Oražový maják
Příspěvků: 18
• Stránka 1 z 1
Oražový maják
Zdravím, slyšel jsem že při jízdě s oražovým majákem musíte mít povolení. Nevíte někdo bližší informace? děkuji.
Re: Oražový maják
Bohužel by jsi ho měl mít zapsaný v techničáku. Je to blbost ale je to tak. Já používám již přes dvacet roků magnetický oranžový maják bez problémů na traktorech a autu, ale od toho co byl provoz na komunikacích předepsán zákonem, tak by jsem ho používat neměl , jelikož ho nemám zapsán. Já si ale stále říkám, že raději zaplatím pokutu za to že ho mám puštěný, než aby do mně někdo vlítnul.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Oražový maják
Je to zajmavé mel by být zapsaný v TP,ale já mám už od prodejce v základu dva majáky a v TP ani čárku
Je pravda že v dnešní době už lidi moc nebrzdí když vidí maják
Je pravda že v dnešní době už lidi moc nebrzdí když vidí maják
.....V jednotě strany a lidu......
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Cestou přetavby a demokratizace
Za rozvoj socialistické společnosti
Re: Oražový maják
Tak to je zajímavý myslel jsem, že nové stroje ho v TP už mají. No nevím jestli to má cenu dát zapsat
- Pavel Fiala
- Příspěvky: 68
- Registrován: 15 říj 2009 17:48
Re: Oražový maják
Traktory nemusí mít oranžový maják zapsaný v TP!!! Podle vyhlášky MDČR mohou zemědělské stroje používat oranžový maják a nemusí se nahlašovat, zapisovat atd.. Pokud to nebude příslušník vědět je to jeho problém pokuty neplatit!!!
Re: Oražový maják
Nemělo by být dokonce nějaké povolení pro řidiče používat maják? Já tedy jsem koupil traktor, který má maják už v TP zapsaný a taky radši pojedu s majákem než bez něho. A už mě i chytli policajti (s jiným traktorem) a nic. Jinak mám docela osvědčený systém, když se převáží něco velkého, tak aby s tím majákem jel osobák přede mnou, v dostatečné vzdálenosti a držel se přes středovou čáru. Pokud ještě každé auto problikne, pak už přibrzdí každý a můžete po silnici stěhovat už řádný šrák. Ale už jsem i zařil, že mě se čtyřmetrovou mašinou přes plnou čáru ve vesnici chtěl předjet asi v osmdesáti kamion a zároveň moje doprovodné auto chtěla předjet baba v oktávce. No a tak se v protisměru, za tou plnou čárou, ve vesnici potkali. Baba nepoužila zrcátko a mladej kluk s kamionem ani nebrzdil. Naštěstí to byly jen plechy a navíc ne moje.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě
Re: Oražový maják
Seznam vozidel, která mohou být vybavena zvláštním výstražným světlem oranžové, stanoven není, podmínkou takového vybavení je proto schválení takového vybavení v rámci schvalování technické způsobilosti. Vozidlo, která má proto takto povolené vybavení schváleno, jej může používat a nelze proto mít za to, že vybavení oranžového výstražného světla záleží pouze na benevolenci řidiče motorového vozidla.
Význam těchto druhů světel spočívá v upozornění ostatních účastníků silničního provozu na zvláštní povahu provozu těchto vozidel, která spočívá buď v samotné povaze takových vozidel (např. jejich rozměrnosti) anebo v činnosti, kterou tato vozidla vykonávají. Silniční zákon současně stanoví, že řidiči smí tohoto světla užívat jen tehdy, mohla-li by být jeho jízdou nebo pracovní činností ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Toto světlo tedy nesmí použít jen proto, aby se někam dostali, nesouvisí-li to s jejich pracovní činnosti nebo jízdou samotnou.
Užití oranžového světla se tak týká zejména údržbových vozidel (sypačů, pluhů, čistících vozidel, roleb apod.) a dále vozidel nadměrných rozměrů, vykonávajících zvláštní činnost (jeřáby, kombajny apod.) a jejich doprovodných vozidel.
Při výkonu své činnosti jsou řidiči těchto vozidel oprávněni nedodržovat zejména následující povinnosti:
- § 4 písm. c) silničního zákona – tj. povinnost řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace,
- § 11 – tj. povinnost jezdit vpravo,
- § 18 – rychlost jízdy,
- § 25 – zákazy stání a zastavení.
Současně však musí řidiči těchto vozidel dbát zvýšené opatrnosti, aby neohrozili bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Řidiči ostatních vozidel musí shora uvedeným vozidlům umožnit jízdu nebo pracovní činnost a podle okolností snížit rychlost jízdy, popřípadě i zastavit vozidlo.
Závěrem několik poznámek k povinnosti vybavit vozidlo výstražným oranžovým světlem. Pokud vlastník vozidla žádá např. o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace v podobě přepravy nadměrného nákladu, musí o to nejprve silniční správní úřad požádat. Součástí povolení ke zvláštnímu užívání pozemní komunikace pak může být i podmínka vybavit doprovodná vozidla výstražným světlem oranžové barvy. Automaticky to tedy povinnost není, silniční správní úřad však může takovou povinnost stanovit.
Význam těchto druhů světel spočívá v upozornění ostatních účastníků silničního provozu na zvláštní povahu provozu těchto vozidel, která spočívá buď v samotné povaze takových vozidel (např. jejich rozměrnosti) anebo v činnosti, kterou tato vozidla vykonávají. Silniční zákon současně stanoví, že řidiči smí tohoto světla užívat jen tehdy, mohla-li by být jeho jízdou nebo pracovní činností ohrožena bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Toto světlo tedy nesmí použít jen proto, aby se někam dostali, nesouvisí-li to s jejich pracovní činnosti nebo jízdou samotnou.
Užití oranžového světla se tak týká zejména údržbových vozidel (sypačů, pluhů, čistících vozidel, roleb apod.) a dále vozidel nadměrných rozměrů, vykonávajících zvláštní činnost (jeřáby, kombajny apod.) a jejich doprovodných vozidel.
Při výkonu své činnosti jsou řidiči těchto vozidel oprávněni nedodržovat zejména následující povinnosti:
- § 4 písm. c) silničního zákona – tj. povinnost řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace,
- § 11 – tj. povinnost jezdit vpravo,
- § 18 – rychlost jízdy,
- § 25 – zákazy stání a zastavení.
Současně však musí řidiči těchto vozidel dbát zvýšené opatrnosti, aby neohrozili bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Řidiči ostatních vozidel musí shora uvedeným vozidlům umožnit jízdu nebo pracovní činnost a podle okolností snížit rychlost jízdy, popřípadě i zastavit vozidlo.
Závěrem několik poznámek k povinnosti vybavit vozidlo výstražným oranžovým světlem. Pokud vlastník vozidla žádá např. o povolení zvláštního užívání pozemní komunikace v podobě přepravy nadměrného nákladu, musí o to nejprve silniční správní úřad požádat. Součástí povolení ke zvláštnímu užívání pozemní komunikace pak může být i podmínka vybavit doprovodná vozidla výstražným světlem oranžové barvy. Automaticky to tedy povinnost není, silniční správní úřad však může takovou povinnost stanovit.
Re: Oražový maják
To Slava: díky, ale můžeš to prosím přeložit pro venkovana? Co jsem pochopil já z výše uvedeného výcucu, tak přenosný oranžový maják NEMOHU používat na jakémkoli vozidle.
Překovejme meče v pluhy a naopak
Re: Oražový maják
prenosny majak muzes pouzit pokud je to nezbytne nutne k zajisteni bezpecnosti silnicniho provozu napr .delas doprovodne vozdlo kombajnu nebo prevazis naklad ,ktery presahuje nekterou hodnotu /vyska sirka delka/ ale neni to jeste hodnota na kterou uz musi byt souhlas k preprave od policie nebo je v poruse stabilni majak nebo je porucha vozidla a stoji na neprehlednem miste proste se nesmi pouzivat jen napriklad na jizdu traktorem aby byl lepe videt to uz je zneuzivani vystrazneho svetla ja jsem ho treba pouzival pri pretahovani rezacky protoze byla o dost sirsi nez traktor podle me kdyz se pouziva rozumne tak policajti nic nenamitaji logicky by spise meli uvitat ze se snazis upozornit na mozne nebezpeci
Re: Oražový maják
tak u nejnovějších přípojných nářadí je to napsáno přímo v techničáku že musí být zapnuta potkávací světla a maják.
Re: Oražový maják
miki píše:Bohužel by jsi ho měl mít zapsaný v techničáku. Je to blbost ale je to tak. Já používám již přes dvacet roků magnetický oranžový maják bez problémů na traktorech a autu, ale od toho co byl provoz na komunikacích předepsán zákonem, tak by jsem ho používat neměl , jelikož ho nemám zapsán. Já si ale stále říkám, že raději zaplatím pokutu za to že ho mám puštěný, než aby do mně někdo vlítnul.
neviem ako je to vás ale tu na Slovensku používanie majaku ktorý je napevno primontovaný na traktore musí byť zapísané v TP, s magnetickým nie sú problémy a bežne ho používam.
Re: Oražový maják
ja mam novej traktor JD, majak tam mam na pevno a v malem TP ho mam zapsany
John Deere 8335R
ex:John Deere 8400
ex:John Deere 8400
Re: Oražový maják
Pokud má maják splňovat svou činost tak mění celkové rozměry vozidla (přesahuje) a tudíž podléhá povinosti zápisu do TP. toto se netýká "přenosných" majáků.
Tudíž, pokud ho mám napevno tak ho musím mít v TP.
Tudíž, pokud ho mám napevno tak ho musím mít v TP.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Oražový maják
bold píše:Pokud má maják splňovat svou činost tak mění celkové rozměry vozidla (přesahuje) a tudíž podléhá povinosti zápisu do TP. toto se netýká "přenosných" majáků.
Tudíž, pokud ho mám napevno tak ho musím mít v TP.
Přesně tak, pokud jde maják sundat bez pomoci nářadí(magnetický nebo nástrčný na tyč) tak nemusí být zapsan v TP, a pokud není používán musí být sundaný.
- tatrovak815
- Příspěvky: 2
- Registrován: 02 srp 2013 20:52
Re: Oražový maják
Dobrý den, chtěl bych se zeptat mám tatru T-815 potřebuji si dát na střechu oranžový výstražný maják magnetický potřeboval bych vědět jestli ho musím zapsat do TP? děkuji za odpověd
PROSÍM O ODPOVĚD ZDE NA FÓRU NEBO NA EMAIL tatrovak815@email.cz
Tatrovák815
PROSÍM O ODPOVĚD ZDE NA FÓRU NEBO NA EMAIL tatrovak815@email.cz
Tatrovák815
Re: Oražový maják
uz tady na to odpovedi jsou pokud je magneticky a ne na pevno tak zapisu nepodleha ale smi tam byt jen po dobu cinnosti při které ma upozorňovat ke zvysene opatrnosi napr nadmerny naklad nebo pracovni cinost vozidla napr.popojizdeni po krajnici při nejake praci a pod nebo doprovod stroje
Příspěvků: 18
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků