Zetor 7245 X 7745

Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013 00:14

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod lukashil » 11 čer 2013 21:02

já to věděl dávno ale píši to sem kvůli zde vzniklým rozporům jako jeden z důkazů. :D

Příspěvky: 9
Registrován: 24 čer 2009 14:05

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod honza.mrkos » 18 čer 2013 11:27

Čau hoši, náhodou jsem pročítal tohle starý vlákno a ty debaty o kolech a tahu to je teda děs :D . Nejdřív bych chtěl říct, že tvrzení " světšíma kolama budeš mít větší adhezy (teoreticky), protože se bude větší část kola dotýkat asfaltu" je naprosto mylné, protože velikost třecí síly vůbec nezaleží na ploše !! Jde o tzv. Coulombův zákon. V něm vystupuje jen součinitel tření(v našem případě by reprezentoval např. hrubost asfaltu, měkost gumy, podhuštění pneu...) a pak síla pusobící kolmo na plochu (váha traktoru). Samozřejmě se bavíme o stejnorodých površích, asfalt-guma atd... na poli už na velikosti plochy asi záležet bude... A pak další "s většíma kolama ztratíš sílu" nebo dokonce "ztratíš 10k motoru" Další mylné tvrzení. Bold už to myslím psal. takže znovu polopaticky. Máte kopec, který z malýma kolama vyjíždíte na 3 rychlostí 10km/h a s velkýma musíte dát za 2 jenže větší kola samozřejmě traktor zrychlý a proto jedete na tu dvojku stejně 10km/h. To je teorie samozřejmě, v praxi tím, že musíte přeřadit většinou ztratíte i rychlost. Dobře by to bylo vidět u traktoru s Vario převodovkou. Dát na 936 kola z majora a druhou 936 nechat na velkých, pojedou prostě do kopce stejně rychle. Někdo tu psal o zvýšení namáhání portálu a převodovky a to je logicky naprostá pravda, protože na stejnou rychlost s větší kola musí točit pomaleji a tím musí být kroutící moment na výstupu z portálu větší.

Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013 00:14

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod lukashil » 18 čer 2013 18:44

lépe bych to snad neřekl.
naprostý souhlas jedu do kopce na dvojk utak rychle jako dřív na trojku.


jinak to namáhání je fakt cítit, pro jistotu jsem koupil i nová ložiska.

Příspěvky: 1
Registrován: 09 srp 2013 20:57

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod axion 850 » 09 srp 2013 21:11

7745 JEZDEJ RYCHLEJI protože maj zadni kola 34,přední 12, a hlavně je v zadnim portalu jinej převod, je tam vložene kolo s jinym počtem zubu,to je hlavni duvod rychlosti, a motor má vyši zvih na pistu motoru než 72, a samosvor neměli všechny 7745 7245 ty první to nemeli až ty od roku 92 to uz měli všechny

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod bold » 10 srp 2013 09:58

taky to není až tak pravda, Je hodně variant červených 7... někde byla zrychlená zpátečka, někde jiné převody, někde jiné kola. 72 versus 77 je opravdu vyšší zdvih o 1cm a automatický diferenciál byl myslím jen na přání.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod neznalek » 10 srp 2013 12:49

axion 850 píše:7745 JEZDEJ RYCHLEJI protože maj zadni kola 34,přední 12, a hlavně je v zadnim portalu jinej převod, je tam vložene kolo s jinym počtem zubu,to je hlavni duvod rychlosti, a motor má vyši zvih na pistu motoru než 72, a samosvor neměli všechny 7745 7245 ty první to nemeli až ty od roku 92 to uz měli všechny


jak píše bold, mám 7745 od nova ( 91r.v.), zadni kola mam 16,9 R30

Příspěvky: 10
Registrován: 11 bře 2013 00:14

Re: Zetor 7245 X 7745

Příspěvekod lukashil » 10 srp 2013 17:27

77 čky maj skutečně v portálu převod 61 / 12 což je označováno pro 30km
ovšem NA PŘÁNÍ ho později motovali i do 6211 - 7245 i s kotoučovými brzdami (většinou to byli vývozní traktory hlavně 7211 a 7245)
taktéž NA PŘÁNÍ montovlai do 77ček bubnovky a převod 62 / 11 pro 25km (jen velmi omezený počet kusů, nikdo zpomalovat traktor nechtěl).

dnes is někteří šílenci do 72k montujou i převod 59 / 14 (40km)
tento převod je povolen pouze pro traktory s bržděnou přední nápravou carraro 40km (kterou dnes není problém do 72ky nacpat a nechat za těžké penízky zapsat)

Předchozí

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků