
potreboval by som poradiť, už som tu písal o kúpe kombajnu, a teraz som v užšom výbere nechal 3 značky NH L 624, MF 38 a MDW 527, zaujíma ma hlavne porovnať výkon, spoľahlivosť, spotreba, náhradne diely(cena) a ine Vaše poznatky
Re: Fiatagri / Laverda
zdravím, chtěl jsem se zeptat jak moc velikou vůli mají mít ty dřevěný ložiska na vytřasadlech ? a jak se vymezuje vůle díky ...
Příspěvků: 47
• Stránka 2 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků